Diskuze
OBRAZEM: Legendární Tatry 805 byly křápy k pohledání
Děkujeme za pochopení.
M93i96r77o15s34l48a59v 10S97t55e45i85n60e71r
V dobách, kdy třeba MB1000 byla (podle příručky, kterou ještě archivuji) po 50 tisících km zralá do generálky bylo těch 79 tisíc km už hodně. Moje tehdejší Oktávie "Spartak" měla sice už našroubované ploutve, ale každých 1500 km se musely mazat tekalemitkou přední čepy. Ventily se musely pravidelně nastavovat ještě u Fiata 124S, v roce 1972!. Jinak se podpálily. Dnešní řidiči už nemají ponětí, jakou péči ty oldtimery potřebovaly.
P33a31v62e60l 69O87d91r24a79z93i84l
Ale podpálit ventily dokážou taky!
K26a48r94e14l 80D38l58o39u64h48ý
K tomuto článku sem se dostal až dnes. Pane Folprecht, nemyslíte, že Technet je oproti jiným rubrikám jaksi někde jinde, než aby musel přitahovat nadpisem. Ona stačí kolikrát jedna fotka a najdou se stovky čtenářů. A to už nemluvím o českých výrobcích a výsledků českého bádání., To jde do několika stovek čtenářů.
M64i57c39h26a81l 39M27a81l68a73t
To bylo asi super auto, jako všechny tatry co se kdy vyrobily před r. 89. Akorát bych to nechladil vzduchem, protože pokud to má být teréní auto, tak tam nejspíš bude hodně výkonu při malé rychlosti a to se nejspíš vzduchem neuchladí.
O29n41d60ř14e95j 63Č35a53p82k89a
Rychlost nehraje roli, stejně všechen vzduch ženou ty dva větráky. A co jsem viděl na trucktrialu, projede toho tahle tatra docela dost, aniž by se nějak zvlášť přehřívala...
M78i27c83h30a17l 10M64u94l26l26e86r
Jó Kačena,když vyjela z Karlových Varů na Doupov,tak tam vydržela jezdit cestou necestou třeba dva měsíce.Nesměla se ovšem přehřát v kopci kde je dnes golfové hřiště,to ji pak měsíc dávali dokupy v dílnách.
V radiovoze byla kamínka a úchyty na léhátka,takže veget.Navíc tam byla stará ruská radiostanice kde šel naladit Luxembourk.Zažil jsem pár výjezdů a nemělo to chybu.Podotýkám,že jsem neřídil.
K55a94r33e68l 72N33o43v87o57t73n42ý
Podobné zkušenosti, jen ne jako radio..., ale jako lapiduch. Taky spokojenost, taky veget (což se ostatně u lapiducha předpokládá...:)
K20v29ě64t84o86s90l18a27v 13N15y55t74r68a
V roce 1967 jsme měli v 805 i dělostřelecký počítač s plotterem, všechno tam kupodivu vlezlo. Na náledí a blátě se to točilo také jak kačena.
O47t73a 18B19a81r73t32o64s
Prosímvás, z jaké akce jsou ty fotky z lomu? Vypadá to na pěknou sešlost, na fotce č.12 je vidět i V3S, T137 a T111 ...
R52a86d72e45k 37F44o32l40p91r64e34c25h46t
Fotky z lomu jsou z IX. srazu historických nákladních automobilů v roce 2012. Koná se každý rok v okolí Kolína (více na http://www.tatratruck.cz/). Ten oranžový vůz mezi vejtřaskou a stojedenáctkou je Tatra 148.
P16a63v65e32l 22V73l86a98s
Kdysi jsme měli T 805 v klubu. Vyjela jakékoliv stoupání v jakémkoliv terénu. Jednou jsem s ní zapadl až pár cm nad podlhu kabiny do bláta z popílku, vyhrabala se. Motor nebyl totožný s T 603. Velmi málo dílů bylo záměných. Mne se zdála vratká, ale faktem je, že ani v těžkém terénu ve velkých náklonech se nepřevrátila.
R22a81d10e30k 63F31o98l25p33r16e83c51h76t
V Tatrách 603 se používaly postupně tři jiné verze těchto motorů. A třeba před a po první modernizaci vozu měly snad i rozdílný objem.
M66a42r90t49i59n 55K84u85ř21í49t30k58a
Možná by stálo za zmínku, že koncepce Kačeny vychází z typu T803 - terénní automobil, který se nedostal do výroby, protože RVHP dalo přednost sovětskému GAZu. O přednostech T803, resp. T805 svědčí fakt, že generál Čepička si nechal ve "vojenských opravoňách" Zlaté Moravce postavit 3 "džípy" na podvozku T805, z nichž jeden se dodnes zachoval.
R32a40d20e52k 86F68o10l45p64r40e15c72h24t
Tu tzv. Čepičkovu osmsetpětku mám vyfocenou z Lešan (http://blog.idnes.cz/blog/1933/289000/cepickuv_vuz.jpg). Ale nezískal jsem o ní hodnověrné informace. Dnes snad existují 2 kusy (repliky, do jaké míry jsou hodnověrné?), neexistuje dobová fotografie s Čepčkou, používal ji vůbec? atd.
M72a23r33c24e67l 58Š50e73v68č49í30k
Kamarátov otec jazdil s osemstopäťkou, občas nás s kamarátov zviezol. Mala krásny zvuk motora, až teraz som sa dozvedel, že motor bol z T603.
J73o81z62e28f 11K22o10s42t78e71l41a89n88s72k46ý
805-ky sa na Slovensku s obľubou používali na výrobu domácich traktorov. Zobrali sa nápravy z 805-ky a motor z multikáry.
Len nedávno som sa dozvedel, že kabína 805-ky je vlastne kabína V3S-ky bez prednej kapoty. Dá sa to povedať aj opačne: kabína V3S-ky pochádza z 805-ky, len k nej dali kapotu. Vždy som sa čudoval prečo má V3S-ka na spodnom okraji dverí oblúk... Už mi to je teraz jasné.
V46á82c16l22a36v 36D27a34n85i41t60a
Ano, kabina na vejtřasce je z Tatry 805. A motor ve vejtřasce je půlka motoru z Tatry 111
Zázrak! NASA po pěti měsících obdržela od sondy Voyager smysluplnou zprávu
Když se v únoru letošního roku stále nedařilo navázat smysluplnou komunikaci s jedním z...
Herečce Slávce Budínové by bylo 100 let. Zemřela opuštěná, bez zájmu veřejnosti
Před 100 lety, 21. dubna 1924, se v Ostravě narodila známá česká herečka Slávka Budínová.
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Znovuzrození japonských letadlových lodí. Ve výzbroji budou mít F-35B
Japonsko má ve své ústavě zakázáno vlastnit ofenzivní zbraně, jako jsou letadlové lodě. Doba...
Unikátní exkurze. Nahlédněte do francouzské jaderné ponorky před vyplutím
Není obvyklé, aby reportéři mohli nahlédnout do jaderné ponorky v aktivní službě. Agentura AP nyní...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Proč umělá inteligence lže a proč kvůli ní zhloupneme. Počítačový expert vypráví
Premium Zatímco průmyslová revoluce zaváděla masivní využití strojů, které nahradily lidské svaly, nyní...
Sphere jako osmý div světa? Zábavní komplex ve Vegas je technologický zážitek
Uvidíte v ní famózní obraz s nejvyšším rozlišením na světě, do uší zahraje sto šedesát tisíc...
POZOR VLAK: Slavíme půl století pražského metra, vznikla k tomu unikátní hra
Pro Československo, a především pro Prahu, to byl slavný den, devátého května 1974 byl slavnostně...
Jiří Horák obnovil ČSSD a dovedl ji do parlamentu. Se Zemanem si nerozuměl
Před 100 lety se narodil Jiří Horák, který po sametové revoluci pomáhal znovuobnovit sociální...
Dnes už se bez nich válčit nedá. Raketový vzestup bojových dronů
Bezpilotní letadla (drony) jsou v posledních dvou dekádách na raketovém vzestupu. Přispěla k tomu...
Prodej družstevního bytu 2+1, 44 m2 - Přerov II-Předmostí
Pod Skalkou, Přerov - Přerov II-Předmostí
2 330 000 Kč