Diskuse k článku

OBRAZEM: Před rokem pověsily ČSA „Bulíky“ na hřebík

Přesně před rokem, tedy 13. ledna 2013, proběhly poslední komerční lety Boeingů 737 Českých aerolinií. Po necelých 21 letech tak byla ukončena úspěšná služba zatím jediného amerického typu proudového letounu v dlouhé historii našich aerolinií. Prohlédněte si letouny, které tvořily páteř letadlové flotily ČSA.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M32i79c83h83a13l 45D62v74o93ř71á75k 3482340620

Je velká škoda, že dostal na starost ČSA p. Tvrdík... kdyby to tak nebylo mohly by konkurovat velkým společnostem, byl by to zcela národní podnik a do státní kasy by přibyla nemalá částka za zisky,... To by ale nemohl "prošustrovat" přes 4 miliadry... :-/

+1/−1
13.1.2014 23:52
Foto

K43a64r80e58l 82P35l18a91c30h70ý 6136166874169

Super! Konecne clanek "obrazem", kde je ono "obrazem" v titulku a ctenari na mobilu se mohou rozhodnout, jestli stahovat data.

0/0
13.1.2014 13:01

M46i42c66h88a98l 17F60r95ý61d88a 1962429893642

Mne by zajímalo, kolik stojí přestříkání letadla a po jak dlouhé době se musí nátěr opravit. Ty změny (modré / červené retro, první letadlo atd.) se předpokládám dějí právě v okamžiku, kdy letadlo potřebuje původní nátěr opravit. Návrh vizuálu asi také nebude levná záležitost.

0/0
13.1.2014 10:12

R53a36d69e24k 55F79o11l66p29r36e65c38h17t

Ten interval obnovy laku je asi 5 let. Foto č. 7 je z roku 2010 a vzadu je vidět letadlo s původním zbarvením ještě 3 roky po změně loga, takže to opravdu dělali postupně. Retro nátěry se zase dělali v letech 2011 a 2012 na letadlech z první dodané skupiny v roce 1992, tak to tak vychází v násobcích pěti.

Návrh nového loga a zbarvení bylo děláno interně zaměstnancem ČSA. U retro zbarvení stačilo pouze upravit staré schema na jiný tvar letadla, nic složitého to nemohlo být.

0/0
13.1.2014 13:54

V11l18a79d77i24m39í26r 41H36o82l75ý 8404721666817

Retro zbarvení nemá chybu, vzpomněl jsem si na svůj první let Il 18. Škoda, že každých pár let mají aerolinky nutkavou potřebu změnit design letadel.

0/0
13.1.2014 17:53

L74u83b26o92š 70S64u64š59i56l 1568367866488

To se dělá, aby měli kamarádi kšeft. Stejné je to třeba u grafiky v TV. Než si na ni zvykne, už je zde nová. Zářný příklad je "R" jako logo Českého rozhlasu. Též klidně mohlo být to původní. Podle mě i daleko hezčí a lépe médium vystihovalo. Všechno je zase jen o penězích a naprosto zbytečné "práci" pro spřízněné firmy.

0/−1
13.1.2014 22:39

R27a15d11e59k 91S16v52o25b82o73d67a 5266570371697

http://technet.idnes.cz/lakovani-letadla-boeing-737-mosnov-d4v-/tec_reportaze.aspx?c=A120531_154642_tec_reportaze_top

0/0
13.1.2014 13:56

P39e51t88r 96L35u82k13e43š 6943731

V článku se vyskytuje malá historická nepřesnost. Boeing 737 nepředstavoval jediný americký typ v historii ČSA. Co například Ford 5-AT Trimotor? Nebo Douglas DC-3 (populární "Dakota")?

+5/0
13.1.2014 7:35

R51a50d61e32k 51F37o89l98p36r35e33c82h34t

To máte pravdu, jsem myslel úplně na něco jinýho, nechám co nejdříve opravit, díky.

+2/0
13.1.2014 7:54

P30e50t98r 11L25u98k44e42š 6933141

Jo, jo, zřejmě jste myslel na tu moderní historii po rozdělení Československa. Tam by to asi platilo.

+4/0
13.1.2014 9:30

R30a14d67e38k 60P65a24n70c16h84a50r64t89e92k 6413453763266

nebo jediný proudový ...

0/0
13.1.2014 13:03

Najdete na iDNES.cz