Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Železničáři dostali vyprošťovací tank. Za hodinu spálí 500 litrů nafty

Armádní vyprošťovací tanky, které nyní dostávají železničáři, by dokázaly při práci na bojišti ochránit celé posádky i před zbraněmi hromadného ničení. Nově vytahují na násep těžké lokomotivy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M20i75r86e29k 39K66o66n58e98č78n17ý 6907155105784

Pokud je článek převzat z blesku, pak OK, pokud je text původní, pak dočasně Technet přejmenovat na NeTechnet.

0/0
1.2.2014 9:10

V19l22a32d91i83m38í88r 45Š94n16e10k 9914368596461

Chybí dělo....;-D

0/0
31.1.2014 12:28

V85i67l33é94m 10B95a36r17á82k 1268843598748

Do tanku to nelijí a já mám tankovat ty sr..čky rovnající se fritovacímu oleji a kazit si moje krásné, velké auto. Chtělo by to demonstraci, ať si ty fritovací oleje, které ještě musím dotovat tak 1,50 Kč/litr (k 12,58 Kč/litr spotřební daně a DPH z této daně; krásný příklad daně z daně), strčili do pr.......

+2/0
24.1.2014 13:56

J94a64n 29F64r27o94l89í32k 6856850435934

1. měl jste volit jinak než ÁNO. 2. Např. OMV prodává naftu max motion bez babišových sr.ček (stejně tak i benzin). Trochu dražší, ale co se dá dělat. Zejména v zimě tankuji jen tento benzin.

0/0
24.1.2014 15:06

V31i39l91é22m 38B74a39r97á61k 1928483678208

Děkuji za tip. :-)

0/0
27.1.2014 7:47

R98o82m81a14n 48D74o97h78n23a49l 4402853453737

Měl jsem tu čest tento stroj v 90-tých letech řídit a obsluhovat. Skvělá mašina. Tady je užitečnější. R^

0/0
24.1.2014 9:21

M40a69r24t98i80n 89H10o77u66b43a 6933541519558

tu cest -- to se mi libi, jak malo ti staci

0/−8
24.1.2014 12:17

P60e22t12r 25H61a54n28á22k 8171274476207

a cos řídil ty ? Nebo umíš jen blbě žvanit na diskusích ...

+3/0
25.1.2014 17:03
Foto

P44e25t18r 88P61r36o91c10h98á38z47k93a 3662776192304

Vyprošťovací tank nevytahuje lokomotivu zpět na násep a koleje,ale naopak odtáhne ji pryč s kolejí stejně jako vozy které jsou mimo koleje a nedají se zvednout za pomocí kolejového jeřábu.Tank je použit aby se,co nejrychleji mohl obnovit provoz.Pokud vím používá se na železnici takřka od války.Nevím jak se osvědčí gumové pásy když třeba při vykolejení vlaku u Prosenic měli dva starší modely,co dělat aby v blátivém terénu za pomocí svých motorů a navijáků zvládli odtáhnout s náspu převrácené vagony.Na technet tentokráte docela slabý článek.Rv

0/0
23.1.2014 21:15

H26o47n19z92a 33Š52l27e10z47i24n34g89r 8559281623952

A co byste s takovou lokomotivou chtěl dělat kdesi mimo koleje? Vámi popsanou taktikou nám zničili bratři ze SSSR hned tři lokomotivy(články) dnešní řady 125, jen v zájmu co nejrychlejšího zprovoznění tratě. Viz http://spz.logout.cz/vozidla/125/125.html

Nějaké ty zničené nákladní vozy se samozřejmě strhávají z náspu, ale ty jsou pak rovnou do hutí.

0/0
24.1.2014 7:59

P60a70v54e83l 69B76l81a67ž62e50k 6561311746171

Proč by měl ten tank odtáhnout lokomotivu i s kolejí?

+2/0
24.1.2014 9:36

S58t82a44n96i95s68l18a54v 85L90a97n17g 3500464117112

ty pásy nejsou gumové to jsou gumové špalky jsou na silnici a dají se sundat

0/0
5.2.2014 19:35

P53e79t75r 50S42o95k33o35l 8602481657501

To žere skoro jak moje sekačka z mountfieldu :-P

+1/−1
23.1.2014 20:31

J40i81ř95í 94K35ü40h65r 2500546580316

A to je elektrická.

+12/0
23.1.2014 20:54
Foto

P92e87t16r 83P62r85o61c36h44á66z60k95a 3752556332744

;-D

0/0
23.1.2014 21:15

L61a59d19i45s57l13a66v 23H14i94r12k81a 3203809593552

Jen tak mimochodem v článku je uvedena převodovka, já neznám  T72 s jednou převodovkou, všechny tanky T72 mají převodovky dvě (planetové) a to pro každý pás jednu, přičemž tank zatáčí tak, že se v převodovce na jedné straně zařadí o jeden stupeň nižší rychlost, navíc ten mladík  od hasičů před chvílí hovořil v TV o tom že ta mašina zvládne jakýkoliv terén, tomu se jako tankista, který si s tanky něco užil na Doupově musím jen zasmát, jsem zvědav co bude ten chytrák dělat až to někde zahrabe až po nosné kladky. To bude něco, tomu aty gumové patky na pásech budou na dvě věci. Na margo novinářů - o odborných věcech psát odborníci, což se v tomto, a nejenom v tomto případě nestalo

+3/−2
23.1.2014 20:03

I94v58o 81Z62d35e21b69o48r98s22k30ý 3833791850301

Přiváže přes pásy tu "sirku" co jí nemá.

0/0
23.1.2014 23:35

P48a12v64e13l 90O45b23d73r89ž31á92l79e67k 6826794258632

Vidím dobře, že tam nechali radiostanici R-123?

Vždyť ta se nedá na hasičské a drážní frekvence ani naladit (končí někde u 52 MHz, hasiči a železnice jsou o 100 MHz výš), natož legálně použít...

+2/0
23.1.2014 17:10

M16i14c11h26a72l 70P48a49v88l69á46t 9443823814439

Asi ucta k technicke pamatce.

+6/0
23.1.2014 19:00

V27i73k62t79o54r 76W67o20l81f 8832918403426

Zvyšuje hmotnost, aby se tank lépe používal jako kotvící bod ;-)

+1/0
24.1.2014 23:01

J41a12n 65P29i95r65k76l 2753838134754

To je i novina. Nehodový vlak v České Třebové jej měl již po válce. Když se do sebe zakousnou vagony a jeřáb k nim nemůže, tak takový tank je roztrhne od sebe lehčeji. Ale pak jsou koleje jako po válce.

+1/0
23.1.2014 16:56

R40o26m62a11n 74P75o38l16á48č58e61k 1920296980695

Super stroj.R^ Jenom upřímně doufám, že bude moct hodně dlouho zůstat v garáži a nebude muset nikam vyjíždět mimo cvičení...

+8/0
23.1.2014 16:27

J85o47s92e29f 42P80o39r15t18i86k 8147279484

S takovou spotřebou se s ním cvičit nebude.

0/0
24.1.2014 7:16

I26v15a66n 43P70l86a48c38h24y 1662454159541

Eurooil prodává naftu bez biosložky, nakupuju jenom tam, jednak kvůli autu a taky tak nějak z prinicpu...

+5/0
23.1.2014 15:57

J84i91ř82í 78D19o45u29t35n78á38č 2820647697945

Počítám že by to žralo i letecký petrolej ....

+1/0
23.1.2014 15:43

M11a20r54c24e69l 58P89a89v43l91í28k 7311424608419

v zásade nejde o to, ktorý uhľovodík ponúknu. bio je zvláštne tým, že s vodou vytvára emulziu, ktorá vytvrdne. jednoduchý naftový motor (p405 1992) v pohode išiel na 50/50 nafta, repkový olej z kauflandu. ale - najprv sa musela nádrž odvodniť (liehom) a vymeniť hadičky a tesnenie z "obyčajnej" gumy (tú rastliný olej "leptal").

+1/−1
23.1.2014 15:59

R71o80l56a23n86d 94M46i31k38l77o67s96z 8227463760839

Tohle by jezdilo i na kofoly. Jejich energetický potenciál je sice nízký, takže by šla spotřeba trochu nahoru. Ale to by nevadilo. Máme jich dost.

+3/−3
23.1.2014 17:04

P77e10t91r 46M28a68r52š74o56u64n 5945588906606

omylem jsem klikl + než jsme dočetl... poté co jsem dočetl, že nemluvíte o nápoji, samozřejmě minus (a to si onich tež myslim své)

+1/0
25.1.2014 20:24

R86o13l68a93n17d 56M35i51k82l98o64s87z 8257463120609

Protože zahrávat si s rovnováhou vesmíru není zodpovědné, dal jsem vám také +. Jinak by to bylo samozřejmě - :)

0/0
25.1.2014 23:44

L76u52d66v17í49k 30G49a23j22d12o38š80í66k 2325103874392

Nějak nechápu, proč se novináři pozastavují nad spotřebou 500 litrů nafty u 45tun těžkého stroje. To totiž odpovídá zhruba spotřebě asi 12 litrů u normálního osobáku, což na pásové vozidlo není nijak závratná spotřeba. Je to zcela srovnatelné třeba s běžnými sněžnými rolbami.

+19/−2
23.1.2014 14:59

R76i89c63h38a27r39d 29T58r36e27f91i81l 4391535169720

Jistě, jako když u článku o F-16 dali video Tornáda.

+1/0
23.1.2014 15:42

J94i86r51k91a 83K21o65c63h 7544804143285

no ja nevim, nalozeny kamion ma neco kolem 35 tun a vezme si tak neco kolem 35 litru....

za druhe jak jste prisel na ten prepocet na osobak ? bezny auto (ne nejaky mini a ne suv) ma neco kolem 1,5 t tj 45 / 1,5 je 30 (1 tank ma hmotnost 30 aut) taze spotreba je pak 500 / 30 tj 16,66 a to je na osobak saaaaaakra spotreba. osobak by mel jezdit tak kolem 5 litru

0/−1
23.1.2014 18:15

P53a83v59e98l 75T58r47ü55b47e31n58e22k46r 7581221132562

Spotřeba na silnici je 290l na 100km to je pak jen 10l na 100 km na auto. Což na 30 let starej stroj není špatná spotřeba.

+2/0
23.1.2014 18:39

J41i82r58k31a 18K70o44c57h 7954554653335

na 30 let stary stroj ne

nicmene to porad nevysvetluje vypocet pana Gajdosika a jeho obhajobu 500litrove spistreby

0/0
23.1.2014 19:02

M10i82c46h35a10l 14P51a66v92l15á80t 9153593344739

Ktery kamion ma spotrebu 35l na sto v tezkem terenu, kterym je schopna projet jen pasova technika? Oni velmi spravne pisou V TERENU. Velmi byste se divil, kolik v takovych podminkach zerou celkem bezna nakladni auta!

+6/0
23.1.2014 19:02

Z37d38e54n35ě97k 62H16r23u97b54ý 5955448231256

Já bych chtěl vědět, jak se dostanu autem z Prahy na pobřeží Tichého oceánu :-/

0/−4
23.1.2014 14:52

J81i32ř47í 48K22ü86h46r 2530706450636

Směrem na východ , přez Rusko např.

+8/0
23.1.2014 14:54

Z35d12e53n71ě83k 96H16r28u50b30ý 5675698921686

Např. pro trasu Praha - Petropavlovsk Google nezná žádnou trasu, ani do Vladivostoku, což navíc není pobřeží Pacifiku. Takže směrem na východ to tedy jde pouze tím tankem :-)

+1/0
23.1.2014 15:04

B47e79n 13P68a38v51k51a 1357773337371

Kamčatka sousedí se severním Severním Tichým Oceánem. I ten Petropavlovsk je blízko. Nebo aspoň to tak tvrdí Google Earth. Ale autem se tam asi fakt dostat nedá. A zkoušet to nebudu:-)

0/0
23.1.2014 15:15

P85a34t25r51i18k 80Š37e26b52e87s94t11a 4343602266185

Tak ono to nenašlo trasu ani z 200 km vzdáleného Mudanjiang, Chej-lung-ťiang, Čína

... a na ortofotomapě evidentně ta silnice je... ;-D;-D

0/0
23.1.2014 21:58

J32i39r81i 23R61o53u78b73a16l 1428838426925

No, občas mě to popadne, a snažím se nějakou infromaci v tisku prověřit. Tady si nejsem jistý. Před většinou asijských východních pobřeží jsou nějaký místní moře, takže je otázka, kde vlastně ten Pacifik začíná. Pokud bychom připustili, že pojedeme část cesty i na trajekt nebo lodi, vidím nejbližší pacifické pobřeží snad na Taiwanu, případně v Japonsku. Pokud budeme trvat jen na cestě po souši, je to někde na Kamčatce, nejspíše ale už na jejím severu. Petropavlovsk je moc na jih. K moři se na Kamčatce dá dostat daleko dříve... :-)

0/0
23.1.2014 15:19

B21e10n 34P29a43v96k71a 1907753427481

Kamčatka na severu má Beringovo moře.

0/0
23.1.2014 15:25

J40i52ř50í 80K52ü78h78r 2170216430296

Nevím ,co to tu zase plantáte, Všechny ty moře mezi Asii a Amerikou jsou součástí Tichého oceánu. Je to prostě nadřazený celek. Jako by jste tvrdili, že nejste v Evropě ,ale v České Republice.

+5/0
23.1.2014 15:59

B95e94n 19P74a42v55k50a 1457743957941

Aha. Tak v tom případě se Poláci koupou v Atlantiku. A Středozemní moře je taky Atlantik, atd.

0/0
23.1.2014 17:27

J33i41ř87í 70K80ü89h63r 2540266550956

Wiki tvrdí ,že ano.

http://cs.wikipedia.org/wiki/St%C5%99edozemn%C3%AD_mo%C5%99e

A poláci se můžou koupat klidně i v Severním ledovém oceáně,když se jim zachce.

0/0
23.1.2014 18:27

B43e82n 18P13a96v31k36a 1637763307591

Ježiši, ty vody nemají oceánskou desku, jestli si to pamatuji dobře. No to nemá cenu se hádat. O. K. Středozemní moře je Atlantik.

0/0
23.1.2014 20:18

J91i14ř38í 19K68ü64h25r 2500406660516

VY jste vážně tupý!!!!

Středozemní moře je část atlantického oceánu.

http://cs.wikipedia.org/wiki/Atlantsk%C3%BD_oce%C3%A1n

Středozemní moře se skládá z dalších moří.

http://cs.wikipedia.org/wiki/St%C5%99edozemn%C3%AD_mo%C5%99e

Stejně jako PC se skládá (např.) z CPU,GPU, RAM , HDD, DVD-RW, zdroj, MB ,zvukovka atd. Jsou běžně používaná věty: ¨Psal jsem tona počítači. Mám to uloženo na počítači. Díval jsem se na to na počítači¨  a to přesto ,že píšete na klávesnici,díváte se na monitor a data jsou uložena na HDD/SDD.

0/0
23.1.2014 20:51

V45á29c19l92a81v 96M87á53c66h26a 1722983619367

problém je samozřejmě v tom, že v článku nebyla specifikovaná jednotka SI. S fábií (i tou novou) to prostě nepujde z důvodu chybějící cesty. Ovšem Octavia Scout by to projela cestou necestou prostě rovně.

+3/0
23.1.2014 16:16

V66á38c58l28a18v 21V29e73s73e48l82ý 3415708313988

Co není na Googlu, neexistuje :-)

0/0
24.1.2014 9:48

M39a75r25t38i90n 47H87o93u14b49a 6393741339638

tak kdyz google nezna trasu, tak to se tam urcite nedostanes

0/0
24.1.2014 12:16







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.