Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Mark ONE je první tiskárna na světě, která tiskne z uhlíkových vláken

Na konferenci SolidWorks World 2014 byla představena 3D tiskárna Mark ONE, která dokáže vytisknout jak prototyp z nylonu, tak i hotový výrobek zpevněný vlákny uhlíku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J27i49ř67í 27N35o72v93á37k 2620222860741

"... dokáže tisknout i z optických vláken..."  :-/ 

To mi hlava nějak nebere.

0/0
30.1.2014 22:49

L96u79d88v90í89k 77G94a58j56d13o14š36í86k 2855503914232

"...Předobjednat si lze tiskárnu na těchto stránkách už nyní..."

Jako že na iDnesu?8-o

0/−2
30.1.2014 10:19

J37a13n 35N91o63v92á74k 6774344296283

Vzhledem k tomu, že mě nedávno pěkně natáhli kvůli novým plechům k autu, si přeju, aby se to rychle rozšířilo. Ať to má na dílně každý čičmunda opravář. Ať mi prostě náhradní díl vytiskne v podmínkách konkurence tisíců dalších jako je on.

+1/0
30.1.2014 8:22

A51l70e59x10a25n68d26r 24K81o13s74t43k84a 5559156239446

Ono to asi nebude zas o tolik levnější, než hotový díl z výroby a distribuce. Ale spíš, že dotyčný zjistí, co je potřeba, stáhne od výrobce výkres, zadá tisk.. A než diagnostikuje další 2 vozy, tak vytáhne hotovou součástku. Přes oficiální distribuci ji má tak za 48 hodin.

0/0
30.1.2014 12:06

J40a39n 48N32o11v23á35k 6184604816433

Vše je otázka ceny a rychlosti. Dneska je to fajn na prototypy, ale technologie jde mílovými kroky dopředu. Je jen otázka času, než to někdo napálí do velkovýroby a to potom bude fičák.

Taková vytištěná kastle s uhlíkových kompozitů, která váží dohromady 20 kilo, která se přidělává "klipsami" a má stejné bezpečnostní parametry jako půl tuny ocelových plechů, to má svoje výhody.

Už jen to, že automobilka by nepotřebovala - vysokotlaké lisy, svařovací automaty, manipulační hydrauliku, lakovnu (barevný tisk) a bůhvíco ještě.

Auta potom budou mít nižší těžiště, nižší váhu (a spotřebu), náhradní kusy karoserie se nebudou muset odnikud vozit, ...

0/0
30.1.2014 13:23

A86n24t22o64n57í76n 17S85v52o14b21o27d68a 3354203209622

Když pošle "výtisk" do lakovny a řekne si o větší peníze než stojí díl z druhovýroby, tak nám spadne brada  :-), toto je na prototypy, na výrobu běžných náhradních dílů se to nevyplatí

0/0
30.1.2014 12:10

J68a49n 46N57o78v40á46k 6934794946493

Tak ať to tisknou barevné.

0/0
30.1.2014 13:12







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.