Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

OBRAZEM: Unikátní vůz pomůže v Česku zavést dvoustovku pro vlaky

Unikátní modrý krokodýl neboli měřicí vůz ETCS, ještě voní novotou. Jeho přístrojové vybavení umožní kontrolu nově budovaného evropského zabezpečovače, který po technické stránce umožní zvýšení rychlosti vlaků ze současných 160 na 200 km/h.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M50a51r50t16i23n 82N92á23p17l35a81v96a 5917379179371

A co teda jako? Tak si opravili masinu, pozrali bagety ze subway, ozrali, vyspali a super. Ja si pockam, az se Praha - Ostrava bude jezdit za 2 hodky, pak to ocenim.

+2/−3
8.2.2014 16:58

M83a36r58e67k 12V54y12m44a28z23a69l 5968766272300

[>-] Ty jsi chtěl kousek bagety a štamprlu, že jo? NEZÁVIĎ Rv

+3/0
8.2.2014 23:59
Foto

J11a68r60o81m20í44r 40K79o16b63e67l83k44a 7724424611485

No kdo by si nedal:-P

+1/−1
9.2.2014 8:54

J75o60s71e21f 61P33o36ž94i49v15i87l 8104226947460

Super. Teď ještě abychom ty tratě na 200 měli, a pak to budem moct i využít:-/.

+1/0
8.2.2014 16:50

M88a14r80t37i40n 54H95r91o53u56d52n14ý 6448707662716

Tomu říkám pokrok. Němcům za války stačily pouhé 2 roky na to, aby znormalizovali většinu tratí až po Moskvu a Leningrad (včetně změny rozchodu!), a tady a teď se s tím jebou už víc jak 20 let.

+6/−1
8.2.2014 16:48

P60e30t30r 25N54o19v49o45t34n86y 3709392519792

Jake nejsofistikovanější zabezpečovací zařízení se používalo za druhé světové války?

+3/0
8.2.2014 22:23

M92i67c30h93a40e91l 14M30e93n79s68i28k 8641186280912

Mávání petrolejkou ;-D

+3/0
9.2.2014 0:05

M34a81r43t12i48n 91K73y31p44r 2932415914154

Ta "normalizace" tratí železničními jednotkami wehrmachtu spočívala právě a jenom v té změně rozchodu. Prostě vytáhli hřeby, co držely jednu kolejnici, tu posunuli o 9 centimetrů blíž k druhé a zase přibili. Chtělo to dřevěné pražce a hřeby. To první se dnes už používá málo, to druhé vůbec.:-)

+3/0
9.2.2014 1:02

P67e34t61r 11N75o58v45o23t76n36y 3789802399362

No a pak už jenom taková maličkost, vyměnit všechny výhybky.

+1/0
10.2.2014 9:30

B50e56n 36P54a40v27k42a 1627883957481

Rodný list s comic sans pobavil:-)

+2/0
7.2.2014 12:49
Foto

P40a11v93l98a 59N45o60v22á 7248350548165

Železniční dopravě neorzumím, ale i pro lajcké oko působí technický stav tratí katastrofálně... rezavé koleje, uvolněné šrouby... přijde mi, že sotva zvládají nápor sočasné dopravy, sednout si do vlaku, který na takových tratích pojede 200km/h bych se bála.

+2/−19
7.2.2014 12:27

B26l87a58ž81e77j 57M54o63t31y19č64k32a 8737177495100

rezavé koleje ;-D;-D

+19/−1
7.2.2014 12:50

B73e72n 15P45a65v62k45a 1577513247261

Taky nechápu, proč to nepochromují;-(

+11/−1
7.2.2014 13:00

J89i28ř67í 24Z10ý95k49a 9209653801440

rovnou pozlatit, ta trocha zlata už to tolik neprodraží.

+4/−1
7.2.2014 14:07

P64e15t43r 42V27e31s45e70l34ý 2519948593476

No, ve vašem případě asi opravdu bude lepší držet se té vařečky.

+12/−1
7.2.2014 13:11

R51o30b18e49r62t 52Š11i40m62e40č64e44k 6625931648368

tak jste to paní nandal, jste machr

+2/−1
8.2.2014 21:59

P33e96t83r 29N39o18v10o11t33n45y 3239222809892

Že jo? Ty koleje by se měly natřít. Hlavně zvrchu.

+5/−1
7.2.2014 13:19

B74e94n 68P30a72v79k86a 1107563237791

Na druhou stranu... víte, jaký by to byl úlet, mít třeba růžové koleje?;-D

+8/−1
7.2.2014 13:53

K13a11t74e78ř96i63n37a 80D43r10a54h21o39k17o43u30p16i26l27o38v88á 9596721642683

Ještě lépe růžové fotoluminiscenční, to by byla nádhera. ;-D

+2/−1
7.2.2014 14:34
Foto

P75a42v31l84a 49N33o49v69á 7498350168355

Děkuji za výsměch, nedá mi to a musím stejně reagovat. Když porovnáte železnici v ČR a Německu, rozdíl patrný je, určitě máme co dohánět...

+3/0
7.2.2014 18:18

B32e35n 80P85a40v46k88a 1297833387221

Porovnejte jízdné v SRN a tady. Vše se tím celkem vysvětluje, že.

+2/0
7.2.2014 18:52

M39a58r79e82k 38V83y90m53a37z19a19l 5308316162950

[>-] Srovnáváte nesrovnatelné....paní Nová. V Německu se od konce války nalily do železnice miliardy marek a nyní € , u nás,se jen upřednostnuje silnice. Na železnici se kašle, jako na nějakou popelku. A mimochodem mrkněte na stránky DB BAHN a zkuste si zjistit kolik stojí jízda vlakem tam a pak možná pochopíte, proč to tam mají takové, jak píšete. R^

+1/−1
8.2.2014 23:53

M93i75c14h50a89l 80P36a94v83l89á46t 9523573224839

V Nemecku se taky nejdriv investovalo do dalnic. Jen na nas Evropsky svaz zkousi nesmyslnou preferenci zeleznic.

0/0
10.2.2014 13:02

M44a84r47e29k 91V35y68m50a20z85a58l 5818786252230

[>-] To co píšete je demagogie, železnice je jediná alternativa dopravy na střední vzdálenosti. Už i v Rusku to pochopili a staví tam nové tratě na rychlosti 250Km/h a vyšší. Mě se víc líbí jet vlakem a dělat si sR^voji práci, než se soustředit a uvíznout v zácpě na dálnici.

+2/0
10.2.2014 19:44

M14a58r78t44i52n 23H24r42o47u40d12n63ý 6958917912416

Hodnotíte patrně nějaké lokální tratě, kde jezdí skřípající lokálky a to max. 80km/h. Vlaky budou svištět těch 200km/h pouze na speciálně přestavěných a totálně zrekonstruovaných tratích. A nejde jen o to vyměnit koleje, atd. - trať se musí "narovnat", musí z ní zmizet i ostřejší zatáčky i nebezpečná klopení a musí se přebudovat i křížení s komunikacemi. Je to jak srovnávat polňačku s asfaltkou - po bojím se sice dá jet autem ale je to evidentně rozdíl.

+1/0
8.2.2014 16:56

M42i41c53h73a33e82l 12M24e69n34s34i93k 8641416980562

zatáčky ;-D

0/0
9.2.2014 0:07

B78e69n 85P86a72v23k68a 1697303527981

Nejhorší jsou křižovatky:-P

0/0
9.2.2014 11:15

P87a88v71e72l 58B28r53i25g49a34n51t 4896311562643

To jste machr, se někomu smát za to, že nenapíče oblouk, holt každý není odborník na všechno :-)

0/0
13.2.2014 17:19

J73a27n 87M30a77k15o41v54i83č35k16a 3150679283710

Rezavost kolejí způsobují drobné šupinky kovu z brzdových špalků,nejsou tedy na závadu.

+1/0
8.2.2014 17:28

M82i53r80o83s23l35a97v 61J75e74ž20e25k 8591326362798

nevím jak jinde, ale tady u nás trať č. 241 Znojmo - Okříšky je opravdu v nedobrém stavu. Místy jsou zatáčky tak klopené, že mám obavu, že motoráček řady 810 jednou skončí na boku...

0/0
8.2.2014 23:58

P64e39t18r 49N51e81c98h73a92n56i43c86k47ý 7523236858950

jsou to oblouky a 810 už tam jezdí jen v náhradě. Jezdí tam regionovy. Stav trati je mizérie to jo.

0/0
10.2.2014 13:41

J51a97n 18P46i42r39k74l 2653218544674

To je chlubení. Podobné zabezpečovací zařízení jsme na Slovensku při přestavbě trati Bratislava - Trnava, na kolejích realizovali již v roce 2008. To bylo od firmy Siemens. AŽD má u nás monopol a na všech koridorech si mastí kapsy ať vyhraje stavbu Petr, nebo Pavel;-D.

+4/−1
7.2.2014 11:42

P27e56t50r 53K11o55u75t47e62c51k87ý 6914430707987

Nikdo netvrdí, že jde o první stavbu v Evropě či snad na světě. Kolik vozidel u Vás ETCS využívá?

0/0
8.2.2014 14:02

M80a81r31e32k 24V97y11m34a39z83a69l 5708306402210

[>-] Proč by nemohla somácí firma zajištovat bezpečnost na našich tratích? Mě už opravdu unavuje to remcání, nato jak máme vše špatné...Myslíte, že Siemens je bez chyby? A navíc dražší....a o Slovensku se moc nezminujte, tam staví úsek 200km trati koridoru Blava -Žilina už 20 let a pořád to nemají hotové. Tímhle tempem to nedostaví nikdy. V Česku máme 80% korudirů hotových.Odstěhujte se na Slovensko a pomožte jim tam.....Rv

+2/0
8.2.2014 23:57

K43a81r60e71l 42M75i67š19k19a 2766692532249

A na kterých tratích chtějí zvyšovat rychlost na 200 km/h?

+1/0
7.2.2014 11:33

P22e19t52r 10N68i84v66n79i30c64k77ý 3442684735227

Na úzkokolejce do Osoblahy.

+5/0
7.2.2014 14:05

V45i23k62t57o50r 91Z10e57r49z38á53n 8254229728226

Co vím, tak úseku Pardubice - Choceň, asi by to bylo reálné i mezi Brnem a Břeclaví - alespoň o těchto úsecích se mluvilo :-)

+2/0
8.2.2014 18:49

K54a54r53e86l 22M29i40š68k11a 2446722402239

Na jedné trati spousta přejezdů a na druhé nevyhovující zařízení, jehož úpravy by byly velmi nákladné.

0/0
8.2.2014 22:38

M27a81r36e72k 11H55r72u94b24y 6217132311218

Parada, jeste par let a po (nekterych) nasich tratich se bude jezdit rychlosti kterou parni lokomotivy zvladly pred druhou svetovou ;-)

+8/−1
7.2.2014 10:25

P61e13t71r 24N68o53v17o18t20n33y 3909812619912

Jak kde. U nás ne. A 200 km/h se to stejně neblížilo. Za tehdejšího provozu se to možná dalo považovat za jakž takž bezpečné.

0/0
7.2.2014 11:19

J15o54s60e22f 76H60á86j40e67k 6118800249662

On je asi také trochu rozdíl mezi rekordní a provozní rychlostí... ehm :-/

+3/0
7.2.2014 13:58

M10a26r40e42k 50V64y10m67a37z95a85l 5758296332150

[>-] A kde prosím Vás?

0/0
8.2.2014 23:58

O17n58d45r89a 48Z62d67r50a63h98a35l 4705340315451

trocha nadsázky: řezání hlav je taky dobra volba, protože dosáhlo poměrně velkého rozšíření ve státech mimo Evropu?

+1/−5
7.2.2014 8:51

V69o43j54t85ě16c90h 78R89ů49ž27e61k 9349762570738

V rámci multikulturního obohacení a zachování dobrých vztahů s muslimy to brzy zavedou i tady.

0/−1
7.2.2014 9:33

O46n57d36r81a 33Z18d65r89a74h14a41l 4755750435251

dobra, jdu si koupit pytel na bowlingove koule, abych po ceste domu neztratil hlavu :)

0/−1
7.2.2014 9:51

V92o74j46t91ě35c52h 30R42ů26ž23e37k 9679942710858

Vy jim to samozřejmě nesmíte dělat, to by byl nacfašrasismus.

0/−1
7.2.2014 9:54

A38l89e91š 88Z61e76l43i51n96k36a 1144522796

http://www.youtube.com/watch?v=B3kHGXsD0Dw

0/0
9.2.2014 0:40
Foto

J81i74ř25í 12K56w34o34l85e86k 5843327308259

Koukám na to a vidím jen fork krypto fašizmu. Ne já se k tomu hnutí nepřidám! Co uděláte, vypálíte mi barák? Propícháte gumy? Že nejsem ten jediný správný vlastenec? Začněte makat a "hrozby" se záhy ztratí. I některé stejně velké národy s identitou nemají problém.

0/−1
9.2.2014 2:35

P24e20t67r 95N50o69v28o87t74n51y 3829862819482

To ale není nadsázka, ale blbost :-)

+1/0
7.2.2014 9:56

O59n32d48ř65e30j 10Č50a60p51k97a 6341211703474

To sice ne, ale v případě toho zabezpečovače to znamená, že ho někdo otestoval a pak nasadil do provozu bez toho, aby to dostal rozkazem z Brusele - takže nejspíš opravdu funguje a to tak dobře, že obstojí i v konkurenčním prostředí :-)

+4/0
7.2.2014 10:57







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.