Diskuse k článku

OBRAZEM: Unikátní vůz pomůže v Česku zavést dvoustovku pro vlaky

Unikátní modrý krokodýl neboli měřicí vůz ETCS, ještě voní novotou. Jeho přístrojové vybavení umožní kontrolu nově budovaného evropského zabezpečovače, který po technické stránce umožní zvýšení rychlosti vlaků ze současných 160 na 200 km/h.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M34a87r93t18i56n 73N45á90p87l97a85v27a 5347179169531

A co teda jako? Tak si opravili masinu, pozrali bagety ze subway, ozrali, vyspali a super. Ja si pockam, az se Praha - Ostrava bude jezdit za 2 hodky, pak to ocenim.

+2/−3
8.2.2014 16:58

M38a14r39e96k 14V80y65m13a92z97a27l 5268696142630

[>-] Ty jsi chtěl kousek bagety a štamprlu, že jo? NEZÁVIĎ Rv

+3/0
8.2.2014 23:59
Foto

J85a27r36o54m25í65r 47K18o73b68e35l27k45a 7934784181765

No kdo by si nedal:-P

+1/−1
9.2.2014 8:54

J21o84s49e52f 62P60o48ž52i32v89i24l 8584566287300

Super. Teď ještě abychom ty tratě na 200 měli, a pak to budem moct i využít:-/.

+1/0
8.2.2014 16:50

M43a98r10t96i61n 90H86r90o94u64d38n77ý 6638297192246

Tomu říkám pokrok. Němcům za války stačily pouhé 2 roky na to, aby znormalizovali většinu tratí až po Moskvu a Leningrad (včetně změny rozchodu!), a tady a teď se s tím jebou už víc jak 20 let.

+6/−1
8.2.2014 16:48

P89e50t15r 84N64o21v33o65t86n12y 3929752329592

Jake nejsofistikovanější zabezpečovací zařízení se používalo za druhé světové války?

+3/0
8.2.2014 22:23

M27i49c14h43a11e93l 77M20e24n29s96i57k 8561976320702

Mávání petrolejkou ;-D

+3/0
9.2.2014 0:05

M88a12r80t10i67n 16K23y45p28r 2322755434194

Ta "normalizace" tratí železničními jednotkami wehrmachtu spočívala právě a jenom v té změně rozchodu. Prostě vytáhli hřeby, co držely jednu kolejnici, tu posunuli o 9 centimetrů blíž k druhé a zase přibili. Chtělo to dřevěné pražce a hřeby. To první se dnes už používá málo, to druhé vůbec.:-)

+3/0
9.2.2014 1:02

P97e21t67r 45N46o87v73o29t27n24y 3459782359842

No a pak už jenom taková maličkost, vyměnit všechny výhybky.

+1/0
10.2.2014 9:30

B87e16n 63P34a43v26k22a 1897943327911

Rodný list s comic sans pobavil:-)

+2/0
7.2.2014 12:49
Foto

P21a36v68l24a 78N28o44v11á 7648310848895

Železniční dopravě neorzumím, ale i pro lajcké oko působí technický stav tratí katastrofálně... rezavé koleje, uvolněné šrouby... přijde mi, že sotva zvládají nápor sočasné dopravy, sednout si do vlaku, který na takových tratích pojede 200km/h bych se bála.

+2/−19
7.2.2014 12:27

B21l60a43ž96e68j 83M65o63t87y79č37k56a 8217677505980

rezavé koleje ;-D;-D

+19/−1
7.2.2014 12:50

B91e46n 17P26a44v53k35a 1617143147481

Taky nechápu, proč to nepochromují;-(

+11/−1
7.2.2014 13:00

J95i11ř77í 70Z62ý12k26a 9529733981290

rovnou pozlatit, ta trocha zlata už to tolik neprodraží.

+4/−1
7.2.2014 14:07

P53e16t38r 68V13e40s97e21l13ý 2219768443186

No, ve vašem případě asi opravdu bude lepší držet se té vařečky.

+12/−1
7.2.2014 13:11

R27o24b68e54r67t 34Š81i91m64e45č69e61k 6195191748548

tak jste to paní nandal, jste machr

+2/−1
8.2.2014 21:59

P94e24t75r 10N72o92v11o75t49n93y 3629912119362

Že jo? Ty koleje by se měly natřít. Hlavně zvrchu.

+5/−1
7.2.2014 13:19

B28e65n 69P52a48v43k70a 1847483267371

Na druhou stranu... víte, jaký by to byl úlet, mít třeba růžové koleje?;-D

+8/−1
7.2.2014 13:53

K87a69t67e16ř92i31n33a 66D17r95a10h44o44k34o23u80p78i27l40o29v98á 9626181502953

Ještě lépe růžové fotoluminiscenční, to by byla nádhera. ;-D

+2/−1
7.2.2014 14:34
Foto

P49a66v36l20a 33N39o36v82á 7458140408295

Děkuji za výsměch, nedá mi to a musím stejně reagovat. Když porovnáte železnici v ČR a Německu, rozdíl patrný je, určitě máme co dohánět...

+3/0
7.2.2014 18:18

B68e56n 71P39a35v92k40a 1287313347271

Porovnejte jízdné v SRN a tady. Vše se tím celkem vysvětluje, že.

+2/0
7.2.2014 18:52

M34a62r91e66k 18V96y37m35a61z27a20l 5528636962560

[>-] Srovnáváte nesrovnatelné....paní Nová. V Německu se od konce války nalily do železnice miliardy marek a nyní € , u nás,se jen upřednostnuje silnice. Na železnici se kašle, jako na nějakou popelku. A mimochodem mrkněte na stránky DB BAHN a zkuste si zjistit kolik stojí jízda vlakem tam a pak možná pochopíte, proč to tam mají takové, jak píšete. R^

+1/−1
8.2.2014 23:53

M83i65c72h61a98l 30P82a61v19l70á67t 9883733684779

V Nemecku se taky nejdriv investovalo do dalnic. Jen na nas Evropsky svaz zkousi nesmyslnou preferenci zeleznic.

0/0
10.2.2014 13:02

M32a73r25e48k 11V57y41m72a28z84a17l 5788776112580

[>-] To co píšete je demagogie, železnice je jediná alternativa dopravy na střední vzdálenosti. Už i v Rusku to pochopili a staví tam nové tratě na rychlosti 250Km/h a vyšší. Mě se víc líbí jet vlakem a dělat si sR^voji práci, než se soustředit a uvíznout v zácpě na dálnici.

+2/0
10.2.2014 19:44

M13a18r42t77i19n 73H54r69o34u96d51n10ý 6818957492186

Hodnotíte patrně nějaké lokální tratě, kde jezdí skřípající lokálky a to max. 80km/h. Vlaky budou svištět těch 200km/h pouze na speciálně přestavěných a totálně zrekonstruovaných tratích. A nejde jen o to vyměnit koleje, atd. - trať se musí "narovnat", musí z ní zmizet i ostřejší zatáčky i nebezpečná klopení a musí se přebudovat i křížení s komunikacemi. Je to jak srovnávat polňačku s asfaltkou - po bojím se sice dá jet autem ale je to evidentně rozdíl.

+1/0
8.2.2014 16:56

M63i65c83h93a45e37l 24M94e97n52s92i53k 8751916510142

zatáčky ;-D

0/0
9.2.2014 0:07

B59e60n 67P59a56v94k59a 1137773147891

Nejhorší jsou křižovatky:-P

0/0
9.2.2014 11:15

P51a59v56e58l 76B78r76i53g22a93n17t 4226741922463

To jste machr, se někomu smát za to, že nenapíče oblouk, holt každý není odborník na všechno :-)

0/0
13.2.2014 17:19

J79a65n 80M10a92k42o55v46i50č30k37a 3880609673160

Rezavost kolejí způsobují drobné šupinky kovu z brzdových špalků,nejsou tedy na závadu.

+1/0
8.2.2014 17:28

M79i25r40o47s72l45a50v 92J26e74ž98e47k 8381206512488

nevím jak jinde, ale tady u nás trať č. 241 Znojmo - Okříšky je opravdu v nedobrém stavu. Místy jsou zatáčky tak klopené, že mám obavu, že motoráček řady 810 jednou skončí na boku...

0/0
8.2.2014 23:58

P92e66t20r 25N92e32c77h21a56n95i22c16k38ý 7483886258840

jsou to oblouky a 810 už tam jezdí jen v náhradě. Jezdí tam regionovy. Stav trati je mizérie to jo.

0/0
10.2.2014 13:41

J16a23n 90P81i36r29k10l 2383728644344

To je chlubení. Podobné zabezpečovací zařízení jsme na Slovensku při přestavbě trati Bratislava - Trnava, na kolejích realizovali již v roce 2008. To bylo od firmy Siemens. AŽD má u nás monopol a na všech koridorech si mastí kapsy ať vyhraje stavbu Petr, nebo Pavel;-D.

+4/−1
7.2.2014 11:42

P92e93t26r 36K97o81u44t32e50c52k22ý 6574470297897

Nikdo netvrdí, že jde o první stavbu v Evropě či snad na světě. Kolik vozidel u Vás ETCS využívá?

0/0
8.2.2014 14:02

M76a33r44e64k 76V85y83m61a32z95a60l 5668656462200

[>-] Proč by nemohla somácí firma zajištovat bezpečnost na našich tratích? Mě už opravdu unavuje to remcání, nato jak máme vše špatné...Myslíte, že Siemens je bez chyby? A navíc dražší....a o Slovensku se moc nezminujte, tam staví úsek 200km trati koridoru Blava -Žilina už 20 let a pořád to nemají hotové. Tímhle tempem to nedostaví nikdy. V Česku máme 80% korudirů hotových.Odstěhujte se na Slovensko a pomožte jim tam.....Rv

+2/0
8.2.2014 23:57

K85a30r66e52l 27M62i78š85k17a 2556132652749

A na kterých tratích chtějí zvyšovat rychlost na 200 km/h?

+1/0
7.2.2014 11:33

P42e92t65r 52N61i46v52n75i92c17k86ý 3482194425937

Na úzkokolejce do Osoblahy.

+5/0
7.2.2014 14:05

V39i47k25t78o84r 39Z65e91r89z94á11n 8374969478376

Co vím, tak úseku Pardubice - Choceň, asi by to bylo reálné i mezi Brnem a Břeclaví - alespoň o těchto úsecích se mluvilo :-)

+2/0
8.2.2014 18:49

K18a72r29e18l 29M38i40š17k14a 2286932432929

Na jedné trati spousta přejezdů a na druhé nevyhovující zařízení, jehož úpravy by byly velmi nákladné.

0/0
8.2.2014 22:38

M22a79r13e17k 29H84r55u69b40y 6347802441768

Parada, jeste par let a po (nekterych) nasich tratich se bude jezdit rychlosti kterou parni lokomotivy zvladly pred druhou svetovou ;-)

+8/−1
7.2.2014 10:25

P11e74t56r 60N18o54v38o65t97n23y 3299112229652

Jak kde. U nás ne. A 200 km/h se to stejně neblížilo. Za tehdejšího provozu se to možná dalo považovat za jakž takž bezpečné.

0/0
7.2.2014 11:19

J97o39s21e59f 90H95á72j78e20k 6918920179222

On je asi také trochu rozdíl mezi rekordní a provozní rychlostí... ehm :-/

+3/0
7.2.2014 13:58

M90a66r77e48k 47V72y52m36a65z60a52l 5208486152360

[>-] A kde prosím Vás?

0/0
8.2.2014 23:58

O24n65d82r16a 17Z29d57r39a29h73a88l 4485130325631

trocha nadsázky: řezání hlav je taky dobra volba, protože dosáhlo poměrně velkého rozšíření ve státech mimo Evropu?

+1/−5
7.2.2014 8:51

V64o66j11t42ě46c97h 29R74ů80ž37e69k 9389422780678

V rámci multikulturního obohacení a zachování dobrých vztahů s muslimy to brzy zavedou i tady.

0/−1
7.2.2014 9:33

O49n52d90r45a 64Z54d18r86a10h92a43l 4375580745581

dobra, jdu si koupit pytel na bowlingove koule, abych po ceste domu neztratil hlavu :)

0/−1
7.2.2014 9:51

V34o48j14t11ě94c85h 19R15ů67ž38e93k 9899112770468

Vy jim to samozřejmě nesmíte dělat, to by byl nacfašrasismus.

0/−1
7.2.2014 9:54

A89l25e60š 60Z33e46l57i67n67k19a 1554792106

http://www.youtube.com/watch?v=B3kHGXsD0Dw

0/0
9.2.2014 0:40
Foto

J49i13ř70í 70K98w32o13l31e34k 5403827818409

Koukám na to a vidím jen fork krypto fašizmu. Ne já se k tomu hnutí nepřidám! Co uděláte, vypálíte mi barák? Propícháte gumy? Že nejsem ten jediný správný vlastenec? Začněte makat a "hrozby" se záhy ztratí. I některé stejně velké národy s identitou nemají problém.

0/−1
9.2.2014 2:35

P46e32t17r 69N63o16v18o62t12n28y 3759962509212

To ale není nadsázka, ale blbost :-)

+1/0
7.2.2014 9:56

O75n79d45ř91e49j 15Č18a65p63k66a 6321901783744

To sice ne, ale v případě toho zabezpečovače to znamená, že ho někdo otestoval a pak nasadil do provozu bez toho, aby to dostal rozkazem z Brusele - takže nejspíš opravdu funguje a to tak dobře, že obstojí i v konkurenčním prostředí :-)

+4/0
7.2.2014 10:57



Najdete na iDNES.cz