Diskuze

Revoluční obr Boeing 747. Na jeho vývoji se podíleli i Češi

Psal se rok 1972 a v Praze poprvé přistával Boeing 747. Byla to taková událost, že někteří rodiče psali dětem omluvenky do školy, aby se také mohli jít podívat.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Pěkný článek pro mě je 747 nejkrásnější letadlo na světě. Chtěl bych se v něm někdy svézt :)

1 0
možnosti
MF

Pro mě taky, letěl jsem jím 2x, amsterdam - chicago. Bylo to něco užasného. Synátor má jako hračky už dvě Jumba a jednu 737. Nejvzácnější hračky

2 0
možnosti
JK

Co je pravdy na tom, že v rámci testovacích letů si jeden pilot dovolil s tímhle érem provést sudový výkrut? Letadlo i pilot to prý zvládli.

0 0
možnosti
JF

To byla 707, pokud me pamet neklame....

5 0
možnosti
LN

ještě detail...Jumbo se stavělo tak, aby mohly všechny kusy být v budoucnu přestavěny na nákladní. Počítalo se s nadzvukovýma letadlama. jenže ty jaksi ekonomicky nedopadly a celkově ten vývoj dost ustrnul, takže Jumbo dodnes vesele lítá...

1 0
možnosti
KD

Někde jsem četl, že 747 byla vyvinuta pro náklad, protože se mělo za to, že osobní dopravě budou vládnout nadzvuková letadla. Ale situace se vyvinula ta, že nadzvuk byl ekonomický nesmysl-obrovské náklady na osobokilometr. A tak se 747 upravila a vznikla legend. Jediné minus je dle mého to, že když to spadne, tak najednou může umřít 500 lidí.  A to je nářez.

1 0
možnosti
AB

Nejhezci letadlo na svete.R^

6 2
možnosti
Foto

Jojo, ale až po Dakotě;-)

0 0
možnosti
MP

Když jsem s tímhle letadlem letěl naposled, tak britští piloti zapoměli zabrzdit podvozek při zatažení do trupu. Letadlo se celé třáslo a vypadalo to, že budeme v mimořádných zprávách. Z šoku jsem se probral až kdesi nad Skotskem.

0 0
možnosti
RK

To se ty kolečka točily tak dlouho?

0 0
možnosti
MM

zajimavy clanek, par pripominek.

"Poslední model letounu Boeing 747-800 s řadou vylepšení sice již létá (první let 7. února 2010), ale mnoho leteckých společností jej neobjednalo. "

Duvody proc neobjednaly jsou dva. Nektere daly prednost pockat na Dreamliner Boeing 787 (cehoz ted ruzne z nich lituji) a rada dalsich si zvolila jako nejvetsi leadlo ve sve flotile Airbus A 380, ktery ma jeste vetsi kapacitu pasazeru nez Jumbo.

"Další naši krajané létají jako kapitáni, nebo druzí piloti Jumbo Jetu u Korean Air, Emirates i jiných leteckých společností."

Emiraty nepouzivaji Jumbo jako osobni letadlo pro prepravu asazeru, ale pouze jako cargo na prepravu nakladu, maji momentalne jen dve a nekolik meli v minulosti docasne "lísovanych" od jinych prepravcu.

Emirates jsou plne orientovany na Airbus A380, kterych maji ve flotile v soucasne dobe 44. K puvodne objednanym 90 letadlum A 380 pridaly dalsich 50.

8 0
možnosti
JH

ehm...787 a 747 jsou kapacitne nekde uplne jinde, takze jestli si nekdo objednal 787, tak urcite neplanoval 747-8...na to jste prisel jak?

Takze kdyz litaji cargo, tak uz nejsou kapitani na Jumbu??

Chybicka se vloudi kazdemu, ale pan Obenrhauf ma takove znalosti, ze u neho dost pochybuji, spis to vidim na potrebu exhibice

ps. a abych dostal tradici: To SP Namibie je nejake kratke, ne? Asi photoshop ;-D

5 1
možnosti
Foto

Jumbo Jet je jedno s nejkrásnějších letadel vůbec.R^

7 2
možnosti
MM

s tim bych souhlasil. Byl jsem velky fanda Jumba a letel jsem s nim uz dostkrat, ale v poslednich trech letech jsem si oblibil A380 pro jeho tichost a vetsi pohodli, ackoliv tou klasickou siluetou Jumbo nic nepredci.

3 0
možnosti
DR

D27a67n 86R96u98b14í57n

10. 2. 2014 4:27

Pro me je nepochopitelny jak se tohle muze zvednout uz pri rychlosti 300 km/h...

6 1
možnosti
BP

To jako proč ? Jaká si myslíte,že byla např. startovací ( nebo přistávací)rychlost u F-104 Starfighter ( k hmotnosti letounu opravdu pozoruhodně malá nosná plocha - křídla).

0 0
možnosti