Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Konec mořské nemoci? Firma zkouší loď, na které se vám neudělá špatně

Známá firma zabývající se různými technologickými inovacemi zkouší a příští rok má začít prodávat systém na stabilizaci lodních palub. Používá komplikovanou počítačem řízenou hydrauliku, která rychle reaguje na pohyb lodi či lidí a nákladu na palubě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

P53a24v71e41l 58M75a20r50t48i29n33e64k 9945305631833

Tak tohle na plachetnicich nastesti nehrozi. Hodne specializovana zalezitost. A morska nemoc? Ta vzdycky prejde, chce to cas u nekoho dyl, ale to prece k tomu patri. Poradne "nakrmit rybicky" :-P

0/0
15.2.2014 19:45

I97g45o75r 38F92o51s 9552723454121

Tak to mi nehrozí když jsem moře viděl akorát tak ve filmech nebo pohlednicích a do smrti moře neuvidim protože to ani neplánuju. :-)

0/0
15.2.2014 17:34
Foto

J73i88r72i 10J17a47l93u45v46k65a 3688809524707

Už za 2. světové měly lodě gyroskopické stabilizátory kvůli přesnosti střelby a velké civilní pasažérské lodě to mají snad všechny, i když řešení je trochu odlišné.

0/0
15.2.2014 15:45

T37o31m63á18š 65M50á52l37e13k 9721573210512

To je neco trochu jineho. Gyroskop ma tendenci drzet nejstabilnejsi osu (zjednodusene receno), tedy kdyz dojde k naklonu lodi, gyroskop bude pusobit silou proti a naklon nebude tak velky. Toto vypada na aktivni system, ktery palubu nakloni opacne nez se naklani lod. Tedy zustane v rovine.

+1/0
15.2.2014 23:38

J23i75ř17í 22K97o52c85u74r12e13k 6535834855978

Řešení je úplně jiné, nejen trochu odlišné. Tady jsou v podstatě dva trupy (vnitřní/vnější) a mechanicky propojené. Velké lodě mají "křídla" pod hladinou a jejich natáčením mění hloubku ponoru, funguje to jenom když loď pluje. Jak zastaví, tak se rozkýve. Tohle bude fungovat ikdyž to stojí - jako servisní plošina super.

+2/0
16.2.2014 19:13

E49d21a 23D70r23á21b30e37k 7119132443427

R^Páni, objevili katamarán ;-D

0/−2
15.2.2014 13:45

M38a25r76t30i86n 40N39e81r46m93u78t 9937777488269

tak, a přečíst ještě jednou a pořádně

+1/0
17.2.2014 19:51

P53a44v65e80l 25K39r39e66j88č60í36ř 2832501203416

Mořskou nemoc lze dobře "léčit" tím, že člověk vyleze na palubu a dívá se na moře, případně na pevninu, pokud je ještě vidět.

+1/0
15.2.2014 9:37

J74a82n 81P74a65v86e71l 8733702468906

Ti kdo nejsou náchylní. Viděl jsem Číňany kteří zvraceli i na klidném moři.

0/0
15.2.2014 10:05
Foto

K28a41r71e71l 95S27e78i55d48l 8229715720778

Zajímavé. Tak trochu Pendolino?:-)

Jaký je vztah mezi pojmy Velodyak boat a prototyp Martini? Jedná se o 2 lodě nebo dva názvy pro jednu? Někde vypadají plováky jako stříbrné (šedé), na jiných záběrech jsou modré.

0/0
15.2.2014 8:35
Foto

K52a76r87e92l 78S76e98i64d97l 8639295230168

Modré a stříbrné plováky mají i různý tvar, kabina vypadá stejně...

A ještě jedna zvláštnost: do fotogalerie se dá dostat jen klikem na náhled obrázku v textu, obvykle bývá i odkaz do galerie. 

A za další: dík Technetu za všechny ty zprávy a zajímavosti, ke kterým se tady díky vám člověk dostane.:-)

0/0
15.2.2014 8:44
Foto

K16a74r54e16l 52S46e49i52d66l 8429495200158

Děkuji za doplnění textu. I za poznámku o původu jména. :-)

0/0
15.2.2014 11:38

B87e70n 78P46a62v31k15a 1927803857191

? A co jako. Stabilizační systém se používá již fakt hodně dlouho. A nebo to je novinka pro malá plavidla? Kdo to koupí? Somálští piráti nebo jako rybáři? Proč?

+3/−1
15.2.2014 0:53

M71a18r72t81i71n 15N35e65r96m51u20t 9357187988689

A komu tím prospějete?!

0/0
17.2.2014 19:52







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.