Diskuze

Letadlo duchů zaťukalo na britský satelit. Ráno pak definitivně zmlklo

Konečnou přibližnou polohu zmizelého letadla Malaysia Airlines na letu MH370 z Kuala Lumpuru do Pekingu se podařilo dopočítat z několika úsečných signálů "ping", které stroj vysílal až do osmé hodiny ranní 8. března malasijského času. Potvrdilo se tak podezření, že letadlo skončilo v Indickém oceánu. Ojedinělý kousek se zároveň podařil odborníkům z britské firmy Inmarsat, kteří využili Dopplerova efektu k odhadu polohy.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

„"[Satelit Inmarsat 3 F1] Bohužel není vybaven GPS, kdyby byl, mohli bychom poskytnout ještě přesnější informace," uvedl mluvčí společnosti pro britskou televizi SkyNews.“

K čemu by byla GPS na geostacionárním satelitu, který je od Země dvakrát dál, než GPS satelity? I kdyby GPS satelity vysílaly všesměrově, nevím nevím, co by se z údajů přijatých na geostacionární dráze dalo spočítat.

0 0
možnosti

motiv.  malajsie je muslimská země..

0 1
možnosti

Dopplerův princip využívají zoologové ke globální lokalizaci již více jak 30 let a naše české ornitologické projekty již 20 let. Systém Argos s polárně obíhajícími družicemi a "pípnutím" vysílače na ptákovi v minutovém intervalu dovede určit souřadnice jeho polohy s neuvěřitelně malou chybou jen asi 150 m (v optimálním případě), přičemž polovina z odchylky připadá na nepřesnost určení polohy družice v momentě příjmu. I když jsou v tomto případě podmínky podstatně horší a systém na to není určen (stacionární  "kolébající" se družice ne 900 ale cca 3700 km vysoko, "pípnutí" po hodině a souběh "trojího Doppleru" viz obrázek) dovedu si představit, že podrobná komplexní analýza zaznamenaných dat i dat z dalších letadel v této oblasti může přinést časem relativně dobrou lokalizaci v době posledního pingu.

0 1
možnosti

Z letadla letícího v normální výšce si samozřejmě mobilem nezavoláte. A otázka je zda posádka a cestující byli při vědomí. Kdo ví, třeba došlo k nějaké fatální situaci a když piloti vědělí že je konec letadlo na poslední chvíli navedli do hluboko do oceánu, aby nedošlo k větší tragedii, ale asi nemá cenu spekulovat.

0 0
možnosti

M84i21l49a58n 98H

26. 3. 2014 2:21

Doufám, že Australijci a Indonésijci spojí síly a australijské pátrací složky trosky letadla co nejdříve naleznou.

1 2
možnosti

nejaci Cechajijci trpi potizemi pameti a navic maji potize rozeznavat stat a narod:-P

0 0
možnosti

Jestli je to tak, jak píšete, tak je divné, že nikdo z cestujících či posádky nezakročil. Přece po tolika hodinách letu, navíc když jim slunce muselo svítit do letadla z opačné strany než normálně, to muselo už být podezřelé, co se děje. Zrovna tak je divné, že by nikdo z pasažérů nezkusil zavolat mobilem. Někdo mohl mít i připojení přes satelit. To by vypadalo na nějaké hromadné zneškodnění cestujících ještě za letu.

1 0
možnosti

v 8:11 malajskeho casu se letadlo nalezalo na zapade, tedy v jine casove zone, odhadem mohlo byt o 1-2 hodiny za malajskym casem, tedy 7:11 nebo i 6:11 rano, ne zas tak dlouho po rozedneni.

0 0
možnosti

Letadlo zjevně někdo úmyslně nasměroval někam, kde ho nikdo nebude hledat a mělo tam spadnout. Tedy nešlo o to ukradnout letadlo. Dle mě jsou pro to jen dva rozumné důvody:

1) pojišťovací podvod - viz odkazovaný Fedex

2) krádež nákladu - živého či mrtvého. Nevíme, co tam bylo naloženo, případně jestli nebyl mezi pasažéry někdo důležitý (klidně na oficiálně falešný pas). Vyložení nákladu na padáku někde po cestě a sebrání na loď (případně v Indonésii nebo na Vánočním ostrově i přímo ze země...ale to je obé složitější na organizaci, aby si toho nevšimnul někdo nechtěný) není nereálné - koneckonců ty zběsilé manávry nahoru-dolů nemusely mít za cíl jen obelhání radarů, ale i otevření dveří (ať už normálních nebo těch od nákladového prostoru).

1 0
možnosti

nemyslim, ze komercni dopravni letadla jsou technicky vybavena na vyhazovani nakladu padakem za letu.....

1 0
možnosti

Trochu nerozumím tomu, proč by hned hypotéza o požáru na palubě měla být ve světle tohoto zjištění lichá. Pořád mohlo jít o požár elektroinstalace či něčeho podobného, avšak bez tragických následků pro drak letadla. Zplodiny jsou svinstvo, zejména pokud dochází k nedokonalému hoření (CO, však známe, že), udělají dobrou paseku.

Nemusí to být hned pokus o hromadnou sebevraždu, únos za účelem využití letadla k útoku atp.

0 0
možnosti

pri poziari v instalacii dojde vacsinou aj poskodeniu inych zariadeni, ktore su nevyhnutne pre let... MD11 Swissair  mal maly poziar v elektroinstalacii a stal sa neovladatelny...tiez skoncil v mori pri Kanade..

1 0
možnosti

proc se porad pise, ze neco vypnuli? nemohlo to byt mimo provoz kuli nejake poruse, hm?

0 1
možnosti

vse tomu nasvedcuje :-);-)

0 0
možnosti