- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
„"[Satelit Inmarsat 3 F1] Bohužel není vybaven GPS, kdyby byl, mohli bychom poskytnout ještě přesnější informace," uvedl mluvčí společnosti pro britskou televizi SkyNews.“
K čemu by byla GPS na geostacionárním satelitu, který je od Země dvakrát dál, než GPS satelity? I kdyby GPS satelity vysílaly všesměrově, nevím nevím, co by se z údajů přijatých na geostacionární dráze dalo spočítat.
Dopplerův princip využívají zoologové ke globální lokalizaci již více jak 30 let a naše české ornitologické projekty již 20 let. Systém Argos s polárně obíhajícími družicemi a "pípnutím" vysílače na ptákovi v minutovém intervalu dovede určit souřadnice jeho polohy s neuvěřitelně malou chybou jen asi 150 m (v optimálním případě), přičemž polovina z odchylky připadá na nepřesnost určení polohy družice v momentě příjmu. I když jsou v tomto případě podmínky podstatně horší a systém na to není určen (stacionární "kolébající" se družice ne 900 ale cca 3700 km vysoko, "pípnutí" po hodině a souběh "trojího Doppleru" viz obrázek) dovedu si představit, že podrobná komplexní analýza zaznamenaných dat i dat z dalších letadel v této oblasti může přinést časem relativně dobrou lokalizaci v době posledního pingu.
Z letadla letícího v normální výšce si samozřejmě mobilem nezavoláte. A otázka je zda posádka a cestující byli při vědomí. Kdo ví, třeba došlo k nějaké fatální situaci a když piloti vědělí že je konec letadlo na poslední chvíli navedli do hluboko do oceánu, aby nedošlo k větší tragedii, ale asi nemá cenu spekulovat.
Doufám, že Australijci a Indonésijci spojí síly a australijské pátrací složky trosky letadla co nejdříve naleznou.
nejaci Cechajijci trpi potizemi pameti a navic maji potize rozeznavat stat a narod
Jestli je to tak, jak píšete, tak je divné, že nikdo z cestujících či posádky nezakročil. Přece po tolika hodinách letu, navíc když jim slunce muselo svítit do letadla z opačné strany než normálně, to muselo už být podezřelé, co se děje. Zrovna tak je divné, že by nikdo z pasažérů nezkusil zavolat mobilem. Někdo mohl mít i připojení přes satelit. To by vypadalo na nějaké hromadné zneškodnění cestujících ještě za letu.
v 8:11 malajskeho casu se letadlo nalezalo na zapade, tedy v jine casove zone, odhadem mohlo byt o 1-2 hodiny za malajskym casem, tedy 7:11 nebo i 6:11 rano, ne zas tak dlouho po rozedneni.
Letadlo zjevně někdo úmyslně nasměroval někam, kde ho nikdo nebude hledat a mělo tam spadnout. Tedy nešlo o to ukradnout letadlo. Dle mě jsou pro to jen dva rozumné důvody:
1) pojišťovací podvod - viz odkazovaný Fedex
2) krádež nákladu - živého či mrtvého. Nevíme, co tam bylo naloženo, případně jestli nebyl mezi pasažéry někdo důležitý (klidně na oficiálně falešný pas). Vyložení nákladu na padáku někde po cestě a sebrání na loď (případně v Indonésii nebo na Vánočním ostrově i přímo ze země...ale to je obé složitější na organizaci, aby si toho nevšimnul někdo nechtěný) není nereálné - koneckonců ty zběsilé manávry nahoru-dolů nemusely mít za cíl jen obelhání radarů, ale i otevření dveří (ať už normálních nebo těch od nákladového prostoru).
nemyslim, ze komercni dopravni letadla jsou technicky vybavena na vyhazovani nakladu padakem za letu.....
Trochu nerozumím tomu, proč by hned hypotéza o požáru na palubě měla být ve světle tohoto zjištění lichá. Pořád mohlo jít o požár elektroinstalace či něčeho podobného, avšak bez tragických následků pro drak letadla. Zplodiny jsou svinstvo, zejména pokud dochází k nedokonalému hoření (CO, však známe, že), udělají dobrou paseku.
Nemusí to být hned pokus o hromadnou sebevraždu, únos za účelem využití letadla k útoku atp.
pri poziari v instalacii dojde vacsinou aj poskodeniu inych zariadeni, ktore su nevyhnutne pre let... MD11 Swissair mal maly poziar v elektroinstalacii a stal sa neovladatelny...tiez skoncil v mori pri Kanade..
proc se porad pise, ze neco vypnuli? nemohlo to byt mimo provoz kuli nejake poruse, hm?