Diskuse k článku

Největší letecká záhada: sebevražda, porucha, nebo?

Ztracený Boeing 777-200ER malajsijských aerolinií se stále nenašel. Od zmizení uplynulo už 18 dnů a úřady teprve nyní tuší, že letadlo skončilo s největší pravděpodobností v jižní části Indického oceánu. Ale proč tam? Spekuluje se především o dvou důvodech: poruše a sebevraždě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

I93v69a86n 56V64e79r92g12n89e84r 3280264878429

Od počátku si myslím, že letadlo B 555 si nějaký boháč objednal u pilotů a ti ho prostě ukradli (někde přistáli, stoj ukryli a za čas se objeví s novou homologací). Nový B 555 stojí 258 mil. USD, tj. asi 5,1 mld. Kč. I kdyby ho prodali za polovinu... Chudáci cestující. To co nyní předvedla malajská strana je jen uzavření věci pro pozůstalé - dostanou doklady a odškodnění.

0/0
31.3.2014 9:23

M77i15c13h84a97l 34M49i61l76l35e54r 9496302339342

B555?8-o8-o8-o

Smarja, to je mi ale novinka. Boeing zrejme vyrobil tak supr-dupr-tajny model letadla, ze o nem nikdo ve svete nevi. To se pak nedivim, ze ho nejaky bohac musel nechat unest;-)

0/0
31.3.2014 10:06

M22i23c67h30a51l 47M34i20l87l41e89r 9106702799132

http://news.sky.com/story/1233778/missing-plane-lessons-may-take-years

0/0
29.3.2014 8:39

M63i64c13h95a33l 81W46e84i10n80e34r 8530495637

Podle mne si pilot stejně jen někde honí péro...

0/−2
27.3.2014 14:21

K32a52r66e34l 80S47e46m92e15r10á10d 6868140420151

"A prý v pilotní kabině kouřil. V jeho případě je asi nejrizikovější ono kouření, jiné důvody, proč by mohl s letadlem zmizet, se nikde neobjevují. ";-D

Záhada rozluštěna. Chtěl si zapálit, tak podnikl tuto velkolepou akci. Nad jižním Indickým oceánem pak vykouřil svou oblíbenou cigaretku a ....

+1/−1
27.3.2014 12:45

K93a70r84e58l 80Z12a72p13l45e32t53a86l 6684282666291

Pokud odesla vzduchotechnika tak se mohli vsichni udusit a letadlo letelo nerizene dale. Vyhoret mohla jen nektera elektronika

+1/0
27.3.2014 8:41

P93e67t84r 16T93y52č17k64a 6795132759592

Pokud by se všichni udusili tak proč měnili kurz nebo výšku a proč byl vypnutý ACARS a odpovídač?

0/0
27.3.2014 9:31

V69á90c38l20a61v 35J29o78n61á50š 8142403772643

Elektronka BCL 5024 z Katoda Holomoc.....

+1/0
28.3.2014 21:21

K96a16r24e28l 51Z34a29p93l16e43t96a77l 6354902936341

Nedavno jsem slysel zajimavou teorii.... Ze mohlo dojit k vypadku klimatizace, diky nemuz se vsichni udusili, spojeneho s pozarem.....tim padem prestala fungovat elektronika

+1/0
27.3.2014 8:29

P87e88t73r 61T51y19č12k74a 6355272239362

Pokud na palubě letadla začne hořet tak dost pochybuji o tom, že to letadlo by dokázalo letět dalších 6-7 hodin.

+1/0
27.3.2014 8:31

M50i38c70h77a90l 75C10h81a44l84u95p42a 6628910659463

Záleží na tom, co hoří.Pokud by třeba shořely jenom kufry, tak to bude stačit na to, aby se lidi udusili, ale vybavení nutné pro let to poškodit nemusí. Ale nepřijde mi to moc pravděpodobné.

0/0
27.3.2014 20:05

O26t37t47o 40S14t98r98o94h37s13c39h78n92e87i76d23e63r 9514129406422

Jsou v jine dimenzi.

Neni to obvykle, ale obcas se to stane.

+2/0
27.3.2014 2:26
Foto

P24a42v49e94l 61M70a95r33t36i45n24e71k 9715695351283

Nechapu tu funkci ELT, je to to same, nebo podobne funkci namorni EPIRB? Byt tim letadlo vybavene tak automaicky pri ponoru pod 1 metr vyplave a zacne vysilat souradnice. Pri narazu letadla na vodu a roztristeni by v pohode mely vysilat. Mam s tim kapku zkusenost, omylem se mi na lodi EPIRB spustila a divil se, kdyz mi kolem zacaly blikat hledaci svetlomety. Nastesti jsem z toho vyklouzl bez pokuty. Kazdopadne pokud to ma tak fungovat, je to divne. Otazka tohohle pristroje je kolem 500 Liber za hodne dobry kousek.

+1/0
27.3.2014 2:08
Foto

P28a97v47e98l 90M84a13r97t86i27n92e82k 9655985481583

Technete -Auvajs, neslo by to opravit. Jinak prima clanek. : Stejně tak o trochu víš leží velké mezinárodní letiště na thajském ostrově Phuket.

+2/0
27.3.2014 2:00

R25u51d63o65l50f 17L77i63n84h33a65r43t 5132601742

http://www.svetkolemnas.info/novinky/kontroverzni-realita/880-zmizely-let-mh370-je-stopou-k-11-zari-letadlo-zrejme-expolodovalo-v-novem-mexiku

no prosim

0/0
27.3.2014 1:49

J89a38r23o72s65l98a41v 54M95i48k66u38š 4612323

Je to fakt divné. Únos je sice možný, ale opravdu si nejsem jistý, že by se cestující a posádka tolik hodin chovali jako ovce a nesnažili se po zkušenostech se sebevražednými lety v USA konat a násilím se dostat do kabiny.

Jediné co mě napadá (at taky přidám nějakou tu teorii:-), tak je to, že jeden z pilotů se zbavil toho druhého (třeba zastřelil) a při potyčce došlo k tomu prudkému stoupání a pak klesání.... A následně oznámil cestujícím že bude žádat exil v Austrálii.

+2/−1
27.3.2014 0:24

M46i17c84h80a57l 30M64i90l70l43e93r 9426142959392

rvacka mezi piloty a zneskodneni jednoho z nich (formou svazani, zraneni provazene bezvedomim nebo zabiti) je jednou z moznosti co se v kokpitu stalo.

To o exilu v Australii je ale blbost.

Clovek, ktery spacha trestny cin, NEDOSTANE v Australii exil. Naprosto a uplne bez sance. Pokud pristane na letisti, nedostane se ven z tranzitu a odexpeduji ho nasledujicim letadlem zpet odkud prisel.

0/0
27.3.2014 7:43

J20a23r69o73s54l37a82v 34M53i51k19u58š 4222113

Jenže nějak by musel vysvětlit, proč letadlo letí 6 hodin obráceně (to si každý všimne že Slunce je na druhé straně než má být, když by letěli do .Pekingu.

Jinak by mu hrozilo, že se ho cestující se znalostmi co se stalo 11. září, pokusí přemoci. A on potřeboval letět tam, kde se nenajde černá skřínka.

0/−1
27.3.2014 15:12

M43i13c98h91a82l 37M12i11l51l41e27r 9796562349272

letadlo letelo po drtivou vetsinu casu v noci, tudiz nikdo si nemohl zkontrolovat kde je Slunce.

Zvlast jestli byla pod nim silna oblacnost, ani by nebylo mozne videt, ze leti nad morem a ne nad pevninou, jak by melo v pripade, ze by letelo po preleteni Tonkingskeho zalivu na Beijing .

Letadlo obvykle zacne sestup a pripravu na pristani pribl. 40 az 50 minut pred tim. Pristani melo byt podle letovehop radu kolem 6:35 rano beijingskeho casu, tedy jen kratce po vychodu slunce. Cili priprava na pristani by zacala v dobe zacatku rozednivani.

Pokud se v kabine nic drastickeho behem noci nestalo a pasazeri i kabinova posadka byli v te dobe nazivu a pri vedomi, teprve tehdy by zjistili, ze 1) se nerozedniva, jak by melo, ale letadlo leti dal ve tme, coz bylo dano tim, ze se nalezali podstatne vic na zapad v casovem pasmu, kde dosud byla noc.

2)  ze letadlo nedela zadne pripravy k pristani

0/0
28.3.2014 6:07

Z42d55e85n70ě80k 51J21i82r14á18s79e37k 7578723794232

To letadlo někdo sestřelil, ať už omylem nebo úmyslně a nikdy to nepřizná. Nebo přistálo na ostrově Diego Garcia a to nám taky nikdo nepřizná. Je jen jedna jistota, všichni jsou po smrti ..

0/−1
27.3.2014 0:09

M26i64c98h87a16l 90M41i61l63l22e39r 9656442569212

8-oproc proboha na Diego Garcii? 8-oAmericane maji letadel k dispozici dost, nepotrebuji unaset malajske.

+3/0
27.3.2014 7:45

P81e96t62r 72B10r96e75j17c92h63a 6752519290

Vzhledem k tomu, co se stalo a k tomu že letadlo stojí v přepočtu cca 200 000 000 kč, se ukazuje, že je jak na technice, tak na organizaci letů, intervalů označení polohy, atd. , pořád co zlepšovat. Ať už co se týká možnosti odpojit nějaké zařízení ( např. v případě požáru ) od napájení, nebo, jak psal jeden diskutér, když už dojde k havárii, aby se uvolnila / oddělila kapsle, která bude plavat a vysílat nějaké signály. Myslím, že vývojáři a konstruktéři mají o čem přemýšlet. Námětů je spousta.

+2/0
26.3.2014 23:37

V13á23c85l45a51v 52P21a87v25l71í62k 9302250304364

to letadlo stojí nové 200 milionů USD, nikoli korun, samozřejmě v závislosti na přesné specifikaci a např. vnitřním vybavení... Nové B777-200ER dnes stojí i víc, až okolo 230-240 milionů USD, to je cca 4,5 miliardy Kč. Přesnější info o cenách např. na wikipedii...

+2/0
27.3.2014 0:18

P33e39t39r 84B51r44e79j39c80h64a 6852599500

Vím, že jsem někde četl částku 200 mil. , ale měnu jsem si nepamatoval.

+1/0
27.3.2014 0:23

V22a79c84l91a15v 94M19e20d11e51k 5491712925905

všechny ty teorie o poruše mají zásadní trhlinu, a to je vypnuté radarového odpovídače ještě předtím, než pilot ukončil komunikaci s ŘLP. To prostě muselo být záměrné.

Ale chápu, že se všichni angažovaní v leteckém průmyslu snaží hledat jiná vysvětlení - přiznání že pilot úmyslně zabil 240 lidí je o dost děsivější, než technická závada.

+11/0
26.3.2014 22:52

G65a76b35r48i69e67l 89H64o57r82t46e69n 9631269633444

Viz níže moje teorie o otravě. Pokud sám nemáte zkušenost s halucinacemi, tak se někoho zeptejte, s vysokou pravděpodobností se dozvíte, že se tomu 1) vědomně nedá nijak bránit a 2) že je jednání postiženého převážně normální, nicméně ne úplně, v určitých věcech se takový člověk prostě chová nepochopitelně. Mimochodem, jedním z typických projevů halucinačních stavů je vysoký nárůst paranoidních představ, v daném případě (například) mohli piloti podlehnout přesvědčení, že jsou sledováni s cílem je zabít a že se proti nim pozemní obsluha spikla...

0/−1
26.3.2014 23:02

M32i71c66h28a82l 30M62i51l28l73e79r 9636392489722

na to, aby tak brzo po startu OBA piloti trpeli halucinacemi by museli byt spolu nekolik hodin pred tim a snist nebo pit naprosto stejne jidlo/napoje. Spolu pred letem nebyli a v letadle plati, ze piloti ji kazdy jine jidlo.

 Je ale dosud neobjasnene kdo byla zena, ktera kapitanovi volala na jeho mobila chvili pred odletem a proc.

V Malajsii je zakon, ze pri koupi SIM karty se musi kupujici legitimovat. Setrenim se ukazalo, ze SIM karta byla koupena jen nekolik dni predtim a zena uvedla falesnou identifikaci.

0/0
27.3.2014 8:18

G18a25b95r20i70e89l 98H38o75r13t52e26n 9681389693714

Měl jsem na mysli otravu oxidem uhelnatým, kdy stačí poměrně krátká doba intoxikace a člověk se může začít chovat velmi bizarně. Nicméně jde pochopitelně o spekulaci. U té ženy (druhá spekulace) mi přijde souvislost spíš s účastí v opozici, která je tam dost bita.

0/0
27.3.2014 14:13

J47a53n 82P68a28v19e51l71k91a 3957711184311

Sice nevime nic, ale nevime to zajimave.

+1/0
26.3.2014 22:38

K93a81r49e61l 72C74e78r63m87a86n 5408795559974

Dobře Honzíku R^

0/0
26.3.2014 22:24

M88i22r57a 25B97a45l15e60j 6533875754807

Nejake letiste je "vis" ? To neni pravopisna chyba?

+1/0
26.3.2014 22:23

M22a53r86t87i76n18a 59K76o13l38o72m61a80z51n39i91k90o55v92a 2567702937536

Sebevražda pilota při letu s cestujícími není neobvyklá, ale je to poměrně výjimečná událost.

Aha. ;-D

+13/0
26.3.2014 22:18

K35a86r44e27l 29H54a23t69v94a73n83i 2964707136200

Vinu za straceni nese v prvni rade rizeni letoveho provozu: 1. malajziske, ze letadlo nesledovali az do odevzdani do sousedniho prostoru; 2. vietnamske, za sledovani ktereho letadla byli zodpovedni od okamziku vstupu do jejich prostoru, ze se nezajimali kde to letadlo k certu je. Par minut od okamziku zmizeni/neprihlaseni mely byt vzburcovany vsechny radary na sirem okoli, posadky lodi upovedomeny, atd., atd. Kdyz se tohle neudelalo, zbytek je takovy jaky je.

+1/−16
26.3.2014 21:47

V82á12c16l92a26v 47J82o64n33á52š 8522573892593

Straceni, malajziske, upovedomeny... čestina pláče..

+7/−1
26.3.2014 21:59

M44i49c92h76a35l 66W42e63i48n63e13r 8280405127

Na Maďara je docela slušná...

+3/0
26.3.2014 23:27

S57t69a67n36i84s96l38a54v 72P15ř69i11b82y38l 1549668841156

vždycky mě překvapí, na jaké odborníky tady narazím - analytik řízení letového provozu takhle pozdě večer

Je mi ctí, být mezi takovou společností :-)

+6/−1
26.3.2014 22:16

O29l92d69ř16i50c43h 32K48a17d64ě71r14a 2442555783558

No tedy, takového odborníka by měli angažovat ! To je trestuhodné, že Vás nechávají jenom kecat u piva. Kde jsou lovci géniů ?

+3/0
26.3.2014 23:49

P79a35v23e96l 84P83o88p43e66l63k31a 2671814370438

Ano letadlo zmizelo, víme kdy a kde. Vše ostatní je spekulace ze zdrojů kde jim nemůžete věřit nos mezi očima. Nejlíp se podívat pod svícen. Nebo vy máte nějaké iluze o obsluze vojenských radarů kdesi v tramtárii?

+3/0
26.3.2014 21:29

A55d93a95m 76W95i79s19e 2619137647799

me neleze do hlavy jak je mozne ze to letadlo jen tak zmizelo... kdejaky operator vi o me s metrovou presnosti, ale letadlo neni... branim se konspiracim sec to jde, ale dosud nemam odpoved z ofiko zdruju...

0/−9
26.3.2014 20:54

V61á81c75l27a35v 43P86a84v53l69í76k 9502480644704

pane Wise, předně se mrkněte, kolik přístrojů a jištění na určení polohy je v letadle a teď opakuji:

1) nad oceánem není signál pro operátory ani pokrytí pozemních radarů, to že Vás někdo najde v Praze nebo na Lipně na metr je dáno pokrytím signálu mobilů, jak známo, na oceánech vysílače nejsou (ani není důvod)...

2) letadlu někdo (úmyslně či neúmyslně) odpojil nejméně 2 nezávislé lokalizátory, podle kterých letadlo udává polohu přes satelit (např. transponder/odpovídač, to je to co Vám na flightradaru udává všechny ty data kde letadlo je, jak rychle a vysoko letí atd...)

3) navrhuji napřed pečlivě číst článek, odpovědi na Vaše otázky jsou tam popsány celkem solidně (případně v článkách předchozích)...

4) hlavně prosím nevytahovat možnost namontování GPS... Letadla jsou o X úrovní dál, ale pokud to zařízení jde vypnout (vytažením pojestky, čudlíkem nebo třeba i kladivem), je vám odpojená krabička v prostoru bez vysílačů/přijímačů signálu vážně k ničemu...

+10/0
26.3.2014 21:04

G11a33b23r98i75e54l 21H86o74r34t35e92n 9751909983724

Osobně sázím na hromadné ovlivnění kognitivních funkcí lidí na palubě - poškození mozku vlivem dekomprese není jediná možnost, napadá mě třeba otrava oxidem uhelnatým, který se mohl vyvíjet poměrně dlouho a který má na člověka při nízké (a v principu nesmrtící) kontaminaci podobný účinek, jako některé drogy. Lidé se začnou chovat iracionálně, přičemž ale platí, že čím více jsou vytrénovaní, tím méně je to znát, tedy ze začátku. Dovedu si docela dobře představit, že posádka požár odhalila, proto začala z odpojováním přístrojů, ale to už byla pod vlivem otravy, takže problém nehlásila...:-/

+8/0
26.3.2014 20:37

M40i31c66h58a54l 55C80h20a61l89u40p88a 6778840929713

O tom jsem tedy neslyšel. S CO by se snad otrávili, ne? Pokud by ta koncentrace byla nízká, tak by si asi lidi měli všimnout, že mají problémy s dechem. Otázka ještě je, kde by se tam měl vzít, kdyby hořelo, tak by to nejspíš někdo zjistil.

0/0
27.3.2014 20:11

J95a13n 63B50a25u89e55r 1356886105364

Super clanek ale ta hrubka???? Vis nebo sakry vys!

+4/0
26.3.2014 20:26

M36a70r56e63k 86S21t32r94n67a54d 4184207924333

ja osobne bych napsal severneji - mluvi se prece o poloze a ne o vysce. Ale to je takova vsuvka. Musim uznat, ze me to taky prastilo do oci ;-D

+1/0
26.3.2014 21:32

M90a61r48t32i77n 31J71i51r59o11u52s46e51k 7306405325838

Krádež. Někdo to letado ukradl a má s ním nekalé úmysly.

+1/−1
26.3.2014 20:09

V98á26c33l50a67v 45H31o33s75c81h 8786398752211

Proč se nezeptají NSA

+3/−3
26.3.2014 20:05

S12t12a91n21i34s63l46a49v 35P82ř33i14b42y55l 1879478941506

NASA? Tak vysoko se snad nedostane?!?

0/−4
26.3.2014 20:33

M31i67c51h57a12l 96C25h78a69l92u12p19a 6688490669883

NASA a NSA je něco trochu jiného :-).

0/0
27.3.2014 20:06

K28a82r15e79l 15Č49á60p 8947823767612

Treba se to nikdy nedovime?

+2/0
26.3.2014 19:56

V50o79j12t17ě39c31h 37R77ů95ž32e42k 1987192244942

Jedno je jisté, konspirátoři budou mít žně.

+11/0
26.3.2014 19:48

Najdete na iDNES.cz