Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Největší letecká záhada: sebevražda, porucha, nebo?

Ztracený Boeing 777-200ER malajsijských aerolinií se stále nenašel. Od zmizení uplynulo už 18 dnů a úřady teprve nyní tuší, že letadlo skončilo s největší pravděpodobností v jižní části Indického oceánu. Ale proč tam? Spekuluje se především o dvou důvodech: poruše a sebevraždě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

I29v67a48n 80V79e15r79g77n86e17r 3280164798139

Od počátku si myslím, že letadlo B 555 si nějaký boháč objednal u pilotů a ti ho prostě ukradli (někde přistáli, stoj ukryli a za čas se objeví s novou homologací). Nový B 555 stojí 258 mil. USD, tj. asi 5,1 mld. Kč. I kdyby ho prodali za polovinu... Chudáci cestující. To co nyní předvedla malajská strana je jen uzavření věci pro pozůstalé - dostanou doklady a odškodnění.

0/0
31.3.2014 9:23

M39i61c90h51a44l 16M46i24l79l44e17r 9256112899902

B555?8-o8-o8-o

Smarja, to je mi ale novinka. Boeing zrejme vyrobil tak supr-dupr-tajny model letadla, ze o nem nikdo ve svete nevi. To se pak nedivim, ze ho nejaky bohac musel nechat unest;-)

0/0
31.3.2014 10:06

M85i71c73h79a11l 48M14i22l60l69e91r 9546722949912

http://news.sky.com/story/1233778/missing-plane-lessons-may-take-years

0/0
29.3.2014 8:39

M95i66c10h31a12l 39W11e38i40n33e97r 8480325407

Podle mne si pilot stejně jen někde honí péro...

0/−2
27.3.2014 14:21

K64a78r25e88l 90S25e43m47e15r41á98d 6278110310581

"A prý v pilotní kabině kouřil. V jeho případě je asi nejrizikovější ono kouření, jiné důvody, proč by mohl s letadlem zmizet, se nikde neobjevují. ";-D

Záhada rozluštěna. Chtěl si zapálit, tak podnikl tuto velkolepou akci. Nad jižním Indickým oceánem pak vykouřil svou oblíbenou cigaretku a ....

+1/−1
27.3.2014 12:45

K88a42r51e31l 83Z76a16p93l98e59t89a57l 6414502816621

Pokud odesla vzduchotechnika tak se mohli vsichni udusit a letadlo letelo nerizene dale. Vyhoret mohla jen nektera elektronika

+1/0
27.3.2014 8:41

P25e72t56r 80T54y13č63k57a 6615542909342

Pokud by se všichni udusili tak proč měnili kurz nebo výšku a proč byl vypnutý ACARS a odpovídač?

0/0
27.3.2014 9:31

V11á14c10l18a51v 48J96o81n76á64š 8542333692783

Elektronka BCL 5024 z Katoda Holomoc.....

+1/0
28.3.2014 21:21

K64a97r43e83l 92Z65a52p26l36e69t29a75l 6554352846881

Nedavno jsem slysel zajimavou teorii.... Ze mohlo dojit k vypadku klimatizace, diky nemuz se vsichni udusili, spojeneho s pozarem.....tim padem prestala fungovat elektronika

+1/0
27.3.2014 8:29

P75e92t51r 15T89y98č50k48a 6195432679142

Pokud na palubě letadla začne hořet tak dost pochybuji o tom, že to letadlo by dokázalo letět dalších 6-7 hodin.

+1/0
27.3.2014 8:31

M96i69c48h86a12l 88C14h30a73l68u87p47a 6188740439793

Záleží na tom, co hoří.Pokud by třeba shořely jenom kufry, tak to bude stačit na to, aby se lidi udusili, ale vybavení nutné pro let to poškodit nemusí. Ale nepřijde mi to moc pravděpodobné.

0/0
27.3.2014 20:05

O42t94t23o 21S91t10r71o12h28s78c79h24n59e34i49d34e61r 9544569866822

Jsou v jine dimenzi.

Neni to obvykle, ale obcas se to stane.

+2/0
27.3.2014 2:26
Foto

P27a86v51e15l 21M30a87r54t43i40n55e28k 9185525951323

Nechapu tu funkci ELT, je to to same, nebo podobne funkci namorni EPIRB? Byt tim letadlo vybavene tak automaicky pri ponoru pod 1 metr vyplave a zacne vysilat souradnice. Pri narazu letadla na vodu a roztristeni by v pohode mely vysilat. Mam s tim kapku zkusenost, omylem se mi na lodi EPIRB spustila a divil se, kdyz mi kolem zacaly blikat hledaci svetlomety. Nastesti jsem z toho vyklouzl bez pokuty. Kazdopadne pokud to ma tak fungovat, je to divne. Otazka tohohle pristroje je kolem 500 Liber za hodne dobry kousek.

+1/0
27.3.2014 2:08
Foto

P74a14v35e66l 30M17a32r73t53i95n33e43k 9365925601863

Technete -Auvajs, neslo by to opravit. Jinak prima clanek. : Stejně tak o trochu víš leží velké mezinárodní letiště na thajském ostrově Phuket.

+2/0
27.3.2014 2:00

R60u62d54o53l17f 10L71i22n27h68a86r33t 5602161162

http://www.svetkolemnas.info/novinky/kontroverzni-realita/880-zmizely-let-mh370-je-stopou-k-11-zari-letadlo-zrejme-expolodovalo-v-novem-mexiku

no prosim

0/0
27.3.2014 1:49

J38a27r58o56s29l89a66v 74M94i22k96u19š 4862853

Je to fakt divné. Únos je sice možný, ale opravdu si nejsem jistý, že by se cestující a posádka tolik hodin chovali jako ovce a nesnažili se po zkušenostech se sebevražednými lety v USA konat a násilím se dostat do kabiny.

Jediné co mě napadá (at taky přidám nějakou tu teorii:-), tak je to, že jeden z pilotů se zbavil toho druhého (třeba zastřelil) a při potyčce došlo k tomu prudkému stoupání a pak klesání.... A následně oznámil cestujícím že bude žádat exil v Austrálii.

+2/−1
27.3.2014 0:24

M60i81c53h94a65l 62M98i87l31l12e90r 9186962429832

rvacka mezi piloty a zneskodneni jednoho z nich (formou svazani, zraneni provazene bezvedomim nebo zabiti) je jednou z moznosti co se v kokpitu stalo.

To o exilu v Australii je ale blbost.

Clovek, ktery spacha trestny cin, NEDOSTANE v Australii exil. Naprosto a uplne bez sance. Pokud pristane na letisti, nedostane se ven z tranzitu a odexpeduji ho nasledujicim letadlem zpet odkud prisel.

0/0
27.3.2014 7:43

J70a67r46o67s16l83a78v 73M70i29k84u66š 4412553

Jenže nějak by musel vysvětlit, proč letadlo letí 6 hodin obráceně (to si každý všimne že Slunce je na druhé straně než má být, když by letěli do .Pekingu.

Jinak by mu hrozilo, že se ho cestující se znalostmi co se stalo 11. září, pokusí přemoci. A on potřeboval letět tam, kde se nenajde černá skřínka.

0/−1
27.3.2014 15:12

M97i23c85h60a65l 85M43i37l94l52e17r 9496942569652

letadlo letelo po drtivou vetsinu casu v noci, tudiz nikdo si nemohl zkontrolovat kde je Slunce.

Zvlast jestli byla pod nim silna oblacnost, ani by nebylo mozne videt, ze leti nad morem a ne nad pevninou, jak by melo v pripade, ze by letelo po preleteni Tonkingskeho zalivu na Beijing .

Letadlo obvykle zacne sestup a pripravu na pristani pribl. 40 az 50 minut pred tim. Pristani melo byt podle letovehop radu kolem 6:35 rano beijingskeho casu, tedy jen kratce po vychodu slunce. Cili priprava na pristani by zacala v dobe zacatku rozednivani.

Pokud se v kabine nic drastickeho behem noci nestalo a pasazeri i kabinova posadka byli v te dobe nazivu a pri vedomi, teprve tehdy by zjistili, ze 1) se nerozedniva, jak by melo, ale letadlo leti dal ve tme, coz bylo dano tim, ze se nalezali podstatne vic na zapad v casovem pasmu, kde dosud byla noc.

2)  ze letadlo nedela zadne pripravy k pristani

0/0
28.3.2014 6:07

Z20d91e34n90ě34k 54J60i50r79á11s80e86k 7218333194972

To letadlo někdo sestřelil, ať už omylem nebo úmyslně a nikdy to nepřizná. Nebo přistálo na ostrově Diego Garcia a to nám taky nikdo nepřizná. Je jen jedna jistota, všichni jsou po smrti ..

0/−1
27.3.2014 0:09

M31i53c88h18a26l 39M51i21l97l55e75r 9256392279212

8-oproc proboha na Diego Garcii? 8-oAmericane maji letadel k dispozici dost, nepotrebuji unaset malajske.

+3/0
27.3.2014 7:45

P37e23t62r 77B94r92e42j86c93h56a 6422849790

Vzhledem k tomu, co se stalo a k tomu že letadlo stojí v přepočtu cca 200 000 000 kč, se ukazuje, že je jak na technice, tak na organizaci letů, intervalů označení polohy, atd. , pořád co zlepšovat. Ať už co se týká možnosti odpojit nějaké zařízení ( např. v případě požáru ) od napájení, nebo, jak psal jeden diskutér, když už dojde k havárii, aby se uvolnila / oddělila kapsle, která bude plavat a vysílat nějaké signály. Myslím, že vývojáři a konstruktéři mají o čem přemýšlet. Námětů je spousta.

+2/0
26.3.2014 23:37

V77á73c20l27a95v 30P62a60v86l40í35k 9672800364454

to letadlo stojí nové 200 milionů USD, nikoli korun, samozřejmě v závislosti na přesné specifikaci a např. vnitřním vybavení... Nové B777-200ER dnes stojí i víc, až okolo 230-240 milionů USD, to je cca 4,5 miliardy Kč. Přesnější info o cenách např. na wikipedii...

+2/0
27.3.2014 0:18

P57e38t30r 33B68r72e67j34c42h38a 6252659430

Vím, že jsem někde četl částku 200 mil. , ale měnu jsem si nepamatoval.

+1/0
27.3.2014 0:23

V58a41c74l40a59v 73M46e87d37e78k 5931752655345

všechny ty teorie o poruše mají zásadní trhlinu, a to je vypnuté radarového odpovídače ještě předtím, než pilot ukončil komunikaci s ŘLP. To prostě muselo být záměrné.

Ale chápu, že se všichni angažovaní v leteckém průmyslu snaží hledat jiná vysvětlení - přiznání že pilot úmyslně zabil 240 lidí je o dost děsivější, než technická závada.

+11/0
26.3.2014 22:52

G96a87b93r96i67e57l 83H57o72r33t73e21n 9211539413804

Viz níže moje teorie o otravě. Pokud sám nemáte zkušenost s halucinacemi, tak se někoho zeptejte, s vysokou pravděpodobností se dozvíte, že se tomu 1) vědomně nedá nijak bránit a 2) že je jednání postiženého převážně normální, nicméně ne úplně, v určitých věcech se takový člověk prostě chová nepochopitelně. Mimochodem, jedním z typických projevů halucinačních stavů je vysoký nárůst paranoidních představ, v daném případě (například) mohli piloti podlehnout přesvědčení, že jsou sledováni s cílem je zabít a že se proti nim pozemní obsluha spikla...

0/−1
26.3.2014 23:02

M12i40c86h13a28l 21M98i74l93l43e47r 9176782449542

na to, aby tak brzo po startu OBA piloti trpeli halucinacemi by museli byt spolu nekolik hodin pred tim a snist nebo pit naprosto stejne jidlo/napoje. Spolu pred letem nebyli a v letadle plati, ze piloti ji kazdy jine jidlo.

 Je ale dosud neobjasnene kdo byla zena, ktera kapitanovi volala na jeho mobila chvili pred odletem a proc.

V Malajsii je zakon, ze pri koupi SIM karty se musi kupujici legitimovat. Setrenim se ukazalo, ze SIM karta byla koupena jen nekolik dni predtim a zena uvedla falesnou identifikaci.

0/0
27.3.2014 8:18

G66a43b74r78i39e45l 69H66o80r84t85e18n 9111289483294

Měl jsem na mysli otravu oxidem uhelnatým, kdy stačí poměrně krátká doba intoxikace a člověk se může začít chovat velmi bizarně. Nicméně jde pochopitelně o spekulaci. U té ženy (druhá spekulace) mi přijde souvislost spíš s účastí v opozici, která je tam dost bita.

0/0
27.3.2014 14:13

J15a16n 35P48a17v72e47l22k97a 3227101634301

Sice nevime nic, ale nevime to zajimave.

+1/0
26.3.2014 22:38

K50a15r23e28l 65C39e46r41m24a95n 5218445599114

Dobře Honzíku R^

0/0
26.3.2014 22:24

M27i20r19a 79B36a73l37e41j 6803395374807

Nejake letiste je "vis" ? To neni pravopisna chyba?

+1/0
26.3.2014 22:23

M29a31r76t66i39n80a 49K26o74l71o66m52a70z81n16i15k19o94v90a 2887152557366

Sebevražda pilota při letu s cestujícími není neobvyklá, ale je to poměrně výjimečná událost.

Aha. ;-D

+13/0
26.3.2014 22:18

K13a27r85e35l 35H87a68t75v85a46n45i 2184687746840

Vinu za straceni nese v prvni rade rizeni letoveho provozu: 1. malajziske, ze letadlo nesledovali az do odevzdani do sousedniho prostoru; 2. vietnamske, za sledovani ktereho letadla byli zodpovedni od okamziku vstupu do jejich prostoru, ze se nezajimali kde to letadlo k certu je. Par minut od okamziku zmizeni/neprihlaseni mely byt vzburcovany vsechny radary na sirem okoli, posadky lodi upovedomeny, atd., atd. Kdyz se tohle neudelalo, zbytek je takovy jaky je.

+1/−16
26.3.2014 21:47

V24á70c27l83a39v 59J67o48n96á30š 8682283462893

Straceni, malajziske, upovedomeny... čestina pláče..

+7/−1
26.3.2014 21:59

M50i31c35h92a28l 59W79e13i55n60e57r 8980845297

Na Maďara je docela slušná...

+3/0
26.3.2014 23:27

S16t62a23n40i30s94l33a72v 14P75ř94i68b63y29l 1659668161516

vždycky mě překvapí, na jaké odborníky tady narazím - analytik řízení letového provozu takhle pozdě večer

Je mi ctí, být mezi takovou společností :-)

+6/−1
26.3.2014 22:16

O77l34d64ř21i52c89h 19K94a80d67ě20r69a 2842535403608

No tedy, takového odborníka by měli angažovat ! To je trestuhodné, že Vás nechávají jenom kecat u piva. Kde jsou lovci géniů ?

+3/0
26.3.2014 23:49

P84a83v88e48l 33P22o27p46e54l40k33a 2631394240468

Ano letadlo zmizelo, víme kdy a kde. Vše ostatní je spekulace ze zdrojů kde jim nemůžete věřit nos mezi očima. Nejlíp se podívat pod svícen. Nebo vy máte nějaké iluze o obsluze vojenských radarů kdesi v tramtárii?

+3/0
26.3.2014 21:29

A48d19a78m 73W30i18s63e 2729147457489

me neleze do hlavy jak je mozne ze to letadlo jen tak zmizelo... kdejaky operator vi o me s metrovou presnosti, ale letadlo neni... branim se konspiracim sec to jde, ale dosud nemam odpoved z ofiko zdruju...

0/−9
26.3.2014 20:54

V36á22c13l28a32v 64P18a78v45l75í27k 9822380604874

pane Wise, předně se mrkněte, kolik přístrojů a jištění na určení polohy je v letadle a teď opakuji:

1) nad oceánem není signál pro operátory ani pokrytí pozemních radarů, to že Vás někdo najde v Praze nebo na Lipně na metr je dáno pokrytím signálu mobilů, jak známo, na oceánech vysílače nejsou (ani není důvod)...

2) letadlu někdo (úmyslně či neúmyslně) odpojil nejméně 2 nezávislé lokalizátory, podle kterých letadlo udává polohu přes satelit (např. transponder/odpovídač, to je to co Vám na flightradaru udává všechny ty data kde letadlo je, jak rychle a vysoko letí atd...)

3) navrhuji napřed pečlivě číst článek, odpovědi na Vaše otázky jsou tam popsány celkem solidně (případně v článkách předchozích)...

4) hlavně prosím nevytahovat možnost namontování GPS... Letadla jsou o X úrovní dál, ale pokud to zařízení jde vypnout (vytažením pojestky, čudlíkem nebo třeba i kladivem), je vám odpojená krabička v prostoru bez vysílačů/přijímačů signálu vážně k ničemu...

+10/0
26.3.2014 21:04

G20a79b28r36i78e80l 43H28o11r89t20e32n 9311959223794

Osobně sázím na hromadné ovlivnění kognitivních funkcí lidí na palubě - poškození mozku vlivem dekomprese není jediná možnost, napadá mě třeba otrava oxidem uhelnatým, který se mohl vyvíjet poměrně dlouho a který má na člověka při nízké (a v principu nesmrtící) kontaminaci podobný účinek, jako některé drogy. Lidé se začnou chovat iracionálně, přičemž ale platí, že čím více jsou vytrénovaní, tím méně je to znát, tedy ze začátku. Dovedu si docela dobře představit, že posádka požár odhalila, proto začala z odpojováním přístrojů, ale to už byla pod vlivem otravy, takže problém nehlásila...:-/

+8/0
26.3.2014 20:37

M53i98c95h98a24l 27C31h75a24l83u93p47a 6288650799283

O tom jsem tedy neslyšel. S CO by se snad otrávili, ne? Pokud by ta koncentrace byla nízká, tak by si asi lidi měli všimnout, že mají problémy s dechem. Otázka ještě je, kde by se tam měl vzít, kdyby hořelo, tak by to nejspíš někdo zjistil.

0/0
27.3.2014 20:11

J85a20n 37B44a45u34e64r 1156176215224

Super clanek ale ta hrubka???? Vis nebo sakry vys!

+4/0
26.3.2014 20:26

M18a98r42e22k 65S65t32r28n85a38d 4464697874143

ja osobne bych napsal severneji - mluvi se prece o poloze a ne o vysce. Ale to je takova vsuvka. Musim uznat, ze me to taky prastilo do oci ;-D

+1/0
26.3.2014 21:32

M14a51r84t42i25n 62J30i71r33o22u93s60e75k 7546885935878

Krádež. Někdo to letado ukradl a má s ním nekalé úmysly.

+1/−1
26.3.2014 20:09

V87á11c18l32a42v 12H27o38s24c98h 8786508802251

Proč se nezeptají NSA

+3/−3
26.3.2014 20:05

S31t32a40n93i49s31l88a54v 89P49ř83i86b47y60l 1899218431346

NASA? Tak vysoko se snad nedostane?!?

0/−4
26.3.2014 20:33

M96i50c44h61a65l 70C11h33a56l28u25p83a 6798890189893

NASA a NSA je něco trochu jiného :-).

0/0
27.3.2014 20:06

K70a29r81e14l 67Č14á43p 8967603347442

Treba se to nikdy nedovime?

+2/0
26.3.2014 19:56

V94o50j37t27ě80c74h 80R10ů45ž63e65k 1607392694922

Jedno je jisté, konspirátoři budou mít žně.

+11/0
26.3.2014 19:48







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.