Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

K nalezení letadla duchů zbývají čtyři týdny, pak se černé skříňky odmlčí

Ani 24 dnů po zmizení Boeingu 777-200 ER malajsijských aerolinií se nepodařilo najít trosky letadla. Mnoho času už nezbývá, protože černé skříňky budou vysílat nouzový signál už jen zhruba tři, maximálně čtyři týdny.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J30i97ř41í 72E78r10b29e30n 1743474956507

Letadlo nalezeno!

http://ateo.cz/i/6926/

0/0
3.4.2014 19:43

P25e57t37r 53Z64d97e29n13ě81k 2514689694

On to někdo (vlastník/provozovatel české TAMARY a pod. zařízení, snad USA) všechno dobře ví, ale proč by se tím chlubil. Zvláště když tím sleduje nějaké své cíle, o kterých ostatní nemají ani tušení.

0/0
2.4.2014 17:49

M93a16r16t45i27n 60V93o79k60o20u50n 9618793783516

vtipne jak ty sktrinky na fotce maji francouzske napisy, kterym rozumi docela malo lidi na svete, divim se ze zadny predpis nenarizuje aby byl napis v anglictine

0/0
2.4.2014 15:55

J83i18ř52í 80E81r52b69e81n 1973594496947

A ona je snad angličtina nějaká hóch nadčlověčí řeč, aby se musela nařizovat?

Francouzština byla normálním úředním jazykem ještě řadu lez po druhé světové válce, protože obsahuje mnohem víc nuancí než (s)prostá angličtina. Stejně tak technické dokumenty čtu mnohem raději v jednoznačné němčině než ve vícevýznamové angličtině.

0/−1
3.4.2014 19:39

M75i54c88h28a77l 39M70i78l72l92e82r 9136242529262

no jo, kdyz je nekdo na anglictinu tvrdy, musi si vymyslet nejake vymluvy aby nevypadal jako v....olavka:-P

0/0
4.4.2014 7:35

M89a15r16t74i72n 84V56o45k93o39u70n 9858263333336

ano presne tak, je to mezinarodni rec kterou musi umet kazdy pilot pokud chce pristat na mezinarodnim letisti. to je narizene

+1/0
7.4.2014 12:45

M18a85r76t64i28n 35V70o90k72o32u18n 9988773893356

Last login: Mon Apr  7 09:10:56 2014 from 10.0.2.2

[root@localhost ~]# ssh czchols2434.prg-dc.dhl.com

The authenticity of host 'czchols2434.prg-dc.dhl.com (165.72.33.58)' can't be established.

R

0/0
7.4.2014 12:48
Foto

M65a38r36e79k 76C90e83r76n19y 5298196947

Tak a kde jsou ted vsichni ti tv vykladaci karet, proutkari a parapsychologove? Podle toho jak se vzdycky zuby-nehty dusuji, ze jejich system 100% funguje, bych ocekaval, ze to letadlo najdou cobydup..;-)

0/0
2.4.2014 14:54

S88t16a52n54i55s49l83a95v 35M58a34r90e28k 5235432

... skříňky dokáží vysílat už jen 14 dní, maximálně tři týdny, četl jsem i 4 DNY!

0/0
2.4.2014 9:31

D52a63v85i77d 54M68a89t14ě56j89ů 2525552277118

To letadlo podle mne neni tam, kde ho hledaji, coz tvrdim uz minimalne 2 tydny. Indicii pro toto tvrzeni je na internetu dost. Bohuzel z nas nejaka vlada (ci vlady) delaji vsemi temi zavadejicimi a stale se menicimi informacemi vcetne parodie na hledani blbce :-(

0/−1
2.4.2014 8:01

M78i63c53h38a15l 38M23i17l14l45e60r 9636572419232

Vlastimil Cerny, Richard Busek ani ja jsme se nedockali odpovedi na tve konspiracni teorie, ze letadlo videli domorodci na Maldivach letici- jak jsi neopomnel vyznamne poukazat - na "Garcia?"....Huuu, huuu - kazda stavnata konspirace prece musi obsahovat Americany, jinak by to nebylo to prave orechove;-)

Psal jsi tu, ze domorodci na Maldivach videli letadlo jak: "letelo extremne nizko smer jih (Garcia?), delalo tedy logicky kraval a imatrikulace odpovidala MH370.Navic tam neni zadny (!) koridor a letadla tam normalne neletaji."

Par faktu z logiky a zemepisu, specialne pro tvou osvetu:

1)Letadla na Maldivy i PRES NE pravidelne letaji, mezinarodni letiste je v Male. Jak asi lide cestuji na Maldivy? Jenom lodi? LETECKY KORIDOR TAM rozhodne JE, pres Maldivy je totiz hlavni tah z Australie na Dubai, Doha, Abu Dhabi a dal na Evropu.

2)kdyby letadlo nekym tak pracne "zneviditelne" skutecne mirilo na Diego Garcia, NELETELO by PRES Maldivy, ani nikde v jejich dohledu, ani tak nizko, aby si ho kdekdo vsiml, precetl a zapamatoval poznavaci znacku! Boeing 777 neni nejaka mala Cessna na prelety mezi ostrovy!

3)Podle vsech potvrzenych zprav letadlo po zmene puvodniho kurzu preletelo uzemi Sumatry. Pohled na mapu potvrdi, ze kdyby skutecne mirilo na Diego Garcia, bylo by si pres Maldivy ZBYTECNE zaletelo o kus cesty na zapad / severozapad. (Aby se ukazalo domorodcum??) Diego Garcia je totiz od Sumatry na jihozapad, s volnym pristupem pres more bez ostrovu a pozorovatelu- domorodcu, turistu. To vse plati pro oboji druh konspiraci vyslovovanych v souvislosti s Diego Garcia: a) "letadlo bylo uneseno na DG americkymi agenty", duvod nevysvetlen b) "letadlo bylo navadeno na DG teroristy, aby tam ztroskotalo a zpusobilo skody na americkych vyzvednych zarizenich a bylo pri pokusu sestreleno".;-)

0/0
2.4.2014 12:29

K74l52á20r76a 72T98r42n48k48o39v76á 3964529534909

Tenhle článek vypadá podle obrázku jako apríl. Připadá mi, že se nápis na štítku má podivnou perspektivu.

0/0
1.4.2014 23:59

L97u50d44ě48k 43N87o13v77ý 2701189533791

8-o;-D

0/0
2.4.2014 7:49

J23a60n 69H58l85e48d70í74k 4359752108312

letadlo přistálo v Bangladeši, černé skříňky tudíž se nenajdou, možná se ozvou únosci, ale to potrvá cca ještě 5 měsíců, to mi vyšlo v tarotách

0/0
1.4.2014 22:55

P93a49v13e11l 60Č62e86r95n21ý 7184805551157

Tak tady je šance nula nula nic.  Když jakože hoši od bin Ládina napálili s letadly do Dvojčat, žádná z těch čtyř černých skříněk se nikdy nenašla. Je sice možné, že je zabavila FBI, ale oficiálně žádné neexistují.

0/0
1.4.2014 22:29

P55a90v64e72l 90Č34e51r38n89ý 7294455871487

Na celém Ground Zero ani ťuk.

0/0
1.4.2014 22:35

M57i24c66h91a74l 39Z25e50t13e17k 3738692170167

Jj, to mě taky zarazilo.

0/0
2.4.2014 12:16

M12i16c58h34a42l 75Z97e73t77e42k 3798742800167

Záznamníky z letu AF447 se našly po 2 letech, kdy už nevysílaly absolutně nic, takže naděje pořád existuje;-)

+4/0
1.4.2014 21:37

P18e90t78r 58T17y75č93k10a 6985342839152

Jenomže u AF447 bylo zhruba známo místo havárie.

0/0
2.4.2014 9:27

K10u41b19a 15D15r63a75g53o31u52n 8118746491435

Navíc Francie disponuje vlastní jadernou ponorkou, Austrálie může poskytnout "jen" diesel. A kdo jim to zaplatí? Snad uspějí dokud je šance zachytit vysílání.

0/0
2.4.2014 11:47

M89i47c48h12a69l 40M34i54l12l40e14r 9336272519342

Francouzska ponorka to nenasla, pomohli az Americane, protoze meli vykonnejsi technologii. Francouzi byli prizvani aby k soucasnemu patrani pomohli svou expertizou. Prozatim se patrani zucastnuje 7 statu svymi lodmi a/nebo letadly : Malajsie, Cina, Japonsko, Jizni Korea, Australie, Novy Zeland, USA.

Britska lod je na ceste a Francouzi poslali sve odborniky.

http://www.bbc.com/news/world-asia-26514556

0/0
2.4.2014 12:39

K44u19b88a 40D56r36a89g62o71u19n 8288656521245

Díky. Je vidět, že se toho Austrálie chopila. www.jacc.gov.au

0/0
2.4.2014 13:04

T64o24m78á10š 26B65y13d39e39l13s39k22ý 8390831960

stejně je hodně věcí divných.. Proč pilot vůbec obracel letadlo, proč letěl tak nízko, aby ho radary nesebraly, a proč se hledá jenom v moři. Pokud se letadlo vracelo jiným směrem než letělo, tak  k tomu měla mít osádka letadla nějaký důvod. A pokud se vezme v úvahu složení cestujících, tak o běžné civilisty asi nešlo, anebo jenom jejich část. Otázek je víc než odpovědí. nevím, ale zkoušel bych i tu pevninu, džungle v oblasti je dost neproniknutelná, takové letadlo se tam schová jedna dvě. A pokud se hledá jen v moři, tak skupina, která by toto měla možnost udělat, mohla ho rozebrat na menší díly. Já vím je to jen úvaha, ale zatím by to nasvědčovalo taky toto provést

0/0
1.4.2014 21:19

R86i94c66h14a72r30d 89B82u67š21e26k 3345258257553

pokud by vrak byl na pevnine satelity by uz zachytily ELT vysilani...

+1/0
1.4.2014 21:24

T35o55m24á81š 22B19y86d34e18l47s41k63ý 8690561240

anebo šlo o normální únos,letadlo normálně přistálo, proto letělo tak nízko, vyložilo nějaké cestující, a pak bylo posláno namoře spadni si kde chceš. To je druhá možnost. proč by osádka prováděla takové složité manévry, když se vracela jinou cestou než by byl klasický návrat na letiště. pokud měla nějaké problémy mohlo letadlo přistát, i třeba nouzově, na jakémkoliv letišti v jihovýchodní Asii

0/0
1.4.2014 21:35

R15i26c62h68a41r65d 11B52u13š15e68k 3665768157543

anebo o uplne neco jineho...

+1/0
1.4.2014 21:40

R42a28d53e81k 18P56r22o65c32h77á63z61k94a 2913689728

1.2 miliónu - za ty prachy tam mohli mít lithiové primární články vyhrazené pro ultrazvukový lokátor. Ten by mohl vysílat nejdřív nepřetržitě, pak jeden den v týdnu a nakonec jeden den v měsíci, takhle by byla šance na nález třeba i po letech. Krom toho by mohl vysílat i nízkofrekvenční kmity pro lokalizaci s pomocí vrstvy SOFAR. Zjevně se výrobci jen snaží metodou nejmenšího odporu splnit regule :-(

+2/0
1.4.2014 21:15

R98i13c39h54a24r47d 76B84u57š63e55k 3205718507343

;-D

dalsi odbornik...

0/0
1.4.2014 21:20

R39a92d81e48k 35P72r96o46c11h13á22z51k73a 2713909838

Jistě, na téhle diskusi jsou jen samí prvotřídní odborníci v oblasti aeronautiky, telekomunikací, SAR a dalších souvisejících.

+3/0
1.4.2014 22:07

R24a59d76e63k 43P88r68o63c11h88á33z98k42a 2413939908

Ale nedá mi to -- co je špatného na principu přerušovaného vysílání? Není to přece poprvé, co se aspoň přibližné místo pádu hledalo celé týdny a/nebo v místě pádu bylo dlouho mizerné počasí.

0/0
1.4.2014 22:13

M48i46c73h45a72l 75S21n13o86p21e62k 7521968295757

to je divný, na začátku jste psali, že černá skříňka dokáže vysílat signám jen 30 dní. Teď 3 týdny po pádu píšete že ještě další 4 týdny. Čím nás to tady krmíte?

+1/−3
1.4.2014 20:40

R61a88d10e14k 46P22r23o27c49h34á27z46k46a 2493979138

30 dnů je jmenovitá doba na konci životnosti baterií, čili po několika letech provozu. To znamená, že před uplynutím životnosti to bude víc a výrobce tam dá z vlastní vůle taky o trochu kapacity víc, aby neměl tahanice s certifikačním orgánem.

0/0
1.4.2014 21:17
Foto

J68a19n 30K13u36ž96n54í21k

Nepřesnou informaci o délce vysílání černých skříněk uvedla většina médií. Objevila se i v některých článcích na iDNES.cz. Jde o to že garantovaná životnost akumulátoru je (musí být) nejméně 30 dní. Z toho zprávy a tiskové agentury vycházely. Po uplynutí oněch třiceti ovšem baterie pochopitelně naráz nepřestane fungovat, ale dává energii dál.

+4/0
1.4.2014 21:20

P47a72v76e32l 36K26u65r80f22ü70r19s41t 3368573785349

jednu věc furt nepochopím: jak se může letadlo takové velikosti, v době velkého bratra, tak jednoduše ztratit. Kdyby to byla malá cesna, co se zatoulá v andách.. ale tohle?

0/0
1.4.2014 20:33

R29a34d21a54n 38K74u63b88a18n92t 1423760269480

GPS je jenom pasivní systém, který z hlášení času vypočte polohu. Takže satelity vědí houby

0/0
1.4.2014 20:43

R44i88c64h97a48r46d 94B23u17š61e65k 3345778877713

opravdu zijete v bludu ze nekdo nonstop sleduje kazdej metr zemekoule vcetne stredu oceanu kterej jinak nikoho nezajima?

+6/0
1.4.2014 21:09

P42a61v51e77l 17K72u42r66f20ü72r19s86t 3248423825889

nemyslím si, že někdo sleduje každý metr zeměkoule, pouze mne zaráží, že se dokáže ztratit tak velké letadlo, aniž by kdo věděl kam.

0/0
2.4.2014 9:22

D63a72v16i74d 52H71o58f 5393871340206

mám v ČR dům, zkuste ho najít ..... to vám jako odpověď musí stačit

0/0
2.4.2014 9:51

P13a92v71e50l 84K11u45r60f80ü34r48s41t 3908113325549

váš dům není civilní letadlo s 230 pasažery na palubě a neprolétá vzdušným prostorem několika zemí

0/0
2.4.2014 11:05

D35a38v59i79d 79H34o71f 5113601710226

máte pravdu, že můj dům není civilní letadlo. Ale šance na nalezení je v těchto případech stejná (pokud nemáte dostatek informací k nalezení).

0/0
2.4.2014 11:47

P29a70v12e21l 88K81u61r39f72ü47r31s34t 3848773815129

no a mně právě přijde velmi zvláštní, že neexistují žádné informace k nalezení - v případě toho letadla, ne vašeho domu, pochopitelně.. (i když by mi možná stačilo vzít vaše jméno a katastr, vytipovat si lokality a jednotlivě je projíždět a ptát se, jestli jste to vy, co psal do diskuze:-)). Prostě je divné, že Vás, jako osobu dokáží najít podle mobilu, trasu odhadnout například pomocí kamerového systému apod, ale o tom, kudy letělo letadlo téhle velikosti prostě nikdo nic neví.. teď, když už asi někde leží a nejsou pomalu prostředky, které by jeho polohu ohlásily, tak je mi jasné, že ho bude velmi těžké najít.

0/0
2.4.2014 13:36

D64a24v40i24d 73H30o26f 5323111380536

asi souhra několika okolností ... letadlo neodpovídá na signál, několikrát změní směr, jiné radary nespolupracují (neposkytují data), družice se v danou chvílí "kouká" jinam, obrovský prostor kam mohlo dopadnout  .....

0/0
2.4.2014 14:07

P40a78t31r70i88k 23M87a26r89e77k 8222597598386

neverim tomu, ze se najde, urcite nebude prvni letadlo co se nanaslo a bohuzel urcite ne posledni

0/0
1.4.2014 20:22

R17a13d14a73n 12K96u32b16a85n30t 1563470989530

tuším, že v evidenci je 76 letadel nad 12 osob

0/0
1.4.2014 20:41

M31a59r51e76k 41S20u95c61h91á33n51e64k 2791846128709

Dopoledne psali, že zbývají 3 dny, teď 4 týdny:-/

+1/0
1.4.2014 19:56

J19a28n 95L63u51k42á56š 7247833683652

Ja mam takovej pocit, ze nejvetsim vyrobcem tohoto, alespon co se tyka velkych letadel, je Honeywell a i v obrazku u clanku maji ty zapisovace na sobe logo Honeywell.

0/0
1.4.2014 19:28

R71a92d76a50n 15K97u64b31a49n70t 1453370449600

http://aerospace.honeywell.com/products/information-and-maintenance-management/flight-recorders

http://aerospace.honeywell.com/products/information-and-maintenance-management/flight-data-acquisition-systems

0/0
1.4.2014 20:21

R56a12d85a10n 36K57u59b62a28n93t 1143880119470

sednutí na vodu: na moři nemožné pokud nejsou podmínky jako měl Titanic tzn klidná louže. 

Tady (místo hledání) nejde ani tak o vlny jako o to sekundární zvednutí v délce třeba 200 m. Prostě se rozbije

0/0
1.4.2014 19:20

J11i45ř27í 18M78a47n97d48á30t 4167582730246

Lost.

0/−4
1.4.2014 19:18

R64u90d92o54l71f 64L13i21n20h84a61r54t 5772391532

Aha, tak v dnešní době neumíme najít černou škříňku. Dobrá konspirační teorie....  Jenom mi pořád chybí nějaká story o tom, jak ho unesl arab z jeskyně, kterej pochopitelně v pohodě umí pilotovat takovýto letadlo... Bajka aplikovaná na dnešní dobu - neunesl ho náhodou Janukovič ? :DD

0/−11
1.4.2014 19:17







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.