Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Odborníci o letadle duchů: požár to nebyl, sebevražda nebo únos možná

Královská aeronautická společnost uspořádala panel, na kterém piloti a odborníci hodnotili jednotlivé možnosti zmizení Boeingu 777-200ER Malaysia Airlines. Požár na palubě vyloučili, pravděpodobnější je únos nebo sebevražda.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L27u59b33o50š 48S52m50r10č15k73a 5776182358103

E.T.

0/0
5.4.2014 0:02

M52a96r55t43i69n 55P21a35t76e96r87a 7356581430

Jelikoz i Inmarsat jsem mel otevreny, tak mohu potvrdit, ze SLID terminalu je vypalenej v PROM ridiciho CPU, neco jako COBBA v Noki 3310 apod..

Tudiz id nelze menit.

Dalsi veci je CCK sifrovani pri telemetricke komunikaci, on ten 1024bit DES kod neni jen tak napadnutelnej.

Obdobne Iridium, Motorolu 9100 co pouzivam to ma podobne.

Jsem presvedcen, ze kdyz by nekdo mel Iridium founa na palube u sebe, tak by se dokazal udrzet na letajici LEO BTSce a tim by se vedelo vse presne.

0/0
4.4.2014 19:54

A24l13e63x94a94n53d17r 32K90o90s55t43k88a 5179526629246

Takzvané černé skřínky sice nelze vypnout, ale mám pocit, že je jde poměrně snadno odpojit od vstuphních dat. Tedy samozřejmě jen a jen úmyslně, náhodou to nebude.

0/0
4.4.2014 16:03

J62a61n 76K95u40d64l17á54č67e88k 7905825

Pořád si myslím, že to letadlo někdo záměrně a naplánovaně unesl. Vypnout ten systém ACARS musel někdo, kdo se v tom vyzná. Navíc mobily cestujících se nepřihlásily do sítě, když prolétaly nízko nad Malajsii, což znamená že byly všechny vypnuté - a vypnout úplně všechny mobily a tablety znamená jen jedno - že jim je prostě někdo sebral. Navíc si myslím, že ta stopa letadla může být nafingovaná a že letadlo je teď schované úplně někde jinde a připravuje se na útok.

0/0
4.4.2014 14:05

L35a62d22i92s17l84a12v 19M82i23k80a 1911309164634

Na koho bude útočit?

0/0
4.4.2014 14:37

J86a35n65a 13N82o23v81á35k73o80v47á 5836486555498

V r. 2014 se změní mapa světa, a dotkne se to také Ruska. Rusko bude muset odrazit velký teroristický útok. Podaří se to díky jeho silovým strukturám a díky nějakým technologiím, o nichž zatím nevíme.

http://czech.ruvr.ru/2013_12_05/Egyptska-vestkyne-v-roce-2014-se-mapa-sveta-zmeni/

Číst všechno: http://czech.ruvr.ru/2013_12_05/Egyptska-vestkyne-v-roce-2014-se-mapa-sveta-zmeni/

0/0
4.4.2014 14:44

I64v25a 48V64a38l43č49í81k31o50v53á 1419488801831

Mobilní telefony jde celkem jednoduše rušit, používá se to v divadlech, kinech ap.

0/0
6.4.2014 22:02

F75i34l10i29p 28N11e84s18p68o53r 6367487228682

Teroristi rusit telefony mohly. Nicmene bych rekl ze v CR je to zakazane. Kde jste prisla k te informaci o ruseni telefonu v divadlech? Co kdyz je tam doktor ve sluzbe, ktery ma pohotovost?

0/0
6.5.2014 18:53

P11a62v62e42l 86Č26í76ž80e50k 7358532853832

Mne by spíš zajímalo jestli ten ping na satelit jde padělat. Tu akci nepřipravoval žádný amatér, když dokázal (zřejmě hardwarově) načasovat odpojení naprosté většiny odpovídačů. Jestli třeba ten ping nezůstal zapnutý záměrně...

0/0
4.4.2014 13:16

A80l42e69x50a85n92d95r 70K58o47s35t31k35a 5789166799216

Předpokládám, že s patřičným přístrojem, který by se prostě ohlásil (nepravdivě) sériovým číslem přístroje z onoho zmizelého letadla by to možné bylo. Třeba počítač se běžně identifikuje mac adresou síťové karty, ale lze jí přepsat či padělat, pokud je zájem. Toto asi nebude moc odlišné.

0/0
4.4.2014 16:08

J11a93r37o22m29í86r 89B97r61ů63n17a 4949831744753

Poslední dobou neustále slyším a čtu o nějakém panelu. To je nějaké nové moderní  a oblíbené slovo? Já doteď žil v domění, že z panelů se staví paneláky :-/

0/0
4.4.2014 10:54

P27e13t75r 98T13y50č55k25a 6965522249362

A víš o tom, že existují slova která mají více významů?

http://cs.wikipedia.org/wiki/Panel

+5/0
4.4.2014 11:56

J21a61r46o69m10í39r 34B59r58ů70n60a 4549781514343

Ano, samozřejmě. Každopádně tento význam slova jsem neznal, děkuji za vysvětlení. 

Nicméně stále mi to nedá, původně jsem mířil na klimatický panel, což je tedy (podle wikipedie) pouze otrocky přeložený anglický název. Zřejmě se to slovo v médiích dobře vyjímá, místo obyčejného českého "skupina", počeštělého "tým" atp.

0/0
4.4.2014 12:13

I38v88a 75V73a72l59č88í18k75o40v80á 1189598481211

Běžně se používá, taky se mi ale nelíbí.

Panelová diskuse

Jde o diskusi dvou a více odborníků/spe­cialistů, kteří předposluchači řeší dané téma, k němuž postupně sdělují své názory astanoviska. Zpravidla se do jejich diskuse mohou následně připojiti samotní posluchači.

Panelová diskuse může probíhat například na pódiunebo před televizními diváky…

Tento text byl zkopírován ze serveru: http://www.cesky-jazyk.cz/slovnicek-pojmu/diskuse/#ixzz2y8ePZbWd

Publikování nebo další veřejné šíření obsahu serveru Český-jazyk.cz je bez písemného souhlasu provozovatele výslovně zakázáno! Užití výhradně jen pro osobní účely je možné.

0/0
6.4.2014 22:04

J24a76n 71P63r86o10v26a46z93n54í50k 6258824550511

Ze slovního spojení "letadlo duchů" se pomalu ale jistě stává klišé.

+2/0
4.4.2014 10:09

L31u29b60o26š 26S36m31r77č51k75a 5326522708393

Ne stává, to je od začátku klišé

0/0
4.4.2014 23:58

O29n30d73ř20e46j 55Š83r81u24b63a34ř 1215511815296

moje teorie - letadlo ziskalo vedomi

+2/0
4.4.2014 10:08
Foto

J32i44ř15í 61K33w19o60l56e43k 5313837928989

Události na palubě měly nejspíše nějaký, původně neočekávaný průběh. Na začátku mohlo skutečně jít o únos. Tomu svědčí vypnutí odpovídače. Pak je ale jasné, že všechno nešlo podle plánu. Je možné, že na palubě vznikl konflikt a proto ty změny kurzu, jak jednotlivé strany přebíraly kontrolu. Poslední, jež ovládal letadlo mohl, ve světle události - například zabití několika lidí - spáchat sebevraždu s navedením letadla nad oceán, aby se jeho blízcí nedostali pod mediální tlak.

+1/0
4.4.2014 9:31

M30i86c64h56a55l 17M73i33l76l15e46r 9106672489152

ano, napsal jsem uz driv neco podobneho.

Pokud slo o prevzeti kontroly nad letadlem a unos ( umyslne se nechci zabyvat  konspiracnimi teoriemi PROC) a bez ohledu na to, zda to udelal jeden z pilotu, osoba treti nebo jeden z pilotu spojeny s osobou treti, je docela realisticke predpokladat, ze v kabine mohlo dojit ke rvacce. Je totiz mozne pochopitelne, ze v pripade pokusu o prevzeti plne kontroly nad letadlem bylo zapotrebi zneskodnit jednoho z pilotu (nebo oba), aby uz nemohl zasahovat do kontroly letadla nebo komunikace. Rvacka take realisticky mohla zpusobit vazna zraneni aspon jednomu/ nebo obema pilotum a mohla tak podstatne ovlivnit zbytek letu.

0/0
4.4.2014 10:36

V96á90c15l84a48v 57S28v41o26b90o46d30a 3681739390870

kyslíkové bomby... jakou účinnost taková bomba má? něco jako vodíková?

+2/0
4.4.2014 9:20

P61e61t84r 60T37y98č77k64a 6445172959552

Ze známých skutečností se dají předpokládat dvě varianty. Únos+sebevražda nebo nepovedený únos. No a proč to letadlo neposlali tedy do oceánu rovnou? Pokud vypnuli odpovídač i Acars a snažili se vyhnout radarům tak prostě někdo chtěl aby se ty černé skříňky nikdy nenašli.

0/0
4.4.2014 8:44

V38l68a61d65i69m55i59r 51S26o98u54k50a12l 4550471641186

Problém je, že se dá logicky zamítout či zpochybnit téměř každá varianta..

0/0
4.4.2014 9:26

D85a15v58i46d 26M83a47t81ě86j76ů 2965232497508

Ja byt medii, tak uz se v tech exkrementech radeji nevalim, prestanu podsouvat lidem vsechny oficialni lzi o MH370, a zkusim zapracovat na opravdove analyze toho, co se zrejme stalo. Internet je plny zdroju a zajimavych neoficialnich informaci, staci jen umet anglicky a zapojit mozek.

0/−4
4.4.2014 8:29

J41a61k72u12b 57K39o80s 4597230240867

Jelikož nemám jistotu, zřejmě tak, jako vy, co vše je oficiální lež, kterou nám neustále někdo podsouvá, tak jsem Technetu vděčný za to, že mi zprostředkoval další informaci o nehodě. Protože anglicky si rozhodně netroufám číst o technických detailech letecké techniky. Já tento článek jako analýzu (byť s mnoha domněnkami) vnímám.

+2/0
4.4.2014 8:39

P71e62t17r 44T58y80č61k22a 6565572129462

A odkud čerpají ty zdroje?

+2/0
4.4.2014 8:45

D18a22v83i23d 82M82a77t61ě37j76ů 2585232877398

Evidentne pouze z "oficialnich" zdroju...

0/0
4.4.2014 9:08

R52o88m35a37n 35K90r44a59t54o31c40h47v37í95l 6456117926914

Takže co se vlastně stalo?

0/0
4.4.2014 10:24

V38á25c63l89a72v 25P97o76u45s61t58k93a 3130931552

Pod každým článkem o "letadle duchů" vypustíte nějaký tajemný nicneříkající soubor vět, který snad má naznačovat, že víte víc než ostatní. Proč to prosím vás děláte?

+1/0
4.4.2014 10:54

P29e38t71r 85T28y31č20k11a 6585672629822

On nesmí ani naznačovat.;-D P.S. Jediným zdrojem informací Matějů je tento článek. Nic jiného sem nikdy nedal:

http://orgo-net.blogspot.cz/2014/03/zmizely-let-mh370-je-stopou-k-11-zari.html

0/0
4.4.2014 11:58

Z44d54e80n25ě36k 83H65r83u72b74ý 5625258201386

Mno a nestálo by tedy za to, poslat stejnou 777 nad poslední waypoint a podívat se, co letadlo udělá a kam potom poletí, než o tom debatovat na panelu? Notabene když se panel neshodnul... Možná by ta druhá 777 doletěla přímo nad místo nehody :-)

+1/0
4.4.2014 8:25

I58v55o 82J10a59n27á46č91e18k 8673733241732

Jako že nestačí, že jich tam lítají denně desítky, tak tam poslat jako jednu navíc a jako že by se ta jedna prostě nějak zachovala jinak? :-)

0/0
4.4.2014 12:27

J70a27n 23B14r32a20u41n62e31r 7635454323209

Samotný odpovídač je k ničemu. Musí být v dosahu sekundárního radaru. Zjednodušeně: sekundárni radar na zemi (dotazovač) vyšle dotaz, odpovídač na palubě letounu na tento dotaz odpoví a přijímač sekundárního radaru na zemi jej přijme. Protože se jedná o techniku, tak ta má také svá omezení. Technicky není možné zabezpečit pokrytí zemského povrchu sekundárními radary. Z toho vyplývá, že jsou zde hluchá místa, kam prostě radar nevidí. Jedině celosvětový satelitní sledovací systém je schopen zabezpečit nepřetržité sledování letadel ale i dalších objektů.

+1/0
4.4.2014 8:13

P46e19t81r 53T74y55č75k88a 6725642289572

Letadlo musí být v dosahu i primárního radaru aby na něm bylo vidět. Proto NATO používá letadla Awacs.

0/0
4.4.2014 8:25

J17a44k46u52b 46Š23a51f21a20n94d65a 7595707401151

To právě nemusí. U primárního radaru ta pozemní stanice chytá signál odražený od letadla. U sekundárního radaru chytá signál vyslaný letadlem. Jednak se tedy používají mnohem menší výkony u sekundárního radaru a ten dosah může být mnohem větší než primárního radaru.

0/0
4.4.2014 11:16

P78e75t36r 91T46y77č49k80a 6365192639912

Samozřejmě. Záleží na výkonu těch radarů. Ale to neznamená, že ten sekundární musí být automaticky méně výkonný než ten primární. Ostatně ty primární (odrazové) použávají ŘLP především pří řízení provozu na letišti na zemi při pojíždění.

0/0
4.4.2014 11:51

J27a48k83u96b 62Š94a55f25a75n93d20a 7845497931201

To bych tak jistě netvrdil. Třeba v Ruzyni musí mít všechna vozidla co se pohybují po pojížděcích plochách a runwayi odpovídač.

0/0
4.4.2014 12:03

P98e50t52r 32T82y44č50k95a 6235462719802

A jak jsi to myslel s tou první větou? Letadlo nemusí být v dosahu radaru aby ba něm bylo vidět? Co to je za nesmysl?

0/0
4.4.2014 12:00

J79a66k63u19b 42Š81a30f34a72n36d97a 7125637241251

Letadlo nemusí být v dosahu primárního radaru aby bylo vidět. Tedy může být v dosahu pouze sekundárního radaru.

0/0
4.4.2014 12:02

P39e83t64r 51T51y52č67k49a 6395832869802

No samozřejmě. Letadlo musí být v dosahu jakéhokoli radaru aby na něm bylo vidět. Na typu vůbec nezáleží.

0/0
4.4.2014 12:05

M57i75c51h69a60l 90F23i75n57s21t84e76r12l28e 7689470723528

Rozdíl mezi primárním a sekundárním radarem je zjednodušeně řečeno hlavně v tom, že na rozdíl od staršího (primárního, který zaznamenává pouze polohu letounu), ten novější sekundární dokáže rozlišit a zobrazit více parametrů (poloha, výška, rychlost...)

0/0
4.4.2014 11:34

R49o67m67a29n 21K22r58a94t30o38c21h26v33í35l 6556117726574

Poloha letadla: K čemu další odesílání polohy letadla, když tam je odpovídač?

0/0
4.4.2014 7:15

P30e65t46r 21T50y47č66k27a 6975862489322

Protože odpovídač jde vypnout.

0/0
4.4.2014 7:21

R82o30m75a86n 43K28r22a38t63o39c21h65v69í84l 6636407876594

Což takhle znemožnit jeho vypnutí?

0/0
4.4.2014 7:43

P31e10t55r 21T26y17č15k37a 6275302619932

Odpovídač musí jít vypnout.

0/0
4.4.2014 8:04

R23o70m55a96n 55K90r50a45t90o37c88h44v92í90l 6546807516654

Proč?

0/0
4.4.2014 10:25

J83a36k38u48b 65Š47a76f71a13n68d81a 7155117911761

Protože by řízení provozu vidělo všechna letadla která třeba stojí někde odstavená. Máte to v článku.

+3/0
4.4.2014 11:17

P67e93t21r 20T27y34č62k33a 6855602459342

Protože by se v tom ŘLP v oblasti letiště opravdu nemohlo vyznat.

0/0
4.4.2014 12:01

P65e74t14r 17C29e83r86v81e63n84y 1363950675

protoze odpovidac polohu nevysila

0/0
4.4.2014 12:14

J33i75ř14í 70Č77e36r21m46á85k 6807712354668

Trochu nesouvislý článek....

Ale co naplat, letadlo zmizelo a nikdo neví kde a proč..... tak se hledají možnosti a řešení....

0/0
4.4.2014 7:14

M53i77c16h57a29l 49F55i51n14s50t45e11r52l54e 7849170873818

můžete konkrétně...,děkuji

0/0
4.4.2014 1:38



Najdete na iDNES.cz