Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Odborníci o letadle duchů: požár to nebyl, sebevražda nebo únos možná

Královská aeronautická společnost uspořádala panel, na kterém piloti a odborníci hodnotili jednotlivé možnosti zmizení Boeingu 777-200ER Malaysia Airlines. Požár na palubě vyloučili, pravděpodobnější je únos nebo sebevražda.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L90u98b53o35š 97S62m86r59č11k64a 5486562668573

E.T.

0/0
5.4.2014 0:02

M71a77r41t85i42n 73P12a50t24e25r64a 7346191750

Jelikoz i Inmarsat jsem mel otevreny, tak mohu potvrdit, ze SLID terminalu je vypalenej v PROM ridiciho CPU, neco jako COBBA v Noki 3310 apod..

Tudiz id nelze menit.

Dalsi veci je CCK sifrovani pri telemetricke komunikaci, on ten 1024bit DES kod neni jen tak napadnutelnej.

Obdobne Iridium, Motorolu 9100 co pouzivam to ma podobne.

Jsem presvedcen, ze kdyz by nekdo mel Iridium founa na palube u sebe, tak by se dokazal udrzet na letajici LEO BTSce a tim by se vedelo vse presne.

0/0
4.4.2014 19:54

A49l77e80x56a22n78d21r 54K80o96s41t80k57a 5289756739676

Takzvané černé skřínky sice nelze vypnout, ale mám pocit, že je jde poměrně snadno odpojit od vstuphních dat. Tedy samozřejmě jen a jen úmyslně, náhodou to nebude.

0/0
4.4.2014 16:03

J34a52n 34K72u60d50l77á35č47e80k 7495835

Pořád si myslím, že to letadlo někdo záměrně a naplánovaně unesl. Vypnout ten systém ACARS musel někdo, kdo se v tom vyzná. Navíc mobily cestujících se nepřihlásily do sítě, když prolétaly nízko nad Malajsii, což znamená že byly všechny vypnuté - a vypnout úplně všechny mobily a tablety znamená jen jedno - že jim je prostě někdo sebral. Navíc si myslím, že ta stopa letadla může být nafingovaná a že letadlo je teď schované úplně někde jinde a připravuje se na útok.

0/0
4.4.2014 14:05

L37a69d73i53s21l19a33v 82M90i43k86a 1451269954434

Na koho bude útočit?

0/0
4.4.2014 14:37

J54a61n26a 83N73o49v57á39k81o83v13á 5876366125308

V r. 2014 se změní mapa světa, a dotkne se to také Ruska. Rusko bude muset odrazit velký teroristický útok. Podaří se to díky jeho silovým strukturám a díky nějakým technologiím, o nichž zatím nevíme.

http://czech.ruvr.ru/2013_12_05/Egyptska-vestkyne-v-roce-2014-se-mapa-sveta-zmeni/

Číst všechno: http://czech.ruvr.ru/2013_12_05/Egyptska-vestkyne-v-roce-2014-se-mapa-sveta-zmeni/

0/0
4.4.2014 14:44

I74v96a 70V70a53l37č67í37k46o19v52á 1909758901641

Mobilní telefony jde celkem jednoduše rušit, používá se to v divadlech, kinech ap.

0/0
6.4.2014 22:02

F88i56l63i16p 33N73e31s96p74o43r 6797397908682

Teroristi rusit telefony mohly. Nicmene bych rekl ze v CR je to zakazane. Kde jste prisla k te informaci o ruseni telefonu v divadlech? Co kdyz je tam doktor ve sluzbe, ktery ma pohotovost?

0/0
6.5.2014 18:53

P17a30v95e79l 69Č68í89ž74e55k 7528162863342

Mne by spíš zajímalo jestli ten ping na satelit jde padělat. Tu akci nepřipravoval žádný amatér, když dokázal (zřejmě hardwarově) načasovat odpojení naprosté většiny odpovídačů. Jestli třeba ten ping nezůstal zapnutý záměrně...

0/0
4.4.2014 13:16

A78l74e31x58a80n48d27r 94K55o34s30t78k56a 5539986949366

Předpokládám, že s patřičným přístrojem, který by se prostě ohlásil (nepravdivě) sériovým číslem přístroje z onoho zmizelého letadla by to možné bylo. Třeba počítač se běžně identifikuje mac adresou síťové karty, ale lze jí přepsat či padělat, pokud je zájem. Toto asi nebude moc odlišné.

0/0
4.4.2014 16:08

J73a96r75o67m38í87r 56B20r15ů31n74a 4239111214103

Poslední dobou neustále slyším a čtu o nějakém panelu. To je nějaké nové moderní  a oblíbené slovo? Já doteď žil v domění, že z panelů se staví paneláky :-/

0/0
4.4.2014 10:54

P45e49t51r 32T53y84č97k90a 6735732619952

A víš o tom, že existují slova která mají více významů?

http://cs.wikipedia.org/wiki/Panel

+5/0
4.4.2014 11:56

J75a11r23o24m89í78r 28B78r19ů20n65a 4509861744483

Ano, samozřejmě. Každopádně tento význam slova jsem neznal, děkuji za vysvětlení. 

Nicméně stále mi to nedá, původně jsem mířil na klimatický panel, což je tedy (podle wikipedie) pouze otrocky přeložený anglický název. Zřejmě se to slovo v médiích dobře vyjímá, místo obyčejného českého "skupina", počeštělého "tým" atp.

0/0
4.4.2014 12:13

I74v26a 52V80a54l22č29í43k17o12v76á 1519508751161

Běžně se používá, taky se mi ale nelíbí.

Panelová diskuse

Jde o diskusi dvou a více odborníků/spe­cialistů, kteří předposluchači řeší dané téma, k němuž postupně sdělují své názory astanoviska. Zpravidla se do jejich diskuse mohou následně připojiti samotní posluchači.

Panelová diskuse může probíhat například na pódiunebo před televizními diváky…

Tento text byl zkopírován ze serveru: http://www.cesky-jazyk.cz/slovnicek-pojmu/diskuse/#ixzz2y8ePZbWd

Publikování nebo další veřejné šíření obsahu serveru Český-jazyk.cz je bez písemného souhlasu provozovatele výslovně zakázáno! Užití výhradně jen pro osobní účely je možné.

0/0
6.4.2014 22:04

J12a92n 76P90r80o19v91a16z83n44í81k 6418904340821

Ze slovního spojení "letadlo duchů" se pomalu ale jistě stává klišé.

+2/0
4.4.2014 10:09

L10u45b77o46š 32S73m31r92č17k82a 5556672168223

Ne stává, to je od začátku klišé

0/0
4.4.2014 23:58

O22n36d77ř13e13j 18Š72r73u94b93a38ř 1825201675456

moje teorie - letadlo ziskalo vedomi

+2/0
4.4.2014 10:08
Foto

J71i80ř38í 18K33w11o41l72e14k 5523417808109

Události na palubě měly nejspíše nějaký, původně neočekávaný průběh. Na začátku mohlo skutečně jít o únos. Tomu svědčí vypnutí odpovídače. Pak je ale jasné, že všechno nešlo podle plánu. Je možné, že na palubě vznikl konflikt a proto ty změny kurzu, jak jednotlivé strany přebíraly kontrolu. Poslední, jež ovládal letadlo mohl, ve světle události - například zabití několika lidí - spáchat sebevraždu s navedením letadla nad oceán, aby se jeho blízcí nedostali pod mediální tlak.

+1/0
4.4.2014 9:31

M68i17c34h51a85l 93M71i17l14l37e87r 9266202369492

ano, napsal jsem uz driv neco podobneho.

Pokud slo o prevzeti kontroly nad letadlem a unos ( umyslne se nechci zabyvat  konspiracnimi teoriemi PROC) a bez ohledu na to, zda to udelal jeden z pilotu, osoba treti nebo jeden z pilotu spojeny s osobou treti, je docela realisticke predpokladat, ze v kabine mohlo dojit ke rvacce. Je totiz mozne pochopitelne, ze v pripade pokusu o prevzeti plne kontroly nad letadlem bylo zapotrebi zneskodnit jednoho z pilotu (nebo oba), aby uz nemohl zasahovat do kontroly letadla nebo komunikace. Rvacka take realisticky mohla zpusobit vazna zraneni aspon jednomu/ nebo obema pilotum a mohla tak podstatne ovlivnit zbytek letu.

0/0
4.4.2014 10:36

V83á17c48l63a63v 57S44v12o26b59o81d21a 3791629730590

kyslíkové bomby... jakou účinnost taková bomba má? něco jako vodíková?

+2/0
4.4.2014 9:20

P70e37t72r 14T86y68č86k95a 6255942379672

Ze známých skutečností se dají předpokládat dvě varianty. Únos+sebevražda nebo nepovedený únos. No a proč to letadlo neposlali tedy do oceánu rovnou? Pokud vypnuli odpovídač i Acars a snažili se vyhnout radarům tak prostě někdo chtěl aby se ty černé skříňky nikdy nenašli.

0/0
4.4.2014 8:44

V52l50a90d23i73m91i88r 95S14o77u27k51a33l 4150181901146

Problém je, že se dá logicky zamítout či zpochybnit téměř každá varianta..

0/0
4.4.2014 9:26

D81a90v54i40d 77M26a88t47ě32j62ů 2255292527478

Ja byt medii, tak uz se v tech exkrementech radeji nevalim, prestanu podsouvat lidem vsechny oficialni lzi o MH370, a zkusim zapracovat na opravdove analyze toho, co se zrejme stalo. Internet je plny zdroju a zajimavych neoficialnich informaci, staci jen umet anglicky a zapojit mozek.

0/−4
4.4.2014 8:29

J67a29k76u59b 75K67o68s 4467870730767

Jelikož nemám jistotu, zřejmě tak, jako vy, co vše je oficiální lež, kterou nám neustále někdo podsouvá, tak jsem Technetu vděčný za to, že mi zprostředkoval další informaci o nehodě. Protože anglicky si rozhodně netroufám číst o technických detailech letecké techniky. Já tento článek jako analýzu (byť s mnoha domněnkami) vnímám.

+2/0
4.4.2014 8:39

P55e91t20r 30T79y80č60k94a 6915432149822

A odkud čerpají ty zdroje?

+2/0
4.4.2014 8:45

D36a74v33i11d 74M51a38t73ě75j60ů 2405582327568

Evidentne pouze z "oficialnich" zdroju...

0/0
4.4.2014 9:08

R55o41m33a44n 45K13r80a62t31o33c78h27v51í80l 6646347606144

Takže co se vlastně stalo?

0/0
4.4.2014 10:24

V63á46c49l83a51v 66P92o94u58s98t11k93a 3610601962

Pod každým článkem o "letadle duchů" vypustíte nějaký tajemný nicneříkající soubor vět, který snad má naznačovat, že víte víc než ostatní. Proč to prosím vás děláte?

+1/0
4.4.2014 10:54

P33e35t28r 71T56y96č10k12a 6735522989322

On nesmí ani naznačovat.;-D P.S. Jediným zdrojem informací Matějů je tento článek. Nic jiného sem nikdy nedal:

http://orgo-net.blogspot.cz/2014/03/zmizely-let-mh370-je-stopou-k-11-zari.html

0/0
4.4.2014 11:58

Z57d98e57n19ě51k 10H35r94u85b16ý 5705898661516

Mno a nestálo by tedy za to, poslat stejnou 777 nad poslední waypoint a podívat se, co letadlo udělá a kam potom poletí, než o tom debatovat na panelu? Notabene když se panel neshodnul... Možná by ta druhá 777 doletěla přímo nad místo nehody :-)

+1/0
4.4.2014 8:25

I49v53o 80J60a36n71á28č29e28k 8543463611132

Jako že nestačí, že jich tam lítají denně desítky, tak tam poslat jako jednu navíc a jako že by se ta jedna prostě nějak zachovala jinak? :-)

0/0
4.4.2014 12:27

J16a62n 43B74r41a52u43n45e94r 7115894593939

Samotný odpovídač je k ničemu. Musí být v dosahu sekundárního radaru. Zjednodušeně: sekundárni radar na zemi (dotazovač) vyšle dotaz, odpovídač na palubě letounu na tento dotaz odpoví a přijímač sekundárního radaru na zemi jej přijme. Protože se jedná o techniku, tak ta má také svá omezení. Technicky není možné zabezpečit pokrytí zemského povrchu sekundárními radary. Z toho vyplývá, že jsou zde hluchá místa, kam prostě radar nevidí. Jedině celosvětový satelitní sledovací systém je schopen zabezpečit nepřetržité sledování letadel ale i dalších objektů.

+1/0
4.4.2014 8:13

P35e64t21r 26T64y38č15k15a 6575552319232

Letadlo musí být v dosahu i primárního radaru aby na něm bylo vidět. Proto NATO používá letadla Awacs.

0/0
4.4.2014 8:25

J25a37k14u37b 79Š12a71f88a95n29d42a 7515407381461

To právě nemusí. U primárního radaru ta pozemní stanice chytá signál odražený od letadla. U sekundárního radaru chytá signál vyslaný letadlem. Jednak se tedy používají mnohem menší výkony u sekundárního radaru a ten dosah může být mnohem větší než primárního radaru.

0/0
4.4.2014 11:16

P32e15t53r 52T89y10č42k45a 6625182119892

Samozřejmě. Záleží na výkonu těch radarů. Ale to neznamená, že ten sekundární musí být automaticky méně výkonný než ten primární. Ostatně ty primární (odrazové) použávají ŘLP především pří řízení provozu na letišti na zemi při pojíždění.

0/0
4.4.2014 11:51

J18a55k97u58b 17Š22a61f25a25n39d17a 7245977271691

To bych tak jistě netvrdil. Třeba v Ruzyni musí mít všechna vozidla co se pohybují po pojížděcích plochách a runwayi odpovídač.

0/0
4.4.2014 12:03

P96e16t32r 68T84y35č90k82a 6985132129402

A jak jsi to myslel s tou první větou? Letadlo nemusí být v dosahu radaru aby ba něm bylo vidět? Co to je za nesmysl?

0/0
4.4.2014 12:00

J22a82k91u51b 28Š77a22f63a43n97d70a 7355387781231

Letadlo nemusí být v dosahu primárního radaru aby bylo vidět. Tedy může být v dosahu pouze sekundárního radaru.

0/0
4.4.2014 12:02

P31e92t96r 39T54y71č40k44a 6385392489252

No samozřejmě. Letadlo musí být v dosahu jakéhokoli radaru aby na něm bylo vidět. Na typu vůbec nezáleží.

0/0
4.4.2014 12:05

M64i26c71h97a55l 14F81i49n42s32t87e87r46l85e 7629350983458

Rozdíl mezi primárním a sekundárním radarem je zjednodušeně řečeno hlavně v tom, že na rozdíl od staršího (primárního, který zaznamenává pouze polohu letounu), ten novější sekundární dokáže rozlišit a zobrazit více parametrů (poloha, výška, rychlost...)

0/0
4.4.2014 11:34

R96o40m16a22n 68K89r11a73t57o68c81h48v62í21l 6796617576474

Poloha letadla: K čemu další odesílání polohy letadla, když tam je odpovídač?

0/0
4.4.2014 7:15

P70e98t25r 30T56y38č80k97a 6185922689182

Protože odpovídač jde vypnout.

0/0
4.4.2014 7:21

R14o44m92a42n 18K19r52a56t81o96c80h56v22í67l 6926697756184

Což takhle znemožnit jeho vypnutí?

0/0
4.4.2014 7:43

P83e38t25r 64T10y30č75k82a 6765402709832

Odpovídač musí jít vypnout.

0/0
4.4.2014 8:04

R91o80m87a59n 76K13r68a77t70o52c14h89v87í12l 6436737436704

Proč?

0/0
4.4.2014 10:25

J86a38k38u98b 18Š40a91f49a44n72d65a 7355417211851

Protože by řízení provozu vidělo všechna letadla která třeba stojí někde odstavená. Máte to v článku.

+3/0
4.4.2014 11:17

P97e14t10r 67T62y89č89k10a 6975472409332

Protože by se v tom ŘLP v oblasti letiště opravdu nemohlo vyznat.

0/0
4.4.2014 12:01

P35e75t97r 85C12e48r16v53e41n55y 1923710575

protoze odpovidac polohu nevysila

0/0
4.4.2014 12:14

J66i37ř68í 95Č22e44r21m92á13k 6897962424158

Trochu nesouvislý článek....

Ale co naplat, letadlo zmizelo a nikdo neví kde a proč..... tak se hledají možnosti a řešení....

0/0
4.4.2014 7:14

M80i80c96h37a40l 61F77i17n66s72t45e85r62l86e 7359660533518

můžete konkrétně...,děkuji

0/0
4.4.2014 1:38







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.