Diskuse k článku

Pohled, který nezná ani strojvedoucí. Podívejte se do tunelů metra

Víte, proč má stanice metra Hlavní nádraží úplně jinou podobu než ostatní na původní trase? A kudy se dá projet z trasy C na trasu A? Podívejte se s námi do nejstaršího tunelu metra. Jeho konstruktéři již před čtyřiceti lety mysleli na všechno, bez větších úprav slouží dodnes.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M40a80r38t31i60n 88Z85l94a22t46u39š36k34a 8737264190681

Video k ničemu. Škoda. Zrychlená tma v tunelu. Nic není vidět.

+7/0
10.5.2014 9:29

O27n21d57r42e89j 62K71o67d57a16d 8501213541947

Přesně tak, když už si s tím dali takovou práci, tak to video mohlo za něco stát.. ;-(

+4/0
10.5.2014 10:40

J13a26n 54S21a21l92o30m55o16n 4559820691505

Tak u videí na youtube od nadšenců je to spíše naopak a zrychlené jsou průjezdy stanicemi. :-)

0/0
12.5.2014 19:44

K95a48t13r10i81n 11Š15a94b37a79c49h27o65v62á 7135826453833

Dekuji za hezky clanek, vzdycky premyslim co je uvnitr, pod a za:)) skoda ze detaily z tunelu zanikly pri kompresi- tohle tema by bylo na hodinovy dokumentarni porad nebo dva;-)

+4/0
10.5.2014 9:16

D66a50n35i20e78l 62S15o25b47o71t15a 9129594306210

Ohledně té odbočky na Pražského povstání nám při projížďkou EČS říkali, že to původně měla být odbočka až k televizi na Kavčáky. Je to pravda?

+1/0
9.5.2014 15:29

P20a71t18r12i49k 38Š52e89b18e87s74t70a 4923372666525

tak její účel byl jako kryt případě války a co vím, tak je tam chodba až na Kavčí Hory

0/0
10.5.2014 11:40

M32a19r98e12k 10Š34i84m68o50n 2944657628438

Závislácká hra minimetro: http://dinopoloclub.com/minimetro/

+4/0
9.5.2014 14:17

M89a35r30e28k 16Š54i90m93o80n 2954557248598

Na tramvaj lidi taky nenastupujou bez rozmyslu, tak si zvyknou i na metru. V jiných velkoměstech je to běžné.

+4/0
9.5.2014 14:17

J27i31ř14í 90O21u87k80r29o81p91e59c 5280218843859

jezdil jsem v NY a Washingtonu metrem, kde člověk musí sledovat, jaká linka metra přijíždí, a nebyl v tom sebemenší problém...

+1/−1
9.5.2014 23:16

P48e61t54r 71N89e56c28h62a54n52i86c81k74ý 7573506238530

Co letní provoz béčka, každá druhá souprava na Smíchovské nádraží a taky to šlo.

0/0
10.5.2014 22:03

M87i49c17h63a64l 58P82a77š81e23k 5171427690988

Akorát je škoda, že to video je tak mizerné. Stanice, kde je obraz zpomalený, zná každý, ale vidět tunel za pořádného osvětlení i s jeho odbočkami, kde to normální člověk nemá šanci vidět, to by byla jiná. Kapánek promrhaná příležitost něco ukázat.

+42/0
9.5.2014 12:23
Foto

J93a69n 15K55u29ž50n82í33k

Bohužel, detaily z tunelu (nějaké v té tmě opravdu byly) zanikly při kompresi videa. V současnosti nemáme k dispozici technologii, která by umožnila vyšší obrazovou kvalitu. Také nás to mrzí.

+2/0
9.5.2014 14:18

M13i98c67h58a48l 34P16e15t70e40r77a 2167401710779

Škoda, že v tunelech nerozsvítili světla, když už dal DP k dispozici soupravu. To by mohlo být toho vidět o dost víc.

+5/0
9.5.2014 15:02

M32a82r12e70k 93V18e42s20e30l84ý 1527918210694

Stacilo by dat na strechu soupravy nejakou rampu s halogeny ci LED reflektory do vsech smeru. Predpokladam ze po cele delce tunelu neni mozne rozsvitit zarivky.

+1/0
9.5.2014 15:24

P11a31t71r69i63k 45Š17e94b16e20s57t70a 4753512766635

několikráít jsme viděl v různých tunelech po celé délce rozšíření záživky... ale to byl tunel nějak divný :-)

Ta rampa s rozptýlenými světly by byla mnohem lepší - používají to filmaři běžně... takže je to jenom o tom, že nebyl nápad, protože mamtéři... no, jo no...

0/0
10.5.2014 11:42

J62a68n 32K90u82b72e26š 5790885252705

A tu rampu na střeše by urazily první tlaková vrata kterýma by ta souprava projela. No a myslim, že kdyby v tunelu rozsvítili, tak by jste zase viděli jenom míhající se zářivky.

+1/0
10.5.2014 12:43

M88i47c73h94a41l 93P45a69š18e16k 5461767350698

A nešlo by to video třeba nahrát v plné palbě a bez zpomalení a zrychlení na YT?

+3/0
9.5.2014 15:52

O37d76s91t23r32a42n89ě43n65ý 31U83ž69i30v85a38t14e91l

Uživatel požádal o vymazání
+4/0
9.5.2014 17:09

M79a47r74t28i56n 41V24e26j76m39o81l67a 1573261903958

Go Pro je především outdorová kamera. Není určená pro krtky :-)

+3/0
9.5.2014 22:15

P30a55t95r34i65k 66Š82e79b54e80s51t21a 4703732596415

krtek je tedy dle Vás indoor ;-D;-D;-D;-D

+3/0
10.5.2014 11:43

P13e23t65r 38Ř60e51h79á44k 7769962558

Presne na to jsem pri sledovani myslel taky R^

+1/0
9.5.2014 18:42

P18a75v18e14l 91D73e98u40t41s79c35h 8222649941729

Souhlas, taky místo hudebního podkresu mohl být třeba komentář strojvůdce. Námět pro příště :-)

+6/0
9.5.2014 18:48

J75a89k13u54b 12R79o49u63s 3433590624452

Přesně to samé mě taky napadlo, skvělá příležitost, ale promarněná...

+2/0
9.5.2014 19:07

M78i74c61h56a68l 21C79h71a78l71u47p28a 6968740289983

Nějaká videa jsou na http://www.metroweb.cz/video/video.htm, ale kvalita asi taky nebude zrovna oslnivá.

+1/0
9.5.2014 20:54

M33a87r52i72e 65M77e14d53u72n51o52v32á 7673221745

Úplně senzačně udělaný video a zajímavý článek našlapaný informacemi. Díky. R^

Taky tu máme vidět pořádně kabely v chráničkách, co jsou mezi kolejnicemi. Pamatujete jak se tu řešilo, který z nich může zabít a jestli vůbec?

+1/−3
9.5.2014 10:05

M53a38r38t30i65n 79P32l65z11á84k 2327939138524

Kabely snad nijak, napájecí kolejnice ano. Na A a B je ale schovaná vzadu pod žlutým krytem, takže není tak snadné se jí dotknout. Na C je (nekrytá?) uprostřed mezi kolejnicemi, tam to asi bude horší.

+1/0
9.5.2014 11:46

R84a57d37e60k 50M39ü55l16l89e78r 2100704177822

...to uprostřed, mezi kolejnicemi, není napájecí kolejnice, ta je i na této trase vpravo nebo vlevo od kolejnic. Dobře je to vidět ve stanici Hlavní nádraží a na Vyšehradě (a když přijede souprava, jsou dobře vidět i sběrače). Na vloženém videu je tato kolejnice vidět ve stanici Nádraží Holešovice...

+4/0
9.5.2014 12:18

M26a68r56t14i66n 96M92u88s67i53l 4620281103311

Pokud se nepletu, na trase C je mezi kolejemi pouze zabezpečovací systém, tedy Matra (PA135). Tenhle koberec je po celé délce trasy C a do půlky spojovacích tunelů s A a B.

 Přívodní (napájecí kolejnice) je na všech trasách buď vlevo nebo vpravo a je ze tří stran opatřena krytem. Volná je tedy jen zespodu, kde se jí dotýkají sběrače soupravy.

PS: Já bych si to video rád vychutnal i v plné délce a nezrychlené, škoda, že někde není. Stejně jako mi tu chybí fotka např. původně plánovaného odbočení tramvají na povrch o kterém se píše (byť ho znám z jiných webů).

+9/0
9.5.2014 12:30

P51e86t42r 83S11v11o87b93o24d70a 9263813297474

No tak se lidi naučí, že soupravy můžou mít dvě různé konečné, to se toho stane... Aspoň budou věnovat pozornost tomu, co se děje... A určitě by bylo hlášení v soupravě, kam ten vlak jede...

+19/0
9.5.2014 9:14

J48a58n 29S93l72o49v48í42k 3389287360168

vždyť i dnes některé soupravy končí dřív než na konci, třeba už na Kačerově. Prostě si musí vystoupit a počkat na další. A v mnoha městech si lidé musí hlídat trasu třeba u autobusů, kdy některé spoje na stejné lince jezdívají jinudy.

+7/0
9.5.2014 11:54

J59a94n 88U82l97r31y39c33h 4641127460258

...aneb hloupá poznámka odhaluje duševní kapacitu čtenářů Technetu;-D(výrazné prvenství v plusech) - ta nevýhodnost rozdělení tras na C a D pochopitelně nespočívá v tom, že by cestující nechápali, kam jedou,

připitomnělost téhle zoufalosti spočívá a) v tom, že se nevybuduje plnohodnotná trasa D, takže nebude žádná možnost nahradit dlouhodobý výpadek na trase C (ke kterému musí dojít - rekonstrukce nuselského mostu (z D by se mj. dalo přestupovat i na A), samozřejmě k výpadkům nemusí dojít jen kvůli rekonstrukci),

b) takovéhle dělení napořád omezí už dnes totálně vytíženou trasu C (jestliže se na jedné koleji mají sjíždět 2 trasy, není možné zajistit minimální intervaly na jedné z tras; ano, dá se předpokládat, že při křížení va Vyšehradě by asi z D ještě přibylo do C víc cestujících, ale to je pořád lepší, než když tam přibydou celý soupravy);

lidi bydlící dál po trase Céčka by už dneska měli zatraceně zpozornět, a hnát magistrátní politiky, co ve jménu úspor tuhle kravinu prosazují, svinským krokem, jinak můžou celý zbytek života litovat svojí apatičnosti a lenosti (mimochodem teď před komunálními volbami je na to ten nejvhodnější, ale taky už nejvyšší čas)

+2/0
10.5.2014 19:54

J69o15s93e32f 53T84r86ö83g76l 8559492186346

Tak tak. Studoval jsem VŠCHTv Dejvicích, koleje jsou na jižáku. Když byl čas od času nějaký výpadek (sebevrah, porucha...), přišla půlka školy o dost pozdě. C je tepna Prahy a je potřeba vybudovat jí vhodnou zálohu (něco by mohly odvést vlaky z Kačerova na hlavní, ale kapacitu metra budu mít těžko).

0/0
11.5.2014 0:06

M67a55r60e81k 19H58r24u56b93y 6517912151418

Pokud by se nestavela zbytecna Blanka, trasa D by podle puvodniho navrhu vysla na stejne penize a prazske doprave by prospela daleko vic :-(

+1/0
11.5.2014 0:49

V72i94k52y94r 81B46o22h14u34m67i54l 26S87t52r40a51n38s14k55y 9797588406759

Objektivní článek. Pochopitelně jiná doba, jiná disponibilní technika, jiná "vedlejší" zadání, ale přednost dotávalo vždy nejlepší dosažitelné technické řešení. Dnes bohužel často rozhodují jen peníze a tak se stanice dělají sice hypermoderní, ale s nulovými rezervami /prosadilo si město Praha/ v délce stanic atd. do budoucnosti. Obávám se, že za dalších 40 let se toto o nejnovějších stanicích nebude dát říci.8-o

+6/−2
9.5.2014 8:32

P78e50t54r 53P31r67u74s 7627125269222

Zjevne bylo potreba objektivni clanek doplnit o neobjektivni komentar, plny domnenek, nabytych v bulvarnich mediich. :-P

+5/−1
9.5.2014 9:31

J22a91n 41S80a72l13o95m29o42n 4869150641305

No, tak třeba moje zkušenosti projektanta hovoří spíš opravdu o příklonu k levnějším řešením oproti dražsím, ale optimálnějším, technickým řešením.

0/0
12.5.2014 19:43

J15a82n 14S65a47l46o34m81o41n 4289720531365

Bože, dražším. Někdy mi vadí že se to tu nedá opravovat zpětně.

0/0
12.5.2014 19:46

R91a90d45o59s14l52a10v 75K40l48a20u56d40a 5514838384962

Do roku 1978 byla Florenc konečnou:-)   Jenže Vltavská byla otevřená 3.listopadu 1984....    V roce 1978 se začalo s ražbou, proto zmizela zeď.

+11/0
9.5.2014 7:24

J87a72r85m34i48l47a 62P18í24c64h90o39v79á 5722687374453

Hezký článek. Po dlouhé době jeden z těch, které na minulost neházejí jen špínu a ocení, že naši předkové dokázali i předvídat, co bude jejich práce znamenat pro budoucnost a že se tak významné stavby, jako je metro, nestaví na jednu pětiletku, ale na desítky let dopředu. Autorovi poklona a pochvala.

PS: byla jsem jednou z těch, co linku A viděli ještě před otevřením. Tehdy se jako obvykle finišovalo a na stavbu metra byli posíláni brigádníci, aby bylo metro otevřeno včas. Tak jsme se dostali i do zázemí metra a viděli jak klady, tak i zápory, protože organizace byla někdy i trochu chaotická. Na výsledku to už ale nic nezmění.

+19/0
9.5.2014 7:22

S21l14á82v82e82k 62L64o53k73v44e93n18c 3177940494523

Pěkný článek R^R^R^

+6/0
9.5.2014 7:17

J10a67n 12F53i52a82l50a 7894867185469

Holešovice je lepší psát s velkým H. :-/

+5/0
9.5.2014 6:30

V59o74j51t29ě94c40h 78O54r24á15l20e30k 7794733135676

Ohledně Kačerova - "Dnes je depo kompletně uzavřené" Kde to autor sakra žije?

+2/0
9.5.2014 2:51

T10o17m69á50š 85K46n41a68i68f42l 6663610107410

No, jestli ta IV. Kolej na PP ma opravdu 120 metru, tak zas tolik souprav se tam nevejde... Slovy 1..

+4/0
9.5.2014 1:11

A56l17e24x68a52n88d21r 63K70o96s29t35k88a 5479316789496

Spíš mám pocit, že je to prostě manipulační/odstavná kolej, když je potřeba. Případně možná, že tam ráno ta souprava opravdu začíná, aby to dovolilo planbulejší rozjezd dopravy.

+5/0
9.5.2014 7:48

R24o50m81a27n 66P59o23l42á81č60e61k 1720276540815

Dokonce ten spoj je v JŘ. Končí mít okolo 18 hodiny večer

+2/0
9.5.2014 7:50

Najdete na iDNES.cz