Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pohled, který nezná ani strojvedoucí. Podívejte se do tunelů metra

Víte, proč má stanice metra Hlavní nádraží úplně jinou podobu než ostatní na původní trase? A kudy se dá projet z trasy C na trasu A? Podívejte se s námi do nejstaršího tunelu metra. Jeho konstruktéři již před čtyřiceti lety mysleli na všechno, bez větších úprav slouží dodnes.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M91a88r85t55i46n 53Z78l92a81t84u29š80k39a 8457194600131

Video k ničemu. Škoda. Zrychlená tma v tunelu. Nic není vidět.

+7/0
10.5.2014 9:29

O42n12d21r83e60j 61K50o70d91a18d 8911383141897

Přesně tak, když už si s tím dali takovou práci, tak to video mohlo za něco stát.. ;-(

+4/0
10.5.2014 10:40

J25a12n 78S71a51l34o70m59o65n 4179650241315

Tak u videí na youtube od nadšenců je to spíše naopak a zrychlené jsou průjezdy stanicemi. :-)

0/0
12.5.2014 19:44

K58a63t49r65i54n 47Š63a31b42a77c70h41o36v44á 7835536453853

Dekuji za hezky clanek, vzdycky premyslim co je uvnitr, pod a za:)) skoda ze detaily z tunelu zanikly pri kompresi- tohle tema by bylo na hodinovy dokumentarni porad nebo dva;-)

+4/0
10.5.2014 9:16

D63a77n93i14e78l 59S72o66b36o41t81a 9469134286450

Ohledně té odbočky na Pražského povstání nám při projížďkou EČS říkali, že to původně měla být odbočka až k televizi na Kavčáky. Je to pravda?

+1/0
9.5.2014 15:29

P40a91t17r52i52k 47Š89e49b67e82s33t18a 4403252886855

tak její účel byl jako kryt případě války a co vím, tak je tam chodba až na Kavčí Hory

0/0
10.5.2014 11:40

M31a11r46e37k 54Š84i88m91o86n 2214317488948

Závislácká hra minimetro: http://dinopoloclub.com/minimetro/

+4/0
9.5.2014 14:17

M74a51r94e94k 52Š75i11m91o48n 2734377358318

Na tramvaj lidi taky nenastupujou bez rozmyslu, tak si zvyknou i na metru. V jiných velkoměstech je to běžné.

+4/0
9.5.2014 14:17

J54i51ř41í 51O46u55k76r26o81p26e98c 5130468323629

jezdil jsem v NY a Washingtonu metrem, kde člověk musí sledovat, jaká linka metra přijíždí, a nebyl v tom sebemenší problém...

+1/−1
9.5.2014 23:16

P59e59t77r 28N29e86c58h66a45n29i46c20k13ý 7373816378180

Co letní provoz béčka, každá druhá souprava na Smíchovské nádraží a taky to šlo.

0/0
10.5.2014 22:03

M11i32c39h47a59l 45P74a75š71e78k 5911347950918

Akorát je škoda, že to video je tak mizerné. Stanice, kde je obraz zpomalený, zná každý, ale vidět tunel za pořádného osvětlení i s jeho odbočkami, kde to normální člověk nemá šanci vidět, to by byla jiná. Kapánek promrhaná příležitost něco ukázat.

+42/0
9.5.2014 12:23
Foto

J15a52n 47K41u88ž94n19í16k

Bohužel, detaily z tunelu (nějaké v té tmě opravdu byly) zanikly při kompresi videa. V současnosti nemáme k dispozici technologii, která by umožnila vyšší obrazovou kvalitu. Také nás to mrzí.

+2/0
9.5.2014 14:18

M44i95c83h95a32l 10P44e72t87e98r88a 2897111240929

Škoda, že v tunelech nerozsvítili světla, když už dal DP k dispozici soupravu. To by mohlo být toho vidět o dost víc.

+5/0
9.5.2014 15:02

M25a10r24e13k 51V56e17s65e41l48ý 1367408660644

Stacilo by dat na strechu soupravy nejakou rampu s halogeny ci LED reflektory do vsech smeru. Predpokladam ze po cele delce tunelu neni mozne rozsvitit zarivky.

+1/0
9.5.2014 15:24

P42a98t94r87i42k 62Š63e22b73e40s98t89a 4913452166895

několikráít jsme viděl v různých tunelech po celé délce rozšíření záživky... ale to byl tunel nějak divný :-)

Ta rampa s rozptýlenými světly by byla mnohem lepší - používají to filmaři běžně... takže je to jenom o tom, že nebyl nápad, protože mamtéři... no, jo no...

0/0
10.5.2014 11:42

J32a41n 73K90u66b59e36š 5400525562945

A tu rampu na střeše by urazily první tlaková vrata kterýma by ta souprava projela. No a myslim, že kdyby v tunelu rozsvítili, tak by jste zase viděli jenom míhající se zářivky.

+1/0
10.5.2014 12:43

M68i77c17h92a16l 56P89a16š35e59k 5621467110398

A nešlo by to video třeba nahrát v plné palbě a bez zpomalení a zrychlení na YT?

+3/0
9.5.2014 15:52

M21a56r26e72k 95D42e45m49č16á42k 9635284506425

To je potom ale špatná reklama pro GoPro kamery :-)

+4/0
9.5.2014 17:09

M44a61r12t20i16n 26V14e61j91m96o85l87a 1253821643988

Go Pro je především outdorová kamera. Není určená pro krtky :-)

+3/0
9.5.2014 22:15

P72a61t55r12i19k 67Š55e23b58e29s70t73a 4393862156575

krtek je tedy dle Vás indoor ;-D;-D;-D;-D

+3/0
10.5.2014 11:43

P71e73t57r 52Ř39e83h34á58k 7649292858

Presne na to jsem pri sledovani myslel taky R^

+1/0
9.5.2014 18:42

P17a27v62e83l 17D73e67u55t88s85c42h 8512439631919

Souhlas, taky místo hudebního podkresu mohl být třeba komentář strojvůdce. Námět pro příště :-)

+6/0
9.5.2014 18:48

J67a83k90u27b 67R98o82u66s 3213900504262

Přesně to samé mě taky napadlo, skvělá příležitost, ale promarněná...

+2/0
9.5.2014 19:07

M64i87c36h95a47l 89C80h47a95l95u45p63a 6108700409253

Nějaká videa jsou na http://www.metroweb.cz/video/video.htm, ale kvalita asi taky nebude zrovna oslnivá.

+1/0
9.5.2014 20:54
Foto

M70a39r31i23e 87M47e26d50u67n46o60v85á 7343591505

Úplně senzačně udělaný video a zajímavý článek našlapaný informacemi. Díky. R^

Taky tu máme vidět pořádně kabely v chráničkách, co jsou mezi kolejnicemi. Pamatujete jak se tu řešilo, který z nich může zabít a jestli vůbec?

+1/−3
9.5.2014 10:05

M91a65r57t12i67n 62P89l93z61á62k 2267949708484

Kabely snad nijak, napájecí kolejnice ano. Na A a B je ale schovaná vzadu pod žlutým krytem, takže není tak snadné se jí dotknout. Na C je (nekrytá?) uprostřed mezi kolejnicemi, tam to asi bude horší.

+1/0
9.5.2014 11:46

R36a27d95e68k 66M94ü81l69l36e37r 2270704847382

...to uprostřed, mezi kolejnicemi, není napájecí kolejnice, ta je i na této trase vpravo nebo vlevo od kolejnic. Dobře je to vidět ve stanici Hlavní nádraží a na Vyšehradě (a když přijede souprava, jsou dobře vidět i sběrače). Na vloženém videu je tato kolejnice vidět ve stanici Nádraží Holešovice...

+4/0
9.5.2014 12:18

M10a38r93t23i45n 55M52u96s52i67l 4720611803441

Pokud se nepletu, na trase C je mezi kolejemi pouze zabezpečovací systém, tedy Matra (PA135). Tenhle koberec je po celé délce trasy C a do půlky spojovacích tunelů s A a B.

 Přívodní (napájecí kolejnice) je na všech trasách buď vlevo nebo vpravo a je ze tří stran opatřena krytem. Volná je tedy jen zespodu, kde se jí dotýkají sběrače soupravy.

PS: Já bych si to video rád vychutnal i v plné délce a nezrychlené, škoda, že někde není. Stejně jako mi tu chybí fotka např. původně plánovaného odbočení tramvají na povrch o kterém se píše (byť ho znám z jiných webů).

+9/0
9.5.2014 12:30

P69e60t71r 51S55v11o40b29o63d27a 9663633677324

No tak se lidi naučí, že soupravy můžou mít dvě různé konečné, to se toho stane... Aspoň budou věnovat pozornost tomu, co se děje... A určitě by bylo hlášení v soupravě, kam ten vlak jede...

+19/0
9.5.2014 9:14

J39a29n 83S95l77o60v93í32k 3679137580258

vždyť i dnes některé soupravy končí dřív než na konci, třeba už na Kačerově. Prostě si musí vystoupit a počkat na další. A v mnoha městech si lidé musí hlídat trasu třeba u autobusů, kdy některé spoje na stejné lince jezdívají jinudy.

+7/0
9.5.2014 11:54

J94a39n 74U38l94r15y24c47h 4981757640758

...aneb hloupá poznámka odhaluje duševní kapacitu čtenářů Technetu;-D(výrazné prvenství v plusech) - ta nevýhodnost rozdělení tras na C a D pochopitelně nespočívá v tom, že by cestující nechápali, kam jedou,

připitomnělost téhle zoufalosti spočívá a) v tom, že se nevybuduje plnohodnotná trasa D, takže nebude žádná možnost nahradit dlouhodobý výpadek na trase C (ke kterému musí dojít - rekonstrukce nuselského mostu (z D by se mj. dalo přestupovat i na A), samozřejmě k výpadkům nemusí dojít jen kvůli rekonstrukci),

b) takovéhle dělení napořád omezí už dnes totálně vytíženou trasu C (jestliže se na jedné koleji mají sjíždět 2 trasy, není možné zajistit minimální intervaly na jedné z tras; ano, dá se předpokládat, že při křížení va Vyšehradě by asi z D ještě přibylo do C víc cestujících, ale to je pořád lepší, než když tam přibydou celý soupravy);

lidi bydlící dál po trase Céčka by už dneska měli zatraceně zpozornět, a hnát magistrátní politiky, co ve jménu úspor tuhle kravinu prosazují, svinským krokem, jinak můžou celý zbytek života litovat svojí apatičnosti a lenosti (mimochodem teď před komunálními volbami je na to ten nejvhodnější, ale taky už nejvyšší čas)

+2/0
10.5.2014 19:54

J25o82s96e79f 73T75r55ö81g86l 8309672326826

Tak tak. Studoval jsem VŠCHTv Dejvicích, koleje jsou na jižáku. Když byl čas od času nějaký výpadek (sebevrah, porucha...), přišla půlka školy o dost pozdě. C je tepna Prahy a je potřeba vybudovat jí vhodnou zálohu (něco by mohly odvést vlaky z Kačerova na hlavní, ale kapacitu metra budu mít těžko).

0/0
11.5.2014 0:06

M75a83r29e49k 47H91r68u91b40y 6167112541358

Pokud by se nestavela zbytecna Blanka, trasa D by podle puvodniho navrhu vysla na stejne penize a prazske doprave by prospela daleko vic :-(

+1/0
11.5.2014 0:49

V32i61k49y30r 33B63o63h18u80m93i63l 24S57t90r56a76n37s74k70y 9517548286309

Objektivní článek. Pochopitelně jiná doba, jiná disponibilní technika, jiná "vedlejší" zadání, ale přednost dotávalo vždy nejlepší dosažitelné technické řešení. Dnes bohužel často rozhodují jen peníze a tak se stanice dělají sice hypermoderní, ale s nulovými rezervami /prosadilo si město Praha/ v délce stanic atd. do budoucnosti. Obávám se, že za dalších 40 let se toto o nejnovějších stanicích nebude dát říci.8-o

+6/−2
9.5.2014 8:32

P94e97t60r 82P95r82u84s 7767955349482

Zjevne bylo potreba objektivni clanek doplnit o neobjektivni komentar, plny domnenek, nabytych v bulvarnich mediich. :-P

+5/−1
9.5.2014 9:31

J53a93n 42S66a96l14o68m74o94n 4899650351885

No, tak třeba moje zkušenosti projektanta hovoří spíš opravdu o příklonu k levnějším řešením oproti dražsím, ale optimálnějším, technickým řešením.

0/0
12.5.2014 19:43

J10a21n 24S12a41l39o13m80o13n 4409540311715

Bože, dražším. Někdy mi vadí že se to tu nedá opravovat zpětně.

0/0
12.5.2014 19:46

R79a67d34o95s26l66a88v 19K46l62a44u70d77a 5664828794332

Do roku 1978 byla Florenc konečnou:-)   Jenže Vltavská byla otevřená 3.listopadu 1984....    V roce 1978 se začalo s ražbou, proto zmizela zeď.

+11/0
9.5.2014 7:24

J39a38r72m71i81l83a 67P81í45c66h31o67v50á 5622867444343

Hezký článek. Po dlouhé době jeden z těch, které na minulost neházejí jen špínu a ocení, že naši předkové dokázali i předvídat, co bude jejich práce znamenat pro budoucnost a že se tak významné stavby, jako je metro, nestaví na jednu pětiletku, ale na desítky let dopředu. Autorovi poklona a pochvala.

PS: byla jsem jednou z těch, co linku A viděli ještě před otevřením. Tehdy se jako obvykle finišovalo a na stavbu metra byli posíláni brigádníci, aby bylo metro otevřeno včas. Tak jsme se dostali i do zázemí metra a viděli jak klady, tak i zápory, protože organizace byla někdy i trochu chaotická. Na výsledku to už ale nic nezmění.

+19/0
9.5.2014 7:22

S33l10á49v98e72k 97L45o79k63v58e79n40c 3627720294113

Pěkný článek R^R^R^

+6/0
9.5.2014 7:17

J79a10n 25F58i10a97l82a 7654237805109

Holešovice je lepší psát s velkým H. :-/

+5/0
9.5.2014 6:30

V66o50j95t10ě56c36h 52O42r81á39l33e65k 7394363905286

Ohledně Kačerova - "Dnes je depo kompletně uzavřené" Kde to autor sakra žije?

+2/0
9.5.2014 2:51

T35o87m50á81š 92K12n65a70i61f71l 6843340357270

No, jestli ta IV. Kolej na PP ma opravdu 120 metru, tak zas tolik souprav se tam nevejde... Slovy 1..

+4/0
9.5.2014 1:11

A82l85e91x97a78n38d66r 58K32o14s20t39k47a 5709566449846

Spíš mám pocit, že je to prostě manipulační/odstavná kolej, když je potřeba. Případně možná, že tam ráno ta souprava opravdu začíná, aby to dovolilo planbulejší rozjezd dopravy.

+5/0
9.5.2014 7:48

R32o19m79a56n 77P71o97l16á64č84e35k 1470846500275

Dokonce ten spoj je v JŘ. Končí mít okolo 18 hodiny večer

+2/0
9.5.2014 7:50







Najdete na iDNES.cz