Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Otec vymyslel unikátní přístav pro Den D, syn ho nyní zrekonstruoval

Tim Beckett se po 70 letech vydal ve stopách svého otce na vyloďovací pláže v Normandii. Ve speciálním programu vymodeloval nejen celý spojenecký přístav, z nějž dnes už zbývají jen malé trosky na dně moře u normandských pláží.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K76a48r98e64l 85U41r24b84a86n 2954174351899

To mi připomíná citát: "Co to muselo dát práce, a přitom taková blbost, že?"

0/0
11.6.2014 17:27

V94á86c98l89a72v 76P19c21h61á93l34e59k 8416442681962

Bomba...

Nevíte, jestli existuje nějaký film o projektu a stavbě tohoto přístavu? Něco ve stylu Dam Busters?

0/0
9.6.2014 12:53

V56i68l83é47m 46P87ř25í72h56o10d34a 2634779153607

Teď šlo na STV2 - dokument o té digitalizaci, co je popisována v článku + tam bylo i něco z historie. Ukazovali tam zpracování v Catii - kam se hrabe Minority Report s těma obrazovkama, ale vážně.R^

0/0
9.6.2014 16:02

M34i59c70h13a37l 19P15a18v16l55á43t 9243533734149

Velmi pekne!

0/0
8.6.2014 22:50

P53a95v54e86l 39K36u33r86a52l 5161704350420

Původní nápad byl Churchillův... realizace byla svěřena otci rekonstruktéra.

0/0
8.6.2014 22:17

J71i51ř55í 42K55o43c10u10r69e41k 6415874515608

Dassault Systémes vyvinuli Catii proto, aby mohli zkonstruovat jedno, dnes již lehce pozapomenuté letadlo - Mirage 2000. V amerických filmech z prostředí studené války toto ledalo hrálo velmi často. Role Mrage 2000 byla hrát sovětský Mig21, jelikož pravý Mig21 se na západě nedal sehnat tak lehce. Díky tomu si rozdíl ve vzhledu málokdo uvědomil. (Podobně: TGV jezdí na naftu. Kdyby mělo troleje, tak by přece James Bond nemohl chodit za jízdy po střeše, to dá přece rozum.)

Nakonec těch letadel bylo v Catii zkonstruováno více. Tuším, že při vývoji Catie využili u Dassaultů poznatky z doby, kdy konstruovali Concorde. Tím chci říct, že CATIA nejen že umí _také_ aerodynamiku. Umět aerodynamiku je její primární účel.

0/−2
8.6.2014 12:29

J76a90r13o72m71i98r 52F56a38r18e89k 4742333117

Neumí aerodynamiku. Respektive neumí ji sama o sobě, používá Fluent od Ansysu. To samé s MKP, používá řešení 3. strany. Primární účel je design, ne výpočty.

A nedá se jednoduše říct, že by v Catii bylo zkonstruováno více letadel. Je lepší říct, že je to určitý standard v letectví.

+2/0
8.6.2014 13:10

J71a28r95o65s82l72a45v 63B10r11ü68m19m73e14r 7824643226

Američané ve filmech nepoužívali Mirage 2000, ale izraelský Kfir, kterých měli 21 kusů Američané půjčených pro TopGun a pro mariňáckou školu pod názvem F-21. A Kfir bylo letadlo v Izraeli vyvinuté z letadla Nesher, na základě ukradených plánů Mirage 5, což bylo letadlo vyvinuté z Mirage 3. 

Mirage 2000 je nové letadlo, které ale zachovává aerodynamickou koncepci a tvary Mirage 3 a 5.

0/0
10.6.2014 9:53

J98a87r75o55m95i49r 43F97a36r89e24k 4232463527

V Top Gunu to bylo snad F5, nebo ne? Teda mimo jine, mozna i ten Kfir, nevzpomenu si :-)

0/0
10.6.2014 10:47

J79a19r98o37s51l45a75v 15B77r24ü22m90m12e13r 7624343476

V Top Gunu byly jako Migy-28 :-) F-5, pak ve škole létali instruktoři na A-4. Kfiry si zahrály v Ocelový (či Železný) orel a dalších filmech.

0/0
10.6.2014 13:16

T73o72m94a89s 86N57a54v75r78a61t66i55l 8810309503625

Velka investice casu, ale neco, co se muze hodit historikum v budoucnu, skvela prace R^.

+1/0
8.6.2014 12:05

B57á87r10a 74T76e41s29n46e93r19o60v42á 5145460394459

Přístav? Já teda na videu vidím loď a kluzák...

0/0
8.6.2014 11:17

J12a51k50u49b 50M61a92t61o53u61š 3715822182593

Zkus video pod tím ;-D;-D

0/0
8.6.2014 16:56

J95a92n 71K37u53t25m61a59n 9704419530

Rekonstruoval?8-o8-o8-o8-o Spíš nakreslil ne?

0/−2
8.6.2014 6:41

M57i95c76h95a21l 70M41i31l30l52e40r 9796102229952

digitalni rekonstrukce

+14/0
8.6.2014 7:12







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.