Diskuse k článku

Podívejte se do zázemí metra, ve kterém se ztratí i zaměstnanci

Technické zázemí metra na Florenci je největší, jaké v naší podzemní dráze najdete. Je tu labyrint strojoven, větracích šachet a k tomu neuvěřitelné množství kabelů a spirálová kolejová spojka tras B a C. Prostory jsou natolik spletité, že se v nich někdy ztratí i zaměstnanci metra.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J69i33r14i 35C27e72e 5165631642698

Nedělá DP nějaké exkurse?

0/0
4.6.2014 9:15

P46a42v39e16l 64D10e67u63t37s34c10h 8332169301299

Kdo je v bedně na obrázku 22? :-)

0/0
3.6.2014 22:12

P66a72v90e69l 81K56r39a26u44s 8283790145761

Miluju také články, díky! R^

+3/0
3.6.2014 14:41

M88i78c48h52a44l 13R19i35m54b60a37u43e46r 4639485213707

Cool. Tak tuhle část vaší práce vám závidím :-)

+6/0
3.6.2014 11:32

P68a10v97e14l 97J16a43n71s94a 2875899131234

už před pár měsíci jsem pod podobným článkem upozorňoval, že spojka C-B nemá tvar spirály (jak opět píšou v úvodu) ale maximálně tak tvar šroubovice (zmíněno později v článku)

+2/0
3.6.2014 9:44

Ř71e45h30o63ř 85V48l54a60s79á70k 2274204401286

Ale spirála by měla svoje kouzlo! ;-D

0/0
3.6.2014 12:40

F40i42l47i19p 75T76ř32e57b20a 6143770838806

Ujišťuju vás, že kromě strojně vzdělaných pozná rozdíl maximálně 5% populace.

+4/0
3.6.2014 13:58

V42i19k71t18o30r 45W51o46l64f 8972258103616

Ale ti nestrojně vzdělaní (jako třeba já) si taky rádi rozšíří obzory.

0/0
3.6.2014 17:16

Ř72e26h18o29ř 36V86l86a74s25á41k 2614494791366

Rozdíl mezi spirálou a šroubovicí pozná každý. Že neví, jak se čemu správně říká, to je zase něco jiného.

Stejně jako třeba poznám, že sousedi vedle a sousedi od naproti mají různé rasy psů - i když nevím, jak se která z těch ras jmenuje.

0/0
3.6.2014 23:59

J45i48ř87í 20K58o17c64u72r27e69k 6985184885948

Mohu vás ujistit, že stavaři mají deskriptivní geometrii už na průmyslovkách.

0/0
5.6.2014 15:38

F75i92l76i49p 92G75a25l58a41š 2127837514958

No já nevim jestli je to záležitost jen strojníků, ale tak snad každý normální, průměrně inteligentní člověk pozná šroubovici (např. DNA) od spirály.

0/0
6.6.2014 21:37

K92u67b93a 39C55i80k64r24y10t 2257198156500

Díky za pěkný článek:-)

+5/0
3.6.2014 9:15

J53a18n 52K89ř58í37ž 6775973795488

R^

0/0
3.6.2014 13:06

A48l83a10n 85Ř60e30p89k56a 4175746

Nebylo to tu už někdy? Ty fotky se mi zdají nějaké povědomé :-P Asi okurková sezóna...

0/−5
3.6.2014 9:12

J65a67n 79K59ř75í68ž 6625183395608

A jak byste se ptal na reportáž o chrámu Svatého Víta?

Taky tak?;-D:-P

0/0
3.6.2014 12:56

J91a60n 39P87r35i71b50y87l 5220345237277

"Olověný akumulátor o napětí 220V a kapacitě 500 Ah si prohlíží generální ředitel DPP Jaroslav Ďuriš."

Každý se základní znalostí elektrotechniky ví, že tohle je úplná blbost :)

0/−1
3.6.2014 8:28

A94l87e54x90a70n79d77r 63K79o35s62t96k75a 5869496729396

Mohu poprosit o vysvětlení, co se vám konkrétně nezdá? Jeden akumulátor má 12V, takže 9 do série.. A to by dle obrázku tak mohlo být. A 500 Ah je poměrně reálná kapacita velkého, těžkého aku. Jediné co tam chybí je podle mého vysvětlení, jestli svítidla napájí při výpadku stejnosměrný, nebo jestli tam je někde nějaký střídač.

+1/0
3.6.2014 9:18
Foto

R82i68c25h89a49r86d 55P33o69l97á35š58e48k 9674943490519

zkusil jste si ty čísla prohnat kalkulačkou?

0/0
3.6.2014 11:03

O50n84d71ř30e76j 90Č37a60p96k22a 6351761893584

24V jako u náklaďáku ;-)

0/0
3.6.2014 11:52

A83l10e25x81a50n54d11r 14K47o67s45t47k20a 5799386319856

Aha. Ale stejně, 220 není 220, takže to nehraje až tak velkou roli.

0/0
3.6.2014 13:53

J93a12n 35S45a98l87o67m62o91n 4349610881895

Ne? A kolik je podle vás 220? ;-D

0/0
3.6.2014 14:05

A43l96e92x18a75n73d48r 52K23o97s96t48k79a 5339626419526

Nějak to teĎ nevidím, ale pokud si to pamatuji dobře, tak "220V" v zásuvce znamená, že je tam -310 až +310, střídavě.

0/−1
3.6.2014 16:21

J27a80n 68S89a48l81o86m33o48n 4119370241875

;-D No vida, tady si někdo plete pojmy s dojmy ;-D. Jako hodnota toho co je tak říkajíc v "zásuvce" se udává takzvane Uef, neboli efektivní napětí a to je 230V + - 10%. Těch vašich +310 a -310 je něco čemu se říká tak zvaně okamžité napětí, ale to se vůbec neudává, to je jen skutečná velikost (zjednodušeně řečeno) té vlny střídavého napětí. Ale to bych to tu zatěžoval příliš elektrotechnickou fyzikou. :-)

+1/0
3.6.2014 16:48

M62i76c51h58a76l 12C49h26a70l61u56p47a 6518880369473

Okamžité snad ne, když je u periodického průběhu každou chvíli jiné. Normálně se tomu snad říká amplituda.

+2/0
3.6.2014 22:18

J59a17n 43S98a59l80o44m18o31n 4529580201305

No, pár let už od školy mám a tohle se fakt používá naprosto minimálně, takže ano, amplituda :-).

0/0
4.6.2014 6:45

J51a35n 46S25a97l20o44m71o37n 4749840391125

To je těžký, protože jestli je to jen na světla tak ta můžou mít každé vlastní střídač pro zářivku, jinak se zcela běžně dává střídač do rozvodny a dál jde normálních 230V.

0/0
3.6.2014 13:09

F10i19l16i43p 10T39ř97e96b10a 6513290798876

já to teda pochopil tak, že se zářivky napájí přímo stejnosměrně - což v případě elektronických předřadníků (jiné už snad nikdo soudný nekupuje) není problém.

0/0
3.6.2014 14:01

J12a94n 17S49a55l58o90m15o49n 4209300111365

To je právě otázka jestli je to jen pro napájení, nebo také pro ventilaci (což mi přijde reálné). V případě že by šlo i o ventilaci bych to viděl spíš na ty střídače v rozvodně. A po pravdě i k tomu osvětlení bych radši já osobně vedl střídavinu, protože to má přecejen lepší vlastnosti z hlediska úbytku napětí na delších vodičích.:-)

0/0
3.6.2014 14:04
Foto

R89i26c13h86a79r67d 24P30o78l44á97š24e18k 9574793320549

zřejmě byla myšlena celá sestava v tom jednom bloku, napočítal jsem 108 článků po 2 voltech což tak zhruba odpovídá

+1/0
3.6.2014 11:10

J35a93n 94S27a31l41o76m30o34n 4389790201935

Což je tak zhruba hodně přesný. To napětí článku je kolem 1,9V.

0/0
3.6.2014 16:49
Foto

R68i95c22h98a13r18d 80P95o64l48á22š73e81k 9254713510419

za předpokladu, že ty články jsou olověný tak to napětí je spíš 2,1V

0/0
3.6.2014 22:40

J50a43n 35S27a64l93o16m40o71n 4939710191595

Proč blbost? Tyto akumulátory i střídače na 220V SS / 240V ST používáme běžně jako záložní na elektrárnách. :-)

0/0
3.6.2014 13:07

J42a84n 50S67a50l38o28m94o57n 4769240731395

Pardon, mělo být 220V / 230V, trochu jsem se uklepl :-)

0/0
3.6.2014 13:10

A39l56e15x56a59n60d57r 82K96o39s76t68k51a 5409286919716

Jak se v podobných článcích cudně mlčí o výměnách funkčních, spolehlivých a rychlých eskalátorů za problémové, nespolehlivé a pomalé.. Nádhera.

+14/−2
3.6.2014 7:19

M45i85c34h54a88l 78M88e41č57i31a22r 1230540849575

Za všetkým treba hľadať EÚ... rýchle boli moc rýchle (občas niekto spadol. občas nejakému decku na kraji vcuclo nohu... a spomaliť sa len tak nedajú, treba ich vymeniť.. a nové sa vyrábajú podľa EÚ = pomalé... pôvodná rýchlosť ruských eskalátorov je 0,9m/s, rýchlosť nových musí byť pod 0,75m/s...

+3/−1
3.6.2014 9:25

A13l90e64x75a83n66d47r 21K58o11s58t86k20a 5899816869866

Rychlost nebo spíš omalost by se ještě překousla, ale proboha co ta životnost a poruchovost?

+1/0
3.6.2014 10:35

M76i64c14h77a87l 15M84e66č35i66a28r 1130360709835

To zas bude dané tým, ako sa píše aj v popiskoch k obrázkom, že ruské (sovietské) stroje boli niekoľkonásobne predimenzované čo do výkonu aj do mohutnosti, dnes keď sa pozerá na každú korunu nikto nebude platiť prevoz 7tonového hriadeľa keď stačí 4 tonový a podobne je to aj pri ostatných súčiastkách, všetko sa miniaturizuje a tým sa to stáva aj častejšie poruchovým.. na druhú stranu z čoho by žili stovky opravárov eskalátorov a ich výrobcovia keby vydržali večne...

+5/−1
3.6.2014 10:39

A84l90e20x47a49n62d25r 87K78o47s22t94k87a 5309126309666

Akorát, že se ukazuje (po pár letech provozu) že ten sedmitunový hřídel není předimenzovaný, ale prostě tak akorát, aby se nerozpadl za provozu.

+2/0
3.6.2014 16:28

O49n34d35ř76e30j 53Č34a13p59k90a 6261401793924

Naopak, ten čtyřtunový je dimenzovaný tak akorát, aby se rozpadl po vypršení záruky... kde Rus zatím prodal jeden, tam už Němec v rámci generální opravy montuje třetí :-)

+3/0
4.6.2014 0:05

J55a73n 87V12e35l98e70b48a 7473248489259

Sklon v promilích? OMG!!

0/−15
3.6.2014 5:42

V98á49c91l88a78v 15P64o96u45s86t45k57a 3170701662

Je to vlak pane kolego. ;-)

+10/0
3.6.2014 6:02

J23a45n 13S34a71l47o67m28o49n 4239410981935

Ano ano, u vlaků a silnic je sklon v promilích zcela správně. :-) A metro je takový vlak v podzemí. ;-)

+14/0
3.6.2014 7:44

J67a77n 84K87ř62í80ž 6375343635668

Velebo,OMG!!

Velmi kalné úterní ráno,že?

Anebo má pomocná škola prázdniny?;-D

+1/0
3.6.2014 13:05

F11i46l35i24p 95T19ř85e51b53a 6283370148356

V geodesii, tj. i při značení sklonu cest (silničních, železničních) se používá poměr výškového rozdílu dvou bodů k jejich horizontální vzdálenosti, vyjádřený jako zlomek převedený na procenta, případně promile. Pokud tedy cesta vystoupá o jeden metr výšky na sto metrů délky, je výsledný sklon 1/100=1%=10 promile.

0/0
3.6.2014 14:19

J11i21ř24í 53K61o81c73u49r65e72k 6655124765198

Množství alkoholu lze udávat také v procentech. Jenom se hodnota v promilích musí dělit deseti. Například Ďábelská pálenka s obsahem alkoholu 666 promile. (66,6 procenta nevypadá tak dobře).

0/0
5.6.2014 15:57

Ř60e69h54o89ř 38V88l81a45s33á34k 2224524321396

Lepší by bylo namodelovat to podzemí jako úroveň do nějaké počítačové 3D střílečky. Z článku o rozsáhlosti představu nezískám.

+3/−1
3.6.2014 1:53

J36a88n 54S75a40l72o59m86o50n 4669820721805

Mám pocit, že to už namodelováno v nějaké střílečce bylo. Myslím že to mělo SCORE na svém DVD. :-)

0/0
3.6.2014 7:45
Foto

P92a60v80e61l 58B92l41á76h90a 1836726468748

tohle zní velmi zajímavě-.... myslím, že by metro dokázalo podstatně zlepšit svou image, kdyby takovýto projekt pojalo jako marketingovou kampaň a vytvořilo "streetview" nepřístupných částí, ne-li dokonce jako jednodouchou hru... místo předplatného nebo dokupování tokenů by stačilo zadat kód tramvajenky...

+3/0
3.6.2014 11:38

J45o28s74e89f 29M49i39k51u19l38í82k 8204367466

Tak jako streetview nevím, ale je myšlenka jako taková je zajímavá. Určitě by bylo dobré dělat nějaké exkurze. Dodnes strašně toužím jet někdy v kabině strojvedoucího. Škoda, že tam nelze vidět z vagonu, jako třeba v tramvaji.

+1/0
3.6.2014 11:48

F45i10l81i13p 33T54ř26e10b52a 6713530598926

To ne, to by pak bylo vidět, že se to řídí samo, a lidi by se tim báli jezdit.

0/0
3.6.2014 14:20



Najdete na iDNES.cz