Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Podívejte se do zázemí metra, ve kterém se ztratí i zaměstnanci

Technické zázemí metra na Florenci je největší, jaké v naší podzemní dráze najdete. Je tu labyrint strojoven, větracích šachet a k tomu neuvěřitelné množství kabelů a spirálová kolejová spojka tras B a C. Prostory jsou natolik spletité, že se v nich někdy ztratí i zaměstnanci metra.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J32i36r95i 44C15e43e 5595111922188

Nedělá DP nějaké exkurse?

0/0
4.6.2014 9:15

P89a60v41e21l 67D92e57u31t45s68c75h 8842589521659

Kdo je v bedně na obrázku 22? :-)

0/0
3.6.2014 22:12

P74a72v60e21l 90K38r56a27u26s 8213600225601

Miluju také články, díky! R^

+3/0
3.6.2014 14:41

M84i94c34h21a52l 24R61i32m94b57a16u67e54r 4529825163167

Cool. Tak tuhle část vaší práce vám závidím :-)

+6/0
3.6.2014 11:32

P47a76v52e77l 40J70a97n88s12a 2785429421244

už před pár měsíci jsem pod podobným článkem upozorňoval, že spojka C-B nemá tvar spirály (jak opět píšou v úvodu) ale maximálně tak tvar šroubovice (zmíněno později v článku)

+2/0
3.6.2014 9:44

Ř98e17h79o95ř 46V49l43a64s42á43k 2904434791256

Ale spirála by měla svoje kouzlo! ;-D

0/0
3.6.2014 12:40

F53i53l45i85p 73T21ř19e73b82a 6693810548346

Ujišťuju vás, že kromě strojně vzdělaných pozná rozdíl maximálně 5% populace.

+4/0
3.6.2014 13:58

V36i31k50t45o28r 88W79o57l98f 8862578163426

Ale ti nestrojně vzdělaní (jako třeba já) si taky rádi rozšíří obzory.

0/0
3.6.2014 17:16

Ř71e51h15o43ř 61V44l59a55s53á44k 2654914671316

Rozdíl mezi spirálou a šroubovicí pozná každý. Že neví, jak se čemu správně říká, to je zase něco jiného.

Stejně jako třeba poznám, že sousedi vedle a sousedi od naproti mají různé rasy psů - i když nevím, jak se která z těch ras jmenuje.

0/0
3.6.2014 23:59

J14i35ř34í 20K24o90c25u17r42e91k 6975714535988

Mohu vás ujistit, že stavaři mají deskriptivní geometrii už na průmyslovkách.

0/0
5.6.2014 15:38

F66i54l65i87p 79G41a48l67a67š 2487177474948

No já nevim jestli je to záležitost jen strojníků, ale tak snad každý normální, průměrně inteligentní člověk pozná šroubovici (např. DNA) od spirály.

0/0
6.6.2014 21:37

K77u81b86a 83C52i59k67r74y32t 2737768436250

Díky za pěkný článek:-)

+5/0
3.6.2014 9:15

J26a63n 19K23ř44í88ž 6895603885978

R^

0/0
3.6.2014 13:06

A77l77a22n 36Ř81e46p66k84a 4125766

Nebylo to tu už někdy? Ty fotky se mi zdají nějaké povědomé :-P Asi okurková sezóna...

0/−5
3.6.2014 9:12

J95a46n 35K55ř17í55ž 6225853335448

A jak byste se ptal na reportáž o chrámu Svatého Víta?

Taky tak?;-D:-P

0/0
3.6.2014 12:56

J79a88n 53P64r24i83b57y54l 5140275567447

"Olověný akumulátor o napětí 220V a kapacitě 500 Ah si prohlíží generální ředitel DPP Jaroslav Ďuriš."

Každý se základní znalostí elektrotechniky ví, že tohle je úplná blbost :)

0/−1
3.6.2014 8:28

A88l82e18x16a39n33d84r 37K64o88s73t66k28a 5789386639156

Mohu poprosit o vysvětlení, co se vám konkrétně nezdá? Jeden akumulátor má 12V, takže 9 do série.. A to by dle obrázku tak mohlo být. A 500 Ah je poměrně reálná kapacita velkého, těžkého aku. Jediné co tam chybí je podle mého vysvětlení, jestli svítidla napájí při výpadku stejnosměrný, nebo jestli tam je někde nějaký střídač.

+1/0
3.6.2014 9:18
Foto

R88i76c14h36a53r27d 88P33o57l21á96š88e21k 9804833290619

zkusil jste si ty čísla prohnat kalkulačkou?

0/0
3.6.2014 11:03

O57n51d46ř10e25j 88Č10a94p78k90a 6241861453454

24V jako u náklaďáku ;-)

0/0
3.6.2014 11:52

A55l93e48x24a50n51d17r 45K64o28s81t80k21a 5869486529186

Aha. Ale stejně, 220 není 220, takže to nehraje až tak velkou roli.

0/0
3.6.2014 13:53

J89a46n 66S31a86l26o14m73o87n 4149400741365

Ne? A kolik je podle vás 220? ;-D

0/0
3.6.2014 14:05

A74l46e22x75a51n93d71r 66K43o76s53t22k86a 5289276439766

Nějak to teĎ nevidím, ale pokud si to pamatuji dobře, tak "220V" v zásuvce znamená, že je tam -310 až +310, střídavě.

0/−1
3.6.2014 16:21

J22a56n 35S82a34l49o77m23o68n 4769430491615

;-D No vida, tady si někdo plete pojmy s dojmy ;-D. Jako hodnota toho co je tak říkajíc v "zásuvce" se udává takzvane Uef, neboli efektivní napětí a to je 230V + - 10%. Těch vašich +310 a -310 je něco čemu se říká tak zvaně okamžité napětí, ale to se vůbec neudává, to je jen skutečná velikost (zjednodušeně řečeno) té vlny střídavého napětí. Ale to bych to tu zatěžoval příliš elektrotechnickou fyzikou. :-)

+1/0
3.6.2014 16:48

M47i76c69h37a53l 45C68h45a45l53u79p51a 6558680239193

Okamžité snad ne, když je u periodického průběhu každou chvíli jiné. Normálně se tomu snad říká amplituda.

+2/0
3.6.2014 22:18

J10a97n 86S39a20l90o83m48o53n 4509960431615

No, pár let už od školy mám a tohle se fakt používá naprosto minimálně, takže ano, amplituda :-).

0/0
4.6.2014 6:45

J82a27n 38S26a80l39o75m51o58n 4739810741415

To je těžký, protože jestli je to jen na světla tak ta můžou mít každé vlastní střídač pro zářivku, jinak se zcela běžně dává střídač do rozvodny a dál jde normálních 230V.

0/0
3.6.2014 13:09

F76i12l54i41p 77T79ř63e13b67a 6783560208516

já to teda pochopil tak, že se zářivky napájí přímo stejnosměrně - což v případě elektronických předřadníků (jiné už snad nikdo soudný nekupuje) není problém.

0/0
3.6.2014 14:01

J55a92n 31S83a13l48o34m82o61n 4369510341745

To je právě otázka jestli je to jen pro napájení, nebo také pro ventilaci (což mi přijde reálné). V případě že by šlo i o ventilaci bych to viděl spíš na ty střídače v rozvodně. A po pravdě i k tomu osvětlení bych radši já osobně vedl střídavinu, protože to má přecejen lepší vlastnosti z hlediska úbytku napětí na delších vodičích.:-)

0/0
3.6.2014 14:04
Foto

R39i46c67h51a33r14d 64P78o24l81á92š22e72k 9264793570249

zřejmě byla myšlena celá sestava v tom jednom bloku, napočítal jsem 108 článků po 2 voltech což tak zhruba odpovídá

+1/0
3.6.2014 11:10

J47a80n 16S39a82l82o29m73o70n 4439490581245

Což je tak zhruba hodně přesný. To napětí článku je kolem 1,9V.

0/0
3.6.2014 16:49
Foto

R74i13c16h12a49r26d 45P26o54l52á54š71e41k 9214383710409

za předpokladu, že ty články jsou olověný tak to napětí je spíš 2,1V

0/0
3.6.2014 22:40

J31a54n 34S47a88l70o28m45o56n 4639470761625

Proč blbost? Tyto akumulátory i střídače na 220V SS / 240V ST používáme běžně jako záložní na elektrárnách. :-)

0/0
3.6.2014 13:07

J70a24n 30S98a16l89o16m69o75n 4629220961925

Pardon, mělo být 220V / 230V, trochu jsem se uklepl :-)

0/0
3.6.2014 13:10

A37l60e66x50a71n90d12r 39K21o94s33t76k85a 5419866659926

Jak se v podobných článcích cudně mlčí o výměnách funkčních, spolehlivých a rychlých eskalátorů za problémové, nespolehlivé a pomalé.. Nádhera.

+14/−2
3.6.2014 7:19

M62i96c49h90a80l 40M51e41č14i47a64r 1690540919215

Za všetkým treba hľadať EÚ... rýchle boli moc rýchle (občas niekto spadol. občas nejakému decku na kraji vcuclo nohu... a spomaliť sa len tak nedajú, treba ich vymeniť.. a nové sa vyrábajú podľa EÚ = pomalé... pôvodná rýchlosť ruských eskalátorov je 0,9m/s, rýchlosť nových musí byť pod 0,75m/s...

+3/−1
3.6.2014 9:25

A49l94e42x67a77n15d91r 56K73o33s58t29k95a 5329306579286

Rychlost nebo spíš omalost by se ještě překousla, ale proboha co ta životnost a poruchovost?

+1/0
3.6.2014 10:35

M13i82c10h24a57l 11M56e30č25i19a66r 1520460689665

To zas bude dané tým, ako sa píše aj v popiskoch k obrázkom, že ruské (sovietské) stroje boli niekoľkonásobne predimenzované čo do výkonu aj do mohutnosti, dnes keď sa pozerá na každú korunu nikto nebude platiť prevoz 7tonového hriadeľa keď stačí 4 tonový a podobne je to aj pri ostatných súčiastkách, všetko sa miniaturizuje a tým sa to stáva aj častejšie poruchovým.. na druhú stranu z čoho by žili stovky opravárov eskalátorov a ich výrobcovia keby vydržali večne...

+5/−1
3.6.2014 10:39

A13l22e37x89a97n29d87r 87K70o50s74t67k31a 5209546199826

Akorát, že se ukazuje (po pár letech provozu) že ten sedmitunový hřídel není předimenzovaný, ale prostě tak akorát, aby se nerozpadl za provozu.

+2/0
3.6.2014 16:28

O88n46d66ř71e91j 95Č91a93p85k46a 6621941343134

Naopak, ten čtyřtunový je dimenzovaný tak akorát, aby se rozpadl po vypršení záruky... kde Rus zatím prodal jeden, tam už Němec v rámci generální opravy montuje třetí :-)

+3/0
4.6.2014 0:05

J37a63n 91V25e83l94e39b59a 7983258939389

Sklon v promilích? OMG!!

0/−15
3.6.2014 5:42

V73á81c43l34a19v 69P10o83u62s10t12k93a 3210251442

Je to vlak pane kolego. ;-)

+10/0
3.6.2014 6:02

J95a22n 81S34a91l45o46m47o13n 4399930701245

Ano ano, u vlaků a silnic je sklon v promilích zcela správně. :-) A metro je takový vlak v podzemí. ;-)

+14/0
3.6.2014 7:44

J52a39n 47K50ř76í62ž 6325193595618

Velebo,OMG!!

Velmi kalné úterní ráno,že?

Anebo má pomocná škola prázdniny?;-D

+1/0
3.6.2014 13:05

F36i91l94i50p 49T36ř61e97b14a 6673590438466

V geodesii, tj. i při značení sklonu cest (silničních, železničních) se používá poměr výškového rozdílu dvou bodů k jejich horizontální vzdálenosti, vyjádřený jako zlomek převedený na procenta, případně promile. Pokud tedy cesta vystoupá o jeden metr výšky na sto metrů délky, je výsledný sklon 1/100=1%=10 promile.

0/0
3.6.2014 14:19

J26i89ř12í 92K36o44c40u94r24e97k 6845404335628

Množství alkoholu lze udávat také v procentech. Jenom se hodnota v promilích musí dělit deseti. Například Ďábelská pálenka s obsahem alkoholu 666 promile. (66,6 procenta nevypadá tak dobře).

0/0
5.6.2014 15:57

Ř60e27h58o92ř 35V45l60a54s41á95k 2944964201516

Lepší by bylo namodelovat to podzemí jako úroveň do nějaké počítačové 3D střílečky. Z článku o rozsáhlosti představu nezískám.

+3/−1
3.6.2014 1:53

J40a89n 13S63a19l91o31m59o73n 4699940741295

Mám pocit, že to už namodelováno v nějaké střílečce bylo. Myslím že to mělo SCORE na svém DVD. :-)

0/0
3.6.2014 7:45
Foto

P65a22v93e20l 20B26l73á10h79a 1556746338978

tohle zní velmi zajímavě-.... myslím, že by metro dokázalo podstatně zlepšit svou image, kdyby takovýto projekt pojalo jako marketingovou kampaň a vytvořilo "streetview" nepřístupných částí, ne-li dokonce jako jednodouchou hru... místo předplatného nebo dokupování tokenů by stačilo zadat kód tramvajenky...

+3/0
3.6.2014 11:38

J85o70s57e16f 96M39i33k87u63l34í94k 8314307406

Tak jako streetview nevím, ale je myšlenka jako taková je zajímavá. Určitě by bylo dobré dělat nějaké exkurze. Dodnes strašně toužím jet někdy v kabině strojvedoucího. Škoda, že tam nelze vidět z vagonu, jako třeba v tramvaji.

+1/0
3.6.2014 11:48

F41i10l52i88p 96T60ř26e93b42a 6473850848806

To ne, to by pak bylo vidět, že se to řídí samo, a lidi by se tim báli jezdit.

0/0
3.6.2014 14:20







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.