Diskuse k článku

EasyJet chce bezpilotní letadla. O práci nepřijde pilot, ale údržbář

Britské nízkonákladové aerolinky EasyJet hledají inovativní řešení, jak ušetřit na předletové kontrole. Testují nyní miniaturní bezpilotní drony, kterými zkontrolují stav letadla před startem. Ušetřily by tak čas i peníze.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J26a55k50u72b 51K26a24r84a82s 1659195650593

Jen pro vysvětlení, jelikož mám s oběmi systémy dlouholeté pracovní zkušenosti...

Jinak celá reportáž je jen PR EasyJet, aniž by se hledělo na to, jestli to vůbec bude fungovat, podobně jako doručování dronem Amazon apod. nesmysly pro min. 10 let...

V reportáži je hexakoptéra, která je definvána jako bezpilotní letecký systém (sUAS - small unmanned aerial system).

Samotné využití na observaci letadla je docela kravina, vzhledem k tomu, že i kdyby celé lety dronem byly prováděny automaticky, tak v hangárech nebudou mít GPS, tudíž automaticky let nemohou provádět, jedině manuálně a stejně tak venku mimo hangár, budou hrát velkou roli povětrností podmínky, kdy může dron zavadit o letadlo, jelikož se bude pohybovat velmi blízko a udělat větší škodu...

Navíc i kdyby byly lety manuální, tak video by stejně musel někdo prohlížet, tudíž by to byla stejná doba observace, navíc ještě čas na samotné létání, dobíjení neustálé apod.

Takže jde jen o to zmínit bezpilotní letadla nebo drony do veřejné prezentace a článků, jelikož je to nyní sexy, ale nikdo už se nepozastaví nad realitou, zda to vůbec lze provádět a hlavně zda to je vůbec efektivní!!! To my s UAV děláme efektivní věci a nové metody, včetně mapování a výzkumu. A druhá věc, ruční laserové skenování - kdo to někdy v životě dělal, ví jaká je to neskutečná práce, navíc reflexní materiály skener přehlíží a můsí se prášit speciálními spreji.Ruční skenery jsou výborné na prototypy součástek, což mají také největší využití ve strojírenství, ale na velké plochy v detailu jedny dveře=0,5 hodiny. Data se dají prohlížet pouze ve speciálních softwarech a objem dat je obrovský. Dá se na tom samozřejmě velice přesně analyzovat i mm odchylky, ale je to velice pracné a hlavně to není žádná novinka!Před čtyřmi lety jsem s tím skenoval na střeše Chrámu sv. Víta, takže pánové z Easy Jet se probrali a myslí si že když použijou slova jako laserový skener, drony, tak že jsou světová špička, bohužel víc přemýšlí nad kampaní než funkčností..

+1/0
19.5.2014 23:43
Foto

V56á23c67l16a49v 86H20u61s30á33k 2683634278707

Dvě lži přímo do titulku může napsat pouze naprostý hlupák. EasyJet nemají v úmyslu zavádět žádná bezpilotní letadla, ale pouze využít leteckými mechaniky dálkově řízené minivrtulníky - tzv. drony - k urychlení a zjednodušení předletové technické kontroly. Údržbář nejenže o práci nepřijde, ale naopak jí bude mít mnohem víc!

Další "perlou" je nijak nevysvětlená formulace "bezpapírové létání" (možná, že jde o formu létání bez toaletního papíru na palubě), zajímavé jsou rovněž "brýle s rozšířenou realitou pro vzdálené kontroly expertů", kterými jsou - dle logiky věci - na velkou vzdálenost kontrolováni experti.

Stejně dementní je i obrat, že "někdo z posádky si může brýle nasadit a zprostředkovat tak pohled expertovi do řídícího střediska, nebo kamkoli na světě ...". Nevím, proč by se nějaký expert měl dívat do řídícího střediska v Lutonu ???

Moc se mi také líbí i poslední věta článku, která nám sděluje, že někdo (asi ten expert), někoho (asi toho, co má ty "široce realitní brýle"), vzdáleně navede (nebylo by vhodnější ho navést co nejpřesněji) k vyřešení případného (buď problém je, nebo není) problému. Autor tohoto článku asi ve škole často a opakovaně chyběl.

+2/−1
18.5.2014 15:50

J28a81n 73M72o17h93y33l11a 6302959559121

Půlka smysluplné argumenty, půlka snůžka hovadin - také jste asi dost chyběl. Holt, cestovatel;-D

0/0
18.5.2014 22:34

V72á86c58l18a97v 35R92o10s97e94n84b21e23r70g 6639567952317

Není to žádné bezpilotní letadlo ani dron, ale vrtulník (hexakoptéra) na dálkové ovládání. Nehledejte senzaci tam, kde není.

+3/0
17.5.2014 19:31

J81i19ř33í 54D94v12o18ř91á12k 5708353558920

Bezpilotní dron to je něco jako suché WC?

+1/0
17.5.2014 19:24

D60a47v23i33d 13P21r35o43c70h26á72z32k95a 5614595457403

opět zavádějící nadpis. Protože s pilotem to nikdy nebude bezpilotní letadlo. Tak nám tady nelžete.

+2/0
17.5.2014 18:48

P75e14t97r 23K45o77š27ť90á55k 2101152320312

A drona bude řídit kdo? Rozhodnout jestli našel nebo nenašel závadu taky musí člověk. Podle mne je to hloupost.

+8/0
17.5.2014 11:21

R73i52c12h23a60r74d 56T40r53e83f95i48l 4481165819720

Podle mně to je kravina taky. Jakákoliv údržba/oprava je bez člověka nemyslitelná. I toho dronu.

+3/0
17.5.2014 14:35
Foto

J15i55ř42í 65N40o59v50á93k 2577241697

Parafráze citátu ze známého filmu:"Tak a skláři nebudou mít co žrát" :-P

+1/0
17.5.2014 10:03

J94o42z56e21f 29K20o49s51t29e30l81a11n83s88k98ý 8325302119746

Neviem. Neviem. Nie všetko sa dá zistiť z monitoru, aj keby bol obraz v 3D. Často je dôležitý dotyk, zápach či uhol pohľadu. 

Ideálne riešenie je vždy spojenie techniky a človeka...

Je to podobne "geniálny" nápad ako plne automatizované tankery a kontajnerové lode riadené na diaľku. Pred časom tu bol o tom článok.

+3/−2
17.5.2014 7:29

B96o70ř44e27k 50Ž53a72n65d89a 1240126179656

A pokud bude v drone spektrometr a laserový snímač povrchu ?

0/0
17.5.2014 15:57
Foto

J45i15ř60í 97R95o71h75a37n 5984648627525

Pochybuju, že ten údržbář přijde o práci. Jen místo zdlouhavého prohlížení letadla ze všech stran (to převezmou drony) se bude soustředit na údržbu motorů, elektroniky a dalšího vnitřního vybavení. Práce na letišti je plno, ale času na ni málo.

+8/0
17.5.2014 7:20

J32i53ř58í 76K41a37č29í92r82e27k 5970596246

jsem fanda techniky, ale proboha...proc to nemuze delat proste clovek.

0/−2
17.5.2014 3:10

T16o67m56á54š 58T37a26t22í26č65e77k 5370112350578

Za vším hledej prachy. Každá chvilička strávená na letišti je pro aerolinku vysokonákladový ztátový čas.

+4/0
17.5.2014 3:36

J34i46ř97í 16P81e74t27r98á23š 3881581863817

nadpis clanku je schvalne zavadejici. melo tam byt: EasyJet chce bezpilotni drony.O práci nepřijde pilot, ale údržbář

takhle jsem pri cteni clanku znova kontroloval nadpis o cem jsem vybral clanek protoze to nejak neodpovidalo.

+17/−1
17.5.2014 2:19

T24o82m27á16š 10M83o89r14a29v82č49í36k 3467396163875

Mně bylo jasné, že to bude nějaká habaďura. Věřím, že někdy v budoucnu bude i ten nadpis odpovídat, ale nevěřím, že by byla premiéra zrovna u Easyjet.

+2/0
17.5.2014 4:08

R79a48d40e11k 70P67r46o29c91h77á48z87k67a 2423649108

Nadpisy článků jsou vždycky tak trochu zavádějící :-) Myslím, že už od doby, co byly vydány první noviny :-)

0/0
17.5.2014 10:41

J50i43ř96í 42P48e71t37r26á45š 3531151623577

asi vždycky by nemusely být zavádějící, záleží jak se na daném serveru hodnotí novinář, jestli podle počtu kliknutí na článek nebo třeba hlasováním pod článkem.

0/0
17.5.2014 19:22



Najdete na iDNES.cz