Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

EasyJet chce bezpilotní letadla. O práci nepřijde pilot, ale údržbář

Britské nízkonákladové aerolinky EasyJet hledají inovativní řešení, jak ušetřit na předletové kontrole. Testují nyní miniaturní bezpilotní drony, kterými zkontrolují stav letadla před startem. Ušetřily by tak čas i peníze.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J50a36k56u35b 59K67a15r62a63s 1759285390503

Jen pro vysvětlení, jelikož mám s oběmi systémy dlouholeté pracovní zkušenosti...

Jinak celá reportáž je jen PR EasyJet, aniž by se hledělo na to, jestli to vůbec bude fungovat, podobně jako doručování dronem Amazon apod. nesmysly pro min. 10 let...

V reportáži je hexakoptéra, která je definvána jako bezpilotní letecký systém (sUAS - small unmanned aerial system).

Samotné využití na observaci letadla je docela kravina, vzhledem k tomu, že i kdyby celé lety dronem byly prováděny automaticky, tak v hangárech nebudou mít GPS, tudíž automaticky let nemohou provádět, jedině manuálně a stejně tak venku mimo hangár, budou hrát velkou roli povětrností podmínky, kdy může dron zavadit o letadlo, jelikož se bude pohybovat velmi blízko a udělat větší škodu...

Navíc i kdyby byly lety manuální, tak video by stejně musel někdo prohlížet, tudíž by to byla stejná doba observace, navíc ještě čas na samotné létání, dobíjení neustálé apod.

Takže jde jen o to zmínit bezpilotní letadla nebo drony do veřejné prezentace a článků, jelikož je to nyní sexy, ale nikdo už se nepozastaví nad realitou, zda to vůbec lze provádět a hlavně zda to je vůbec efektivní!!! To my s UAV děláme efektivní věci a nové metody, včetně mapování a výzkumu. A druhá věc, ruční laserové skenování - kdo to někdy v životě dělal, ví jaká je to neskutečná práce, navíc reflexní materiály skener přehlíží a můsí se prášit speciálními spreji.Ruční skenery jsou výborné na prototypy součástek, což mají také největší využití ve strojírenství, ale na velké plochy v detailu jedny dveře=0,5 hodiny. Data se dají prohlížet pouze ve speciálních softwarech a objem dat je obrovský. Dá se na tom samozřejmě velice přesně analyzovat i mm odchylky, ale je to velice pracné a hlavně to není žádná novinka!Před čtyřmi lety jsem s tím skenoval na střeše Chrámu sv. Víta, takže pánové z Easy Jet se probrali a myslí si že když použijou slova jako laserový skener, drony, tak že jsou světová špička, bohužel víc přemýšlí nad kampaní než funkčností..

+1/0
19.5.2014 23:43
Foto

V48á19c47l14a94v 17H30u39s98á49k 2263364318387

Dvě lži přímo do titulku může napsat pouze naprostý hlupák. EasyJet nemají v úmyslu zavádět žádná bezpilotní letadla, ale pouze využít leteckými mechaniky dálkově řízené minivrtulníky - tzv. drony - k urychlení a zjednodušení předletové technické kontroly. Údržbář nejenže o práci nepřijde, ale naopak jí bude mít mnohem víc!

Další "perlou" je nijak nevysvětlená formulace "bezpapírové létání" (možná, že jde o formu létání bez toaletního papíru na palubě), zajímavé jsou rovněž "brýle s rozšířenou realitou pro vzdálené kontroly expertů", kterými jsou - dle logiky věci - na velkou vzdálenost kontrolováni experti.

Stejně dementní je i obrat, že "někdo z posádky si může brýle nasadit a zprostředkovat tak pohled expertovi do řídícího střediska, nebo kamkoli na světě ...". Nevím, proč by se nějaký expert měl dívat do řídícího střediska v Lutonu ???

Moc se mi také líbí i poslední věta článku, která nám sděluje, že někdo (asi ten expert), někoho (asi toho, co má ty "široce realitní brýle"), vzdáleně navede (nebylo by vhodnější ho navést co nejpřesněji) k vyřešení případného (buď problém je, nebo není) problému. Autor tohoto článku asi ve škole často a opakovaně chyběl.

+2/−1
18.5.2014 15:50

J72a70n 70M21o20h51y87l71a 6452239209201

Půlka smysluplné argumenty, půlka snůžka hovadin - také jste asi dost chyběl. Holt, cestovatel;-D

0/0
18.5.2014 22:34

V26á28c30l61a81v 74R52o81s85e83n89b24e65r33g 6299567502857

Není to žádné bezpilotní letadlo ani dron, ale vrtulník (hexakoptéra) na dálkové ovládání. Nehledejte senzaci tam, kde není.

+3/0
17.5.2014 19:31

J40i98ř38í 39D42v90o92ř63á18k 5868623758730

Bezpilotní dron to je něco jako suché WC?

+1/0
17.5.2014 19:24

D33a92v84i89d 12P19r47o67c50h82á48z51k87a 5804555547853

opět zavádějící nadpis. Protože s pilotem to nikdy nebude bezpilotní letadlo. Tak nám tady nelžete.

+2/0
17.5.2014 18:48

P32e41t30r 58K82o21š81ť86á85k 2381682270662

A drona bude řídit kdo? Rozhodnout jestli našel nebo nenašel závadu taky musí člověk. Podle mne je to hloupost.

+8/0
17.5.2014 11:21

R19i20c65h31a80r42d 26T47r13e28f88i26l 4891865539200

Podle mně to je kravina taky. Jakákoliv údržba/oprava je bez člověka nemyslitelná. I toho dronu.

+3/0
17.5.2014 14:35
Foto

J34i73ř53í 15N93o27v39á92k 2947911987

Parafráze citátu ze známého filmu:"Tak a skláři nebudou mít co žrát" :-P

+1/0
17.5.2014 10:03

J41o28z31e18f 44K11o97s63t94e25l49a77n39s10k66ý 8355782159986

Neviem. Neviem. Nie všetko sa dá zistiť z monitoru, aj keby bol obraz v 3D. Často je dôležitý dotyk, zápach či uhol pohľadu. 

Ideálne riešenie je vždy spojenie techniky a človeka...

Je to podobne "geniálny" nápad ako plne automatizované tankery a kontajnerové lode riadené na diaľku. Pred časom tu bol o tom článok.

+3/−2
17.5.2014 7:29

B70o54ř75e94k 22Ž45a77n58d36a 1370846569856

A pokud bude v drone spektrometr a laserový snímač povrchu ?

0/0
17.5.2014 15:57
Foto

J21i13ř83í 60R56o40h48a25n 5294778817985

Pochybuju, že ten údržbář přijde o práci. Jen místo zdlouhavého prohlížení letadla ze všech stran (to převezmou drony) se bude soustředit na údržbu motorů, elektroniky a dalšího vnitřního vybavení. Práce na letišti je plno, ale času na ni málo.

+8/0
17.5.2014 7:20

J84i94ř23í 14K36a90č60í87r95e30k 5540656336

jsem fanda techniky, ale proboha...proc to nemuze delat proste clovek.

0/−2
17.5.2014 3:10

T19o72m65á51š 71T36a19t68í63č66e36k 5260152770488

Za vším hledej prachy. Každá chvilička strávená na letišti je pro aerolinku vysokonákladový ztátový čas.

+4/0
17.5.2014 3:36

J65i82ř50í 76P92e95t36r49á64š 3541981453347

nadpis clanku je schvalne zavadejici. melo tam byt: EasyJet chce bezpilotni drony.O práci nepřijde pilot, ale údržbář

takhle jsem pri cteni clanku znova kontroloval nadpis o cem jsem vybral clanek protoze to nejak neodpovidalo.

+17/−1
17.5.2014 2:19

T68o89m89á58š 27M37o46r67a82v73č57í51k 3717406313385

Mně bylo jasné, že to bude nějaká habaďura. Věřím, že někdy v budoucnu bude i ten nadpis odpovídat, ale nevěřím, že by byla premiéra zrovna u Easyjet.

+2/0
17.5.2014 4:08

R85a87d30e23k 22P31r23o78c77h72á36z81k32a 2113959718

Nadpisy článků jsou vždycky tak trochu zavádějící :-) Myslím, že už od doby, co byly vydány první noviny :-)

0/0
17.5.2014 10:41

J89i84ř10í 72P75e77t97r77á40š 3791821183927

asi vždycky by nemusely být zavádějící, záleží jak se na daném serveru hodnotí novinář, jestli podle počtu kliknutí na článek nebo třeba hlasováním pod článkem.

0/0
17.5.2014 19:22







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.