Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Piloti si brýle s rozšířenou realitou pochvalují. Poznají, co je rozbité

Epson brýle s rozšířenou realitou umožní pilotům i technikům lépe odhalit nová poškození letadla. Závadné místo mohou okamžitě porovnat s předchozím stavem a nezdržovat letadlo plné cestujících. U aerolinek EasyJet si myslí, že brýlemi vybaví piloty i mechaniky už do tří let.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K58a22r42e58l 75U88r73b15a66n 2494414201429

To je super, opravu mohou provádět úkáčka a dělat vše podle šéfa v kanclu na druhém konci světa. R^

0/0
3.6.2014 16:11

P72a62v52e80l 58V14e95t24e28š51n49í82k 7945478295957

Jen co budou k mání, tak si na ně nechám promítnout svojí dovolenou a nebudu muset ani nikam lítat. :-)

0/0
2.6.2014 18:15

T57o85m27á95š 52B13í32l42ý 2905300587

Pilot vystoupí z letadla a spadne ze šesti metrů na beton, aha, mám tu závadu:-/:-/

Svatá prostoto;-(

0/0
2.6.2014 17:43

S67t62a39n62i35s11l21a32v 34A60u42g80u29s22t73i40n 2696914752790

....áááá BUM. Houstone, máme problém.

0/0
2.6.2014 22:40

T50o53m18á19š 62V23e23s89e68l39ý 5205898370549

"Plánujeme jejich zapojení napříč celou společností, nejen pro piloty a mechaniky."

http://www.youtube.com/watch?v=QeNRE-6QG6s

;-D

0/0
2.6.2014 15:54

I38v60o 88J88a23n80á83č24e94k 8453243141962

No já nevím, ale co jsem viděl, tak teda letadla mají spíš nová, protože jinak by asi těžko ušetřili za palivo.

0/0
2.6.2014 12:01

L83u77d72v61í49k 24G50a18j23d54o30š98í22k 2875313624932

Jen by mě zajímalo, jestli k tomu co v EasyJetu dělají jsou opravdu tak nezbytné zrovna brýle. Řekl bych, že malý tablet nebo telefon jim dá ty potřebné informace úplně stejně.

+2/0
2.6.2014 10:03
Foto

P49a52v53e74l 82K22a51s80í78k93, 95T35e58c71h93n58e26t39.21c95z

Určitě, ale když třeba něco opravujete, jste rádi, že jednou rukou nemusíte držet mobil, aby na to viděl člověk ze zámoří.

+2/0
2.6.2014 14:07

J76i69ř74í 86M46a25c16e67k 3885115924621

„Ano, tato prasklina na křídle a tyto vypadlé šroubky jsou takhle už půl roku. Klidně leťte.“

+16/0
2.6.2014 7:34

A61l10e95x71a60n32d10r 64K31o80s70t30k53a 5819636819356

Kdyby to byl vtip, tak by byl docela povedený, bohužel je to dost často realita. Pomalu jediný let není zcela bez závady, běžně se jen napíší do seznamu a odstraní až při větším servisu (třeba po 2000 nalétaných hodinách).

0/0
2.6.2014 8:55

M50a94r57t19i66n 27S78t76e65r37n 3672164824914

Tak záleží asi na společnosti, nízkonákladovky asi obecně na tom budou o něho hůř, i proto že kupujou vysloužilý letadla od ostatních (a snaží se ořezat náklady kde to jen jde - ostatně princip zmiňovaný v článku je také kvůli pouze kvůli snížení nákladů, nikoliv kvůli zvýšení bezpečnosti).

S nízkonákladovkou jsem ještě nikdy neletěl, tak nemám zkušenost. Zatím jsem nejradši lítal se Swiss, z těch levnějších společností se mi zdálo že mají nejnovější a nejlépe vybavená letadla.

0/0
2.6.2014 11:45

A76l10e43x73a58n75d32r 96K92o39s56t73k95a 5989546439646

Ono je to spíš tak, že ten celý díl má nějakou počítanou výdrž a ani případná prasklina tolik nevadí. Například nákladový prostor není ani vyhřívaný, ani natlakovaný, takže pokud tam nevypadne rovnou celý panel 1x2 metry, tak oprava může počkat až do předem plánovaného servisu. Ostatně, dnes je celé letectví o předem kalkulovaném riziku. Na celém letadle prakticky není součástka, která by sama o sobě způsobila katastrofu. (Ano, pak se může stát, že hlavní vedení zkratuje, na záložním zrovna shořela pojistka za 10 centů a spadne celé letadlo.) Jen tak mimochodem, třeba astronauti i při úspěšných misích běžně hlásí několik tisíc poruch.. Tady je to podobné. Opravdu snad není jediný let, kdy by vše fungovalo, ale o 99,9% se cestující ani nedozví.

+2/0
2.6.2014 12:36

M60a33r42e48k 15H44r52u93b82y 6267942941938

Nizkonakladovky naopak kupuji nova letadla, diky leasingu nemaji tak vysoke vstupni naklady a usetri za servis.

+1/0
2.6.2014 13:23

J41a58n 48L88u92k30á19š 7177153163132

I nizkonakladovky musi dodrzovat predepsany servis a v pripade zavady musi postupovat dle protokolu pro tuto zavadu.

V tomto bych moc rozdilu nehledal, servis letadla je neuveritelne draha zalezitost, nejen proto, ze vsechno musi byt certifikovane, ale i proto, ze letadlo sedi v hangaru a nevydelava. Tj. ani bezne aerolinky nemaji tendenci delat vic servisu, nez je zavazne dano.

Mimochodem, uz ted jsou ohledne servisu certifikovanych letadel (vse krome ultralightu) protokoly, ze kterych je mozne dohledat, kdo co delal, bryle by toto dohledani jen zrychlily.

0/0
2.6.2014 18:44

J53i11ř28í 61N91e30u79m32e32i72s17t81e49r 2522705643891

...říká pan Rajendra Bharat, servisní středisko Dharamsala.

0/0
2.6.2014 15:36

S79t74a59n37i12s97l96a96v 35P17ř16i33b33y56l 1559278391946

S odkazem na předchozí článek se dá říct: "Letuška rozšlápla pilotům brýle. Ti až do zřícení vůbec netušili, core děje."

0/0
2.6.2014 7:07

G14a26b89r12i62e46l 72H71o31r34t75e97n 9451319643284

Ano, středně propečené jsou nejlepší.:-)

+18/0
2.6.2014 8:22

S37t39a55n75i50s12l30a64v 66A22u72g97u98s25t61i64n 2206574662480

To superimposed znamená, že uživatel vidí svět i data z displeje najednou. Kdybych to musel přeložit, napsal bych to to jako vložený nebo složený obraz, ale v češtině to zní krolomně tak jako tak - nejlíp to zkrátit na průhledový displej a hotovo.

+3/0
2.6.2014 4:09
Foto

P98a76v22e23l 64K39a76s72í31k36, 71T83e67c14h29n25e70t63.53c11z

Já vím, co to znamená, mám jej na obličeji. Občas dávám do závorky i originální znění, aby si čtenáři, kteří si hledají informace v angličtině, mohli přečíst více.

0/0
2.6.2014 14:10

A94l35e45š 49Z72e73l72i15n72k20a 1874872646

Aby pak švidrání nebylo nemoc z povolání ;-D

+1/−5
2.6.2014 0:35







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.