Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Piloti si brýle s rozšířenou realitou pochvalují. Poznají, co je rozbité

Epson brýle s rozšířenou realitou umožní pilotům i technikům lépe odhalit nová poškození letadla. Závadné místo mohou okamžitě porovnat s předchozím stavem a nezdržovat letadlo plné cestujících. U aerolinek EasyJet si myslí, že brýlemi vybaví piloty i mechaniky už do tří let.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K50a82r92e30l 91U11r51b47a75n 2564134931179

To je super, opravu mohou provádět úkáčka a dělat vše podle šéfa v kanclu na druhém konci světa. R^

0/0
3.6.2014 16:11

P30a98v32e91l 91V96e58t97e86š88n27í65k 7935308965877

Jen co budou k mání, tak si na ně nechám promítnout svojí dovolenou a nebudu muset ani nikam lítat. :-)

0/0
2.6.2014 18:15

T14o16m76á26š 57B72í64l79ý 2105300587

Pilot vystoupí z letadla a spadne ze šesti metrů na beton, aha, mám tu závadu:-/:-/

Svatá prostoto;-(

0/0
2.6.2014 17:43

S96t91a11n40i57s66l60a64v 69A61u18g80u95s69t45i63n 2926754632970

....áááá BUM. Houstone, máme problém.

0/0
2.6.2014 22:40

T80o53m59á70š 49V36e76s59e56l43ý 5525918710489

"Plánujeme jejich zapojení napříč celou společností, nejen pro piloty a mechaniky."

http://www.youtube.com/watch?v=QeNRE-6QG6s

;-D

0/0
2.6.2014 15:54

I61v15o 85J58a68n98á42č64e36k 8353953351802

No já nevím, ale co jsem viděl, tak teda letadla mají spíš nová, protože jinak by asi těžko ušetřili za palivo.

0/0
2.6.2014 12:01

L56u21d19v70í14k 45G31a77j52d42o40š90í30k 2895103184352

Jen by mě zajímalo, jestli k tomu co v EasyJetu dělají jsou opravdu tak nezbytné zrovna brýle. Řekl bych, že malý tablet nebo telefon jim dá ty potřebné informace úplně stejně.

+2/0
2.6.2014 10:03
Foto

P19a25v18e56l 18K40a77s44í16k64, 64T25e26c33h74n23e54t30.48c46z

Určitě, ale když třeba něco opravujete, jste rádi, že jednou rukou nemusíte držet mobil, aby na to viděl člověk ze zámoří.

+2/0
2.6.2014 14:07

J72i47ř56í 49M70a19c71e54k 3675485184421

„Ano, tato prasklina na křídle a tyto vypadlé šroubky jsou takhle už půl roku. Klidně leťte.“

+16/0
2.6.2014 7:34

A56l11e25x79a27n33d47r 79K41o36s97t79k66a 5619356189646

Kdyby to byl vtip, tak by byl docela povedený, bohužel je to dost často realita. Pomalu jediný let není zcela bez závady, běžně se jen napíší do seznamu a odstraní až při větším servisu (třeba po 2000 nalétaných hodinách).

0/0
2.6.2014 8:55

M76a75r68t61i70n 62S71t68e67r85n 3982674324764

Tak záleží asi na společnosti, nízkonákladovky asi obecně na tom budou o něho hůř, i proto že kupujou vysloužilý letadla od ostatních (a snaží se ořezat náklady kde to jen jde - ostatně princip zmiňovaný v článku je také kvůli pouze kvůli snížení nákladů, nikoliv kvůli zvýšení bezpečnosti).

S nízkonákladovkou jsem ještě nikdy neletěl, tak nemám zkušenost. Zatím jsem nejradši lítal se Swiss, z těch levnějších společností se mi zdálo že mají nejnovější a nejlépe vybavená letadla.

0/0
2.6.2014 11:45

A66l55e32x68a25n17d93r 95K31o81s67t15k45a 5489756829186

Ono je to spíš tak, že ten celý díl má nějakou počítanou výdrž a ani případná prasklina tolik nevadí. Například nákladový prostor není ani vyhřívaný, ani natlakovaný, takže pokud tam nevypadne rovnou celý panel 1x2 metry, tak oprava může počkat až do předem plánovaného servisu. Ostatně, dnes je celé letectví o předem kalkulovaném riziku. Na celém letadle prakticky není součástka, která by sama o sobě způsobila katastrofu. (Ano, pak se může stát, že hlavní vedení zkratuje, na záložním zrovna shořela pojistka za 10 centů a spadne celé letadlo.) Jen tak mimochodem, třeba astronauti i při úspěšných misích běžně hlásí několik tisíc poruch.. Tady je to podobné. Opravdu snad není jediný let, kdy by vše fungovalo, ale o 99,9% se cestující ani nedozví.

+2/0
2.6.2014 12:36

M83a62r88e90k 71H48r80u85b47y 6537212581468

Nizkonakladovky naopak kupuji nova letadla, diky leasingu nemaji tak vysoke vstupni naklady a usetri za servis.

+1/0
2.6.2014 13:23

J48a22n 19L58u40k34á44š 7917193103702

I nizkonakladovky musi dodrzovat predepsany servis a v pripade zavady musi postupovat dle protokolu pro tuto zavadu.

V tomto bych moc rozdilu nehledal, servis letadla je neuveritelne draha zalezitost, nejen proto, ze vsechno musi byt certifikovane, ale i proto, ze letadlo sedi v hangaru a nevydelava. Tj. ani bezne aerolinky nemaji tendenci delat vic servisu, nez je zavazne dano.

Mimochodem, uz ted jsou ohledne servisu certifikovanych letadel (vse krome ultralightu) protokoly, ze kterych je mozne dohledat, kdo co delal, bryle by toto dohledani jen zrychlily.

0/0
2.6.2014 18:44

J79i53ř86í 92N64e26u32m91e84i76s24t14e42r 2852935163511

...říká pan Rajendra Bharat, servisní středisko Dharamsala.

0/0
2.6.2014 15:36

S81t77a63n81i47s83l42a55v 95P85ř18i51b48y26l 1739618281206

S odkazem na předchozí článek se dá říct: "Letuška rozšlápla pilotům brýle. Ti až do zřícení vůbec netušili, core děje."

0/0
2.6.2014 7:07

G28a61b86r30i30e31l 29H72o68r33t17e75n 9721459273914

Ano, středně propečené jsou nejlepší.:-)

+18/0
2.6.2014 8:22

S19t40a46n87i42s68l53a47v 68A40u23g49u46s60t49i51n 2246744752540

To superimposed znamená, že uživatel vidí svět i data z displeje najednou. Kdybych to musel přeložit, napsal bych to to jako vložený nebo složený obraz, ale v češtině to zní krolomně tak jako tak - nejlíp to zkrátit na průhledový displej a hotovo.

+3/0
2.6.2014 4:09
Foto

P64a61v56e42l 62K73a25s19í47k29, 23T71e34c55h16n42e25t39.77c58z

Já vím, co to znamená, mám jej na obličeji. Občas dávám do závorky i originální znění, aby si čtenáři, kteří si hledají informace v angličtině, mohli přečíst více.

0/0
2.6.2014 14:10

A17l48e61š 89Z17e78l36i17n82k64a 1614972686

Aby pak švidrání nebylo nemoc z povolání ;-D

+1/−5
2.6.2014 0:35



Najdete na iDNES.cz