Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jak dopravovali v Bolívii maso: letecky, ve smradu a bez dveří

Tuhle epizodu dějin letectví v Česku ještě nikdo podrobněji nezpracoval. Létající pevnost B-17 bez dveří nouzových východů. Hygiena nula.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M39i22c30h61a72l 56M81a24l72a12t 8770864968631

Dnes se maso (živá zvířata) vozí křížem krážem ještě v daleko zoufalejších podmínkách. Při dopravě třetina zvířat zahyne ale do mlýnku jdou všechny dohromady. V tomhle se svět nikam neposunul posledních sto let. Je to stejné, ne-li horší.

+1/−2
12.6.2014 19:25

P50e63t42r 49G47a54r51d90o79ň 4386635293137

Dobrá práce, je třeba rusáky uzbrojit.

0/0
12.6.2014 15:35

P61e63t64r 95G39a42r92d34o60ň 4246515173817

Aha, tak vedle...;-D

0/0
12.6.2014 15:35

M53i28l69o24s39l55a90v 94K44a61n58t36o19r57e72k 1489427911979

Tak moc nevěřím letům bez dveří na nouzácích. Přetlakovou kabinu pekáče neměly, tedy utěsnění nebylo nutné, ale takto velké otvory musely hodně ovlivňovat  aerodynamiku a navíc musely působit jako aerodynamická brzda a tedy zvětšovat spotřebu paliva. V neposlední fázi muselo docházet k enenormnímu zatížení konstrukce v ocasu letadla

0/0
12.6.2014 11:56

J52a52r29o59s18l16a47v 53B14r39ü88m48m89e41r 7644103326

No máte i pravdu, ale nic z toho to nevylučuje.

0/0
12.6.2014 14:37

M31i64l97o17s38l18a26v 12K16a68n30t84o29r85e27k 1329537641389

No já bejt cpt. tak bych ty díry po nouzácích alespoň provizorně ucpal. To by mohl bejt malér při přiblížení na minálce a nebo v bych moh za letu přijít o ocas (něco podobného se stalo b747 v Japonsku)

0/0
12.6.2014 15:18

J33a67r61o17s90l12a86v 64B54r23ü67m94m53e56r 7494263766

Možná je to tím, že tehdy se s dírama v konstrukci i počítalo :-)

+1/0
12.6.2014 16:35

I92v89a 23V43a13l57č12í47k27o68v84á 1539718261461

Jak nevěříte. Prostě to tak bylo. 8-o

0/0
14.6.2014 9:47

H76e35l76e63n68a 57V16e15v51e52r70k88o47v72a 3759377

Jak dopravovali maso v Chorvatsku ještě před 10 ti lety taky neuvěříte.Sedíme na zahrádce restaurace,máme pizzu a pivo.Zastaví rozhrkaná dodávka,něco ve stylu Barkas,dveře držely silou vůle nebo díky špíně.O nějakém chlazení se jim ani nezdálo.Vystoupí dva chlapíci a z útrob rachotiny vytáhnou mrtvé tele.Možná už vyvržené.A přes zahrádku restaurace je po zemi vlečou do krámku.Patrně řeznictví.Pánové nasednou do dodávky,flákance krve zůstávají na trase,kterou to nebohé zvíře vlekli.Teplota vzduchu 45 st.Celsia.

+2/0
12.6.2014 11:36

V78i68l50é38m 62P50ř93í30h20o59d68a 2734429113217

To aby hosté viděli, že maso je opravdu čerstvé...;-D

+1/0
13.6.2014 14:13

J82a95n30a 28M27o79l84á57k28o85v83á 7717906426684

V clanku je uvedeno co museli delat ty delnici, kdyz to nakladali atd..... A kdyz si jdete zatopit uhlim, vzpomente si, co museli delat ti hornici, kdyz to kutali rucne v te dobe.....

0/0
12.6.2014 11:33

V63l73a50d40i15m84í30r 86G83o35n40d55á53š 5195871427727

Žiadna senzácia, ja som videl ako bolo mäso do školskej jedálne dopravené pohrebným autom, asi podľa motta "chladenie ako chladenie" !!

+2/0
12.6.2014 11:30

V49á41c86l91a27v 54H58o57s92c21h 8316518782771

uveril jsem, co ted??? Zase ta otravna emo vsuvka v nadpisu - Tomu neuverite, to nepochopite, to vas dostane do kolen, to jste jeste nevideli, to vas rozplace, to vas rozesmeje... Trapny, trapny, trapny....!!!

0/0
12.6.2014 11:26

B13o87ř51e95k 93K32u11š94i36l 6625190469913

Tady asi někdo neviděl film "Dva machři mezi nebem a peklem". Doporučuji. !!

+1/0
12.6.2014 11:23

J85a33n 41Š47m40í53d21a 1323583545751

Jen bych upozornil, že odkazovaný unikátní dokument rozhodně není francouzský

0/0
12.6.2014 8:42
Foto

J45a29n 91K81u22ž73n97í44k

Chyba na straně redakce. Omlouvám se. Opraveno už dopoledne.

0/0
12.6.2014 15:24

K14a56r36e67l 11V23o92h19n70o53u14t 4348819790617

Bez nich by se jen stěží podařilo dostat kvalitní maso k mnoha zákazníkům.

Kvalitní maso si představuju jinak.

0/0
12.6.2014 8:39

Z71d34e60n72ě90k 97W67e55r54n42h74a59r74t 6407285822628

To není řečeno... Hovězí maso má několik dnů - až týdnů - viset v chladu, aby se správně odleželo, pak je po všech stránkách lepší, než úplně čerstvé. Dokonce jsou povídky o tom, že nejlepší steaky měli honáci, protože měli fláky masa pod sedlem, kde se týden masírovalo... Tak to už nevím, ale pár hodin v chladu za letu tomu masu neuškodí, ale možná spíš i prospěje...

+2/0
12.6.2014 8:49

M63i74l41a44n 59K64l40o34u46č44e49k 3770535298937

To budou asi opravdu povídky, protože pod sedlem asi není zrovna 0-5 stupňů.

0/0
12.6.2014 8:54

S64t66e30p57a60n 10T17o46t46h 8118819345358

A taky tam jiste nebudou zadne bakterie ;-D;-D;-D

0/0
12.6.2014 9:25

P62a27v77e51l 69F51o70l17t48á27n 4220682304

Tak děsivé prostředí nemůže žádná bakterie přežít.

+4/0
12.6.2014 10:55
Foto

K47a53r62e27l 76P10l23a80c93h18ý 6206706324619

Maso pod sedlem je predchudce tatarskeho fifteku ne?

0/0
13.6.2014 21:22

Z56d38e94n43ě76k 40W14e70r28n65h97a18r12t 6587855262498

Zajímavé čtení. R^

+11/0
12.6.2014 7:43
Foto

M18a87r40e61k 62C82e29r33n81y 5218536687

No, dneska se dobytek nazene na lod, cestou porazi, zbytky hodej zralokum a u nas v evrope to bastej jako kvalitni argentisky steak....skoro zavidim tem, co veri, ze maso roste v regalu superhypergimarketu;-D

+1/−8
12.6.2014 0:56

M19a67r79t47i88n 23P78i53s82á44r 6380252764356

uff uff,  no  ty jseš síla ..

+8/0
12.6.2014 1:23

M96i28l68a96n 63K94l76o67u12č82e91k 3100925558747

To zní jako blbost, proč by měli ubírat kapacitu lodi na pojízdná jatka, když to můžou porazit na souši?

+12/−1
12.6.2014 6:12

V20á93c29l59a12v 18P97o27t69k22a44n 8179723656727

Mele blbosti, u hoveziho se to nedela, ale dela se to s rybami a s kurecim. Hlavne kvuli cerstvosti a snadne likvidaci odpadu, ktery se proste hodi do vody.

+5/0
12.6.2014 6:31
Foto

P59a24v84e37l 84P10o63k84o57r58n90ý 2516644960552

Asi naráží na ty mrtvé krávy co našli někde na pláži, bylo to v Irsku?

0/0
12.6.2014 7:35

J88a30n 33S77a72l49o19m65o73n 4269970101985

Tohle? V době mrazících kontejnerů které pronajímá kde kdo? Dneska se prostě dobytek porazí, maso zmrazí a v mrazícím kontejneru v pohodě dopraví lodí kamkoli, kde je o něj zájem. :-) Není to sice tak rychlé jako letadlem, ale zato je to velice spolehlivé a maso se nepřekládá ani jednou, protože ten kotejner se překládá celý ať už na vlaky, nebo rovnou na tahače a po celou dobu je to maso v teplotách pod -18. :-) Podobným způsobem se dopravují i jiné potraviny které by při normální přepravě celkem rychle podlehli zkáze.

+8/0
12.6.2014 7:20

Z83d28e87n14ě11k 38W32e76r24n64h69a74r55t 6197705112208

Mrazící kontejnery mají v sobě i záznamové zařízení, ze kterého lze poznat, zda teplota se celou dobu pohybovala ve stanoveném rozmezí, tedy zda obsah nemohl rozmrznout. To se u cílového zákazníka kontroluje, ještě než se kontejner převezme od dopravce a otevře.

+2/0
12.6.2014 7:42

J66a42n 30S23a33l24o82m94o92n 4329500581205

Jj, samozřejmě mají vlastní baterie aby během překládky, kdy jsou odpojeny od zdroje energie vozidla, nebyl mrazící cyklus přerušen. Prostě je to dokonalý způsob přepravy. :-)

0/0
12.6.2014 8:49

M21a86r98t64i10n 39N70e85č49a35s 8733773743649

Hovězí dobytek trpí posmrtnou ztuhlostí - když picnete krávu nebo býka, v posmrtné křeči je jejich maso tuhé a blbě se žvýká. Proto se nechává vyvěsit na háku, než povolí, případně vakuově zabalit a odpočinout pár týdnů v chlaďáku.

Takže čerstvost neni žádoucí - argentinské hovězí je oblíbené proto, že se na lodi (v chlaďáku, kde je 0 stupňů) odleží a krásně změkne. To maso v Bolivii moc dobré skladovací podmínky nezažilo - v článku se píše, že smrdělo, tak nevim jak byste si pochutnal. ;-)

+1/0
12.6.2014 8:28

A63l13e27š 40Z47e64l63i58n64k79a 1844602136

v článku se píše že smrděly letadla a přistávací plochy :-P Si to aspoň přečtěte :-P

0/0
12.6.2014 15:19







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.