Diskuse k článku

Aero „oprášilo“ Albatrosa. Letoun L-39 NG bude cvičit i bojovat

Společnost Aero Vodochody se pustila do projektu zásadní modernizace letounu L-39. Podívejte se, jakých změn se populární Albatros dočkal.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P49e33t41r 66S46t12u62c52h92l79í97k 7746135251330

Moc pěkné letadlo, až na toho ráčkujícího komentátora.

0/0
9.8.2014 16:19

Z73d54e34n64e72k 79V42r39b88a 8339695883157

Jistě, konkurenci mít bude. Nicméně nelze srovnávat jednomotorový stroj s dvojmotorovým, neznáte provozní a pořizovací náklady. To je jako tvrdit, proboha proč prodávat fabii, když máme octavii a pro srandu uvést výkon motorů, nebo obsah kufru. Aero bude cílit na ty zákazníky, kteří potřebují levné stroje. Nízkou cenu letové hodiny. A toho nedosáhnou ani instalací dvou motorů, ani tahem rovnajícím se vlastní hmotnosti. L39 potenciál má, otázkou ale je, zda se to zase nepohnojí špatnou obchodní strategií.

0/0
21.7.2014 20:47
Foto

L22e36n63k39a 13N82o28v19o83t87n27á 1200174723785

Líbí se mi, že češi "nespí"!R^

+3/0
17.7.2014 10:27

M78i50c23h28a85l 86K33o31l66á77ř 9580801170

Pokud vím, tak pokus o modernizaci L-39 už byl, vzniklo cosi ve smyslu L-39M později označené jako L-59 a po další modernizaci jako L-159), nicméně L-39M skončilo snad u pěti prototypů a šlo k ledu.

Co je teď jinak?

Neprudím, neznám detaily, jen se ptám...

0/0
17.7.2014 9:29

J92a52r42o76s23l56a39v 66B25r68ü71m30m95e23r 7894663166

Tohle jde mnohem dál.

0/0
17.7.2014 9:32

J54a65r17o62s60l47a19v 50B13r28ü88m14m96e60r 7544113216

Jinak dobrý pois L-39M/MS

http://cs.wikipedia.org/wiki/Aero_L-39MS

+1/0
17.7.2014 9:34

P25e41t54r 50B 5961593429228

Ono se to podle vnějších znaků laikovi nezdá, ale jinak třeba L159 je oproti L39 nebo L59 úplně jiný éro. Stačí se podívat třeba na stoupavost: L39C: 22 m/s, L159: 62 m/s. To už je sakra rozdíl. Nové modifikace letadla přinesou spoustu nových a zajímavých věcí. Jsem jenom zvědavý, jak se to bude chovat s palivem v křídlech (rozložení hmotnosti a vliv na letové výkony).

0/0
17.7.2014 10:46

R62i80c51h97a88r73d 42T63r59e33f92i73l 4541415149330

Je to pouze projekt na papíru. Není připraveno vůbec nic. Už samo o sobě prohlásit že se zahájí vývoj až se najde zákazník je zhovadilost prvního stupně. Neumím si představit zákazníka který se na základě "obrázku" rozhodne do toho projektu napumpovat peníze.

0/−2
16.7.2014 23:24

B35e19n 38P50a61v28k18a 1267283847961

Asi si vzali příklad z českých bytových developerů;-D

+1/0
16.7.2014 23:56

J58a22r65o56m15í73r 49K97r66á66l 4520239534559

Třeba se rozhodne na základě dobrých zkušeností s L29 a L39.  V USA je mají i soukromníci pro zábavu a pochvalují si ovladatelnost a nízké náklady.

+2/0
17.7.2014 8:10

L49i46b36o61r 37C66h83o36c31h25o86l31a91t60y 9437713343788

To je běžná praxe. Naopak vývoj bez prvního zákazníka je spíše výjimkou.

+1/0
17.7.2014 11:21

J14a75n 83J51e93l75í86n10e14k 8433475652826

Tohle je spravny krok. My nemuzeme vyrabet konkurenci k F22, nebo F35. Naopak vycvikovy dvoumistny stroj je velmi perspektivni volba. Vetsi armad cvici svoje piloty na starsich strojich, jejiz udrzba je ovsem velmi nakladna.

+9/−1
16.7.2014 18:47

P95e83t93r 21M81a81r64e90č28e23k 1313901509698

Přesně tak. :-) hrozěn se mi líbí představy místních leteckých "expertů". Kteří mají za to , že výcvik pilotů probíhá od počátku na dvoumístných variantách F18 ; 35 a jejich ekvivalentech.

+2/−2
16.7.2014 18:52

B83e80n 88P64a93v42k72a 1197763717971

Výcvik probíhá od kluzáku. Tak nebylo by nakonec lepší dělat kluzáky?

0/−1
16.7.2014 18:55

J52a59r73o37s61l49a88v 64B42r90ü46m97m48e61r 7894693876

Myslíte větroně. A ty děláme také.

+3/0
16.7.2014 18:56

J84a62n 61Š59k53r16a12b28á25n78e52k 7325190868172

jaký je rozdíl mezi kluzákem a větroněm?

0/0
16.7.2014 19:34

J32o23s39e31f 89N63o65v72á42k 2352182785474

Je to totéž. Správně je to kluzák, ale lidově se větroněm myslí letadlo udělané na bezmotorové létání a kluzákem letadlo na "jednosměrnou dopravu" (např. vojenské kluzáky používané za druhé světové války)

0/0
16.7.2014 19:50

J82a49n 12Š13k71r83a33b24á19n47e98k 7535710198462

tak já si doposud myslel že to je jedno a to samé, Jaroslav mě ale svoji poznámkou znejistil.. :-)

+1/0
16.7.2014 19:52

J70a45r41o32s13l39a74v 35B31r68ü78m34m28e89r 7294343446

Máte pravdu, ono klasické kluzáky dnes nevidět.

0/0
16.7.2014 19:55

B37e64n 44P74a75v48k59a 1357623917221

Tak to jsem netušil.

0/0
16.7.2014 20:01

P74e40t77r 28L53u28k12e95š 6923851

K tomu kluzáku: letecká terminologie má kořeny v názvoslovné soutěži, která proběhla v roce 1923. V ní se objevil návrh na "bezmruk" (nemá motor - nemručí):-)

+2/0
17.7.2014 10:33

D74a18n18i24e80l 44U92r58b14á33n89e23k 6637268169738

Výcvik nemusí probíhat od kluzáku. Výcvik na motorová letadla začíná licencí PPL a to jsou motorová letadla. Přesněji PPL SEP.

0/0
17.7.2014 0:21

Z71d93e96n80e95k 50V46r62b59a 8909905593797

Nikoli, kluzák je zbytná výcviková větev a motorový pilot dnes výcvikem na kluzáku nezačíná. Jde rovnou do motorového éra. Dnes už jsou dokonce snahy učit piloty kluzáků na motorových letounech (ULL). Z hlediska pilotáže to je totiž prakticky stejné, ale organizace výcviku a finanční náročnost je mnohem menší. Pro létání s kluzákem potřebujete vlečnou nebo naviják s obsluhou a minimálně jednoho dalšího člověka na zemi a to všechno stojí peníze o časové náročnosti nemluvě. Je tudíž snaha naučit létat na motorovém letadle (S trochou plynu to letí jako kluzák...) a pak přeškolit na kluzák. U nás se zatím díky jakž takž fungujícím aeroklubům létá výcvik stále klasicky, ale ve světě už se to úspěšně vyzkoušelo a praktikuje.

0/0
21.7.2014 20:57

K98a86r32e40l 58D61v56o36ř59á94k 3133666754577

Copak to někdo tvrdí? co tu tvrdime je, ze jsou lepší alternativy než 65 let staré, byt modernizované letadlo

0/0
16.7.2014 18:55

J67i32ř61í 76K60o22d79ý56d17e98k 7210880336703

ale ne každý stát si je může dovolit.

0/0
16.7.2014 18:58

K54a64r88e53l 42D78v15o46ř66á81k 3143636584477

A který sťat si je muže dovolit, když alcy za 50 mega se nedaly prodat?

+1/−1
16.7.2014 18:59

J21a98r92o24s30l92a77v 39B96r24ü39m47m10e52r 7794333286

Skladové Alcy jsou jednomístné bitevníky s americkou vojenskou technikou. A relativně moc složitý, moderní a provozně drahý. Prakticky neprodekná kombinace.

+5/0
16.7.2014 19:02

J69i37ř84í 80K94o15d59ý33d96e52k 7310650796713

Stejné, které již desítky let používali původní L39

0/0
16.7.2014 19:03

K96a62r41e45l 17D16v96o67ř40á92k 3253666744247

Kdyby to bylo jak říkáte, tak by ty alcy za par kacek nakoupili. Což se nestalo. Asi maji jinou strategii do budoucna.

0/0
16.7.2014 19:07

J94a77r61o65s43l62a44v 35B72r66ü25m92m42e89r 7334493556

Alca je úplně něco jiného, než L-39, zvláště ty skladové. Nehledě na to, že státům, kam můžeme prodal L-39, většinou nesmí me prodat americkou techniku.

+5/0
16.7.2014 19:13

K73a27r51e41l 83D67v16o71ř26á31k 3113966914657

Neotravujte chylaku. Napsal jsem, ze si me nemate vsimat ne?

0/−9
16.7.2014 19:16

J37a40r44o38s28l89a65v 31B26r37ü70m88m74e29r 7234723166

Když píšeš nesmysly, tak je tu nemůžu nechat pro ostatní čtenáře neopravené.

+5/0
16.7.2014 19:20

P44e89t47r 50L49u32k81e20š 6203541

Jaroslave, máte samozřejmě pravdu, takový Boeing 747 je současník našeho L-39 a vyrábí se stále. Karel na první (ani na druhý) pohled nějakou modernizaci nepozná. O aeroplánech absolutně nic neví a potřebuje Vám vynadat:-) Kdyby se dnes zastavil "U Holanů" a předvedl svůj agresivní výstup (oslovení úchyle do slušné společnosti nepatří), tak by se ho někdo jistě ujal. Nejdřív by dostal odbornou přednášku o draku, motoru a avionice.  Potom po čuni. To druhé by patrně přežil.

+5/0
17.7.2014 2:55

J92a26n 41J42e37l80í10n87e62k 8973615152596

Alca je přeci úplně jiné letadlo!

0/0
16.7.2014 21:36

J88a51r10o23m69í94r 92K86r58á53l 4250659164549

To Karel asi nerozlišule.  Má to křídla, motor a sedí v tom chlap, ne ? ;-);-D

+1/0
17.7.2014 8:13

K24a86r17e62l 27D18v44o72ř15á84k 3943426184737

Nebo myslíte, ze to budou sekat po 20 milionech?

0/0
16.7.2014 19:01

D41a60n74i54e39l 40U57r98b49á19n21e25k 6267678449728

Aerodynamické řešení L-39 je velmi čisté a jedno z nejpovedenějších na světě. A to že je staré je relativní. Kdy třeba myslíte, že vzlétl prototyp MiG-29? A myslíte, že je to po aerodynamické stránce zastaralé letadlo? V oboru aerodynamiky neplatí, že každé nové řešení je lepší a řešení stará 40 let jsou zastaralá.

+8/0
16.7.2014 21:13

J25a75r31o36m85í10r 55K44r43á96l 4250269464259

R^ Tak.  Stačí se podívat, kdy vznikala SR-71, nebo F15, F16.  A Jumbo létá 40 let a dodnes je to špičkový stroj.

+1/0
17.7.2014 9:51

J28a36n 86J28e55l96í77n70e36k 8753965252476

Ale vývoj nového letadla je neskutečně drahá záležitost. Tady se použije již známe a doplní a vylepšení. Nevidím důvod, proč takové letadlo vyvíjet celé znovu. Albatrosy jsou i dnes velmi dobrá letadla, také proto je využívá třeba Breitling Jet Team. Letadla nejsou auta, vemte si Boeing 747 nebo 737, v podstatě to jsou velmi stará letadla, ale prošla řadou modernizací a stále to jsou skvělé stroje.

+3/0
16.7.2014 21:35

J97a50r12o90s75l37a41v 68B28r21ü80m87m40e14r 7394203426

Anebo taková F-16, letos oslavila 40 let od prvního vzletu a stále se vyrábí. Samozřejmě dnešní a původní se moc nedají srovnávat.

+2/0
16.7.2014 22:24

R25i40c61h33a89r84d 38P96o22d46z93i54m49e54k 2391697616

Letadlo není auto. U aut je normální, že se vydává co 5 let nový model nebo alespoň facelift u letadel tomu tak není.

0/0
17.7.2014 12:57

J57a93n 41J15e48l87í14n55e10k 8243155402246

Takovej Dvořák vůbec netuší, co mluví.

+1/0
16.7.2014 21:38

R92i48c59h92a60r65d 62T24r18e65f73i92l 4631905469230

Evidentně nemáš představu o světovém trhu se cvičnými letouny.

0/0
16.7.2014 23:25

V78l66a51d27i78m56í44r 78M36a75c51a57n 4778893691324

Letadlo nádherné, ale ten komentář drmolícího a  rrrráčkujícího zástupce firmy Aero, to je dost děs ! Takhle si skutečně propagační video nepředstavuji...Rv

+1/0
16.7.2014 18:46

J66a96n 53H55o94n55z92í72k 4172471492383

Přeji aby jim to vyšloR^

+16/0
16.7.2014 18:38

K66a21r83e96l 66D42v31o57ř62á23k 3453456134807

Bylo by to super, nicméně v opačném případe doufám, ze konečné zkrachuji a nebudeme to zase platit my - danovi poplatnici

+2/−6
16.7.2014 18:40

J65a83n 23F15i45s27c95h50e36r 9654465890

Oni plánují vyrobit jen to, proto co bude zájemce, který se zaváže ke koupi. Nebudou vyrábět do zásoby a pak platit za uskladnění, kontroly, ostrahu apod.

+1/−1
16.7.2014 18:59

K28a32r72e78l 20L41i17š16k21a 7256913537891

Jenže nejdražší je vývoj

0/0
16.7.2014 19:00

J45a67r21o69s52l61a17v 52B23r88ü18m58m11e11r 7314423266

Tohle je modernizovaný L-39, navíc i to nové křídlo je jen oprášení starších plánů. Vývoj zde bude relativně levný.

+1/−1
16.7.2014 19:05

K84a27r59e76l 23D97v83o82ř12á14k 3383966694507

OK, tak by to melo byt, uvidíme jestli to tak bude

0/0
16.7.2014 19:02

Najdete na iDNES.cz