Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Aero „oprášilo“ Albatrosa. Letoun L-39 NG bude cvičit i bojovat

Společnost Aero Vodochody se pustila do projektu zásadní modernizace letounu L-39. Podívejte se, jakých změn se populární Albatros dočkal.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P67e49t91r 96S80t79u47c37h62l20í21k 7236635301400

Moc pěkné letadlo, až na toho ráčkujícího komentátora.

0/0
9.8.2014 16:19

Z94d60e67n55e12k 92V13r91b83a 8679485703377

Jistě, konkurenci mít bude. Nicméně nelze srovnávat jednomotorový stroj s dvojmotorovým, neznáte provozní a pořizovací náklady. To je jako tvrdit, proboha proč prodávat fabii, když máme octavii a pro srandu uvést výkon motorů, nebo obsah kufru. Aero bude cílit na ty zákazníky, kteří potřebují levné stroje. Nízkou cenu letové hodiny. A toho nedosáhnou ani instalací dvou motorů, ani tahem rovnajícím se vlastní hmotnosti. L39 potenciál má, otázkou ale je, zda se to zase nepohnojí špatnou obchodní strategií.

0/0
21.7.2014 20:47
Foto

L21e62n88k78a 27N14o62v58o35t52n51á 1910224213295

Líbí se mi, že češi "nespí"!R^

+3/0
17.7.2014 10:27

M40i31c95h88a80l 80K71o75l79á17ř 9700871640

Pokud vím, tak pokus o modernizaci L-39 už byl, vzniklo cosi ve smyslu L-39M později označené jako L-59 a po další modernizaci jako L-159), nicméně L-39M skončilo snad u pěti prototypů a šlo k ledu.

Co je teď jinak?

Neprudím, neznám detaily, jen se ptám...

0/0
17.7.2014 9:29

J57a17r38o42s19l19a26v 10B31r41ü95m58m67e81r 7694173266

Tohle jde mnohem dál.

0/0
17.7.2014 9:32

J62a89r80o82s61l62a71v 59B88r55ü48m86m18e70r 7564263966

Jinak dobrý pois L-39M/MS

http://cs.wikipedia.org/wiki/Aero_L-39MS

+1/0
17.7.2014 9:34

P10e27t24r 19B 5821123949298

Ono se to podle vnějších znaků laikovi nezdá, ale jinak třeba L159 je oproti L39 nebo L59 úplně jiný éro. Stačí se podívat třeba na stoupavost: L39C: 22 m/s, L159: 62 m/s. To už je sakra rozdíl. Nové modifikace letadla přinesou spoustu nových a zajímavých věcí. Jsem jenom zvědavý, jak se to bude chovat s palivem v křídlech (rozložení hmotnosti a vliv na letové výkony).

0/0
17.7.2014 10:46

R18i88c10h39a23r98d 12T67r63e54f79i16l 4811955549650

Je to pouze projekt na papíru. Není připraveno vůbec nic. Už samo o sobě prohlásit že se zahájí vývoj až se najde zákazník je zhovadilost prvního stupně. Neumím si představit zákazníka který se na základě "obrázku" rozhodne do toho projektu napumpovat peníze.

0/−2
16.7.2014 23:24

B82e29n 63P76a22v23k70a 1487423697801

Asi si vzali příklad z českých bytových developerů;-D

+1/0
16.7.2014 23:56

J52a92r16o79m87í84r 62K52r72á71l 4290759564469

Třeba se rozhodne na základě dobrých zkušeností s L29 a L39.  V USA je mají i soukromníci pro zábavu a pochvalují si ovladatelnost a nízké náklady.

+2/0
17.7.2014 8:10

L28i54b26o75r 19C25h14o71c57h35o62l48a28t16y 9947283603958

To je běžná praxe. Naopak vývoj bez prvního zákazníka je spíše výjimkou.

+1/0
17.7.2014 11:21

J52a28n 58J74e56l73í90n30e28k 8533805932626

Tohle je spravny krok. My nemuzeme vyrabet konkurenci k F22, nebo F35. Naopak vycvikovy dvoumistny stroj je velmi perspektivni volba. Vetsi armad cvici svoje piloty na starsich strojich, jejiz udrzba je ovsem velmi nakladna.

+9/−1
16.7.2014 18:47

P52e16t40r 93M68a53r71e32č54e75k 1793441799268

Přesně tak. :-) hrozěn se mi líbí představy místních leteckých "expertů". Kteří mají za to , že výcvik pilotů probíhá od počátku na dvoumístných variantách F18 ; 35 a jejich ekvivalentech.

+2/−2
16.7.2014 18:52

B49e66n 56P56a54v20k32a 1337373867531

Výcvik probíhá od kluzáku. Tak nebylo by nakonec lepší dělat kluzáky?

0/−1
16.7.2014 18:55

J96a51r84o88s96l60a90v 63B72r19ü41m87m22e36r 7734873736

Myslíte větroně. A ty děláme také.

+3/0
16.7.2014 18:56

J96a51n 78Š40k75r57a51b63á70n95e36k 7825390298772

jaký je rozdíl mezi kluzákem a větroněm?

0/0
16.7.2014 19:34

J52o49s70e11f 86N43o57v25á88k 2792172165184

Je to totéž. Správně je to kluzák, ale lidově se větroněm myslí letadlo udělané na bezmotorové létání a kluzákem letadlo na "jednosměrnou dopravu" (např. vojenské kluzáky používané za druhé světové války)

0/0
16.7.2014 19:50

J78a43n 30Š79k31r58a35b85á18n23e31k 7925420348352

tak já si doposud myslel že to je jedno a to samé, Jaroslav mě ale svoji poznámkou znejistil.. :-)

+1/0
16.7.2014 19:52

J64a63r79o42s89l62a44v 71B64r72ü11m39m49e36r 7894593676

Máte pravdu, ono klasické kluzáky dnes nevidět.

0/0
16.7.2014 19:55

B51e43n 83P37a75v55k60a 1807923917431

Tak to jsem netušil.

0/0
16.7.2014 20:01

P36e49t17r 53L18u31k59e34š 6983741

K tomu kluzáku: letecká terminologie má kořeny v názvoslovné soutěži, která proběhla v roce 1923. V ní se objevil návrh na "bezmruk" (nemá motor - nemručí):-)

+2/0
17.7.2014 10:33

D25a54n43i70e64l 17U30r28b84á58n28e63k 6627518989508

Výcvik nemusí probíhat od kluzáku. Výcvik na motorová letadla začíná licencí PPL a to jsou motorová letadla. Přesněji PPL SEP.

0/0
17.7.2014 0:21

Z97d88e18n29e60k 95V69r11b45a 8259645563307

Nikoli, kluzák je zbytná výcviková větev a motorový pilot dnes výcvikem na kluzáku nezačíná. Jde rovnou do motorového éra. Dnes už jsou dokonce snahy učit piloty kluzáků na motorových letounech (ULL). Z hlediska pilotáže to je totiž prakticky stejné, ale organizace výcviku a finanční náročnost je mnohem menší. Pro létání s kluzákem potřebujete vlečnou nebo naviják s obsluhou a minimálně jednoho dalšího člověka na zemi a to všechno stojí peníze o časové náročnosti nemluvě. Je tudíž snaha naučit létat na motorovém letadle (S trochou plynu to letí jako kluzák...) a pak přeškolit na kluzák. U nás se zatím díky jakž takž fungujícím aeroklubům létá výcvik stále klasicky, ale ve světě už se to úspěšně vyzkoušelo a praktikuje.

0/0
21.7.2014 20:57

K28a75r64e59l 92D35v87o50ř65á20k 3483406614177

Copak to někdo tvrdí? co tu tvrdime je, ze jsou lepší alternativy než 65 let staré, byt modernizované letadlo

0/0
16.7.2014 18:55

J43i25ř72í 85K65o54d67ý33d70e25k 7790230296833

ale ne každý stát si je může dovolit.

0/0
16.7.2014 18:58

K42a35r48e51l 72D96v66o81ř62á13k 3683256204987

A který sťat si je muže dovolit, když alcy za 50 mega se nedaly prodat?

+1/−1
16.7.2014 18:59

J42a77r69o88s98l87a36v 84B72r39ü98m12m62e94r 7154493796

Skladové Alcy jsou jednomístné bitevníky s americkou vojenskou technikou. A relativně moc složitý, moderní a provozně drahý. Prakticky neprodekná kombinace.

+5/0
16.7.2014 19:02

J79i16ř13í 17K39o71d95ý66d64e50k 7610610686263

Stejné, které již desítky let používali původní L39

0/0
16.7.2014 19:03

K49a43r67e89l 92D55v90o24ř40á57k 3563626194527

Kdyby to bylo jak říkáte, tak by ty alcy za par kacek nakoupili. Což se nestalo. Asi maji jinou strategii do budoucna.

0/0
16.7.2014 19:07

J70a44r71o76s23l33a88v 18B16r91ü12m16m73e32r 7434473736

Alca je úplně něco jiného, než L-39, zvláště ty skladové. Nehledě na to, že státům, kam můžeme prodal L-39, většinou nesmí me prodat americkou techniku.

+5/0
16.7.2014 19:13

K32a13r22e58l 67D93v14o21ř92á88k 3643756554597

Neotravujte chylaku. Napsal jsem, ze si me nemate vsimat ne?

0/−9
16.7.2014 19:16

J76a61r52o94s29l77a84v 48B45r37ü41m37m75e87r 7854813676

Když píšeš nesmysly, tak je tu nemůžu nechat pro ostatní čtenáře neopravené.

+5/0
16.7.2014 19:20

P79e92t82r 34L58u96k93e13š 6493671

Jaroslave, máte samozřejmě pravdu, takový Boeing 747 je současník našeho L-39 a vyrábí se stále. Karel na první (ani na druhý) pohled nějakou modernizaci nepozná. O aeroplánech absolutně nic neví a potřebuje Vám vynadat:-) Kdyby se dnes zastavil "U Holanů" a předvedl svůj agresivní výstup (oslovení úchyle do slušné společnosti nepatří), tak by se ho někdo jistě ujal. Nejdřív by dostal odbornou přednášku o draku, motoru a avionice.  Potom po čuni. To druhé by patrně přežil.

+5/0
17.7.2014 2:55

J64a29n 43J34e42l60í41n34e53k 8303365242686

Alca je přeci úplně jiné letadlo!

0/0
16.7.2014 21:36

J88a83r66o84m27í39r 28K26r35á21l 4300849824719

To Karel asi nerozlišule.  Má to křídla, motor a sedí v tom chlap, ne ? ;-);-D

+1/0
17.7.2014 8:13

K35a28r64e58l 90D79v20o29ř28á11k 3123976764447

Nebo myslíte, ze to budou sekat po 20 milionech?

0/0
16.7.2014 19:01

D62a41n60i40e65l 33U92r50b90á22n75e72k 6317508399188

Aerodynamické řešení L-39 je velmi čisté a jedno z nejpovedenějších na světě. A to že je staré je relativní. Kdy třeba myslíte, že vzlétl prototyp MiG-29? A myslíte, že je to po aerodynamické stránce zastaralé letadlo? V oboru aerodynamiky neplatí, že každé nové řešení je lepší a řešení stará 40 let jsou zastaralá.

+8/0
16.7.2014 21:13

J23a48r58o87m15í16r 88K71r45á43l 4570699644649

R^ Tak.  Stačí se podívat, kdy vznikala SR-71, nebo F15, F16.  A Jumbo létá 40 let a dodnes je to špičkový stroj.

+1/0
17.7.2014 9:51

J81a28n 62J83e63l92í59n88e28k 8583775842366

Ale vývoj nového letadla je neskutečně drahá záležitost. Tady se použije již známe a doplní a vylepšení. Nevidím důvod, proč takové letadlo vyvíjet celé znovu. Albatrosy jsou i dnes velmi dobrá letadla, také proto je využívá třeba Breitling Jet Team. Letadla nejsou auta, vemte si Boeing 747 nebo 737, v podstatě to jsou velmi stará letadla, ale prošla řadou modernizací a stále to jsou skvělé stroje.

+3/0
16.7.2014 21:35

J52a81r28o58s69l89a20v 87B63r48ü87m38m55e52r 7884943316

Anebo taková F-16, letos oslavila 40 let od prvního vzletu a stále se vyrábí. Samozřejmě dnešní a původní se moc nedají srovnávat.

+2/0
16.7.2014 22:24

R75i33c84h35a39r57d 19P46o86d45z57i34m29e10k 2201297796

Letadlo není auto. U aut je normální, že se vydává co 5 let nový model nebo alespoň facelift u letadel tomu tak není.

0/0
17.7.2014 12:57

J46a88n 27J84e87l78í53n76e28k 8783745542176

Takovej Dvořák vůbec netuší, co mluví.

+1/0
16.7.2014 21:38

R49i70c92h96a82r53d 98T10r22e33f18i21l 4811535619620

Evidentně nemáš představu o světovém trhu se cvičnými letouny.

0/0
16.7.2014 23:25

V43l48a77d18i74m15í98r 77M45a86c54a40n 4588213781434

Letadlo nádherné, ale ten komentář drmolícího a  rrrráčkujícího zástupce firmy Aero, to je dost děs ! Takhle si skutečně propagační video nepředstavuji...Rv

+1/0
16.7.2014 18:46

J91a78n 94H86o40n32z26í65k 4292791342653

Přeji aby jim to vyšloR^

+16/0
16.7.2014 18:38

K18a73r15e34l 91D23v83o39ř96á45k 3423436704247

Bylo by to super, nicméně v opačném případe doufám, ze konečné zkrachuji a nebudeme to zase platit my - danovi poplatnici

+2/−6
16.7.2014 18:40

J61a94n 98F68i51s10c54h73e28r 9134575740

Oni plánují vyrobit jen to, proto co bude zájemce, který se zaváže ke koupi. Nebudou vyrábět do zásoby a pak platit za uskladnění, kontroly, ostrahu apod.

+1/−1
16.7.2014 18:59

K32a21r31e21l 87L94i80š43k69a 7706813297481

Jenže nejdražší je vývoj

0/0
16.7.2014 19:00

J44a37r48o46s56l46a60v 26B25r69ü30m66m60e37r 7334203436

Tohle je modernizovaný L-39, navíc i to nové křídlo je jen oprášení starších plánů. Vývoj zde bude relativně levný.

+1/−1
16.7.2014 19:05

K54a12r75e27l 90D72v17o85ř56á46k 3623366544897

OK, tak by to melo byt, uvidíme jestli to tak bude

0/0
16.7.2014 19:02







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.