- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
No jo, mizela z radaru, záhada. A navíc, proč by to NATO dělalo, když jsme členy?
( Zbytečná záhada. Měli se mně, starého důchodce, hned zeptat, nemuseli zbytečně hloubat. Rozluštění hádanky se přímo nabízí )
Ruský systém "Хибины", odzkoušený poprvé v Burjatské republice, umístěný na družicích, jen odzkoušeli trochu blíž praxi.
10.dubna na radarovém systému Aegis USA torpédoborce Donald Cook (se střelami Tomahawk na palubě, když překročil úmluvu o době pobytu v Černém moři, vrátil se do přístavu v Rumunsku prý s konsternovanou posádkou včetně velení až po Pentagon), a pak jen takové mírně zneklidňující "polechtání" s letovým provozem, Aby si snad někdo nemyslel, že to nemohou namířit kamkoliv. USA a NATO ovšem mohou být zneklidněny víc než mírně..
vy tu konsternovanou posadku a vedeni znate osobne, nebo odkud mate ty informace? ze by vycucano z prstu?
To nemuselo byt jenom "ruseni radaru". Signaly ze zeme k letadlum, a z letadel k zemi, se ukazi na obrazovkach az po zpracovani pozemnimi stanicemi.
To nevadí, naštěstí mám v autě ještě jeden výbušný motor.
Omlouvám se .Autorka prý nedostatek technického vzdělání nahrazuje nadšením.Ať jde mezi pravý a levý palec od noh.
Vážený pane Dvořáku,
všimněte si, že obě vteřiny se vyskytují v přímé citaci mluvčího dotčené instituce. A přímá vyjádření ze zásady neupravuji, nepovažuji to za slušné - buď použiji to, co zdroj skutečně řekl/napsal, nebo to nepoužiji vůbec.
Původně jsem měla v úmyslu Vám níže i vysvětlit svou teorii, proč my novináři pořád sklouzáváme k používání zastaralých vteřin a třeba i slíbit, že se budu snažit dávat si pozor na užívání správných sekund (neboť o rozlišení samozřejmě vím)... ale po Vašem doporučení, abych se odebrala mezi palce, mě poněkud přešla chuť k diskusi. Takže přeju pěkný den a mějte se.
Udělat to někdo z našich občanů, tak je stíhán pro trestný čin obecné ohrožení.
... naštěstí jen kamarádi z "Natíčka", vygumovali letadýlka z nebíčka!
Trochu silná káva! Že tým ohrozujú civilistov - to ich ani nenapadlo. Práve radary by mohli odvrátiť kolízne kurzy - a ich rušením sa mohlo stať (našťastie sa nestalo), že by sa vo vzduchu "stretli" dve lietadlá. A potom kto by bol zodpovedný? Pilot? Dispečer letovej prevádzky? Určite by to na nich hodili...... Ak by sa spojili všetky letecké spoločnosti, všetky dotknuté letiská, ATC a podali žalobu na vládu USA pre ohrozovanie leteckej prevádzky, pre pokus o hromadnú vraždu a aj možno pokus o teroristický čin - neviem, neviem, ako by sa Obama krútil.
Už let tento samotný fakt navodzuje nedôveru v NATO, v ozbrojené zložky, v úsudok generálov, sediacich v bunkroch.... Vedome hazardovali so stovkami životov.....
Keďže rušili radary - tak ich rušili dôkladne - nielen tie pozemné, ale istotne i tie letecké, odpovedače a preto piloti lietadiel ani nevedeli, kde sa druhé lietadlo vo vzduchu nachádza - jediné spojenie bolo komunikáciou cez vysielačky.
Na TCAS to prý vliv nemělo. Jinak letadla na radaru vidět byly, ale chyběly doplňující informace (identifikace, rychlost, kurz...)
Podle odborníků nešlo o nijak výrazné ohrožení bezpečnosti letového provozu.... Prima, takže až příště nějaký chuligán ze srandy postaví k letišti nějakou rušičku objednanou z eBay, tak může být u soudu v klidu, protože bezpečnost provozu výrazně nenaruší. A nebo ho budou chtít křižovat za obecné ohrožení, protože není NATO.
Desítky vteřin?Je tady řeč o úhlech?Technet ???????
spíš to vypadá na čas - cituji: ".... Zaznamenali jsme náhodné výpadky detekce letadel ... v trvání desítek vteřin až několika minut,....
Znenadání zmizely údaje o výšce, lokaci a identitě a další informace o celkem 13 letadlech nacházejících se nad Rakouskem. V obou případech na zhruba 25 minut."
Upřímně, zaplať za to. Ono jde o to, že ten systém je poměrně snadno zranitelný, což ostatně platí o téměř jakékoliv komunikaci. Na druhou strany systémy v letectví jsou stále vedeny k dokonalosti a téměř 100%ní technické spolehlivosti, což může vést k falešnému pocitu bezpečí. Je tudíž docela dobře, když je občas "naznačeno", že ta spolehlivost není absolutní a je to cvičeno nejenom teoreticky, ale i prakticky. Nebo by se nám taky mohlo jednou stát, že nějaký adolescent s rušičkou si jen tak z dlouhé chvíle sundá pár letadel. A vězte, že cvoků běhá mezi námi více než dost.
Stačí dispečer, který má "zásek" a bůh ví kolik minut zírá na obrazovku radaru, kde se mu k sobě blíží jediná dvě letadla ve vzduchu široko daleko.. (Švýcarsko)