Diskuse k článku

Vzpoura proti taxi aplikaci je jako ničení strojů za průmyslové revoluce

Příchod nových technologií s sebou vždy nese ohrožení pracovních míst, ale i nabídku míst nových. Snaha bránit se novinkám je dnes stejná, jako na začátku průmyslové revoluce, myslí si šéf výstavy spotřební elektroniky CES, Gary Shapiro.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P60a81v72e83l 79O77d84r22a60z66i21l 6744119507650

Spoustě lidí se nepodařilo pochopit, že občasná spolujízda není podnikání jako je taxikaření. Čili se to nedá srovnávat, nemůžete brát lidi na ulici ani stát na štaflech.

Ale že to nechápou někteří taxikáři není zrovna divné, lidi, kteří 70 procent "pracovní doby" prostojí a propindají obecně moc bystří nebudou.

+1/0
23.6.2014 22:58

M48a48r30e94k 72H79r88u67b66y 6137752971228

Spouste lidi je ten rozdil vcelku ukradeny, potrebuji se proste dostat odnekud nekam, vcas a levne;-)

0/0
24.6.2014 14:04

M59i57c22h57a94l 15M38a93l33a21t 8230914518841

Co je to za stupidní článek? Program pro vyhledávání levnějšího taxi není žádná nová technologie. To se jen někdo doma nudil a vytvořil prográmek do mobilu, který je dobrý v tom, že se do něj můžou zaregistrovat i malí levnější taxikáři, kteří nemají monopoly a neokrádají v Praze. Demonstrující taxikáři budou muset zlevnit a přestat okrádat. O nic jiného v tomto sporu nejde. A o novou technologii už vůbec ne;-D;-D

0/0
23.6.2014 18:56

L10u54k73á78š 33K14o89h18o96u70t 7138594292719

Vždy když se objeví nová technologie která překoná nějakou stávající tak je snaha to zadupat do země...

Máme internet a různé "ochranné" organizace se jej snaží svázat protože s internetem přišla rychlá výměna informaci a to samožřejmě snížilo tržby různým producentům... ti pak místo toho aby nabídli funkční systém prodeje online za rozumnou cenu tak by nejraději vše zrušili a vrátili se do doby CD (nejlépe před příchod CD-RW mechanik). Nepochopí že vše se vyvíjí a že zlatá éra mega výdělků je prostě pryč...

S Uberem mi to přijde obdobné... nemá smysl s tím bojovat pánové... je třeba inovovat to jak svou práci děláte, nabídnout něco podobného a k tomu třeba něco navíc... Jakékoliv podnikání bez inovace jednou zůstane pozadu a skončí. Taxi je služba která v současné podobě funguje desítky let a právě ji něco překonalo. Přestaňte fňukat a zamyslete se co můžete dělat jinak.

+2/0
19.6.2014 18:56

R24a15d79o14s79l72a62v 12K54l62a78u95d21a 5714258374172

Za tyhle plky tě někdo platí? Co do háje furt všichni máte s nějakou novou technologií. Jízdu zajišťuje řidič v osobním autě. V čem konkrétně tato technologie přinesla do tohoto "řemesla" změnu? V ničem. Neřeknu kdyby to aut jezdilo samo...

0/−3
19.6.2014 19:22

L13u31k94á87š 23K91o34h51o92u32t 7508594512549

vývoj nezastavíš... i když by vlády položili Uber tak to časem někdo udělá free a bude... lidská společnost se vyvíjí a zažité mantinely jí začínají být těsné... tak jako tak se časem bude muset ekonomika změnit... ideálně na něco kde nejde o peníze ale o zdroje...

V současné ekonomice spolu chtě nechtě soupeříme...

Časem snad vznikne systém který bude od základu postaven na principu spolupráce

0/0
19.6.2014 19:44

R45a84d66o79s27l40a18v 22K78l32a96u10d20a 5984378924272

Co to furt meleš ty vývoji? Řeč je o veřejné dopravě, ne o nějaké aplikaci do mobilu. Tou se fakt doposud nikdo nevozí.    Komunismus se ukázal jako velmi slepý směr. Toho sis nevšiml?

0/−1
19.6.2014 20:09

L92u69k62á10š 38K33o82h10o22u54t 7618854492219

Neříkám přeci že někoho vozí aplikace ale to že ta aplikace změnila nebo resp má potenciál změnit způsob jak dnes konkrétní služba funguje... to že taxi služby s něčím takovým nepřišly samy jen a jen jejich problém.Otázka legality je jistě na místě, ale jelikož obdobné problémy jsou viditelné ve více odvětvích je zřejmě na místě se zamyslet nad tím jestli to jak funguje lidská společnost stále vyhovuje i v dnešní době nebo zda je tento systém dlouhodobě problematický.

Nikdo tady nemluví o socialismu... současná ekonomika je dle mého názoru stejně slepá ulička jako byl socialismus...

Má totiž pár poměrně zásadních problémů:

1) vyžaduje cyklyckou spotřebu

2) předpokládá že zdroje jsou nekonečné

3) předpokládá že peníze jsou dostupné omezeně ad 1) cyklycká spotřeba je veliký ekologický problém a dříve či později ji nebude možné udržet ad 2) zdroje jsou omezené, na této planetě je konečné množství kovů, minerálů, dřeva.... dokážeme vyrobit konečné množství potravy atd... tato podmínka je zároveň důvod proč nelze udržet bod 1 ad 3) peníze jsou konečné jen v daném období - dlouhodobě jsou nekonečné (státy si další peníze jednoduše vyrobí ze vzduchu... vyplodí nějaký cár papíru, nazvou ho státním dluhopisem a IMF jim za to stejným stylem vytvoří jiný cár papíru který nazve půjčkou) Uvědomte si že peníze sami o sobě jsou k ničemu, jediné co má z dlouhodobého pohledu (několik generací) smysl řešit jsou fyzické zdroje planety.... peněz se v konečném důsledku nenajíte a ani si z nich nepostavíte dům... na to potřebujete jídlo, stavební materiál atd...

0/0
19.6.2014 22:46

P51a12v18e43l 20K54u90r96a95l 5971904520720

Inovujeme postupně. Je třeba maximálně postupovat ve všech možných směrech... nemáme automatické auto holt tady s tím zatím nepohneme, ale můžeme automatizovat dispečink... tak sem s tím.

Pokrok je třeba ve všech možných odvětvích a i v tom sebemenším který usnadní postup. sníží náklady.

Toto taky není komunismus - za transport zaplatím. S tím nemám problém ale nepotřebuju na to certifikovanou a registrovanou taxislužbu. Stačí mi kdokoliv mi zastaví rád mu zaplatím náklady a čas.

a čím méně regulované to bude, tím levnější to pro mne bude protože bude více konkurence která bude tlačit ceny dolů. To je primární výhody - nižší ceny služeb.

Aplikace do mobilu je nástroj který mi šetří čas, peníze a urychluje moji činnost. První krok... na dalších zlepšeních se pracuje. Bohužel to státy brzdí stupidními zákony a snahou o konzervaci současného stavu. Naopak potřebujeme maximálně redikální změny a žádné limity a regulace v ničem.

+1/0
21.6.2014 22:11

P90a23v81e34l 24M10o14r57a88v87e53c 3172619822798

Jízdu zajišťuje řidič v autě, ale jde o to jak a odkud si toho řidiče objednáš.

Přečtěte si článek, odpověď tam máte.

+1/0
19.6.2014 21:03

R14a84d55o35s38l20a55v 96K12l65a26u47d36a 5944738644182

Tak o to právě nejde vůbec. To je omyl některých vyčůránků kteří si myslí jak převezli zákony. Leda prd.

0/−4
19.6.2014 21:32

D84a60v91i85d 40D29i47r85g44a 7635611248

Ono to taky neinovuje řízení auta, ale dispečink (resp. jeho možnou absenci) taxi.

0/0
21.6.2014 13:01

J63i36ř58í 71S21o92j20k51a 5648232611448

rozdíl mezi Uberem a Taxi je asi jako rozdíl mezi Aukrem a Tescem, když prodáváte na aukru také nemáte žádné povolení prodávat, také nemáte vzdělání na prodavačku, také nedodržujete žádné hygienické normy prodejny a také neplatíte daně, takže co Tesco bude stávkovat proti Aukru ???  blbost prostě Uber pomáhá lidem a škodí taxikářům to je vše !!!!!!!!

+1/0
19.6.2014 14:05

J78a68k97u61b 77S62e25m33e45r31á10d 2907926721641

co to je za srovnani 8-o;-D prodavacka v tescu opravdu nemusi mit vzdelani na prodavacku .... hygienicke normy jsou pouze pro prodej potravin, coz se pres aukro nedeje..... jste dost mimo

+1/0
19.6.2014 16:51

K18a49r92e55l 92V82o48h39n66o75u24t 4118629220527

Řada taxikářských firem má obsluhu zákazníků vychytanou podobně. Uber je pro ně nekalou konkurencí, protože není postaven na nějaké extra pokrokové technologii, ale protože nedodržuje zákony. Tomu se pak dá těžko konkurovat.

+2/0
19.6.2014 13:51

J70i97ř56í 68S60o60j49k33a 5668112461898

hlavně že taxikáři s turbem zákony dodržují co ;-€

+3/0
19.6.2014 13:54

J28a14k58u80b 27S29e55m43e25r29á15d 2517436401381

a to je jako argument, aby teda jednali protipravne jini???

0/0
19.6.2014 16:52

J40a85r63o60s61l20a91v 59T11e43p33l21ý 6141674251360

V článku jsou dvě podivné myšlenky.

1. O novinách a internetu. Klasické noviny stojí nějakou tu korunu a díky tomu mohou platit novináře. Takový novinář pak může sledovat nějakou kauzu a kvalitně o ní informovat. Online zprávy jsou zdarma, příjmy musí hledat provozovatel jinde. A kdo ví jak se mu to daří. Podívejte se, jak vypadají zprávy na seznamu! Pár řádku převzatých z ČTK, samá ilustrační fotka. Kvalitní práce není zdarma.

PS: taxikáři ať klidně zmizí z povrchu světa :)

2. Paradox s nezaměstnaností. Jaký paradox? Jak mohla někoho napadnout taková pitomost? Každý nemůže dělat vývojáře software nebo lékaře. Tahle doba začíná být nezdravě nekritická a příliš korektní. Každý je jedinečný, každý něco umí, každý je úžasný....Ne, tak to není. Jsou mezi námi pitomci, kteří sotva dokážou poslat email nebo doporučený dopis, berou si půjčku kterou splácí půjčku, musí mít nové auto i když nemají na nájem a pivo a cigareta je přednější než cokoliv jiného. Ano, takoví lidé pak končí jako nezaměstnaní i když správně by se měli nazývat nezaměstnatelní! Docela by mě zajímalo kolik je nezaměstnaných java programátorů, sql analytiků nebo scrum masterů. A ještě něco...Když nám každý 2. musí jít studovat VŠ jen proto, aby měl titul a je mu jedno, že bude politolog, sociolog nebo dokonce odborník na EU tak se nedivme, že nejsou lidé pro IT, technologie, inovace.

+6/−1
19.6.2014 6:58

H54o55n91z29a 34Š18l94e95z81i17n77g37r 8519911143352

Vemte si , že v 15. století byla většina populace zaměstnána v zemědělství - a vy byste tehdy pronesl: Jednoho dne budou všichni tihle nevzdělatelní nevolníci, co umí jen kopat motykou, dělat na počítačích v kancelářích.

Byl byste za blázna a přesto se tak stalo.

+3/0
19.6.2014 7:19

J30a31n 19V47á12c50l83a79v36í54k 3562466921189

Cast tech nevolniku mohla byt klidne inteligentni, ale jen nemeli pristup ke vzdelani - ten je dnes prakticky volny, ale cast lidi proste nemuze delat lekare, programatora, konstruktera, chemika, ...

+2/0
19.6.2014 9:55

P50a75v10e91l 60K95u50r20a14l 5311904660780

tento zbytečný kanonen-futr se buď používal k tomu aby skutečně nakrmil kanony...

a nebo se prostě vzal a poslal se kolonizovat austrálii... ameriku... zabrat nové prostory kam bylo příliš riskantní posílat cenné lidi.

tay je nesmysl posílat odborníky v první vlně na Mars... ti jsou příliš cenní na to je riskovat.

0/0
19.6.2014 10:38

J54a41n 63V18á18c38l97a90v81í58k 3772346141709

On je nesmysl posilat kohokoli na Mars, ale podivejte se, z jakych kruhu se rekrutuji astronaute ... na rozdil od Australie a Ameriky vyzaduje vesmir (zatim) nadane lidi..

0/0
19.6.2014 13:50

P22a92v79e60l 57K12u72r65a12l 5371584410180

tahle planeta už je nám malá a potřebujeme akutně expandovat.

0/0
21.6.2014 22:05

P84e19t27r 86R56e45m71e39š 5471715462

Každá nová technologie zruší více pracovních míst než dokáže nabídnout nových a tím se jen zvyšuje nezaměstnanost. K čemu nám budou roboty a automaty na každém kroku, když člověk bude tvor nadbytečný a tím pádem bez prostředků? Tohle nepřinese nic dobrého.

0/−2
19.6.2014 6:43

P48e17t94r 26E68b27r 2322670553340

Tomu se říká zvyšování efektivity práce, díky tomu máme blahobyt.

+3/0
19.6.2014 6:46

V38á26c33l70a42v 63K15r87a39j36č58a 5756309229814

Ano, máme blahobyt, pokud nejste zrovna ten, co je na pracáku a nemůže sehnat práci.

+2/−1
19.6.2014 8:43

K63a70r30e88l 42F41u73k31s42a 3214500170563

R^

+1/0
19.6.2014 8:45

K96a84r14e89l 84U83r55b91a92n 2254234801659

A nikdy dříve nebyla společnost schopna i své nepracující lidi živit. ;-)

0/0
20.6.2014 10:30

J51i17n44d86ř71i86c81h 44H14r55d11l78i23č92k63a 4946894589914

Tohle už by muselo nastat dávno, pracovní místa ovšem nejen zanikají, ale i průběžně vznikají, vytvářejí se úplně nové obory činnosti.

+2/0
19.6.2014 6:58

K56a57r89e54l 31F68u89k46s66a 3884690550173

Nemuselo a nenastalo. Nikdy dříve jste neměl takto koncentrované bohatství a z toho logicky vyplývající přebytek úspor a krizi poptávky. Pokud to k tomu směřovalo, často se to vyřešilo válkou... Lidi si historii zjednodušují. Mrkněte se na nezaměstnanost v EU, která je katastrofální...

0/0
19.6.2014 8:48

P17e75t88r 66H86e55l49l63e34r 5213916394134

No zrovna jsem ad tím nedávno začal přemýšlet. A došlo mi, že zkrátka čím dál tím víc lidí zkrátka produktivní práci mít nebude. A pokud budeme chtít, aby byli zaměstnaní, tak se jim práce bude muset vymyslet a placeni budou z veřejných rozpočtů.

0/0
19.6.2014 11:03
Foto

P20e71t90r 90P96r13o66c31h34á17z60k62a 3222276802494

Moderní dobu chápu,jen nevím zda se s toho mám radovat,nebo brečet.

+4/0
19.6.2014 5:57

V25á54c43l10a93v 71P46o13t96k18a44n 8199383316457

To se hiz tvrdi 5000 let.

+2/0
19.6.2014 6:31

H97o25n28z57a 28Š55l74e91z66i87n84g82r 8679381133732

Může mi někdo vysvělit, v čem je fígl toho Uberu? Chápu, že je to aplikace na zavolání nejbližšího taxíku (strojový dispečink) - ale kde se berou ta (nelegální) auta a řidiči?

A co vlastně normálním taxikářům brání jet taky na Uberu?

+4/0
19.6.2014 5:57

P37a67v23e19l 66N57o39v19á48k 7351866929883

Jestli jsem to dobře pochopil tak Uber funguje tak že přes to jezdí soukromé auta a ne taxi za menší peníze.

+1/0
19.6.2014 6:47

H67o56n92z12a 70Š62l47e93z69i62n93g49r 8629761213182

A kde se berou ta soukromá auta? To jako se jednoho dne rozhodnu, koupím smrtfoun, stáhnu Uber, nasednu do auta a dělám taxikáře?

Potom nechápu, kde je problém - normálně dělám taxislužbu se vším všudy a nezáleži přeci, kdo mi dohazuje zákazníky, jetli nějaká aplikace, nebo dispečink. A musím dodržovat pravidla pro taxi, platit daně atd.

A nebo to jsou obyčejné spolujízdy, na které dneska máme různé jízdomaty a nic speciálního, co by ohrožovalo taxislužbu.

+2/0
19.6.2014 7:25

L87u77b74o93m43i16r 50K24u22b78a49t 4847193191910

On je to defacto jakobyjízdomat. Problémem je spíš to, že jej provozují vpodstatě jako taxislužbu. Ve výsledku je to tedy taxislužba, která ovšem ignoruje zákony a nehledí na to, zda jejich řidiči mají příslušná povolení. Takže je to vpodstatě takový jeden velký daňový únik spojený s nepovoleným podnikáním. Ovšem vlastně za to Uber nemůže, to je problém těch řidičů, že porušují zákony, nemají pojištění a oprávnění...

+1/0
19.6.2014 8:10

P67a80v13e97l 41N91o80v95á74k 7651796679153

Přesně tak to asi probíhá. Koupíte smartfoun, sosnete Uber, sednete do auta a děláte "taxikáře" problém právě je v tom, že nedodržujete pravidla pro taxi a daně neplatíte ;-)

0/0
20.6.2014 0:03
Foto

P29a68v13e80l 28K10a59s56í22k98, 54T61e16c77h89n91e22t61.83c59z

Řidiči Uberu také dělají zkoušky. Jen nejsou regulovaní městem, ale samotnou firmou Uber. Výhoda je v tom, že zákazník dá "zakázkuL, v podstatě takové "jsem tady, chci tam, kdo mne vezme?" a taxikářům v okolí se zakázka zobrazí. Oni mají asi dvacet sekund (nevím přesně) na odpověď, Zákazník vidí seznam taxiků, navrženou cenu a vybere si. Platba dokonce může proběhnout online (přes předem zadanou kreditku), takže záruka, že vás řidič nepodvede, je prakticky perfektní.

+3/0
19.6.2014 8:47

R70a35d67o59s77l79a26v 17K80l98a38u62d48a 5454948524752

Firma UBER nemůže suplovat úřady, stejně jako jako firma AAA Taxi, nebo Haló Taxi a pod. Regulace města musí dodržovat všichni bez ohledu na způsob získávání zákazníků. Úplně stejně jako UBER funguje každý dispečink, jen s tím rozdílem že místo techniky tam sedí živá bytost.

0/0
19.6.2014 17:49

P66a19v58e44l 55K81u57r46a34l 5241904140610

řešení je regulaci ZRUŠIT. 

Je to přežitek minulosti který je nahrazován technikou. Omezit most státu a měst. Zákon je zastaralý a zbytečný. 

Jeho porušováním nejlépe dokážeme jeho irelevanci k současné době.

a pokud holt se taxikáři nepřizpůsobí a nezmění tak vyhynou jako dinosauři a nebo pták Dodo.

0/0
21.6.2014 22:13

K94a17r44e92l 10V53o12h48n83o52u74t 4228709900237

Nedodržuje zákony a vyhlášky daného města. Za prvé taxikaří bez licence, která se nezískává zadarmo (náklady na testy, kvalitu auta, extra pojištění apod.). A druhým fíglem je, že často neplatí daně, neboť takto podnikají načerno, přičemž jsou velmi špatně dohledatelní.

+1/0
19.6.2014 13:48

H70o81n46z25a 53Š93l74e11z35i79n85g11r 8409541123262

Ovšem to není problém nějaké aplikace, ale těch jednotlivých taxikářů.

Resp. co brání normálnímu taxikáři si taky nainstalovat UBER?

0/0
19.6.2014 14:08

J76a46k34u67b 40S11e12m51e31r65á28d 2347166681421

no brani mu to, ze pri zaplaceni svych povinnosti to uz pres uber pro nej nebude vydelecne, kdyz jeste uberu musi odvest 20 procent

+1/0
19.6.2014 16:54

H20o65n33z63a 41Š53l87e18z18i30n16g18r 8229231523712

A "normální" dispečink je zdarma?

0/0
20.6.2014 8:05

O92n81d35ř97e75j 45Č33a81p69k79a 6931931863744

Vzhledem k tomu, že všechny peníze jdou bezhotovostně, tak by berňák neměl mít s dohledáváním potíže... taxikář jedoucí bez taxametru a placený na ruku se bude chytat mnohem hůř.

Nároky na kvalitu auta, řidiče a pojištění přinejmenším v USA Uber má (taky tahle firma nevznikla jako low-cost náhrada taxíku, ale spíš jeho kvalitnější alternativa).

Problém je ta koncese, otázkou ale je, jestli jsou v tomhle modelu takové regulace potřeba... Pokud chce nabírat lidi na ulici bez předchozího objednání, využívat vyhrazené pruhy, vjíždět a parkovat tam, kde normální auto nesmí, tak ať platí (a ať je počet takových aut omezen), jinak ale nevidím důvod, proč do toho sahat...

+1/0
19.6.2014 15:30

R49a94d65o47s75l44a17v 90K69l71a87u37d25a 5474348914882

Berňák nemá právo na potkání každému kontrolovat sporožiro, jestli mu tam náhodou nechodí platby za provozování ilegální taxislužby.

0/0
19.6.2014 20:11
Foto

P37e78t93r 35Š52m79e69j65k73a42l 9505930608587

Naprostý souhlas...

Kulisy se mění, ale lidi "blbnou" stále stejně...:-)

0/0
19.6.2014 2:13

K93a30r43e79l 20F52u74k47s17a 3634120210633

Paní z Tesca - zrušíme pokladu a šup šup jděte si dodělat vzdělání v potřebném oboru. :-P V dnešní realitě poptávkové krize a koncentrovaného trhu to prostě není tak růžové, jak v článku popisují...

+3/0
19.6.2014 1:13

O20d47s29t85r57a76n90ě65n25ý 92U49ž96i25v94a80t11e12l

Uživatel požádal o vymazání
+6/0
19.6.2014 0:57

Najdete na iDNES.cz