Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vzpoura proti taxi aplikaci je jako ničení strojů za průmyslové revoluce

Příchod nových technologií s sebou vždy nese ohrožení pracovních míst, ale i nabídku míst nových. Snaha bránit se novinkám je dnes stejná, jako na začátku průmyslové revoluce, myslí si šéf výstavy spotřební elektroniky CES, Gary Shapiro.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P62a21v17e38l 55O68d58r61a57z24i58l 6604239377770

Spoustě lidí se nepodařilo pochopit, že občasná spolujízda není podnikání jako je taxikaření. Čili se to nedá srovnávat, nemůžete brát lidi na ulici ani stát na štaflech.

Ale že to nechápou někteří taxikáři není zrovna divné, lidi, kteří 70 procent "pracovní doby" prostojí a propindají obecně moc bystří nebudou.

+1/0
23.6.2014 22:58

M98a39r94e73k 16H80r59u29b13y 6667462971768

Spouste lidi je ten rozdil vcelku ukradeny, potrebuji se proste dostat odnekud nekam, vcas a levne;-)

0/0
24.6.2014 14:04

M66i71c43h71a22l 56M37a71l54a70t 8750894268311

Co je to za stupidní článek? Program pro vyhledávání levnějšího taxi není žádná nová technologie. To se jen někdo doma nudil a vytvořil prográmek do mobilu, který je dobrý v tom, že se do něj můžou zaregistrovat i malí levnější taxikáři, kteří nemají monopoly a neokrádají v Praze. Demonstrující taxikáři budou muset zlevnit a přestat okrádat. O nic jiného v tomto sporu nejde. A o novou technologii už vůbec ne;-D;-D

0/0
23.6.2014 18:56

L82u31k93á68š 62K36o18h10o16u73t 7608644562399

Vždy když se objeví nová technologie která překoná nějakou stávající tak je snaha to zadupat do země...

Máme internet a různé "ochranné" organizace se jej snaží svázat protože s internetem přišla rychlá výměna informaci a to samožřejmě snížilo tržby různým producentům... ti pak místo toho aby nabídli funkční systém prodeje online za rozumnou cenu tak by nejraději vše zrušili a vrátili se do doby CD (nejlépe před příchod CD-RW mechanik). Nepochopí že vše se vyvíjí a že zlatá éra mega výdělků je prostě pryč...

S Uberem mi to přijde obdobné... nemá smysl s tím bojovat pánové... je třeba inovovat to jak svou práci děláte, nabídnout něco podobného a k tomu třeba něco navíc... Jakékoliv podnikání bez inovace jednou zůstane pozadu a skončí. Taxi je služba která v současné podobě funguje desítky let a právě ji něco překonalo. Přestaňte fňukat a zamyslete se co můžete dělat jinak.

+2/0
19.6.2014 18:56

R56a18d51o12s22l63a80v 57K85l26a50u24d30a 5464368844332

Za tyhle plky tě někdo platí? Co do háje furt všichni máte s nějakou novou technologií. Jízdu zajišťuje řidič v osobním autě. V čem konkrétně tato technologie přinesla do tohoto "řemesla" změnu? V ničem. Neřeknu kdyby to aut jezdilo samo...

0/−3
19.6.2014 19:22

L96u25k64á38š 45K81o71h77o44u49t 7578714372969

vývoj nezastavíš... i když by vlády položili Uber tak to časem někdo udělá free a bude... lidská společnost se vyvíjí a zažité mantinely jí začínají být těsné... tak jako tak se časem bude muset ekonomika změnit... ideálně na něco kde nejde o peníze ale o zdroje...

V současné ekonomice spolu chtě nechtě soupeříme...

Časem snad vznikne systém který bude od základu postaven na principu spolupráce

0/0
19.6.2014 19:44

R61a90d79o41s96l61a33v 86K14l67a12u73d17a 5514218224862

Co to furt meleš ty vývoji? Řeč je o veřejné dopravě, ne o nějaké aplikaci do mobilu. Tou se fakt doposud nikdo nevozí.    Komunismus se ukázal jako velmi slepý směr. Toho sis nevšiml?

0/−1
19.6.2014 20:09

L62u78k88á36š 66K40o74h27o72u69t 7408434282409

Neříkám přeci že někoho vozí aplikace ale to že ta aplikace změnila nebo resp má potenciál změnit způsob jak dnes konkrétní služba funguje... to že taxi služby s něčím takovým nepřišly samy jen a jen jejich problém.Otázka legality je jistě na místě, ale jelikož obdobné problémy jsou viditelné ve více odvětvích je zřejmě na místě se zamyslet nad tím jestli to jak funguje lidská společnost stále vyhovuje i v dnešní době nebo zda je tento systém dlouhodobě problematický.

Nikdo tady nemluví o socialismu... současná ekonomika je dle mého názoru stejně slepá ulička jako byl socialismus...

Má totiž pár poměrně zásadních problémů:

1) vyžaduje cyklyckou spotřebu

2) předpokládá že zdroje jsou nekonečné

3) předpokládá že peníze jsou dostupné omezeně ad 1) cyklycká spotřeba je veliký ekologický problém a dříve či později ji nebude možné udržet ad 2) zdroje jsou omezené, na této planetě je konečné množství kovů, minerálů, dřeva.... dokážeme vyrobit konečné množství potravy atd... tato podmínka je zároveň důvod proč nelze udržet bod 1 ad 3) peníze jsou konečné jen v daném období - dlouhodobě jsou nekonečné (státy si další peníze jednoduše vyrobí ze vzduchu... vyplodí nějaký cár papíru, nazvou ho státním dluhopisem a IMF jim za to stejným stylem vytvoří jiný cár papíru který nazve půjčkou) Uvědomte si že peníze sami o sobě jsou k ničemu, jediné co má z dlouhodobého pohledu (několik generací) smysl řešit jsou fyzické zdroje planety.... peněz se v konečném důsledku nenajíte a ani si z nich nepostavíte dům... na to potřebujete jídlo, stavební materiál atd...

0/0
19.6.2014 22:46

P10a24v88e53l 62K39u66r94a86l 5711724380600

Inovujeme postupně. Je třeba maximálně postupovat ve všech možných směrech... nemáme automatické auto holt tady s tím zatím nepohneme, ale můžeme automatizovat dispečink... tak sem s tím.

Pokrok je třeba ve všech možných odvětvích a i v tom sebemenším který usnadní postup. sníží náklady.

Toto taky není komunismus - za transport zaplatím. S tím nemám problém ale nepotřebuju na to certifikovanou a registrovanou taxislužbu. Stačí mi kdokoliv mi zastaví rád mu zaplatím náklady a čas.

a čím méně regulované to bude, tím levnější to pro mne bude protože bude více konkurence která bude tlačit ceny dolů. To je primární výhody - nižší ceny služeb.

Aplikace do mobilu je nástroj který mi šetří čas, peníze a urychluje moji činnost. První krok... na dalších zlepšeních se pracuje. Bohužel to státy brzdí stupidními zákony a snahou o konzervaci současného stavu. Naopak potřebujeme maximálně redikální změny a žádné limity a regulace v ničem.

+1/0
21.6.2014 22:11

P70a42v18e63l 35M33o37r69a18v58e18c 3342349482668

Jízdu zajišťuje řidič v autě, ale jde o to jak a odkud si toho řidiče objednáš.

Přečtěte si článek, odpověď tam máte.

+1/0
19.6.2014 21:03

R79a88d63o56s69l48a70v 72K92l62a67u58d57a 5954828124642

Tak o to právě nejde vůbec. To je omyl některých vyčůránků kteří si myslí jak převezli zákony. Leda prd.

0/−4
19.6.2014 21:32

D92a12v24i56d 39D61i75r18g94a 7135391168

Ono to taky neinovuje řízení auta, ale dispečink (resp. jeho možnou absenci) taxi.

0/0
21.6.2014 13:01

J40i44ř37í 14S27o37j17k81a 5198802891318

rozdíl mezi Uberem a Taxi je asi jako rozdíl mezi Aukrem a Tescem, když prodáváte na aukru také nemáte žádné povolení prodávat, také nemáte vzdělání na prodavačku, také nedodržujete žádné hygienické normy prodejny a také neplatíte daně, takže co Tesco bude stávkovat proti Aukru ???  blbost prostě Uber pomáhá lidem a škodí taxikářům to je vše !!!!!!!!

+1/0
19.6.2014 14:05

J71a44k70u72b 64S77e21m21e74r16á69d 2407466521331

co to je za srovnani 8-o;-D prodavacka v tescu opravdu nemusi mit vzdelani na prodavacku .... hygienicke normy jsou pouze pro prodej potravin, coz se pres aukro nedeje..... jste dost mimo

+1/0
19.6.2014 16:51

K58a11r80e60l 53V66o42h86n31o32u31t 4528779540947

Řada taxikářských firem má obsluhu zákazníků vychytanou podobně. Uber je pro ně nekalou konkurencí, protože není postaven na nějaké extra pokrokové technologii, ale protože nedodržuje zákony. Tomu se pak dá těžko konkurovat.

+2/0
19.6.2014 13:51

J81i83ř30í 33S34o67j27k14a 5448392351288

hlavně že taxikáři s turbem zákony dodržují co ;-€

+3/0
19.6.2014 13:54

J93a64k38u66b 73S80e84m83e33r18á10d 2387766141111

a to je jako argument, aby teda jednali protipravne jini???

0/0
19.6.2014 16:52

J83a50r41o55s67l43a29v 21T87e56p25l29ý 6971904831750

V článku jsou dvě podivné myšlenky.

1. O novinách a internetu. Klasické noviny stojí nějakou tu korunu a díky tomu mohou platit novináře. Takový novinář pak může sledovat nějakou kauzu a kvalitně o ní informovat. Online zprávy jsou zdarma, příjmy musí hledat provozovatel jinde. A kdo ví jak se mu to daří. Podívejte se, jak vypadají zprávy na seznamu! Pár řádku převzatých z ČTK, samá ilustrační fotka. Kvalitní práce není zdarma.

PS: taxikáři ať klidně zmizí z povrchu světa :)

2. Paradox s nezaměstnaností. Jaký paradox? Jak mohla někoho napadnout taková pitomost? Každý nemůže dělat vývojáře software nebo lékaře. Tahle doba začíná být nezdravě nekritická a příliš korektní. Každý je jedinečný, každý něco umí, každý je úžasný....Ne, tak to není. Jsou mezi námi pitomci, kteří sotva dokážou poslat email nebo doporučený dopis, berou si půjčku kterou splácí půjčku, musí mít nové auto i když nemají na nájem a pivo a cigareta je přednější než cokoliv jiného. Ano, takoví lidé pak končí jako nezaměstnaní i když správně by se měli nazývat nezaměstnatelní! Docela by mě zajímalo kolik je nezaměstnaných java programátorů, sql analytiků nebo scrum masterů. A ještě něco...Když nám každý 2. musí jít studovat VŠ jen proto, aby měl titul a je mu jedno, že bude politolog, sociolog nebo dokonce odborník na EU tak se nedivme, že nejsou lidé pro IT, technologie, inovace.

+6/−1
19.6.2014 6:58

H26o24n41z24a 92Š66l93e63z78i96n69g20r 8579741293932

Vemte si , že v 15. století byla většina populace zaměstnána v zemědělství - a vy byste tehdy pronesl: Jednoho dne budou všichni tihle nevzdělatelní nevolníci, co umí jen kopat motykou, dělat na počítačích v kancelářích.

Byl byste za blázna a přesto se tak stalo.

+3/0
19.6.2014 7:19

J56a62n 25V30á93c96l78a60v60í45k 3272786271649

Cast tech nevolniku mohla byt klidne inteligentni, ale jen nemeli pristup ke vzdelani - ten je dnes prakticky volny, ale cast lidi proste nemuze delat lekare, programatora, konstruktera, chemika, ...

+2/0
19.6.2014 9:55

P65a84v42e33l 34K22u62r72a86l 5891834470910

tento zbytečný kanonen-futr se buď používal k tomu aby skutečně nakrmil kanony...

a nebo se prostě vzal a poslal se kolonizovat austrálii... ameriku... zabrat nové prostory kam bylo příliš riskantní posílat cenné lidi.

tay je nesmysl posílat odborníky v první vlně na Mars... ti jsou příliš cenní na to je riskovat.

0/0
19.6.2014 10:38

J88a45n 59V10á39c80l94a34v50í37k 3682546311269

On je nesmysl posilat kohokoli na Mars, ale podivejte se, z jakych kruhu se rekrutuji astronaute ... na rozdil od Australie a Ameriky vyzaduje vesmir (zatim) nadane lidi..

0/0
19.6.2014 13:50

P61a63v42e30l 75K83u60r41a13l 5351254510940

tahle planeta už je nám malá a potřebujeme akutně expandovat.

0/0
21.6.2014 22:05

P80e93t89r 38R39e20m59e86š 5701245852

Každá nová technologie zruší více pracovních míst než dokáže nabídnout nových a tím se jen zvyšuje nezaměstnanost. K čemu nám budou roboty a automaty na každém kroku, když člověk bude tvor nadbytečný a tím pádem bez prostředků? Tohle nepřinese nic dobrého.

0/−2
19.6.2014 6:43

P27e49t46r 69E41b43r 2152640793900

Tomu se říká zvyšování efektivity práce, díky tomu máme blahobyt.

+3/0
19.6.2014 6:46

V45á20c33l57a62v 71K17r37a14j55č73a 5246389109534

Ano, máme blahobyt, pokud nejste zrovna ten, co je na pracáku a nemůže sehnat práci.

+2/−1
19.6.2014 8:43

K56a46r39e24l 21F66u74k91s27a 3444570440233

R^

+1/0
19.6.2014 8:45

K70a71r90e20l 85U25r89b57a78n 2154804561879

A nikdy dříve nebyla společnost schopna i své nepracující lidi živit. ;-)

0/0
20.6.2014 10:30

J78i42n19d39ř52i34c18h 69H86r86d67l34i64č78k78a 4456404399284

Tohle už by muselo nastat dávno, pracovní místa ovšem nejen zanikají, ale i průběžně vznikají, vytvářejí se úplně nové obory činnosti.

+2/0
19.6.2014 6:58

K23a71r24e42l 83F82u13k51s83a 3624970670343

Nemuselo a nenastalo. Nikdy dříve jste neměl takto koncentrované bohatství a z toho logicky vyplývající přebytek úspor a krizi poptávky. Pokud to k tomu směřovalo, často se to vyřešilo válkou... Lidi si historii zjednodušují. Mrkněte se na nezaměstnanost v EU, která je katastrofální...

0/0
19.6.2014 8:48

P42e63t78r 95H58e18l14l14e19r 5153116834144

No zrovna jsem ad tím nedávno začal přemýšlet. A došlo mi, že zkrátka čím dál tím víc lidí zkrátka produktivní práci mít nebude. A pokud budeme chtít, aby byli zaměstnaní, tak se jim práce bude muset vymyslet a placeni budou z veřejných rozpočtů.

0/0
19.6.2014 11:03
Foto

P52e61t59r 20P78r43o73c50h38á74z16k28a 3762556692314

Moderní dobu chápu,jen nevím zda se s toho mám radovat,nebo brečet.

+4/0
19.6.2014 5:57

V65á84c33l87a10v 10P32o24t10k49a81n 8319233186617

To se hiz tvrdi 5000 let.

+2/0
19.6.2014 6:31

H18o40n98z77a 60Š89l34e52z29i33n59g90r 8359141883392

Může mi někdo vysvělit, v čem je fígl toho Uberu? Chápu, že je to aplikace na zavolání nejbližšího taxíku (strojový dispečink) - ale kde se berou ta (nelegální) auta a řidiči?

A co vlastně normálním taxikářům brání jet taky na Uberu?

+4/0
19.6.2014 5:57

P40a57v43e87l 49N26o59v25á52k 7601376949773

Jestli jsem to dobře pochopil tak Uber funguje tak že přes to jezdí soukromé auta a ne taxi za menší peníze.

+1/0
19.6.2014 6:47

H93o91n29z24a 65Š53l19e45z56i91n69g74r 8599801673752

A kde se berou ta soukromá auta? To jako se jednoho dne rozhodnu, koupím smrtfoun, stáhnu Uber, nasednu do auta a dělám taxikáře?

Potom nechápu, kde je problém - normálně dělám taxislužbu se vším všudy a nezáleži přeci, kdo mi dohazuje zákazníky, jetli nějaká aplikace, nebo dispečink. A musím dodržovat pravidla pro taxi, platit daně atd.

A nebo to jsou obyčejné spolujízdy, na které dneska máme různé jízdomaty a nic speciálního, co by ohrožovalo taxislužbu.

+2/0
19.6.2014 7:25

L49u40b88o95m59i51r 90K65u73b73a68t 4247483621180

On je to defacto jakobyjízdomat. Problémem je spíš to, že jej provozují vpodstatě jako taxislužbu. Ve výsledku je to tedy taxislužba, která ovšem ignoruje zákony a nehledí na to, zda jejich řidiči mají příslušná povolení. Takže je to vpodstatě takový jeden velký daňový únik spojený s nepovoleným podnikáním. Ovšem vlastně za to Uber nemůže, to je problém těch řidičů, že porušují zákony, nemají pojištění a oprávnění...

+1/0
19.6.2014 8:10

P38a96v56e51l 39N67o71v21á47k 7441306949113

Přesně tak to asi probíhá. Koupíte smartfoun, sosnete Uber, sednete do auta a děláte "taxikáře" problém právě je v tom, že nedodržujete pravidla pro taxi a daně neplatíte ;-)

0/0
20.6.2014 0:03
Foto

P51a28v73e65l 78K56a75s21í95k16, 81T43e50c37h58n91e79t50.31c18z

Řidiči Uberu také dělají zkoušky. Jen nejsou regulovaní městem, ale samotnou firmou Uber. Výhoda je v tom, že zákazník dá "zakázkuL, v podstatě takové "jsem tady, chci tam, kdo mne vezme?" a taxikářům v okolí se zakázka zobrazí. Oni mají asi dvacet sekund (nevím přesně) na odpověď, Zákazník vidí seznam taxiků, navrženou cenu a vybere si. Platba dokonce může proběhnout online (přes předem zadanou kreditku), takže záruka, že vás řidič nepodvede, je prakticky perfektní.

+3/0
19.6.2014 8:47

R38a61d46o62s33l26a45v 80K68l77a58u25d31a 5954638314542

Firma UBER nemůže suplovat úřady, stejně jako jako firma AAA Taxi, nebo Haló Taxi a pod. Regulace města musí dodržovat všichni bez ohledu na způsob získávání zákazníků. Úplně stejně jako UBER funguje každý dispečink, jen s tím rozdílem že místo techniky tam sedí živá bytost.

0/0
19.6.2014 17:49

P94a57v68e15l 41K27u11r50a68l 5951274430610

řešení je regulaci ZRUŠIT. 

Je to přežitek minulosti který je nahrazován technikou. Omezit most státu a měst. Zákon je zastaralý a zbytečný. 

Jeho porušováním nejlépe dokážeme jeho irelevanci k současné době.

a pokud holt se taxikáři nepřizpůsobí a nezmění tak vyhynou jako dinosauři a nebo pták Dodo.

0/0
21.6.2014 22:13

K54a63r78e72l 92V23o66h36n13o55u40t 4398399370387

Nedodržuje zákony a vyhlášky daného města. Za prvé taxikaří bez licence, která se nezískává zadarmo (náklady na testy, kvalitu auta, extra pojištění apod.). A druhým fíglem je, že často neplatí daně, neboť takto podnikají načerno, přičemž jsou velmi špatně dohledatelní.

+1/0
19.6.2014 13:48

H33o28n29z41a 93Š70l35e54z72i48n33g29r 8299611813562

Ovšem to není problém nějaké aplikace, ale těch jednotlivých taxikářů.

Resp. co brání normálnímu taxikáři si taky nainstalovat UBER?

0/0
19.6.2014 14:08

J49a63k34u25b 13S60e51m32e70r18á87d 2677546231741

no brani mu to, ze pri zaplaceni svych povinnosti to uz pres uber pro nej nebude vydelecne, kdyz jeste uberu musi odvest 20 procent

+1/0
19.6.2014 16:54

H11o86n72z22a 45Š76l97e11z67i83n38g34r 8109541883472

A "normální" dispečink je zdarma?

0/0
20.6.2014 8:05

O17n51d72ř82e89j 75Č12a23p29k66a 6761191333624

Vzhledem k tomu, že všechny peníze jdou bezhotovostně, tak by berňák neměl mít s dohledáváním potíže... taxikář jedoucí bez taxametru a placený na ruku se bude chytat mnohem hůř.

Nároky na kvalitu auta, řidiče a pojištění přinejmenším v USA Uber má (taky tahle firma nevznikla jako low-cost náhrada taxíku, ale spíš jeho kvalitnější alternativa).

Problém je ta koncese, otázkou ale je, jestli jsou v tomhle modelu takové regulace potřeba... Pokud chce nabírat lidi na ulici bez předchozího objednání, využívat vyhrazené pruhy, vjíždět a parkovat tam, kde normální auto nesmí, tak ať platí (a ať je počet takových aut omezen), jinak ale nevidím důvod, proč do toho sahat...

+1/0
19.6.2014 15:30

R46a86d27o34s58l27a41v 87K69l21a71u65d32a 5564298314272

Berňák nemá právo na potkání každému kontrolovat sporožiro, jestli mu tam náhodou nechodí platby za provozování ilegální taxislužby.

0/0
19.6.2014 20:11
Foto

P31e26t28r 50Š59m12e50j90k21a21l 9705980268207

Naprostý souhlas...

Kulisy se mění, ale lidi "blbnou" stále stejně...:-)

0/0
19.6.2014 2:13

K30a91r44e30l 91F46u81k29s40a 3294740630123

Paní z Tesca - zrušíme pokladu a šup šup jděte si dodělat vzdělání v potřebném oboru. :-P V dnešní realitě poptávkové krize a koncentrovaného trhu to prostě není tak růžové, jak v článku popisují...

+3/0
19.6.2014 1:13

M71a27r20e78k 65D98e45m59č86á16k 9445954366245

Celé "know how" Uberu je víceméně postavené na obcházení předpisů a poskytování služeb lidmi, kteří k tomu nemají koncesi. Samozřejmě, že jsou levnější, ale to jsou černí taxikáři taky, to není žádná převratná revoluce. Když zavolám na dispečink taxi, tak přece nejsou blbí a nebudou mi posílat auto z druhé části Prahy - prostě mi pošlou toho nejbližšího i bez Uberu. A kdybych moc chtěl ušetřit za telefon a musel pro objednání využít mobilní appku, tak minimálně Áčka aplikaci pro objednání taxi, zjištění ceny a trasy + kontrolní taxametr mají (sám tu aplikaci nainstalovanou nemám, taxi využívám jen když potřebuji v noci na letiště a prší tak, že nedoběhnu na autobus na IPP = asi tak jednou za 2 roky, pak jim těch 300 Kč rád dám).

Suma sumárum - nechápu lidi, kteří Uber ohodnotili na 3,5 mld USD :-)

+6/0
19.6.2014 0:57







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.