Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Letenka za čtvrt milionu a jídlo na stříbře. Luxus první cesty přes Atlantik

Přesně před 75 lety, 28. června 1939, byla zahájena první transatlantická letecká linka mezi USA a Evropou. Luxusní lety na palubách hydroplánů zajišťovala dnes již neexistující společnost Pan Am.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J18a40n 85S68m30í49t38k90o 8904662784925

To je poměrně rozšířený omyl. Nebo myslíte, že si Alcock sBrownem uprostřed Atlantiku se svým Vimy na chvilku “kecli”? :-)

 

Lindbergh byl prvním člověkem, který absolvoval sólo přesAtlantik; taktéž byl prvním, kdo bez mezipřistání doletěl z New Yorku do Paříže.Což je přesně to, oč mu šlo: vyhrát Orteigovu cenu 25 tisíc dolarů. Sóloletnebyl podmínkou, tak nějak mimoděk vyplynul z jeho koncepce letu i konstrukceéra – prostě by se mu tam další člověk nevešel.

0/0
30.6.2014 11:55

P30e77t28r 37V80i45n44t89r34l53í85k 3826264401

nic převratného, vizualizace už tu byla, akorát tahle má lepší animaci, nicméně škoda, že tam není třeba vizualizace Východní Asie

0/0
30.6.2014 11:10

L37u78d94m68i94l74a 43Š97i66n18d13e43l30á74ř49o89v97á 7532686812651

O cestě luxusním Clipperem při počátku 2. sv. války pojednává napínavá kniha Kena Folleta Noc nad oceánem. Doporučuji, nedávno jsem ho četla v originále.

0/0
29.6.2014 23:31

V10l13a77d40i31m65í87r 78H27o16l42ý 8824471336977

Let Charlese Lindbergha byl výjimečný v tom, že jako první přeletěl Atlantik bez mezipřistání, narozdíl od jeho předchůdců.

+1/0
28.6.2014 19:38

M63i22l71a20n 96M54i43k29o69j72a41n 2105691589139

No a kde by měl přistát na vodě, když neměl plováky? Vždyť by to ani jinak nešlo.

0/0
3.7.2014 18:18

M94a83r72e70k 55F22l93e65k26a44č 1217422770391

Vzhledem tomu, že do ameriky se letalo v denní konfiguraci a z Ameriky v noční, začali se v Americe hromadit Evropani:-)

+13/0
28.6.2014 8:44

O85n36d87ř91e12j 66P10a88g56á19č 4555130573434

JJ, pripomina mi to Jaru Cimrmana :-)

+1/0
28.6.2014 9:51

P20e61t92r 55V77i57n56t38r86l62í59k 3366184981

ještě že, už tak nás tu je až až, mohli by ale doplnit svoji směsici ras o další novinku :-)

0/0
30.6.2014 11:11

A76n53t79o19n32í86n 90Z42e55l72e80n66ý 2114383821826

Letový řád Pan American ohlašoval lety na trochu jiný den.

http://www.bluegrassairlines.com/bgas/clip01.htm

0/0
28.6.2014 8:08
Foto

T24e45r66e90z17a 82Š33í59r48o32v61á38, 79T58e15c48h16n73e80t56.42C11z 2328475206331

Díky za moc zajímavý odkaz - zrovna na ten jsem při shromažďování zdrojů nenarazila. Ale myslím, že data v článku to nevyvrací: ta první linka je sice do Southamptonu, ale s poznámkou, že zatím jde jen o poštovní lety. Lety do Marseilles jsou z nějakého důvodu uváděné až od 5. července, ale jinak se opravdu uvádí datum prvního letu 28.6.: http://www.examiner.com/article/first-transatlantic-passenger-flight-adds-to-long-island-aviation-history

Odpovídalo by to tomu týdennímu rozestupu. První let se asi do letového řádu nedostal.

+1/0
28.6.2014 8:32

A69n59t10o14n75í89n 36Z57e78l76e22n72ý 2414843451966

Mohlo dojít k posunutí třeba kvůli počasí nebo naplnění letadla. Letový řád byl určitě vytištěn dopředu a rozeslán agentům. Také je zajímavá poznámka pod lety 101/102, kde je otevřena možnost změnit poštovní let na pasažérský.

+1/0
28.6.2014 8:45

K84u72r47t 68P80l26a92t31t61i62g 4324198115665

Mohla jste se take zminit o Dornier DO-X ktery koncem dvacatych let mel nekolik letu s pasezery na trati Bodamske jezero do Buenos Aires ci Rio Janeiro.

0/0
28.6.2014 14:19

L12u65k68á69š 71B10r88a87n31d56e61j88s 2323565681391

Většinou mne články na technetu potěší, neb jsou zajímavé a bez chyb, tento to však není. Ve 30.tých letech neměla Velká Británie jedinou vzducholoď, která by s cestujícími létala přes Atlantik. Ostatně pravidelné lety s cestujícími nezavedla vůbec nikdy. Bylo to tedy pouze Německo, nikdo jiný. Let přes Atlantik vzducholodí pak netrval necelý týden, ale necelé tři dny.

0/0
28.6.2014 7:01
Foto

T60e18r25e56z64a 35Š61í47r84o11v78á82, 20T53e38c73h35n69e74t55.69C75z 2268755346841

Zdravím, díky za reakci a za upřesnění. S těmi vzducholoděmi to bylo formulováno trochu nešťastně; už jsem to upravila. Délky letu se uvádí hodně odlišné, nejčastěji jsem ale našla údaj o cca 4 dnech... uznávám, označit to jako necelý týden může někomu přijít trošku nadsazené :-) Každopádně díky moc za reakci, mějte se!

0/0
28.6.2014 8:22

L82u58k46á34š 63B14r98a14n92d91e57j91s 2503545111431

Neděkujte, je fajn, že čtete reakce. Ještě si tedy dovolím upřesnit délku letů, ono to totiž bylo dost odlišné, pokud Hindenburg letěl do USA, nebo zpět.

V roce 1936  trvaly lety do USA od 53 do 78 hodin. Z USA do Evropy pak 43-61 hodin - lepší vítr. Takže od necelých dvou dnů do Evropy až po necelé 4 dny do USA. ;-)  Za článek každopádně díky!

0/0
1.7.2014 9:52

P17e33t24r 87L19u47k45e18š 6593581

Takhle mi připomínat resty:-) To se nedělá. Dva roky mám rozvrtaný stařičký model Boeingu 314 v měřítku 1:144.

0/0
28.6.2014 6:23

R30i98c63h15a48r49d 40T87r10e76f64i36l 4631535289160

Tak tohle dokonale znám.:-)

0/0
28.6.2014 8:48

P54e33t79r 42L21u81k14e25š 6743821

Tereza mě tím článkem docela vyprovokovala. V šest ráno jsem otevřel škatuli od Airfixu, zhluboka se nadechl "anglického vzduchu" a šel hledat nářadí. Normální to asi nebude, ale co nadělám.

+2/0
28.6.2014 9:04
Foto

T68e11r70e93z49a 98Š87í55r53o50v83á93, 38T51e53c11h23n22e42t40.68C87z 2348645286391

Těší mě, že jsem Vás popostrčila k dobré věci. Ať se dílo podaří! :)

0/0
28.6.2014 10:32







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.