Diskuse k článku

Letenka za čtvrt milionu a jídlo na stříbře. Luxus první cesty přes Atlantik

Přesně před 75 lety, 28. června 1939, byla zahájena první transatlantická letecká linka mezi USA a Evropou. Luxusní lety na palubách hydroplánů zajišťovala dnes již neexistující společnost Pan Am.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J25a66n 17S74m83í28t37k12o 8454312764585

To je poměrně rozšířený omyl. Nebo myslíte, že si Alcock sBrownem uprostřed Atlantiku se svým Vimy na chvilku “kecli”? :-)

 

Lindbergh byl prvním člověkem, který absolvoval sólo přesAtlantik; taktéž byl prvním, kdo bez mezipřistání doletěl z New Yorku do Paříže.Což je přesně to, oč mu šlo: vyhrát Orteigovu cenu 25 tisíc dolarů. Sóloletnebyl podmínkou, tak nějak mimoděk vyplynul z jeho koncepce letu i konstrukceéra – prostě by se mu tam další člověk nevešel.

0/0
30.6.2014 11:55

P17e87t18r 74V95i25n36t85r64l42í74k 3766104771

nic převratného, vizualizace už tu byla, akorát tahle má lepší animaci, nicméně škoda, že tam není třeba vizualizace Východní Asie

0/0
30.6.2014 11:10

L69u21d58m85i80l94a 49Š65i71n80d48e40l69á56ř74o96v23á 7682846132891

O cestě luxusním Clipperem při počátku 2. sv. války pojednává napínavá kniha Kena Folleta Noc nad oceánem. Doporučuji, nedávno jsem ho četla v originále.

0/0
29.6.2014 23:31

V31l79a13d89i66m18í88r 89H82o90l40ý 8734151586257

Let Charlese Lindbergha byl výjimečný v tom, že jako první přeletěl Atlantik bez mezipřistání, narozdíl od jeho předchůdců.

+1/0
28.6.2014 19:38

M53i59l50a80n 18M51i25k37o35j64a54n 2785211679299

No a kde by měl přistát na vodě, když neměl plováky? Vždyť by to ani jinak nešlo.

0/0
3.7.2014 18:18

M15a90r96e86k 48F41l55e95k23a86č 1607742880881

Vzhledem tomu, že do ameriky se letalo v denní konfiguraci a z Ameriky v noční, začali se v Americe hromadit Evropani:-)

+13/0
28.6.2014 8:44

O18n65d64ř97e58j 53P63a28g14á93č 4485150523764

JJ, pripomina mi to Jaru Cimrmana :-)

+1/0
28.6.2014 9:51

P34e22t38r 77V32i63n84t49r76l27í19k 3836964631

ještě že, už tak nás tu je až až, mohli by ale doplnit svoji směsici ras o další novinku :-)

0/0
30.6.2014 11:11

A36n93t57o75n35í47n 27Z98e89l79e61n23ý 2644863861126

Letový řád Pan American ohlašoval lety na trochu jiný den.

http://www.bluegrassairlines.com/bgas/clip01.htm

0/0
28.6.2014 8:08
Foto

T48e42r87e77z70a 11Š57í81r52o35v14á67, 87T46e87c74h55n10e90t19.46C72z 2788145586341

Díky za moc zajímavý odkaz - zrovna na ten jsem při shromažďování zdrojů nenarazila. Ale myslím, že data v článku to nevyvrací: ta první linka je sice do Southamptonu, ale s poznámkou, že zatím jde jen o poštovní lety. Lety do Marseilles jsou z nějakého důvodu uváděné až od 5. července, ale jinak se opravdu uvádí datum prvního letu 28.6.: http://www.examiner.com/article/first-transatlantic-passenger-flight-adds-to-long-island-aviation-history

Odpovídalo by to tomu týdennímu rozestupu. První let se asi do letového řádu nedostal.

+1/0
28.6.2014 8:32

A32n58t26o18n97í97n 62Z74e78l75e94n29ý 2914353461746

Mohlo dojít k posunutí třeba kvůli počasí nebo naplnění letadla. Letový řád byl určitě vytištěn dopředu a rozeslán agentům. Také je zajímavá poznámka pod lety 101/102, kde je otevřena možnost změnit poštovní let na pasažérský.

+1/0
28.6.2014 8:45

K32u10r43t 59P20l52a90t86t67i64g 4944768645745

Mohla jste se take zminit o Dornier DO-X ktery koncem dvacatych let mel nekolik letu s pasezery na trati Bodamske jezero do Buenos Aires ci Rio Janeiro.

0/0
28.6.2014 14:19

L63u83k29á46š 78B97r65a44n37d15e15j23s 2673225781361

Většinou mne články na technetu potěší, neb jsou zajímavé a bez chyb, tento to však není. Ve 30.tých letech neměla Velká Británie jedinou vzducholoď, která by s cestujícími létala přes Atlantik. Ostatně pravidelné lety s cestujícími nezavedla vůbec nikdy. Bylo to tedy pouze Německo, nikdo jiný. Let přes Atlantik vzducholodí pak netrval necelý týden, ale necelé tři dny.

0/0
28.6.2014 7:01
Foto

T17e65r72e70z49a 78Š70í98r23o78v67á38, 49T42e12c84h19n13e22t21.98C54z 2568475196871

Zdravím, díky za reakci a za upřesnění. S těmi vzducholoděmi to bylo formulováno trochu nešťastně; už jsem to upravila. Délky letu se uvádí hodně odlišné, nejčastěji jsem ale našla údaj o cca 4 dnech... uznávám, označit to jako necelý týden může někomu přijít trošku nadsazené :-) Každopádně díky moc za reakci, mějte se!

0/0
28.6.2014 8:22

L71u37k53á96š 84B78r17a41n56d39e14j93s 2353845221291

Neděkujte, je fajn, že čtete reakce. Ještě si tedy dovolím upřesnit délku letů, ono to totiž bylo dost odlišné, pokud Hindenburg letěl do USA, nebo zpět.

V roce 1936  trvaly lety do USA od 53 do 78 hodin. Z USA do Evropy pak 43-61 hodin - lepší vítr. Takže od necelých dvou dnů do Evropy až po necelé 4 dny do USA. ;-)  Za článek každopádně díky!

0/0
1.7.2014 9:52

P32e10t40r 36L93u93k13e29š 6133631

Takhle mi připomínat resty:-) To se nedělá. Dva roky mám rozvrtaný stařičký model Boeingu 314 v měřítku 1:144.

0/0
28.6.2014 6:23

R98i67c36h61a19r35d 61T60r16e43f54i26l 4921875319180

Tak tohle dokonale znám.:-)

0/0
28.6.2014 8:48

P85e72t80r 25L76u37k97e79š 6323561

Tereza mě tím článkem docela vyprovokovala. V šest ráno jsem otevřel škatuli od Airfixu, zhluboka se nadechl "anglického vzduchu" a šel hledat nářadí. Normální to asi nebude, ale co nadělám.

+2/0
28.6.2014 9:04
Foto

T16e81r93e77z34a 34Š92í30r78o49v14á93, 29T77e41c73h77n78e74t16.16C52z 2158845186391

Těší mě, že jsem Vás popostrčila k dobré věci. Ať se dílo podaří! :)

0/0
28.6.2014 10:32

Najdete na iDNES.cz