Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

OBRAZEM: Uvnitř vozu, který Ferdinanda d´Este „odmítl“ svézt do Sarajeva

Před cestou do Sarajeva "varovala" Františka Ferdinanda d´Este železniční technika hned dvakrát. Luxusnímu salonnímu vozu se nejprve zadřelo ložisko a synovec Františka Josefa musel jet "jen" první třídou. Po sto letech, v sobotu 28. června 2014, ukončil salonní vůz slavnostní vzpomínkovou jízdu v Brně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L32u73k51á57š 56S52a21l53á89k 7397353155148

Má zase zaujala věta o dostupnosti kvalitní teplé stravy. Jaké to nelichotivé srovnání s dneškem :(.

0/0
28.6.2014 22:25
Foto

R89o16s57t58i98s65l46a66v 83S69t42r88ž39í98n92e65k 2921541111512

krásné a těch popelníčků co tam mají, pan prezident by byl určitě spokojen

+2/0
28.6.2014 13:13

S44e98b93a54s26t94i12a71n 98S57e93h96n18a35l 9408594782747

Je to docela paradoxní, že rakouská říše udělala z české zemi průmyslově-strojírenskou velmoc....Dobře si pamatuji co říkala babička, že v té době zase tak špatně úplně nebylo...Fungovaly české spolky atd atd. škoda, že Karel už nedostal šanci na federalizaci mocnářství...

+4/0
28.6.2014 13:01

P21a44v43e95l 48V13l19a67s 4265533280874

Karel prošvihl šanci, měl po nástupu dát rozkaz k zastavení palby, na generály a Němce se vykašlat. Patrně by ještě zachránil říši.

0/0
28.6.2014 21:25

L96u83k34á63š 69S89a22l13á42k 7147623745668

Sice si myslím, že přání je otcem myšlenky, ale nemůžu s tím přáním nesouhlasit.

0/0
28.6.2014 22:26

J35a74n 44N79o14v68á42k 4866274430661

Nezachránil - vítězné mocnosti nechtěly velké Rakousko - udělaly se čáry na mapě a bylo to. Po 2. sv. válce - to samé. Nedávné rozbití Jugoslávie - to samé. Stálé snahy o rozbití Ruska - to samé. Vše dle hesla "Rozděl a panuj."

0/0
30.6.2014 17:25

D18a48v60i89d 44K57r77a58t52o21c60h20v72í54l 1650499477749

no... jeden atentat a zmeni cely rad dejin.. nebyt atentatu, zadna 1WW, zadny Deutschland, Hitler by to k moci nemel zdaleka tak jednoduchy... jo kdyby... Jinak vagon nadhernej.

0/0
28.6.2014 11:42

Z42d17e80n68ě38k 23W37e74r86n22h84a85r11t 6787505672558

To je odvážná teorie. V Evropě se k válce schylovalo, kdyby nebylo Sarajevo, byl by nějaký jiný impuls. Možná by se to vyvinulo trochu jinak, ale pochybuji, že by to byl velký rozdíl.

+4/0
28.6.2014 12:33

J30a39r31o67m83í35r 13K31r55á74l 4640709354489

No, nejspíš by Lenin s Trockým dále debatovali po kavárnách o lepších zítřcích a Rusové by dnes byli o hezký kus dál. ;-)

+3/0
28.6.2014 12:36

H28e93l21e84n35a 84Č48í19ž47k61o69v70á 9651731662208

Válka by sice dost možná byla i bez atentátu, ale zase je pravděpodobné, že by nejspíš vypadala trochu jinak a měla jiný průběh (kdo ví, třeba i válčící strany by byly jinak rozložené). A k poznámce, kterou píše níže pan J. Král: v nejnovějším Reflexu (papírovém) cituje historik Jiří Rak větu, kterou František Ferdinand oponoval německému císaři Vilémovi, který ho často nabádal k zahájení války: "Mají se rakouský a ruský císař navzájem svrhnout z trůnu, aby uvolnili cestu revoluci?" To mě opravdu zaujalo, arcivévoda byl zřejmě dost vnímavý člověk.

Jinými slovy: válka by patrně byla tak jako tak, ale její přímé i nepřímé následky by se asi dost lišily.

0/0
28.6.2014 14:47

L80u68k15á98š 44O19m26á16č58k80a 5761464821476

Krásné!

0/0
28.6.2014 10:53

H72a13n61a 72G65a91l88l93e24t81t16i20o91v68á 8971234696398

Nádhera ..... ;-D

0/0
28.6.2014 10:42







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.