Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Obrátil obří Boeing 707 za letu na záda. Nejslavnější reklama v letectví

Je čtvrtek 15.7.1954, 14 hodin a 14 minut a do vzduchu se poprvé chystá legendární Boeing „Dash Eighty.“ Za „kniplem“ sedí zkušební pilot Tex Johnston a výsledek zkušebního letu s napětím očekává tým odborníků, ve kterém nechybí ani řada Čechů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J80a98r66o52s15l72a68v 72K21a28d75l62e17c 5931859882871

To dělám běžně na trenažéru...;-D

0/0
27.7.2014 18:35

P80e64t20r 54H82a15j58n35ý 3804578732196

v roce 1981 jsem obrátil "stejsna" na strechu. Bylo nás v nem 9. Nikomu se nic nestalo. Nikdo mne nechválil:-(

+1/0
25.7.2014 21:41

F40r12a25n32t69i31s43e98k 34M82i69k32e37s 8323517950292

V prosinci 1978 jsem s dosluhujim Boeing 707 v barvach Pan American letel z Frankfurtu do New Yorku. Jak si vzpominam byl to prijemny letVR^

0/0
24.7.2014 13:03

J22i14ř89í 29K22o87c89u17r85e96k 6935174265348

Skvělá momentka z toho videa:

Šéf: Co si myslíš, že jsi dělal?

Tex: Prodával jsem letadlo.

+7/0
17.7.2014 19:31

L24a93d62a 79N25o59v40a47k 4712523887

je to neštěstí mít na klíčové pozici ve firmě nezodpovědné jedince...:-/

Při troše smůly to mohl rozsekat a způsobit firmě miliardové ztráty...

+1/−8
15.7.2014 23:53

M63i97c94h86a26l 59P62a62v15l67á53t 9833893284239

No a misto toho dostali velkou zakazku od letectva, protoze to neortodoxni predvadeni videli nekteri vysoci dustojnici, kteri okamzite pochopili, ze to letadlo je dobre postavene.

+7/0
16.7.2014 9:36

L35a25d82a 33N49o91v17a58k 4542383747

risk je někdy zisk... tady to vyšlo...

+4/0
16.7.2014 13:03

P52e35t45r 88B74a41u46d40i57š 7899931296696

Inu, testovacího pilota bude těžko dělat někdo, kdo se bojí riskovat. :-)

+2/0
22.7.2014 12:11

M47a40r54t21i66n 70V19a72n61ě11č34e25k 4633488122965

Velice pěkné video 707 p go formace s 777

https://www.youtube.com/watch?v=YmQE05i1l0s#t=91

+1/0
15.7.2014 21:09

V56á49c50l58a51v 17V37á26v26r91a 5216469591707

Boeing je soukromá firma a není podporovaná ani financovaná státem. Stát ho také nemusel nikdy zachraňovat před bankrotem. To Airbus má jinou historii a v podstatě od samého vzniku byl drržen nad vodou Francií a Německem. Trend ve výrobě letadel se posunul tam, kde to Airbus nečekal a teď dohání novými modely.

A-380 nebyl dobrý tah. A Boeing nečeká a za Dreamjety má další dva modernější modely v prototypových verzích.

+2/−17
15.7.2014 15:28

J33a40r94o23s84l18a47v 94B90r82ü28m11m89e33r 7214733206

O té nepodpoře státem to opravdu, ale opravdu není tak jednoduché...

+5/−1
15.7.2014 15:40

M91i44c42h10a50l 53M70i27l40l13e37r 9946732589712

Vavro, povez co jsi to za leteckeho experta, ze se tu ohanis "A-380 nebyl dobrý tah."?

Z tvych poznamek pod jinym clankem vyplyva, ze se ti A380 nelibi predevsim proto, ze to neni americky vyrobek, ale evropsky. Dokonce ses tu nedavno priznal, ze jsi s nim NIKDY neletel a letet nechces. Dodal jsi par argumentu, ktere za danych okolnosti prisly - promin- dost k smichu. Cituji tvuj post: " S A380 doufám nikdy nepoletím. To čekání na výstup  z letounu, bude dost.... nepříjemné. O baru a tělocvičně na palubě se dnes už ve spojení s A380 nemluví. Víme přeece že to byl nesmysl už na začátku."

Nevim, jestli jsi videl moji odpoved, ale pokud ne, zopakuji to FYI:

Co takhle aspon jednou s A380 letet, nez zase napises tyhle nesmysly?

Nema cenu zasvecene pindat o necem, co jsi sam nezkusil a co se nachazi pouze v tvych hodne zkreslenych predstavach.

Z dalkovych letu WB letadly mam od nas z Australie za sebou celou radu s B747 a B777, nekolik s A340 a nejnoveji 10 letu s A380 Qantasu a Emirates. Ackoliv jsem velky fanousek Jumba uz od 70.let, s A380 letam velmi rad od 2011. Je pohodlnejsi a tissi nez Jumbo. O nastupovani/vystupovani s A380 NEMAS poneti. Je jasne, ze nevis, ze kapacita dolni paluby u A380 neni o moc vetsi nez kapacita dolni paluby Jumba; podle individulani konfigurace a aerolinky dole tak kolem 40 sedadel vic, tedy pribl. jen 10% rozdilu. Protoze na rozdil od B747, u A380 ma kazda paluba ma svuj vlastni vychod, vystup pasazeru z A 380 trva sotva dele nez vystup z B747. "O baru a tělocvičně na palubě se dnes už ve spojení s A380 nemluví." Nemusi mluvit asi proto, ze nejsou zadnou utopii, ale existuji jako standard. Plne vybaveny bar pro pasazery v 1.tride a business je v A380 NORMALKA. Emirates navic maji sprchy/spa pro pasazery v 1.tride. Pro pasazery u obou v economy jsou 2 "samoobsluzne bary" s obcerstvenim (ovoce, susenky, tycinky, nealko napoje). A namisto "telocvicny" jak Qantas, tak Emirates maji klubovnu pro business a 1.tridu.

+14/−1
15.7.2014 16:06

P22a89v77e92l 29O50d62r93a58z60i57l 6664399497260

Hele kluci tak co to je? Přece se nebudete škorpit spolu, to vám bere čas od svorného nadávání na starou domovinu ;-)

0/0
21.7.2014 20:01

D13a14v51i81d 29K12r26á69l 1819856349948

co to meleš, vávro?8-o

+2/0
15.7.2014 16:54

I54v15a19n10k27a 33P55o88s10p55í28š53i68l38o49v83á 8494928852407

Naopak. Vývoj A-350 byl mnohem hladší než Dreamlineru, hlavně díky zkušenostem s velkými kompozitovými celky u A-380. Navíc, s A-350 bude mít Airbus plné portfolio moderních letadel všech kategorií. Boeingu bude zrušený nástupce 747 chybět, už nyní je to vidět na objednávkách jeho nejmodernější verze, kterou táhnou především nákladní varianty.

Se subvencemi od státu si tyto dvě firmy nemají co vyčítat. Boeing tak dlouho vztekle kopal nožičkami proti vítěznému tendru Airbusu na nový tankovací letoun až si vykopal nové vyběrové řízení, šité jemu na míru. Jestli tohle není státní pomoc, tak už asi nic...

+8/−1
15.7.2014 20:16

F77r23a10n32t52i90s39e68k 95M30i94k16e94s 8553187870492

Ten Vavra totiz  vi vsechno a rozumi  vsemu.

0/0
24.7.2014 13:06

L59a39d42i82s60l26a57v 85W96e22i89s 5610425300887

Loni jsem viděl film "Let" s Denzelem Washingtonem. Prý byl natočen podle skutečných událostí, včetně letadla, letícího i s cestujícími na zádech...

+1/0
15.7.2014 15:15

P10e92t26r 40C15e85r57v36e93n86y 1913780595

to moc ne, inspirovalo se to padem alaska airlines 261 (stejna zavada, ovsem vsichni zemreli) jenze tam leteli na zadech v prudkem klesani. Tak jak to bylo ve filmu, tj na zadech a "vicemene" horizontalni let by to fakt neletelo. To neni akrobaticky premotorovany special se symetrickym profilem kridla, aby udrzeli invertovany let v horizontu (kdyz vychechame vyjadreni boeingu ze by to neletelo) tak by musel byt cumak znacne nahoru na udrzeni stejne vysky. Vztlak, odpor, vysledna aerodynamicka sila a uhel nabehu plati porad, protoze kridlo neni symetricke tak ty vektory pri kridle "vzhuru nohama" vypadaji jinak. Blbe se to popisuje ale jsou to zaklady letecky teorie a kdyz se to nakresli na papir na profil kridla ktera sila kam pusobi a pak otoci o 180 stupnu tak je hned jasny ktera bije :) ostatne na tom videu v tomto clanku to je celkem hezky videt ze jak otoci 707 na zada a ma to vicemene srovnany v horizontu tak mu jde cumak hodne dolu a ten vykrut konci v klesani

+15/0
15.7.2014 16:37

V21i58l23é30m 61P43o88k62o53r56n26ý 2960517463542

Děkuji za skvělý článek.

+3/0
15.7.2014 14:08

P77a48v16e62l 10S16o16b11o38t76k81a 5620124

inu... nepijte alohol, pokud řídíte letadlo...

http://www.csfd.cz/film/299884-let/

VŠEM doporučuji...

+1/0
15.7.2014 13:58

R13i48c95h67a46r96d 74K48á98b69a 8109978410360

Luxusni clanek, diky! R^

+5/0
15.7.2014 13:53

R56a46d98e43k 62P49a12n57c54h79a38r78t53e14k 6563833533786

Dobré, ale tohle: " ...se zcela novým letounem této velikosti (a ceny) šlo o světovou premiéru."  Není tak úplně pravda. ;-)  Září 1955 Farnborough Avro Vulcan B.1 W/C Roland "Rolly" Falk https://www.youtube.com/watch?v=afj19PedlxE

+1/0
15.7.2014 13:46

J80a85r58o14s59l58a60v 54B71r16ü78m78m16e64r 7684783596

Vulcan je alespoň vojenské letadlo :-)

+3/0
15.7.2014 15:41

P64a38t43r29i23k 98R55a92d26e38c66k53ý 5693907255

Bezva článek, díkyR^R^R^!

+1/0
15.7.2014 13:40

T25o30n27d54a 76H51e85j50l82í18k 1768953779747

Škoda, že tu se nedá dávat karma :)

+6/−1
15.7.2014 11:59

V72á73c20l73a54v 91P54c19h59á66l85e13k 8216422291922

Další výborný článek z dílny technetuR^ Tleskám;-)

+29/0
15.7.2014 11:50

J10a12n 24H63a62v84l46i23n12a 9184776879603

Jako AWACS se u nas casto objevuje v PAD

http://www.planes.cz/cs/photo/1182951/e-3a-lx-n90452-nato-pardubice-ped-lkpd/

+1/0
15.7.2014 10:37

P20e45t13r76a 27N53o64v56á79k25o98v69á 7168706594678

Skvělý článek, ale kdo dělá ty náhodné mezery v datumech?

+1/0
15.7.2014 10:25

D73a39v53i31d 88K18r74á81l 1249226879368

neznáš nejdůležitějšího člena každé redakce- šotka?;-)

+11/0
15.7.2014 13:03

M95i71c45h24a66l 58P49o31h82o35ř93e88l63s45k30ý 8852251921567

www.youtube.com/watch?v=RnBaO0GismE

nebo posunout na 0:45

0/−1
15.7.2014 9:54

T24o85m54á38š 77P34e65l70i12k70á30n 3611150641379

Definitivně fake... pár milisekund po tom co se přetočil o 120° by už brousil čumákem hlínu... a za ním by byla neuvěřitelná fagule. Být to v jiné výšce, prosím, ale prosednutí po obratu si u takového éra vezme pěkných pár desítek metrů..

+4/0
15.7.2014 11:11

M59a18r78e83k 12F56l31e38k84a47č 1457632660531

to už tu šlo pár měsíců zpět...a všichni se shodli že to je fake, dokonce to myslím měla být reklama na nápoj

+1/0
15.7.2014 12:10

J87a87r66o31s64l72a50v 50B42r67ü89m10m87e47r 7594623736

Fake, není to sudový výkrut, který se opravdu dá udělat skoro s čímkoliv, ale "normální" výkrut, což už není tak jednoduché, a pro některá letadla je nemožný, a hlavně by to opravdu potřebovalo hodně prostoru pod sebou...

+4/0
15.7.2014 15:46

M87i33c36h84a22l 17K40r89u10p92i57č69k90a 9415698985

Ten neuvedený akrobat s IL-18 byl Jiří Tlustý?

+1/0
15.7.2014 9:54

J26a24r81o63m40i50r 91F86a18r74e21k 4932113687

Jinak se pry Tex Johnston ucastnil i toho posledniho letu Dash Eighty, ovsem musel podepsat papir, ze nebude provadet zadne akrobaticek prvky.

+6/0
15.7.2014 9:34
Foto

P82e77t32r 72D57v39o39ř67á74k 4809369401638

707 je vskutku legenda. Ovšem ten výkrut s osmnáctkou se údajně nestal, prý to ani nebylo možné, tvrdil cpt. Kuchta, který na osmnáctkách létal velkou část své kariéry u Československých aerolinií.

+1/−1
15.7.2014 9:27

J79o91s80e51f 35C29í11s70a33ř 7777972420470

skvělý článek R^

+9/0
15.7.2014 8:53

M49i76c47h94a45l 87M41i19l78l47e27r 9836392689582

R^

+2/0
15.7.2014 8:48

M48i10c36h10a85l 21M93i37l32l85e74r 9106962599102

letel jsem s B 707 nalezicimu australskemu Qantasu v 1969 z Hongkongu do Port Moresby - prima zazitekR^R^R^

+1/0
15.7.2014 8:50

D33a40v19i97d 89K90r37á84l 1909516329708

kohos tam letěl sežrat?:-)

0/0
15.7.2014 13:02

M23i43c34h50a89l 42M22i83l76l71e42r 9616302549482

ja nikoho a oni mne take ne.;-D

Stravil jsem skoro pul roku u pribuznych ve vychodni Papui a tam to je civilizovane hodne dlouho. Misionari tam pobyvali snad od 1880-90. Zato ale 2SV se tam silne podepsala. Porad jeste tam jsou k videni vraky letadel, clunu a vozidel. V Milne Bay se odehrala jedna z velkych bitev Koraloveho more a Japonci si to odnesli. Runway tamejsiho polniho letiste je take pozustatek po tom, co tenkrat vybudovali Americane.

+3/0
15.7.2014 16:14
Foto

B24o19h70d87a43n 58D78l24o86u74h41ý 4772660208250

Výborný článek, díky!

+14/0
15.7.2014 8:35

P45e57t62r 50N80ě93m96e45č84e67k 1842744322603

Tak to je démon R^

0/0
15.7.2014 8:15

A96l57e77š 45Z51e23l75i30n62k87a 1224442286

I po těch letech jsem to video sledoval se zatajeným dechem :-) Nádhera. Jen se chce říct aby i čeští amatérští piloti si pro takové machrovinky vždy nabrali o pár set výškových metrů navíc ;-)

+11/0
15.7.2014 2:11

I47r74e57n63a 54P73l61a35c83h97e79t73k54o27v73á 1846304586820

vykrut zkouseli za komancu i s turboletem. neprezil to nikdo. myslim, ze to bylo v cb, ale jista si nejsem. znam to jen z vypraveni.

0/0
15.7.2014 1:25

I55r62e88n26a 62P42l24a96c49h25e94t74k37o45v74á 1596694366130

kdyztak me doplnte

0/−1
15.7.2014 1:25
Foto

P39e11t70r 35D22v59o97ř71á96k 4949119441428

Kdy k této nehodě mělo dojít? Mám o leteckých nehodách nějaké knihy, ale nikde toto popsáno není.

0/0
15.7.2014 9:24

J39a38r88o65m57i58r 93F31a39r76e21k 4202883337

Jedine, co jsem nasel, je nehoda na leteckem dni v Litve v 95. Pricinou byla nizka vyska pri provadeni manevru.

0/0
15.7.2014 9:30

J51a37n 78R67i13p58p26l 5289811834370

Tak tenhle článek velice rád doporučím... Skvělá práce. Boeing 707/420 je moje nejoblíbenější mašina, létám na ní každý den (simulátor Flightgear)... malá ukázka z mé pilotáže: https://www.youtube.com/watch?v=PW36zkuHyBA Je to nejlepší letadlo, jaké kdy vzlétlo! R^

+4/0
15.7.2014 1:17

D75a66n64i70e27l 11U47r80b61á45n98e56k 6187118219418

Já nechci rýpat, ale podle simulátoru bych se něco takového neodvážil tvrdit. Podle mě je dost ještě lepších letadel.

0/0
15.7.2014 2:07







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.