Diskuse k článku

Obrátil obří Boeing 707 za letu na záda. Nejslavnější reklama v letectví

Je čtvrtek 15.7.1954, 14 hodin a 14 minut a do vzduchu se poprvé chystá legendární Boeing „Dash Eighty.“ Za „kniplem“ sedí zkušební pilot Tex Johnston a výsledek zkušebního letu s napětím očekává tým odborníků, ve kterém nechybí ani řada Čechů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J36a70r15o75s46l83a14v 19K27a21d55l65e23c 5951569682811

To dělám běžně na trenažéru...;-D

0/0
27.7.2014 18:35

P11e90t61r 66H40a75j54n98ý 3104418432916

v roce 1981 jsem obrátil "stejsna" na strechu. Bylo nás v nem 9. Nikomu se nic nestalo. Nikdo mne nechválil:-(

+1/0
25.7.2014 21:41

F75r22a16n25t50i64s30e92k 44M10i74k23e63s 8193877470662

V prosinci 1978 jsem s dosluhujim Boeing 707 v barvach Pan American letel z Frankfurtu do New Yorku. Jak si vzpominam byl to prijemny letVR^

0/0
24.7.2014 13:03

J39i33ř56í 93K10o96c85u25r24e94k 6935594755458

Skvělá momentka z toho videa:

Šéf: Co si myslíš, že jsi dělal?

Tex: Prodával jsem letadlo.

+7/0
17.7.2014 19:31

L51a69d26a 51N98o48v49a72k 4412353757

je to neštěstí mít na klíčové pozici ve firmě nezodpovědné jedince...:-/

Při troše smůly to mohl rozsekat a způsobit firmě miliardové ztráty...

+1/−8
15.7.2014 23:53

M47i11c25h48a13l 31P87a17v42l69á18t 9863963744249

No a misto toho dostali velkou zakazku od letectva, protoze to neortodoxni predvadeni videli nekteri vysoci dustojnici, kteri okamzite pochopili, ze to letadlo je dobre postavene.

+7/0
16.7.2014 9:36

L30a10d36a 68N35o42v67a63k 4332523467

risk je někdy zisk... tady to vyšlo...

+4/0
16.7.2014 13:03

P67e88t97r 26B66a90u30d28i62š 7959691766216

Inu, testovacího pilota bude těžko dělat někdo, kdo se bojí riskovat. :-)

+2/0
22.7.2014 12:11

M73a16r52t43i75n 43V82a28n75ě83č28e48k 4453718982425

Velice pěkné video 707 p go formace s 777

https://www.youtube.com/watch?v=YmQE05i1l0s#t=91

+1/0
15.7.2014 21:09

V78á46c91l94a65v 62V97á18v25r12a 5266659781227

Boeing je soukromá firma a není podporovaná ani financovaná státem. Stát ho také nemusel nikdy zachraňovat před bankrotem. To Airbus má jinou historii a v podstatě od samého vzniku byl drržen nad vodou Francií a Německem. Trend ve výrobě letadel se posunul tam, kde to Airbus nečekal a teď dohání novými modely.

A-380 nebyl dobrý tah. A Boeing nečeká a za Dreamjety má další dva modernější modely v prototypových verzích.

+2/−17
15.7.2014 15:28

J27a60r33o25s93l29a89v 34B87r89ü69m28m91e14r 7794763306

O té nepodpoře státem to opravdu, ale opravdu není tak jednoduché...

+5/−1
15.7.2014 15:40

M28i30c84h83a59l 76M80i54l21l17e43r 9276722269262

Vavro, povez co jsi to za leteckeho experta, ze se tu ohanis "A-380 nebyl dobrý tah."?

Z tvych poznamek pod jinym clankem vyplyva, ze se ti A380 nelibi predevsim proto, ze to neni americky vyrobek, ale evropsky. Dokonce ses tu nedavno priznal, ze jsi s nim NIKDY neletel a letet nechces. Dodal jsi par argumentu, ktere za danych okolnosti prisly - promin- dost k smichu. Cituji tvuj post: " S A380 doufám nikdy nepoletím. To čekání na výstup  z letounu, bude dost.... nepříjemné. O baru a tělocvičně na palubě se dnes už ve spojení s A380 nemluví. Víme přeece že to byl nesmysl už na začátku."

Nevim, jestli jsi videl moji odpoved, ale pokud ne, zopakuji to FYI:

Co takhle aspon jednou s A380 letet, nez zase napises tyhle nesmysly?

Nema cenu zasvecene pindat o necem, co jsi sam nezkusil a co se nachazi pouze v tvych hodne zkreslenych predstavach.

Z dalkovych letu WB letadly mam od nas z Australie za sebou celou radu s B747 a B777, nekolik s A340 a nejnoveji 10 letu s A380 Qantasu a Emirates. Ackoliv jsem velky fanousek Jumba uz od 70.let, s A380 letam velmi rad od 2011. Je pohodlnejsi a tissi nez Jumbo. O nastupovani/vystupovani s A380 NEMAS poneti. Je jasne, ze nevis, ze kapacita dolni paluby u A380 neni o moc vetsi nez kapacita dolni paluby Jumba; podle individulani konfigurace a aerolinky dole tak kolem 40 sedadel vic, tedy pribl. jen 10% rozdilu. Protoze na rozdil od B747, u A380 ma kazda paluba ma svuj vlastni vychod, vystup pasazeru z A 380 trva sotva dele nez vystup z B747. "O baru a tělocvičně na palubě se dnes už ve spojení s A380 nemluví." Nemusi mluvit asi proto, ze nejsou zadnou utopii, ale existuji jako standard. Plne vybaveny bar pro pasazery v 1.tride a business je v A380 NORMALKA. Emirates navic maji sprchy/spa pro pasazery v 1.tride. Pro pasazery u obou v economy jsou 2 "samoobsluzne bary" s obcerstvenim (ovoce, susenky, tycinky, nealko napoje). A namisto "telocvicny" jak Qantas, tak Emirates maji klubovnu pro business a 1.tridu.

+14/−1
15.7.2014 16:06

P49a63v66e67l 25O30d77r79a51z53i58l 6124349477700

Hele kluci tak co to je? Přece se nebudete škorpit spolu, to vám bere čas od svorného nadávání na starou domovinu ;-)

0/0
21.7.2014 20:01

D93a38v47i80d 96K45r92á37l 1679826519698

co to meleš, vávro?8-o

+2/0
15.7.2014 16:54

I91v28a80n56k35a 97P84o72s60p94í67š94i46l44o38v80á 8684428562267

Naopak. Vývoj A-350 byl mnohem hladší než Dreamlineru, hlavně díky zkušenostem s velkými kompozitovými celky u A-380. Navíc, s A-350 bude mít Airbus plné portfolio moderních letadel všech kategorií. Boeingu bude zrušený nástupce 747 chybět, už nyní je to vidět na objednávkách jeho nejmodernější verze, kterou táhnou především nákladní varianty.

Se subvencemi od státu si tyto dvě firmy nemají co vyčítat. Boeing tak dlouho vztekle kopal nožičkami proti vítěznému tendru Airbusu na nový tankovací letoun až si vykopal nové vyběrové řízení, šité jemu na míru. Jestli tohle není státní pomoc, tak už asi nic...

+8/−1
15.7.2014 20:16

F85r80a56n93t59i97s66e17k 94M61i42k97e51s 8373327540722

Ten Vavra totiz  vi vsechno a rozumi  vsemu.

0/0
24.7.2014 13:06

L30a12d48i36s87l48a55v 82W47e91i65s 5460745470177

Loni jsem viděl film "Let" s Denzelem Washingtonem. Prý byl natočen podle skutečných událostí, včetně letadla, letícího i s cestujícími na zádech...

+1/0
15.7.2014 15:15

P65e86t92r 20C71e85r96v37e41n76y 1773970615

to moc ne, inspirovalo se to padem alaska airlines 261 (stejna zavada, ovsem vsichni zemreli) jenze tam leteli na zadech v prudkem klesani. Tak jak to bylo ve filmu, tj na zadech a "vicemene" horizontalni let by to fakt neletelo. To neni akrobaticky premotorovany special se symetrickym profilem kridla, aby udrzeli invertovany let v horizontu (kdyz vychechame vyjadreni boeingu ze by to neletelo) tak by musel byt cumak znacne nahoru na udrzeni stejne vysky. Vztlak, odpor, vysledna aerodynamicka sila a uhel nabehu plati porad, protoze kridlo neni symetricke tak ty vektory pri kridle "vzhuru nohama" vypadaji jinak. Blbe se to popisuje ale jsou to zaklady letecky teorie a kdyz se to nakresli na papir na profil kridla ktera sila kam pusobi a pak otoci o 180 stupnu tak je hned jasny ktera bije :) ostatne na tom videu v tomto clanku to je celkem hezky videt ze jak otoci 707 na zada a ma to vicemene srovnany v horizontu tak mu jde cumak hodne dolu a ten vykrut konci v klesani

+15/0
15.7.2014 16:37

V68i52l18é21m 82P18o47k40o18r89n96ý 2420117213212

Děkuji za skvělý článek.

+3/0
15.7.2014 14:08

P15a11v70e29l 23S34o41b64o44t21k82a 5850334

inu... nepijte alohol, pokud řídíte letadlo...

http://www.csfd.cz/film/299884-let/

VŠEM doporučuji...

+1/0
15.7.2014 13:58

R17i59c19h49a92r23d 94K82á53b62a 8669108760570

Luxusni clanek, diky! R^

+5/0
15.7.2014 13:53

R96a94d77e69k 74P84a31n40c16h58a84r37t36e87k 6733103103316

Dobré, ale tohle: " ...se zcela novým letounem této velikosti (a ceny) šlo o světovou premiéru."  Není tak úplně pravda. ;-)  Září 1955 Farnborough Avro Vulcan B.1 W/C Roland "Rolly" Falk https://www.youtube.com/watch?v=afj19PedlxE

+1/0
15.7.2014 13:46

J24a64r11o40s86l91a18v 96B26r32ü56m17m61e23r 7574833666

Vulcan je alespoň vojenské letadlo :-)

+3/0
15.7.2014 15:41

P49a43t22r20i47k 53R75a52d60e64c64k85ý 5163197535

Bezva článek, díkyR^R^R^!

+1/0
15.7.2014 13:40

T62o44n85d21a 56H66e17j84l61í76k 1688983829987

Škoda, že tu se nedá dávat karma :)

+6/−1
15.7.2014 11:59

V96á70c78l52a31v 34P66c86h21á75l21e34k 8866362371522

Další výborný článek z dílny technetuR^ Tleskám;-)

+29/0
15.7.2014 11:50

J20a20n 22H12a54v26l37i46n36a 9984416579593

Jako AWACS se u nas casto objevuje v PAD

http://www.planes.cz/cs/photo/1182951/e-3a-lx-n90452-nato-pardubice-ped-lkpd/

+1/0
15.7.2014 10:37

P43e78t53r92a 53N63o92v85á43k84o84v86á 7748336194988

Skvělý článek, ale kdo dělá ty náhodné mezery v datumech?

+1/0
15.7.2014 10:25

D32a79v80i57d 19K65r58á85l 1809536799438

neznáš nejdůležitějšího člena každé redakce- šotka?;-)

+11/0
15.7.2014 13:03

M42i26c31h91a19l 37P76o95h67o40ř42e71l44s66k76ý 8342371251787

www.youtube.com/watch?v=RnBaO0GismE

nebo posunout na 0:45

0/−1
15.7.2014 9:54

T91o27m46á13š 29P60e98l50i76k30á67n 3211980831589

Definitivně fake... pár milisekund po tom co se přetočil o 120° by už brousil čumákem hlínu... a za ním by byla neuvěřitelná fagule. Být to v jiné výšce, prosím, ale prosednutí po obratu si u takového éra vezme pěkných pár desítek metrů..

+4/0
15.7.2014 11:11

M52a26r62e91k 76F47l55e23k41a90č 1467182230521

to už tu šlo pár měsíců zpět...a všichni se shodli že to je fake, dokonce to myslím měla být reklama na nápoj

+1/0
15.7.2014 12:10

J87a33r58o64s73l86a25v 95B22r11ü41m19m85e10r 7754983296

Fake, není to sudový výkrut, který se opravdu dá udělat skoro s čímkoliv, ale "normální" výkrut, což už není tak jednoduché, a pro některá letadla je nemožný, a hlavně by to opravdu potřebovalo hodně prostoru pod sebou...

+4/0
15.7.2014 15:46

M42i87c84h23a60l 71K44r47u41p46i14č15k21a 9815528855

Ten neuvedený akrobat s IL-18 byl Jiří Tlustý?

+1/0
15.7.2014 9:54

J96a87r95o19m56i34r 95F43a55r14e60k 4602673607

Jinak se pry Tex Johnston ucastnil i toho posledniho letu Dash Eighty, ovsem musel podepsat papir, ze nebude provadet zadne akrobaticek prvky.

+6/0
15.7.2014 9:34
Foto

P46e41t71r 13D29v37o38ř37á61k 4239279421508

707 je vskutku legenda. Ovšem ten výkrut s osmnáctkou se údajně nestal, prý to ani nebylo možné, tvrdil cpt. Kuchta, který na osmnáctkách létal velkou část své kariéry u Československých aerolinií.

+1/−1
15.7.2014 9:27

J90o10s28e88f 32C88í21s78a89ř 7727172910510

skvělý článek R^

+9/0
15.7.2014 8:53

M66i56c20h83a78l 80M89i67l72l49e78r 9326572679602

R^

+2/0
15.7.2014 8:48

M44i95c38h91a55l 31M64i13l41l71e44r 9706432669502

letel jsem s B 707 nalezicimu australskemu Qantasu v 1969 z Hongkongu do Port Moresby - prima zazitekR^R^R^

+1/0
15.7.2014 8:50

D98a95v36i85d 71K80r51á38l 1479606599538

kohos tam letěl sežrat?:-)

0/0
15.7.2014 13:02

M27i60c49h65a74l 30M60i44l93l43e25r 9466292129522

ja nikoho a oni mne take ne.;-D

Stravil jsem skoro pul roku u pribuznych ve vychodni Papui a tam to je civilizovane hodne dlouho. Misionari tam pobyvali snad od 1880-90. Zato ale 2SV se tam silne podepsala. Porad jeste tam jsou k videni vraky letadel, clunu a vozidel. V Milne Bay se odehrala jedna z velkych bitev Koraloveho more a Japonci si to odnesli. Runway tamejsiho polniho letiste je take pozustatek po tom, co tenkrat vybudovali Americane.

+3/0
15.7.2014 16:14
Foto

B77o22h44d19a55n 10D31l50o81u95h71ý 4952780928660

Výborný článek, díky!

+14/0
15.7.2014 8:35

P90e40t94r 77N46ě51m90e16č69e50k 1822324562653

Tak to je démon R^

0/0
15.7.2014 8:15

A79l89e66š 69Z37e72l26i13n51k13a 1534952206

I po těch letech jsem to video sledoval se zatajeným dechem :-) Nádhera. Jen se chce říct aby i čeští amatérští piloti si pro takové machrovinky vždy nabrali o pár set výškových metrů navíc ;-)

+11/0
15.7.2014 2:11

I69r13e34n80a 51P36l51a83c50h51e64t11k85o16v73á 1686724776740

vykrut zkouseli za komancu i s turboletem. neprezil to nikdo. myslim, ze to bylo v cb, ale jista si nejsem. znam to jen z vypraveni.

0/0
15.7.2014 1:25

I51r29e50n87a 88P90l34a50c41h33e46t66k25o11v79á 1296234956490

kdyztak me doplnte

0/−1
15.7.2014 1:25
Foto

P24e15t36r 86D20v38o81ř39á74k 4309359641638

Kdy k této nehodě mělo dojít? Mám o leteckých nehodách nějaké knihy, ale nikde toto popsáno není.

0/0
15.7.2014 9:24

J97a97r39o32m85i62r 93F58a26r23e68k 4612683167

Jedine, co jsem nasel, je nehoda na leteckem dni v Litve v 95. Pricinou byla nizka vyska pri provadeni manevru.

0/0
15.7.2014 9:30

J52a71n 96R55i70p15p65l 5889311244410

Tak tenhle článek velice rád doporučím... Skvělá práce. Boeing 707/420 je moje nejoblíbenější mašina, létám na ní každý den (simulátor Flightgear)... malá ukázka z mé pilotáže: https://www.youtube.com/watch?v=PW36zkuHyBA Je to nejlepší letadlo, jaké kdy vzlétlo! R^

+4/0
15.7.2014 1:17

D17a61n58i30e15l 68U81r68b27á70n57e42k 6607128899978

Já nechci rýpat, ale podle simulátoru bych se něco takového neodvážil tvrdit. Podle mě je dost ještě lepších letadel.

0/0
15.7.2014 2:07



Najdete na iDNES.cz