Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Projděte si nové metro z Bořislavky do Motola. Půjde zde telefonovat

Na prodloužení trasy A pražského metra se právě stavebně dokončují stanice. Než začnou jezdit vlaky, musí se podzemí vybavit technologiemi a „zavést dráty“ do dispečinku. Chybí ještě i „maličkosti“, jako jsou speciální kabely pro šíření mobilního signálu pro telefony.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A25l44a80n 31Ř49e58p93k42a 4925336

Alespoň v metru můžou lidi vydržet tzv.offline, však ono je to chvíli nezabije a pokud to je podnikatel co jezdí metrem, tak mu to byznys taky nezničí ;-D;-)

0/−3
19.7.2014 13:51

L20u36k39á70š 76O94m13á96č31k20a 5211484941116

Proč by podnikatel nemohl jezdit metrem, pokud je taková přeprava rychlejší, navíc by mohl po cestě vyřešit na mobilu např. korespondenci? Nerozumím, proč stát 2 hodiny v zácpě. Velice trapné.

0/0
22.7.2014 12:04

A53l75a49n 20Ř94e25p58k39a 4545756

Já neříkám, že podnikatel nemůže jezdit metrem, jen jsem psal, že chvíli může být offline a byznys mu to nepoloží (v autě i v zácpě toho taky moc neudělá).

0/−1
22.7.2014 19:42

J45a89k11u21b 38R76o53u93s 3243860584672

Proboha, naučte stříhače iDnesu stříhat, prosím!!!!!!!!

0/0
17.7.2014 0:59

J25o75s53e73f 75H82ř59e48b53í76č48e78k 7766723190832

Možnost telefonovat v tunelech metra, kudy denně projede 1,5 milionu lidí, bych považoval spíše za standard než za horkou novinku.

+5/−6
16.7.2014 16:08

V46l77a73s80t80i62m34i85l 92H91n68í54k 6666272341187

Já bych to samé považoval za zločin proti lidskosti. Už teď jsou řvouni v metru nesnesitelní. Představa, že po vjezdu do tunelu nezmlknou, ale začnou řvát jak protržení, mě děsí. Snad tou trasou nebudu muset jezdit a experiment ukáže, že tudy cesta nevede.

+3/−4
17.7.2014 1:20

M52a85r60e72k 66H30r48u75b79y 6157322681518

Telefonovat se nejspis moc nebude, ale data by bodly, ne? ;-)

+1/0
17.7.2014 13:45

I32š43t64v66á68n 56V45e22j77v85o61d50a 6661801831234

Z nadpisu jsem nabyl dojmu, ze bude den otevreneho tunelu a vy takhle :-)

+6/0
16.7.2014 15:42

R14o81m36a52n 39P36a90p21á45č27e26k 7384978119747

Doufám, že s tím telefonováním to je vtip. Stačí to v tramvajích a autobusech. Rv

+4/−8
16.7.2014 15:37

L40u65k44á70š 57O13m86á96č69k87a 5941734981986

V dnešní době elektronické komunikace se stejně v metru častěji používá instant messaging či emaily. Ideální pro vyřízení korespondence či přečtení článků na iDnes.

+7/0
16.7.2014 16:12

V31i98k49t63o61r 74S33v95o25b21o94d52a 8532308512406

Vůbec poprvé půjde telefonovat? Nejsem si 100% jistý, ale nešlo to už náhodou někde v době před povodněmi?

Čím si jistý jsem, je jakási studie a v návaznosti na ní prohlášení DP, že úroveň hluku během jízdy metra v tunelu je tak vysoká, že by stejně telefonovat nešlo, takže v žádném případě nehodlají zavést pokrytí tunelů.

Je fakt, že při vyšších rychlostech to v tunelu hučí tak moc, že i povídat si s vedle stojícím člověkem je někdy docela obtížné. Nechci si ani představit, jak vedle mě bude někdo celou cestu hulákat do mobilu: "CÓÓÓÓ? UŽ MĚ SLYŠÍŠ MÁMO?!! JÁ TĚ BLBĚ SLYŠIM, SEM V METRU!!! TAKŽE DVĚ MLÍKA A PĚT ROHLÍKŮ JÓÓÓ?!!"

Na druhou stranu by bylo fajn být behem cesty online. Teď si zkracuji cestování čtením zpráv z netu. Číhat na načtení článku během pár vteřin ve stanici je trochu stres a ne vždy se to povede. Takže bych uvítal WiFi výrazně více, než mobilní síť. Po Praze jsem před časem jel tramvají s Wifi ... asi nějaký experiment, od té doby nic. V metru by to mělo větší smysl.

+6/−1
16.7.2014 15:32

L17u24k75á20š 30O83m32á19č35k20a 5271834651646

Proč by měl někdo proboha dotovat wifi? Když si internet v mobilu zaplatíš, můžeš ve vagónech surfovat.

+2/−1
16.7.2014 16:13

V44i61k90t21o24r 27S75v74o45b35o51d43a 8492328742156

V tunelech si můžu leda tak drbat předloktí, když tam není žádný signál.

+3/−1
16.7.2014 17:23

L59u65k55á39š 80O80m97á87č77k46a 5761394371516

V několika tunelech signál díky vyzařovacímu kabelu je a bude tomu i v tomto novém. V Paříži či ve Vídni je signál v tunelech naprosto běžný. Ty si ale klidně drbej předloktí, to je mi opravdu jedno.

+1/0
16.7.2014 18:47

V57i48k40t60o75r 43S60v41o16b33o63d41a 8772508682866

V kterých několika tunelech je dnes v Praze metro pokryté signálem pomocí vyzařovacího kabelu? Nevymýšlíš si tak trochu?

Že je to běžné v Paříži a Vídni je fakt super, to mi v Praze opravdu hodně pomůže.

+1/0
17.7.2014 1:56

L44u98k43á30š 60O60m38á35č83k63a 5631134421766

Tunel v I.P.Pavlova.

0/0
17.7.2014 8:43

M49a45r46e93k 77H13r13u87b55y 6417532271588

Urcite? Nejde spis o prusak signalu Nuselskym mostem? ;-)

0/0
17.7.2014 13:46

L32u75k48á12š 57O29m90á12č77k95a 5171904961206

Ne.

0/0
17.7.2014 14:42

M14a76r22e78k 57T98u39r82n27o94v82e71c 7645822550526

Sice mezi Muzeem a I. P. Pavlova v jednom traťovém tunelu takový vyzařovací kabel je - ale to byl kdysi takový zkušební provoz a operátoři se z toho stáhli. Snad to dnes funguje jen na nějakou tu městskou síť (Tetra?). Nebo o tom víte něco víc? Pokud ano, můžete se prosím rozepsat?

Jinak tedy prosím napište, kde dále v Praze je pokrytí signálem i v tunelech. Já o žádném dalším úseku nevím. Jsou určité mezitraťové úseky, kde se signál dá chytit - ale nejsou to tunely. Třeba ten Nuselský most. Nebo na trase B pak úsek mezi Černým Mostem a Rajskou zahradou (jenže ta trať je v podstatě povrchová, jen zakrytá v železobetonovém tubusu, který má okna). Podobně pár stanic před Zličínem. A asi by se také dal chytit signál mezi Skalkou a Depem Hostivař, ale to bych také nenazýval zrovna tunelem...

Jinak s Vámi souhlasím v tom, že v zahraničí je to naprosto běžné - nám nezbývá než doufat, že se toho jednou dočkáme také...

0/0
18.7.2014 20:40

2125754428113

mezi ipákem a vysehradem je to jasne nuselak, ktery ti dovoli telefonovat :)

0/0
22.7.2014 11:47

L15u59k44á60š 16O82m50á73č71k49a 5391134801916

Něco si o tom nastuduj. Mezi I.P.Pavlova a Muzeem je nainstalovaný vyzařovací kabel, pokryté jsou také stanice Muzeum, I.P, Pavlova a Můstek.. To, že je možná již dnes vypnutý je jiná věc, každopádně nainstalované to je.

0/0
22.7.2014 12:03

2985214438613

opakuji, mezi ipákem a vysehradem

0/0
22.7.2014 12:08

L95u28k29á48š 57O52m29á84č63k18a 5561344921406

Tam žádný kabel instalovaný není, ani tam neprobíhal zkušební provoz pokrývání tunelu.

0/0
22.7.2014 12:10

M57i94c14h53a42l 60C72h73a57l65u21p76a 6658790899713

Před povodněmi snad ne, pokud vím, tak je signál ve stanicích, ale ne v tunelech. Tady to má být asi i v tunelech.

+1/0
16.7.2014 22:23

J83i44r19i 50J79a24v81u66r12e91k 7416302292426

Právě že před povodněmi ano - tedy jen v tunelu Muzeum-IPP. Jenže operátoři řekli, že je to nerentabilní a umřelo to.

0/0
19.7.2014 16:33

P26e46t55r 97D55r84e87s54s78l81e87r 4320696624363

Ale jo, telefonovat v tunelu šlo. Vyzařovací kabel byl mezi Pavlákem a Muzeem, co si vzpomínám.

0/0
17.7.2014 6:07

B79o86h48u93m90i34l 22M25á52c59a 5421232466513

"Veškeré technologie pro provoz metra i stanic jsou z důvodu bezpečnosti minimálně zdvojené. Například trakční transformátory pro napájení souprav jsou běžně zatíženy jen na polovinu. Pokud se jeden z nich pokazí, druhý ho nahradí pouhým zvýšením výkonu na sto procent."

A kde je to minimální zdvojení ?

+1/−4
16.7.2014 15:31

G49a29b51r54i24e49l 74H31o66r34t14e83n 9391649363614

...minimálně zdvojené, někde i ztrojené.:-)

+1/0
16.7.2014 15:39

A57d53a28m 39K31ř14i91v35s37k18ý 1133304130483

Jsou tam dva, i když to utáhne jenom jeden.

+7/0
16.7.2014 15:52

M22i71l50a12n 38N61e45d77o55m23a61n58s30k24ý 9880178935567

Má stanice Motol nějáké napojení na Bílou Horu ? tj. buduje se nějáký chodník připojující čtvrť nad stanicí nebo se na něj vtipně zapomnělo ?

+1/0
16.7.2014 15:09

L87u90k12á87š 94Š16l30e45h36o26f26e16r 1453539285289

Chodník? Zbláznil jste se? Budovat schodiště lesem k Motolu? Bílá hora by logicky měla mít spojení spíš se stanicí Petřiny.

0/−1
16.7.2014 15:13

J21a42r42o36s36l73a25v 79Z97o14l77t72á83n 9778452305230

Přesně. Stanice motol byla postavena buď jen v rámci rozkrádačky (pochybuju, že velký množství lidí by využívalo k cestám do nemocnice metro) nebo se počítá se zastavením toho lesnatýho kopce případně těch strání směrem k Řepům, ale to už je celkem lán cesty..

0/−1
16.7.2014 15:20

L55u41k21á45š 34Š75l43e80h92o35f29e60r 1483779185409

Stanice Motol dává smysl, jedná se o největší nemocnici v Praze. Ale nedává smysl pro spojení s Bílou horou ;-)

+1/−2
16.7.2014 15:41

M11i13l56a73n 67N29e23d74o32m88a89n38s57k60ý 9580798945927

Stanice je vzdušnou čarou cca 200 m od zástavby na kraji Bílé Hory. Smysl naopak nedává tam propojující chodník nepostavit.

+1/0
16.7.2014 15:45

L88u21k16á81š 86Š65l98e55h43o48f94e28r 1593369685419

Vzdušnou čarou možná, ale koukněte na vrstevnice ;-)

+1/0
16.7.2014 15:49

M82i74l88a56n 55N35e28d45o23m44a85n14s33k41ý 9760498645557

Já vím jak to tam vypadá. Ale když bydlím 200 m od metra, očekával bych, že tam budu mít přístup. Minimálně pro cestu tam by to bylo výhodné.

0/0
16.7.2014 16:00

J87i96r34i 28J25a89v73u22r85e74k 7796132392626

Proč? Tím lesem se chodilo k nemocnici i na autobusy, než místo cesty vznikla velká jáma. Chodit na metro bude ještě atraktivnější než na bus.

0/0
19.7.2014 16:52

D69a25v77i82d 89B48r47a62d92á69č 4684529794938

Chápu, nicméně kolik nemocných bude mít nutkavou potřebu denně jet do Motola na vyšetření a kolik asi tak lidí by metrem jelo z ruzyňského letiště do centra? A jelikož na letišti přistávají cizinci a ti jsou většinou z domova za služby zvyklí platit, tak by se to metro zaplatilo možná o pár dní dříve, než když se postavila ta šílená zatáčka k Motolu.

NEDĚLÁM si srandu z nemocných...  Ale akutní případy vozí sanitky či helikopotvory. Ostatní tam jedou jak se dá a jet ze Smíchovského nádraží metrem přes Václavák a Kulaťák bude taky bomba. Nebo snad věříte tomu, že neomezí MHD na Plzeňské?

+1/0
17.7.2014 14:24

M31a12r71e55k 62T13u47r71n17o63v58e98c 7815432490526

Objektivně vzato metro do Motola nebyl úplně nejlepší nápad - byť zrovna mě se bude docela hodit, souhlasím s těmi, kteří říkají, že se mělo raději začít stavět metro D (odlehčení přetíženému C, alternativa v případě rekonstrukce Nuselského mostu, celkově větší přepravní poptávka).

Ale k těm Vašim argumentům - do motolské nemocnice nejezdí jen pacienti, ale také zaměstnanci (několik tisíc - jde myslím o druhého největšího zaměstnavatele v Praze - po Dopravním podniku Praha - a Letiště Praha je myslím třetí). Pacientů do Motola denně cestují také tisíce (možná o řád víc) - a drtivá většina z nich MHD (s parkováním je to v Motole nic moc). Sanitky přivezou denně řádově desítky lidí. Helikoptéra řádobě jednotky a některé dny nepřiletí žádná (ještě že tak).

A jak si konkrétně představujete, že by ti cizinci zaplatili metro na letiště? Jako že by na úsek Letiště-Dejvická byly potřeba nějaké speciální jízdenky (tzn. ne ty za 32 Kč - ale třeba za 200 Kč - aby to bylo podobné jako třeba v Paříži? tam normální lístek je myslím za 1,7 € a z letiště za asi 9,4 €)?

Znovu říkám - metro do Motola je i podle mě ekonomický nesmysl - pokud tam chtěli zkapacitnit dopravu, mohli třeba udělat tramvajovou spojku mezi Vypichem a Plzeňskou (ona tam kdysi i dočasně byla - ale ne pro pasažéry). Jen zrovna ty Vaše argumenty jsem chtěl trochu zpochybnit. :-)

+1/0
18.7.2014 20:51

M65i19l14o32s44l17a63v 92K58a26n18t35o14r63e59k 1729207791899

O prodloužení trasy "A" z Kulaťáku na letiště Ruzyně, přes Motol a přidružené vesnice, radši nepište. Hlavním účelem  tohoto prodloužení není rychlé spojení centra Prahy s letištěm, ale zhodnocení pozemků v okolí prodloužení a umožnění dalších zlatých časů letištní taxikářské mafie. On to daňový poplatník zaplatí jak v investičních, tak i v provozních (dotačních) nákladechRv

+6/−3
16.7.2014 14:49

L83u13k33á49š 35Š24l96e18h24o34f90e65r 1133229495139

Metro na letiště je zbytečnost, stačí rychlé vlakové spojení.

+6/−3
16.7.2014 15:01

M59i47l56o58s23l47a77v 95K46a94n22t67o52r14e84k 1889127521659

Kokám, že jste nebyl dál než ve Zlámané Lhotě;-D Jinak byste takovouhle blbost nemohl napsat;-O

+1/−2
16.7.2014 16:25

L49u41k68á77š 18Š46l98e49h67o67f59e14r 1223639595989

Rozhodně ;-D Paříž, Barcelona, Vídeň, Řím, Varšava, Frankfurt - všude máte rychlodráhu, žádné metro ;-)

+2/−1
16.7.2014 16:32

S35v62a30t75o45p34l37u13k 39S12i39l64n19ý 4492126639608

No zrovna u té Barcelony a Vídně je trochu rozdíl - jednak vlak tam funguje tak trochu jako metro, hlavně v Barceloně, kdy projíždí tunely pod celým městem (ve Vídni částečně taky) a jednak železniční doprava je tam na úplně jiné úrovni než v Praze - mnohem víc se podobá tomu metru. Nicméně nemyslím si, že prodlužovat metro do Ruzyně je rozumná věc.

0/0
16.7.2014 18:43

M56a98r70e89k 68H48r21u24b97y 6207382851908

Dovoluji si pripomenout, ze na Havlovi neni ani to ;-)

BTW vyse zminene metropole maji nekdy i vic letist, s ruznym napojenim, takze obecne tvrzeni je nutne chybne.:-P

0/0
17.7.2014 13:49

D98a13v92i14d 59B35r80a75d30á25č 4144659474168

Já bydlím na Evropské a klidně bych rychlé vlakové spojení přivítal ;)

0/0
17.7.2014 14:25

M17i43l39o28s65l95a53v 65K64a87n19t65o24r18e61k 1479247971279

No vlakové spojení je, ale není  rychlé a nekončí na LKPR;-D. Von je problém v tom, že vlakové spojení je vlastně metro. Koleje maj výhodu v tom, že jdou mimo ulici a ve městech pod zem. Nevýhodu v tom, že pokud někdo pod vlak skočí tak, je konec a éro pápá. Jinak nikde ve světě jsem se  s tím nesetkal, akorát  u nás, když jsem pospíchal, tak nějak trotl zrovna skočil pod áčko.

0/0
17.7.2014 14:46

M48a12r36e71k 15T89u75r82n83o35v83e66c 7345302410146

Proč blbost? Evropu už mám také celkem procestovanou a jak tu píší jiní - spousta evropských metropolí metro na letiště nemá. Většina jich ale má kolejovou dopravu - což bych v Praze také uvítal, ale nemusí to být nutně zrovna metro.

Co ale zase na Praze musím ocenit je to, že na letiště se dostanete i s normální jízdenkou pro pásmo P/0. Jak jsem psal jinde, třeba v Paříži vás lístek z letiště do města stojí skoro 10 euro (normální lístek pro přesun po městě je za 1,2-1,7 euro - záleží, jestli kupujete jen jeden, nebo 10 najednou - tzv. carnet). Podobně dražší je to třeba v Římě, Bruselu, Amsterodamu, Zürichu, Miláně... Za vlak do města dáte na koruny pár set korun...

0/0
18.7.2014 20:55

L79u67d90v71í89k 47G43a48j14d93o92š20í71k 2245823104162

Metro je taky vlak. :-) Nicméně pokud metro cestou z letiště do centra má objet nejdříve půlku Prahy, pak je to samozřejmě dost divné.

Na druhou stranu veřejná doprava by se měla dělat především pro Pražany. Až teprve potom pro návštěvníky Prahy.

+1/−1
16.7.2014 16:31

L48u98k13á80š 71Š34l38e88h22o68f39e79r 1313839445819

Metrem jet z letiště je stejně pro návštěvníka města nesmysl. Cesta trvá dlouho kvůli desítkám stanic (třeba v Londýně je to doslova peklo). Oproti tomu vlak je v centru města za pár minut, nemusí nikde stavět.

0/0
16.7.2014 16:34







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.