Diskuse k článku

Podívejte se, co dokáže Boeing Dreamliner, když v něm nejsou cestující

Bojová zatáčka, natažení na 30 stupňů, letmé přistání a další „akrobatické“ kousky předváděli zkušební piloti Boeingu 787-9 Dreamliner na leteckém veletrhu Airshow ve Farnborough.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

L80e89n84k96a 63N47o66v72o57t73n40á 1160414233455

Ou :D

0/0
1.8.2014 14:33

J21a21n26a 44D91o96u58p18a45l81o32v67á 4932279724

Chtěla bych v tom sedět. To musí být parádaR^ Určitě lepší než "normální" let

0/0
31.7.2014 15:00

R48o38m36a40n 38P84o79l50á46č66e77k 5556369365

Docela by mě zajímal interiér letadla s cestujícími po takovémtu letu ;-D

0/0
31.7.2014 13:00

J79o48s37e83f 39M31i88k50o76v57e50c 5637273458676

Pro zastánce Airbusu a jeho koncepce:

26. června 1988 prováděl kapitán Michel Asseline v letounu Airbus A320 patřícíhospolečnosti Air France nízký průlet nad malým letištěm v Habsheimu, kdeprobíhal letecký den.I přes inovativní systém řízení, Asseline stroji věřil. Kvůli ležérnímupřístupu Air France k letovým plánům, ležérnímu přístupu posádky k navigacia přibližovacímu manévru a ležérnímu přístupu všech ke všemu, jak je ostatněve Francii národním zvykem, prolétával Asseline nad ranvejí letiště nikolive výšce 100 stop, ale pouhých 30 stop. To by nebylo tak špatné, dokonceby to bylo efektní, kdyby na konci dráhy nebyly vzrostlé stromy. Když copilotMaziére kapitána upozornil na stromy před letadlem, prohlásil, aby si nedělalstarosti. Dal plný plyn a přitáhl sidestick (video).Bohužel Asseline v tomto případě neovládal letadlo, ale ovládal počítač,a až ten ovládal letadlo, říká se tomu fly-by-wire. V tomto případě řídícípočítač, patrně také francouzského původu usoudil, že mezi požadavkem pilotaa programem existuje nepřekonatelný rozpor a proto nebude dělat nic. Vsouboji pilota s letadlem tak vyhrálo letadlo, které následně vítězoslavněvletělo na konci ranveje do lesa. Na palubě bylo asi šedesát prominentůz Air France včetně jejich dětí, z nichž tři  nehodu nepřežily. Počítač měl jako bezpečnostní opatření vestavěnouochranu proti překročení maximálního úhlu náběhu, nedovoloval tedy letadlustoupat příliš strmě, aby nedošlo ke ztrátě vztlaku a pádu. Na druhou stranuAsseline strmě stoupat potřeboval, jeho problém nebyl úhel náběhu a hypotetickáztráta vztaku, ale velmi reálná srážka se stromy. Je velmi pravděpodobné,že nebýt francouzského computeuru, Asseline by stromy přeletěl,protože přece jen nepožadoval po letadle nic mimořádného. Asseline musel následně čelitzmanipulovanému vyšetřování, protože projekt Airbus stál francouzskou vládupříliš mnoho peněz a komerční neúspěch kvůli zfušovanému systému řízenínepřipadal v úvahu.

Zdroj: http://www.dfens-cz.com/view.php?cislocla

0/0
30.7.2014 18:34

J36o17s37e87f 77M32i92k48o62v67e18c 5837413778176

Zdroj: http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2012020501

0/0
30.7.2014 18:35
Foto

L18e66n37k29a 93N15o74v26o39t98n36á 1800114283125

Airbus pro mě NE! Ať si říká kdo chce co chce kde je frantík je sice možná pohodlíčko och och och, ale je to šunt!

0/0
1.8.2014 14:35
Foto

I50v17o 56R56o96t14t20e46n51b94e12r41g 3287268128118

Tak mi to připomíná reklamy na neprodejné, poruchové výrobky:-)

0/−4
28.7.2014 10:02

V93a45c12l40a21v 64K90r64a65l 6185149856794

Aby mohly předvést a prodat "novinky" staré minimálně 20 let, tak znemožnili Rusku vystoupit na přehlídce. Kapitál takto neserizně odstraňuje konkurenci a potom že trh vyřeší vše, jak blábolil taťka Klaus a jeho za sociálismu nedoceňovaní pohůnkové.

+1/−7
26.7.2014 14:52

O30n74d95ř44e52j 30Č65a88p38k45a 6871911643364

A co mají letos Rusové pro civilní sektor tak zajímavého ?

Vojenskou techniku stejně ukazují a prodávají hlavně na MAKSu, který je každý lichý rok...

0/0
26.7.2014 19:24

D35a58v12i44d 15M74u17n71z24a92r 3238252694866

taky dovede pekne horet…at uz s cestujicimi, nebo bez,…. pekna sunka...

+1/−6
25.7.2014 6:38

M80i60l61o60s89l80a62v 65K66a53n36t61o74r74e44k 1429667341459

Něco podobného jsem viděl v 80 létech na propagačních materiálech, kdy se začalo užívat FBW (fly by wire) nyní z toho udělali elektroimpulzivní řízení, které je napojeno na snímač mezní vrstvy na křídlech, takže se letí prakticky v kritických úhlech náběhu a obálce obratů

0/0
24.7.2014 16:39

B56e29n 49P72a94v88k26a 1927483247431

Se mně z toho videa udělalo mírně blivno. Mě z toho případně vynechte;-)

+1/0
23.7.2014 13:15

M82i61r49o13s32l71a91v 61M39e88d 3604906

Tak jsem si vzpomněl na jeden vtip: Sportovní pilot pozve svého tatíka na vyhlídkový let a při té příležitosti mu předvede i pár prvků akrobatického létání. Po přistání se tatíka zeptá jak se mu to líbilo a tatík odvětí: "Tak synku, pěkné to bylo - jenže průšvih je v tom, že to co jsem měl na začátku v gatích, mám teď za krkem".

+2/−1
23.7.2014 10:46

M26a44r19e69k 27S87v31o51b97o34d98a 3753473665

Safra, s takovyma manevrovacima schopnostma by se dokazal vyhnout i te strele odpalene ukrajinskou armadou na letadlo Malajsia Aerolinies. Skoda ze malajsi nemeli tenhle boening k dispozici.;-(

+1/−9
22.7.2014 23:41

I27v77o 98J50a76n40á93č73e90k 8953713241832

Nedokázal.

+2/0
23.7.2014 16:36

O27n96d57ř64e27j 67Č96a96p74k69a 6881491553804

SA-11 je navržená proti stíhačkám a měla by mit slušnou úspěšnost, i když ten pilot manévruje jak o život, má zapnutou rušičku radaru a sype klamné cíle... takže civilní dopravní letadlo má šanci asi jako sněhová koule v pekle :-)

+2/0
23.7.2014 23:11

P95e64t83r 21M71a72r38š96o10u64n 5675738756726

nojo, jenže peklo už zamrzlo ;-D

0/0
26.7.2014 12:47

R29a86d54e51k 58P89a34n76c37h44a59r30t66e70k 6613933863776

Žádný system PVO není primárně navržen "proti stíhačkám" - to není zadání ;-). Definice pro BUK požadovala zásah aerodynamického cíle letícího rychlostí 830 m/s ve střední výšce, manevrujícího s přetížením 10-12 G. Perspektivně měl být schopen ničit balistické rakety Lance. Každopádně na Boeing by to stačilo ;-)

+2/0
26.7.2014 20:10

T14o11m95á73š 35Ž38i97t48n21ý 6971190121231

Navíc se o té střele dozvěděl teprve v okamžiku, když se všiml že mu něco bouchlo pod zadkem.

0/0
30.7.2014 8:12
Foto

O68n77d72r30e46j 35B39o28c88e20k 1430705964428

Airbus vs. Boeing (496:201) (Počet objednávek na Farnborough Airshow):-P;-D

+1/−2
22.7.2014 14:19

J66a70n 41H33a73v36l69i34n63a 9744196839403

ale celkove za letosek vede Boeing, ktery mel pred FA velky naskok, to je smula, co? A je po radosti....jako by to nebylo jedno

+5/−1
22.7.2014 15:19

P82a80v27e13l 40V12e14t40e41š55n36í90k 7955538215437

Tohle se nedá porovnávat. Ledaže by srovnávali hodnotu v penězích, ale pochybuju že zveřejní za kolik to prodávají. Když Airbus prodá 5x A320, tak je to pro ně myslím pořád míň, než když prodají 1x A380. Ale je možné, že Emirates mají na A380 takovou slevu, že to někdy pravda není. Kdo může říct?

0/0
22.7.2014 17:56

J69a72n 98L97a68k72o83m46ý 7871345715404

Osobně mám radši Boeing a cítím se v něm bezpečněji. I když to je jen moje pomatené podvědomí. Airbusem jsem zatím ještě nikdy neletěl. A380 se mi samozřejmě líbí, ale zatím s ní nebylo kam, po Evropě toho moc nenalítá.

+1/−1
22.7.2014 20:59

L86a60d68i89s44l30a98v 85M42á83l52e73k 7523317331118

Jak můžeš vědět, že v Airbusu se cítíš méně bezpečněji, když jsi v něm neletěl?

+7/0
22.7.2014 21:26

M68i33c74h67a95l 50C27h85a83l22u10p94a 6308570239953

Třeba v autě bez brzd bych se nejspíš taky cítil méně bezpečně ale nikdy jsem v něm nejel :-).

+3/−1
22.7.2014 22:29

J81a15n 53L98a71k82o26m53ý 7311865425104

Neletěl jsem s ním právě kvůli tomu. Zatím jsem vždycky našel spojení, kde byl slíbenej Boeing a taky vždycky letěl. Takto hledám právě pro klid toho podvědomí.

+1/−1
23.7.2014 0:44

J48a33n 40L71a32k66o59m13ý 7221705445654

Nebo ty pokud by ses bál třeba letět TUčkem z Moskvy někam na Sibiř, tak bys do něj prvně sednul a pokud by nespadlo, pak až tvrdil, že se bojíš?

0/0
23.7.2014 0:49

D12a54v93i62d 24M54u86n69z10a36r 3308302444906

Pane Lakomy, holt mate stihu a poddavate se iluzim...

0/−2
25.7.2014 6:39
Foto

F10r30a10n44t95i73š82e66k 81H71r51a65b38a28l 3123299426668

:) Umí to i kobru? :)

0/0
22.7.2014 12:23

L59u66k38á70š 56O94m32á86č95k41a 5791474871436

Jedním slovem - NÁDHERA! R^

+10/0
22.7.2014 12:13

J96a48n 98H77a41v69l15i15n47a 9104356609943

jak tak ctu narazky na BUK a Boeing.....zjistete si neco o letadlech EL AL a jak jsou vybavena

0/0
22.7.2014 11:51

O64n87d57ř98e53j 40Č96a42p48k58a 6291811213104

Proti radarem naváděné střele se neubrání ani Izraelci, ten jejich systém je stavěný na ochranu před Iglou, Stingerem a podobnými potvorami (takže kamery pro detekci odpalu a dřív světlice, teď snad laserový rušič). Nic jiného se stejně k izraelskému letišti nemá šanci dostat na dostřel, aniž by si toho všimli a srovnali to se zemí...

+1/0
22.7.2014 13:09

J97a35n 83H88a50v11l45i59n90a 9274766689463

nemluvim o letistich, ale letadlech

0/0
22.7.2014 13:39

O12n71d18ř39e27j 25Č97a88p48k46a 6211971363874

OK, možná jsem to nenapsal úplně přesně. Izraelcům prostě kdekoliv na světě hrozí maximálně útok ruční protiletadlovou střelou, to je asi tak jediná věc, ke které se může dostat jednotlivec nebo teroristická buňka. Cokoliv většího by mohlo přiletět maximálně z Palestiny a tu si zatraceně pečlivě hlídají...

0/0
22.7.2014 15:19

J45a71n 63H19a36v39l33i55n24a 9294326659233

devitistovka se me libi mnohem vice nez osmi, uvidime, jak ji zmalujou kiwici, maji ji mit prvni a mivaji pekne livery

0/0
22.7.2014 11:44

L92e91o 79V28a80n37ě42k 6183937113478

"Podívejte se, co dokáže Boeing Dreamliner, když v něm nejsou cestující"

To co s cestujícími, akorát bez řevu :-)

+22/0
22.7.2014 10:36

P31e55t33r 64S35v70o73b62o21d76a 9897448700942

280 cestujících přidá přes 10% hmotnosti. Předpokládám, že na tu demonstraci tam dali taky minimum paliva, takže je podstatně obratnější.

+4/0
22.7.2014 11:47

J20a55n 53L19a90k88o57m88ý 7821885945474

Sice přidá, ale na to co je na videu by to i tak mělo stačit.

Ovšem starší video, kdy podobné kousky předváděli se 787 Qataru bylo delší a výživnějšíhttp://www.youtube.com/watch?v=OmqLsEhoOzY

+4/0
22.7.2014 13:10

T98o88m52a13s 32H19a11b89a56n 7250612439201

gratulace inženýrům v Boeing to je fakt stroj... :-)

+5/0
22.7.2014 8:37

A53n34t22o20n69í83n 10K89o69u91d54e52l22k56a 1125575786522

áááá to je otrava, žádný sudový výkrut???

0/−2
22.7.2014 7:36

I10v55o 34M80a27r47h58o43u78l 6896452810106

O článek vedle :-P

0/0
22.7.2014 10:02
Foto

J85i68r18k11a 28V65a44n39o76u48r44e50k 6197984128760

Tak hlavne aby ho doladili a nemuseli ho neustale stahovat z provozu .. ale chapu, reklama je treba ;-)

0/0
22.7.2014 7:01

J84a30n 71M18o65h28y63l30a 6182519219331

Takhle se velké letadlo téměř nikdy nedoladí, vždycky se odhalí kvadrilion malých chyb před vpuštěním do provozu a další kvadrilion po něm. Není možné udělat tak velký stroj bez chyb na které se přijde až v reálném provozu. Protože se v letectví nic neriskuje, některé ty chyby prostě na chvíli posadí ta letadla na zem, než se vše vyřeší.

+1/0
22.7.2014 11:06

J10i75ř98í 70K14o56c24u75r73e21k 6615474785498

Při tom druhém vzletu se teda děly věci. Takhle točit zatáčku pár metrů nad zemí? Síla. R^

0/0
21.7.2014 23:23

P33a70v13e18l 18S80ý40k79o58r81a 7927692757841

Boeing dokaze podivuhodne věci, i když je plny lidi. Třeba zmizi jako tichy  prd,...i s lidmi,...;-€

+4/−7
21.7.2014 23:04

L91u18k39á24š 18O29m63á12č36k82a 5121394591786

Neskutečně trapné.

+1/−2
22.7.2014 12:14

M16a80r21e62k 37V35e48s14e47l24ý 1807458480174

Chybel mne tam looping ;-D

0/0
21.7.2014 23:00

P66e68t55r 94S37o60j72k46a 2381586175291

R^Kdyby se mnou takhle lítal, tak budu zelenej!

0/0
21.7.2014 22:46

I70v26o 88J90a55n80á54č91e74k 8203673211342

Myslíte ty dvě na začátku? Stejně to byla jasná chyba pilotů, dávno x krát řešeno.

0/0
21.7.2014 13:54

R37a77d35e48k 82P29a80n68c89h65a97r33t93e20k 6873613263886

Myslím třeba Air Inter 148 ;-)

0/0
21.7.2014 15:19



Najdete na iDNES.cz