Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Podívejte se, co dokáže Boeing Dreamliner, když v něm nejsou cestující

Bojová zatáčka, natažení na 30 stupňů, letmé přistání a další „akrobatické“ kousky předváděli zkušební piloti Boeingu 787-9 Dreamliner na leteckém veletrhu Airshow ve Farnborough.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

L35e26n14k89a 43N26o76v39o52t48n75á 1510114323575

Ou :D

0/0
1.8.2014 14:33

J63a80n85a 19D85o78u10p83a65l83o43v75á 4462559354

Chtěla bych v tom sedět. To musí být parádaR^ Určitě lepší než "normální" let

0/0
31.7.2014 15:00

R40o92m56a26n 84P87o65l50á53č89e62k 5736369215

Docela by mě zajímal interiér letadla s cestujícími po takovémtu letu ;-D

0/0
31.7.2014 13:00

J41o87s58e89f 42M68i76k47o92v72e98c 5557253308346

Pro zastánce Airbusu a jeho koncepce:

26. června 1988 prováděl kapitán Michel Asseline v letounu Airbus A320 patřícíhospolečnosti Air France nízký průlet nad malým letištěm v Habsheimu, kdeprobíhal letecký den.I přes inovativní systém řízení, Asseline stroji věřil. Kvůli ležérnímupřístupu Air France k letovým plánům, ležérnímu přístupu posádky k navigacia přibližovacímu manévru a ležérnímu přístupu všech ke všemu, jak je ostatněve Francii národním zvykem, prolétával Asseline nad ranvejí letiště nikolive výšce 100 stop, ale pouhých 30 stop. To by nebylo tak špatné, dokonceby to bylo efektní, kdyby na konci dráhy nebyly vzrostlé stromy. Když copilotMaziére kapitána upozornil na stromy před letadlem, prohlásil, aby si nedělalstarosti. Dal plný plyn a přitáhl sidestick (video).Bohužel Asseline v tomto případě neovládal letadlo, ale ovládal počítač,a až ten ovládal letadlo, říká se tomu fly-by-wire. V tomto případě řídícípočítač, patrně také francouzského původu usoudil, že mezi požadavkem pilotaa programem existuje nepřekonatelný rozpor a proto nebude dělat nic. Vsouboji pilota s letadlem tak vyhrálo letadlo, které následně vítězoslavněvletělo na konci ranveje do lesa. Na palubě bylo asi šedesát prominentůz Air France včetně jejich dětí, z nichž tři  nehodu nepřežily. Počítač měl jako bezpečnostní opatření vestavěnouochranu proti překročení maximálního úhlu náběhu, nedovoloval tedy letadlustoupat příliš strmě, aby nedošlo ke ztrátě vztlaku a pádu. Na druhou stranuAsseline strmě stoupat potřeboval, jeho problém nebyl úhel náběhu a hypotetickáztráta vztaku, ale velmi reálná srážka se stromy. Je velmi pravděpodobné,že nebýt francouzského computeuru, Asseline by stromy přeletěl,protože přece jen nepožadoval po letadle nic mimořádného. Asseline musel následně čelitzmanipulovanému vyšetřování, protože projekt Airbus stál francouzskou vládupříliš mnoho peněz a komerční neúspěch kvůli zfušovanému systému řízenínepřipadal v úvahu.

Zdroj: http://www.dfens-cz.com/view.php?cislocla

0/0
30.7.2014 18:34

J59o81s11e91f 96M23i45k57o53v15e71c 5747243458656

Zdroj: http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2012020501

0/0
30.7.2014 18:35
Foto

L94e26n36k56a 53N51o55v27o56t22n66á 1620554623525

Airbus pro mě NE! Ať si říká kdo chce co chce kde je frantík je sice možná pohodlíčko och och och, ale je to šunt!

0/0
1.8.2014 14:35
Foto

I85v42o 49R29o29t40t79e71n44b24e28r52g 3107458368968

Tak mi to připomíná reklamy na neprodejné, poruchové výrobky:-)

0/−4
28.7.2014 10:02

V33a57c17l13a39v 88K73r80a17l 6365839456834

Aby mohly předvést a prodat "novinky" staré minimálně 20 let, tak znemožnili Rusku vystoupit na přehlídce. Kapitál takto neserizně odstraňuje konkurenci a potom že trh vyřeší vše, jak blábolil taťka Klaus a jeho za sociálismu nedoceňovaní pohůnkové.

+1/−7
26.7.2014 14:52

O56n81d12ř90e62j 85Č42a73p26k45a 6641451633214

A co mají letos Rusové pro civilní sektor tak zajímavého ?

Vojenskou techniku stejně ukazují a prodávají hlavně na MAKSu, který je každý lichý rok...

0/0
26.7.2014 19:24

D38a33v13i26d 20M84u68n60z31a15r 3458812124606

taky dovede pekne horet…at uz s cestujicimi, nebo bez,…. pekna sunka...

+1/−6
25.7.2014 6:38

M54i47l32o52s87l98a40v 71K69a97n54t73o20r68e58k 1419707481929

Něco podobného jsem viděl v 80 létech na propagačních materiálech, kdy se začalo užívat FBW (fly by wire) nyní z toho udělali elektroimpulzivní řízení, které je napojeno na snímač mezní vrstvy na křídlech, takže se letí prakticky v kritických úhlech náběhu a obálce obratů

0/0
24.7.2014 16:39

B34e61n 51P83a33v66k34a 1977863307791

Se mně z toho videa udělalo mírně blivno. Mě z toho případně vynechte;-)

+1/0
23.7.2014 13:15

M85i27r13o40s23l70a97v 41M91e75d 3214966

Tak jsem si vzpomněl na jeden vtip: Sportovní pilot pozve svého tatíka na vyhlídkový let a při té příležitosti mu předvede i pár prvků akrobatického létání. Po přistání se tatíka zeptá jak se mu to líbilo a tatík odvětí: "Tak synku, pěkné to bylo - jenže průšvih je v tom, že to co jsem měl na začátku v gatích, mám teď za krkem".

+2/−1
23.7.2014 10:46

M61a42r28e65k 21S58v91o72b73o73d43a 3183353915

Safra, s takovyma manevrovacima schopnostma by se dokazal vyhnout i te strele odpalene ukrajinskou armadou na letadlo Malajsia Aerolinies. Skoda ze malajsi nemeli tenhle boening k dispozici.;-(

+1/−9
22.7.2014 23:41

I95v48o 29J31a74n42á84č48e27k 8683563161382

Nedokázal.

+2/0
23.7.2014 16:36

O44n70d72ř16e11j 58Č49a54p32k89a 6481681863384

SA-11 je navržená proti stíhačkám a měla by mit slušnou úspěšnost, i když ten pilot manévruje jak o život, má zapnutou rušičku radaru a sype klamné cíle... takže civilní dopravní letadlo má šanci asi jako sněhová koule v pekle :-)

+2/0
23.7.2014 23:11

P38e17t21r 52M69a31r86š77o11u92n 5725538466646

nojo, jenže peklo už zamrzlo ;-D

0/0
26.7.2014 12:47

R75a93d10e95k 63P51a63n37c12h10a36r17t76e52k 6513263383826

Žádný system PVO není primárně navržen "proti stíhačkám" - to není zadání ;-). Definice pro BUK požadovala zásah aerodynamického cíle letícího rychlostí 830 m/s ve střední výšce, manevrujícího s přetížením 10-12 G. Perspektivně měl být schopen ničit balistické rakety Lance. Každopádně na Boeing by to stačilo ;-)

+2/0
26.7.2014 20:10

T15o55m56á19š 20Ž56i13t46n16ý 6571910711231

Navíc se o té střele dozvěděl teprve v okamžiku, když se všiml že mu něco bouchlo pod zadkem.

0/0
30.7.2014 8:12
Foto

O37n14d13r88e55j 95B47o71c32e85k 1740785194528

Airbus vs. Boeing (496:201) (Počet objednávek na Farnborough Airshow):-P;-D

+1/−2
22.7.2014 14:19

J43a24n 20H35a59v75l44i70n40a 9184296839883

ale celkove za letosek vede Boeing, ktery mel pred FA velky naskok, to je smula, co? A je po radosti....jako by to nebylo jedno

+5/−1
22.7.2014 15:19

P49a59v14e56l 79V20e38t22e78š71n48í61k 7705418445437

Tohle se nedá porovnávat. Ledaže by srovnávali hodnotu v penězích, ale pochybuju že zveřejní za kolik to prodávají. Když Airbus prodá 5x A320, tak je to pro ně myslím pořád míň, než když prodají 1x A380. Ale je možné, že Emirates mají na A380 takovou slevu, že to někdy pravda není. Kdo může říct?

0/0
22.7.2014 17:56

J32a69n 44L41a47k59o12m91ý 7471665215464

Osobně mám radši Boeing a cítím se v něm bezpečněji. I když to je jen moje pomatené podvědomí. Airbusem jsem zatím ještě nikdy neletěl. A380 se mi samozřejmě líbí, ale zatím s ní nebylo kam, po Evropě toho moc nenalítá.

+1/−1
22.7.2014 20:59

L92a42d71i79s35l22a57v 31M71á81l27e98k 7973247301448

Jak můžeš vědět, že v Airbusu se cítíš méně bezpečněji, když jsi v něm neletěl?

+7/0
22.7.2014 21:26

M47i85c97h15a12l 36C96h85a59l48u57p12a 6988120649423

Třeba v autě bez brzd bych se nejspíš taky cítil méně bezpečně ale nikdy jsem v něm nejel :-).

+3/−1
22.7.2014 22:29

J52a26n 74L85a39k76o80m44ý 7291855215604

Neletěl jsem s ním právě kvůli tomu. Zatím jsem vždycky našel spojení, kde byl slíbenej Boeing a taky vždycky letěl. Takto hledám právě pro klid toho podvědomí.

+1/−1
23.7.2014 0:44

J87a26n 41L48a45k81o57m98ý 7801225415904

Nebo ty pokud by ses bál třeba letět TUčkem z Moskvy někam na Sibiř, tak bys do něj prvně sednul a pokud by nespadlo, pak až tvrdil, že se bojíš?

0/0
23.7.2014 0:49

D16a74v93i75d 73M10u29n71z79a62r 3668552964546

Pane Lakomy, holt mate stihu a poddavate se iluzim...

0/−2
25.7.2014 6:39
Foto

F57r18a18n27t69i82š49e84k 34H71r31a25b62a63l 3293169426708

:) Umí to i kobru? :)

0/0
22.7.2014 12:23

L14u43k94á32š 12O85m68á54č85k91a 5871184631746

Jedním slovem - NÁDHERA! R^

+10/0
22.7.2014 12:13

J91a47n 36H98a90v71l93i70n17a 9654896689133

jak tak ctu narazky na BUK a Boeing.....zjistete si neco o letadlech EL AL a jak jsou vybavena

0/0
22.7.2014 11:51

O51n83d65ř18e59j 55Č34a83p92k21a 6621841163414

Proti radarem naváděné střele se neubrání ani Izraelci, ten jejich systém je stavěný na ochranu před Iglou, Stingerem a podobnými potvorami (takže kamery pro detekci odpalu a dřív světlice, teď snad laserový rušič). Nic jiného se stejně k izraelskému letišti nemá šanci dostat na dostřel, aniž by si toho všimli a srovnali to se zemí...

+1/0
22.7.2014 13:09

J10a37n 63H91a46v63l67i50n70a 9254926179513

nemluvim o letistich, ale letadlech

0/0
22.7.2014 13:39

O98n19d71ř86e65j 22Č26a64p13k11a 6351781573174

OK, možná jsem to nenapsal úplně přesně. Izraelcům prostě kdekoliv na světě hrozí maximálně útok ruční protiletadlovou střelou, to je asi tak jediná věc, ke které se může dostat jednotlivec nebo teroristická buňka. Cokoliv většího by mohlo přiletět maximálně z Palestiny a tu si zatraceně pečlivě hlídají...

0/0
22.7.2014 15:19

J50a17n 54H25a45v15l64i62n69a 9794126969323

devitistovka se me libi mnohem vice nez osmi, uvidime, jak ji zmalujou kiwici, maji ji mit prvni a mivaji pekne livery

0/0
22.7.2014 11:44

L49e83o 42V94a91n65ě48k 6823847823488

"Podívejte se, co dokáže Boeing Dreamliner, když v něm nejsou cestující"

To co s cestujícími, akorát bez řevu :-)

+22/0
22.7.2014 10:36

P75e29t93r 24S45v33o61b66o67d15a 9597108620702

280 cestujících přidá přes 10% hmotnosti. Předpokládám, že na tu demonstraci tam dali taky minimum paliva, takže je podstatně obratnější.

+4/0
22.7.2014 11:47

J77a70n 45L43a55k11o17m63ý 7241935245294

Sice přidá, ale na to co je na videu by to i tak mělo stačit.

Ovšem starší video, kdy podobné kousky předváděli se 787 Qataru bylo delší a výživnějšíhttp://www.youtube.com/watch?v=OmqLsEhoOzY

+4/0
22.7.2014 13:10

T67o40m86a91s 67H67a32b70a75n 7690852709471

gratulace inženýrům v Boeing to je fakt stroj... :-)

+5/0
22.7.2014 8:37

A34n55t49o40n64í44n 33K42o41u31d87e77l46k50a 1365475686642

áááá to je otrava, žádný sudový výkrut???

0/−2
22.7.2014 7:36

I78v30o 30M14a92r35h79o23u91l 6426402980126

O článek vedle :-P

0/0
22.7.2014 10:02
Foto

J11i59r72k17a 75V60a23n83o39u79r94e35k 6977644138890

Tak hlavne aby ho doladili a nemuseli ho neustale stahovat z provozu .. ale chapu, reklama je treba ;-)

0/0
22.7.2014 7:01

J30a80n 44M38o11h30y90l27a 6142509559141

Takhle se velké letadlo téměř nikdy nedoladí, vždycky se odhalí kvadrilion malých chyb před vpuštěním do provozu a další kvadrilion po něm. Není možné udělat tak velký stroj bez chyb na které se přijde až v reálném provozu. Protože se v letectví nic neriskuje, některé ty chyby prostě na chvíli posadí ta letadla na zem, než se vše vyřeší.

+1/0
22.7.2014 11:06

J83i31ř41í 10K11o32c84u75r85e77k 6285704175508

Při tom druhém vzletu se teda děly věci. Takhle točit zatáčku pár metrů nad zemí? Síla. R^

0/0
21.7.2014 23:23

P93a90v49e19l 67S37ý25k19o11r21a 7587632737101

Boeing dokaze podivuhodne věci, i když je plny lidi. Třeba zmizi jako tichy  prd,...i s lidmi,...;-€

+4/−7
21.7.2014 23:04

L39u81k89á71š 20O67m79á55č57k63a 5341954421276

Neskutečně trapné.

+1/−2
22.7.2014 12:14

M23a44r13e25k 66V92e78s95e35l63ý 1417868750674

Chybel mne tam looping ;-D

0/0
21.7.2014 23:00

P22e39t88r 51S67o21j75k56a 2951386975961

R^Kdyby se mnou takhle lítal, tak budu zelenej!

0/0
21.7.2014 22:46

I24v45o 90J54a43n40á81č90e87k 8763553481162

Myslíte ty dvě na začátku? Stejně to byla jasná chyba pilotů, dávno x krát řešeno.

0/0
21.7.2014 13:54

R16a60d84e63k 17P77a79n13c86h45a33r45t53e74k 6163473863166

Myslím třeba Air Inter 148 ;-)

0/0
21.7.2014 15:19







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.