Diskuze

Podívejte se, co dokáže Boeing Dreamliner, když v něm nejsou cestující

Bojová zatáčka, natažení na 30 stupňů, letmé přistání a další „akrobatické“ kousky předváděli zkušební piloti Boeingu 787-9 Dreamliner na leteckém veletrhu Airshow ve Farnborough.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Chtěla bych v tom sedět. To musí být parádaR^ Určitě lepší než "normální" let

0 0
možnosti

Docela by mě zajímal interiér letadla s cestujícími po takovémtu letu ;-D

0 0
možnosti

Pro zastánce Airbusu a jeho koncepce:

26. června 1988 prováděl kapitán Michel Asseline v letounu Airbus A320 patřícíhospolečnosti Air France nízký průlet nad malým letištěm v Habsheimu, kdeprobíhal letecký den.I přes inovativní systém řízení, Asseline stroji věřil. Kvůli ležérnímupřístupu Air France k letovým plánům, ležérnímu přístupu posádky k navigacia přibližovacímu manévru a ležérnímu přístupu všech ke všemu, jak je ostatněve Francii národním zvykem, prolétával Asseline nad ranvejí letiště nikolive výšce 100 stop, ale pouhých 30 stop. To by nebylo tak špatné, dokonceby to bylo efektní, kdyby na konci dráhy nebyly vzrostlé stromy. Když copilotMaziére kapitána upozornil na stromy před letadlem, prohlásil, aby si nedělalstarosti. Dal plný plyn a přitáhl sidestick (video).Bohužel Asseline v tomto případě neovládal letadlo, ale ovládal počítač,a až ten ovládal letadlo, říká se tomu fly-by-wire. V tomto případě řídícípočítač, patrně také francouzského původu usoudil, že mezi požadavkem pilotaa programem existuje nepřekonatelný rozpor a proto nebude dělat nic. Vsouboji pilota s letadlem tak vyhrálo letadlo, které následně vítězoslavněvletělo na konci ranveje do lesa. Na palubě bylo asi šedesát prominentůz Air France včetně jejich dětí, z nichž tři  nehodu nepřežily. Počítač měl jako bezpečnostní opatření vestavěnouochranu proti překročení maximálního úhlu náběhu, nedovoloval tedy letadlustoupat příliš strmě, aby nedošlo ke ztrátě vztlaku a pádu. Na druhou stranuAsseline strmě stoupat potřeboval, jeho problém nebyl úhel náběhu a hypotetickáztráta vztaku, ale velmi reálná srážka se stromy. Je velmi pravděpodobné,že nebýt francouzského computeuru, Asseline by stromy přeletěl,protože přece jen nepožadoval po letadle nic mimořádného. Asseline musel následně čelitzmanipulovanému vyšetřování, protože projekt Airbus stál francouzskou vládupříliš mnoho peněz a komerční neúspěch kvůli zfušovanému systému řízenínepřipadal v úvahu.

Zdroj: http://www.dfens-cz.com/view.php?cislocla

0 0
možnosti
Foto

Tak mi to připomíná reklamy na neprodejné, poruchové výrobky:-)

0 4
možnosti

V93a42c48l50a67v 23K10r33a67l

26. 7. 2014 14:52

Aby mohly předvést a prodat "novinky" staré minimálně 20 let, tak znemožnili Rusku vystoupit na přehlídce. Kapitál takto neserizně odstraňuje konkurenci a potom že trh vyřeší vše, jak blábolil taťka Klaus a jeho za sociálismu nedoceňovaní pohůnkové.

1 7
možnosti

A co mají letos Rusové pro civilní sektor tak zajímavého ?

Vojenskou techniku stejně ukazují a prodávají hlavně na MAKSu, který je každý lichý rok...

0 0
možnosti

taky dovede pekne horet…at uz s cestujicimi, nebo bez,…. pekna sunka...

1 6
možnosti

Něco podobného jsem viděl v 80 létech na propagačních materiálech, kdy se začalo užívat FBW (fly by wire) nyní z toho udělali elektroimpulzivní řízení, které je napojeno na snímač mezní vrstvy na křídlech, takže se letí prakticky v kritických úhlech náběhu a obálce obratů

0 0
možnosti

B42e87n 43P79a85v34k71a

23. 7. 2014 13:15

Se mně z toho videa udělalo mírně blivno. Mě z toho případně vynechte;-)

1 0
možnosti

Tak jsem si vzpomněl na jeden vtip: Sportovní pilot pozve svého tatíka na vyhlídkový let a při té příležitosti mu předvede i pár prvků akrobatického létání. Po přistání se tatíka zeptá jak se mu to líbilo a tatík odvětí: "Tak synku, pěkné to bylo - jenže průšvih je v tom, že to co jsem měl na začátku v gatích, mám teď za krkem".

2 1
možnosti