Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Černé skříňky útočníka na let MH17 neodhalí. Ovlivnit jdou jen těžko

Tahanice o letové nebo havarijní zapisovače, jak se černé skříňky oficiálně nazývají, z havárie letu MH17 nad Ukrajinou jsou zbytečné. Pokud bylo letadlo sestřeleno, nemohou viníka tragédie přímo odhalit. Hlavní důkazy jsou ukryty v troskách.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V38l82a33d11i87m18í11r 78L98o68u31l71a 2358477472441

K šetření o příčinách letecké katastrofy se používá řady dokumentů, k niž patří zejména

- záznamy černých skřínek

- zaznamy dění na věži řízení letového provozu

- veškeré záznamy radarů sledujících danou oblast

- trosky letadla

Černé skřínky vyšetřovatelé mají, s troskama je to horší, protože v oblasti probíhají boje. Ale jak je to se záznamy řízení letového provozu a záznamy radarů?

0/0
8.8.2014 12:53

M65a50r32t42i49n 85P13o29l53o46m20s46k14ý 8148218709137

Zkus si nasadit masku na horske draze, kdyz si predtim budes myslet, ze sedis na zahradni houpacce.

0/0
24.7.2014 2:23

V17l13a73s35t16a 29C82o65u56f80a17l 6144317246216

Snad někdo nemyslí vážně, že FDR a CVR umí zaznamenat sestřel a poznat o jaký útok šlo.

0/0
23.7.2014 22:02

D66a59v96i96d 28A20u90l52i78c13k56ý 2507971645742

pokud šlo o útok letadla, jak tvrdí proruští fanoušci, tak potom to letadlo mohli vidět a dokonce že vystřelilo. ale pochybuji. druhá možnost, raketa. Pokud by šlo o BUK, tak se psalo o tom, že funguje jako obří brokovnice. Tímpádem by zjistili, že odešlo několik zařízení téměř současně na větší ploše letedla. Takže se to vyčíst dá. A samozřejmě poznají, která část byla zasažena jako první

0/0
24.7.2014 7:07

P94a56v59e68l 27Č44e72r18n58ý 7314495761917

A hned vedle silnice prásk. No tak tohle je false-flag jak malovaný. 

-

I když Boeing v Pentagonu to nepřekoná ...

http://911research.wtc7.net/pentagon/evidence/photos/punchout.html

0/−1
23.7.2014 20:46

R15o94m25a31n 32K97r78a53t16o23c52h91v26í60l 6936327596774

To je díra na druhé straně (přes ten otevřenej vnitřek)?

0/0
23.7.2014 21:43

P84a11v81e85l 60Č53e62r95n76ý 7934515471757

Ano, to je jakože "výstupní průraz" po průletu skrz tři prstence Pentagonu ...

0/0
23.7.2014 22:02

R78o43m97a46n 83K86r35a28t98o85c30h87v43í17l 6756117826774

A co je na tom zvláštního?

(jako málo trosek?)

+1/0
24.7.2014 0:24

D85a98v53i63d 74A19u28l44i71c67k36ý 2317841125682

očividně tady běhá p o diskuzích a lepí to všude. nevěnoval bych tomu pozornost :-)

0/0
24.7.2014 7:08

P47a72v57e27l 23Č20e44r33n59ý 7844255611967

Když se ptáte takhle, tak vůbec nic ;-D

0/0
24.7.2014 7:40

J26o46z85e93f 93K25o64s48t31e24l67a87n28s48k25ý 8675902779106

V dnešných správach (23.7.14) ma pobavila správa, že povstalci vraj nosili na miesto havárie zvyšky iných lietadiel, aby sfalšovali dôkazy... Novinári na ČT to hovorili s vážnou tvárou.

Každému, kto má aspoň trochu rozumu v hlave, musí byť jasné, že by to bola totálne zbytočná práca. Rozdiel by bol pre vyšetrovateľov jasný na prvý pohľad. Novinárov ani nenapadlo, odkiaľ by asi mali trosky z iného lietadla. Zo zostrených vojenských? Alebo možno z toho, čo sa straitl pred pár mesiacmi... Možno ho separatisti našli a časti z neho vylovili a podhodili vyšetrovateľom. ;-D

Najväčším nebezpečenstvom každej propagandy je to, že sa preženie, a potom sa obráti proti tým, ktorí ju realizovali.

+4/0
23.7.2014 20:18

R27o29b94e43r27t 83B68a66l51a75b92á78n 9592573312

Tak komunikace mezi posádkou může ledacos naznačit. Třeba něco jako: "Ty stíhačky se nás držej jak h...o košile. Ta napravo teď snad dokonce odpálila raketu. To mi teda pověz, na co můžou střílet."

+3/0
23.7.2014 13:29

P27e35t80r 41T36y68č47k29a 6255572899382

To jo. Problém je, že stíhačky dnes odpalují rakety na cíl za hranicí viditelnosti.

+2/0
23.7.2014 14:38

J94o71z29e64f 67K16o24s44t77e31l12a67n19s34k57ý 8235712389456

Americké, ale nie ruské... (myslím ruskej výroby)

0/0
23.7.2014 20:09

M18a40r95t31i88n 85S59t50e40r78n 3982784844374

Nicméně můžou černé skříňky vyloučit (nebo potvrdit) případný technický problém, to je jistě taky důležitá informace, nebo ne?

Pak taky voice recorder může na konci obsahovat zajímavé věci, pokud piloti nebyli okamžitě zabiti střepinami (pokud tedy šlo o sestřel). Jistě tam po zásahu jen tak beze slova neseděli a nekoukali na sebe.

Btw. v každém letadle, ve kterém jsem zatím letěl, byly kyslíkové masky, které při případné dekompresi vypadnou ze stropu. Takže nevím, proč by pasažéři nemohli přežít dekompresi (pokud nebyli zasaženi střepinami). Já bych řekl, že do 30-60 sekund si tu masku nasadit zvládnu. Sice v případě sestřelu a rozpadu letadla ve vzduchu mi to k ničemu moc nebude, ale samotná dekomprese nemusí nutně vyvolat okamžitou smrt všech pasažérů. O takové možnosti není ve článku ani zmínky.

+3/0
23.7.2014 10:39

L55u72d94v31í20k 35G71a45j22d52o95š33í23k 2325123214342

Tak asi bude záležet na tom, jak masivní poškození letadlo při zásahu utrpí. Jestli se po zásahu např. utrhlo díky poškození křídlo, tak než pochopíte co se děje, bude na vás působit takové přetížení, že nezvednete ani ruku. Natož abyste si nasadil masku.

+5/0
23.7.2014 10:52

O57n86d22ř80e96j 97H49a39n78s18l65í82k 9656770516264

Jeste pripoctete, ze cestujici by museli byt pripoutani, jinak je zmena tlaku stejne vysaje ven. Ano, doporucuje se byt neustale pripoutan. Ale kdo vsechno to dela?

0/0
25.7.2014 15:02

I39g63o60r 62P90l61a13n72d71e28r 9527344656710

pri vybusnej dekompresii velkeho rozsahu v takej vyske ako leteli prijde k potrhaniu vnutornych tkaniv/pluca, srdce..atd a k bezvedomiu behom niekolko sekund a potom smrt.

0/0
23.7.2014 12:35

P36e48t29r 53B 5511913729568

Uvedené hodnoty platí tak pro trénovaného člověka v laboratorních podmínkách. Většině lidí stačí mnohem kratší doba (cca 15-30 vteřin bez započítání vlivu stresu, zranění atd.). Dekomprese rozhodně nemusí znamenat okamžitou smrt. Problém je, že člověk rychle ztrácí vědomí. V tomto konkrétním případě to byl ale pro pasažéry spíš milosrdný "dar" přírody. Nedostali žádnou šanci bojovat o svůj život.

Myslím, že většina těch lidí si ty masky ani nestihla nasadit ať už v důsledku částečné dezintegrace konstrukce a jednak vzhledem k násobkům během pádu letadla.

0/0
24.7.2014 9:41

L57u74d54v91í41k 26G15a61j56d74o53š16í82k 2675503574432

Celkem pravděpodobný scénář:

Separatisté omylem místo Antonova sestřelí MH17. Když to zjistí, ruská rozvědka ihned žádá zajištění zapisovačů, aby je nedostala protistrana. Během pár dní pak seženou odborníka, který jim řekne: "Klidně jim je dejte. Pozměnit to je hrozně pracné, trvalo by to dlouho a navíc ze záznamu stejně nic nepoznají ani nedokážou. Mediálně tím získáte body."

+11/−3
23.7.2014 10:34

V95l83a48d19i78m54í25r 73K16r80i27s63t21e36n 7596532825168

Vaše teorie má jen malou nepatrnou chybičku, sehnat odborníka by jim netrvalo pár dní , ale max .pár hodin, tedy to padá.

+1/0
23.7.2014 14:11

G85a17b98r29i85e66l 20H70o77r80t58e88n 9681969703204

Ano, ale než se zapisovače k odborníkovi dostanou, aby mohl stáhnout data (aby to nebylo poznat) a potvrdil, že tam není nic "závadného"...

+1/0
23.7.2014 16:32

J46i77ř29í 39T27o34m45e87š 5972450473932

Skříňky mají plomby, vzor skříňky ukazovali v TV s plombami nebo přelepy, které se při otevření poškodí, ty konkrétní z MH17 pak zabírali tak, že plomby nebyly moc vidět.

0/0
23.7.2014 20:20

J62i98r60i 63R50o44u75b96a80l 1978188766435

To je tak složité si to zapamatovat?

Šrapnel je druh dělostřeleckoho střeliva, naplněného kovovými úlomky nebo kuličkami, které se při výbuchu rozletí vysokou rychlostí a ničí, zejména živou sílu. 

Raketa vystřelená z BUK vybuchuje v blízkosti letadla a ničí jej úlomky (střepinami) svého pláště.

+1/0
23.7.2014 10:26

J24a27n 22S29t91a10r79ý 5519291455389

A zde je trocha nejasnosti, zatím zveřejněné trosky nenesou známky poškození střepinami.

0/0
23.7.2014 11:49

R66u76d80a 94S50l78a21v35í39k 5863948886171

Na některých fotografiích ano, ovšem nedá se potvrdit, zda to byly zrovna trosky MH17.

0/0
23.7.2014 12:47

T43o30m74á79š 20V51r48á68n52a 9950138179339

celou dobu tu strašíte zpravami o boji o černé skříňky a že se to bude falšovat ... , pak zas v klidu napíšete že vlastně to co jste psaly byl jen kec , To už i ty zdroje které jsou většině pro smích (zvědavec , ac24 ...) jsou důvěryhodnější !!

+6/−1
23.7.2014 9:56

P68e16t44r 67N51e42j63e32p96s72a 6632795560121

Mistr Všetečka a jeho termity...:-(

Pokud je mi známo, tak raketa BUK, ani žádná jiná neostřeluje svůj cíl šrapnely. Svůj cíl zasahuje střepinami, čímž se chová, jako "šrapnel", nicméně ono množné číslo je mi záhadou...

O "gazíku" asi škoda mluvit, nějak nerozumím tomu, proč se zuřivě snažíte snižovat úroveň Technetu podobnými, naprosto zbytečnými, "blesk-like" pojmy :-((

0/0
23.7.2014 9:40

P85e81t46r 55T28y37č14k85a 6715342109412

BUK funguje jako granát. Vybuchne vedle letadla a letadlo zasáhne velké množství šrapnelů. Takhle to pak vypadá:

https://m.flickr.com/#/photos/jeroenakkermans/sets/72157645853477595/

0/0
23.7.2014 9:57

P77e96t68r 24N80e76j87e26p20s15a 6902715440611

Obávám se, že letadlo nezasáhne velké množství "šrapnelů", ale střepin. Šrapnel je totiž označení pro dělostřelecký granát, který se rozkládá na střepiny.

0/0
23.7.2014 10:20

P35e84t45r 56T21y98č62k48a 6615862159492

OK. Hlavně že si rozumíme o co jde.

0/0
23.7.2014 12:04

T83o78m28á81š 43M19a66r20e64k 9650623819914

Docela by mne zajímalo zdůvodnění, proč letí raketa systému BUK za letadlem, jak uvádí odborník, který si nepřál být jmenován.

Podle všeho, se hlasový záznam rozhovoru v kokpitu nedá zfalšovat. Uvážíme-li, že hláška "hele, něco k nám letí" byla tou poslední na pásce záznamového zařízení, není problém pro zemi s rozvinutým aviatickým průmyslem, jakou je Rusko, aby tu černou skříňku se záznamem hovoru z kokpitu "hackla" a poslední hlášku odmázla.

+1/−7
23.7.2014 9:35

J85a91r39o91s79l90a73v 21B65r12ü29m49m25e23r 7114783386

Je to nemožné, bez toho, aby se to nepoznalo.

+9/0
23.7.2014 9:38

J45a81n 18M41o91h18y97l37a 6712809159341

Je to problém, to zaprvé. Zadruhé, trvalo by to dny a nejspíše celou řadu dný, kdyby tam byla jakákoli snaha o zakrytí stop po takové úpravě.

+1/0
23.7.2014 12:59

A96n68t31o63n63í35n 16Č32í55ž80e94k 1418382284759

No to je ale objev. Od začátku zde píši, že černé skříňky nemohou nic odhalit - mimochodem jejich hlavním úkolem je monitorování rozhovorů v kokpitu. Pouze z toho možná zjistí, že to letadlo bylo nečím zasaženo. A o tom kdo a odkud to vypálil už nemohou říci absolutně nic.

+2/0
23.7.2014 9:23

J98a41n 28B95u64r41i35a30n 2803729604920

Ale pro jistotu byly vydány až nyní - tomu, že je hledaly 4 dny snad nikdo věřit nebude. A kde ty 4 dny byly? Já myslím, že na expertize v Moskvě - výsledek: nic neodhalí, můžeme je předat.

+4/−6
23.7.2014 9:26

J83a41r64o18s19l67a85v 68B42r97ü85m60m87e93r 7554813636

Našly se až 2 dny po havárii, a za 2 dny je dostali Malajci.

+2/0
23.7.2014 9:27

J85a76n 12B73u41r97i94a52n 2843499914710

No jo, že by ten odposlech, který uveřejnili Ukrajinci, kde se teroristi dohadují, jak vlastně ta černá skříňka vypadá a že o ně má zájem Moskva, byl přeci jen pravdivý?

0/0
23.7.2014 9:30

J48a49r89o13s41l32a89v 90B71r84ü72m51m58e42r 7114553676

Nález BB byl natočen na video i s datem. A ano, je pravděpodobné, že povstalci napřed našli něco, o čem si mysleli že BB je a nebylo to.

0/0
23.7.2014 9:39

D17a70v84i52d 65A93u95l57i28c51k42ý 2687651345282

to nevylučuje zájem Moskvy, která oficiálně prohlásila že je hechce. a 2 dny byli skříňky "někde"

+1/0
23.7.2014 9:53

J93a96n 93R57i94c56h55t70e65r 5902912113135

Tak podle tisku je separatisté včera odevzdali Malajcům, předevčírem Kyjevu, předpředevčírem Moskvě... netušil jsem, že letadla mají tolik černých skříněk...:-(

+3/0
23.7.2014 9:30

J60i25ř97í 96P48a84u76l 3786175287812

... a letových parametrů.

0/0
23.7.2014 9:28

M54a93r55t22i80n 56C32e16r60v54e57n61y 2483528606208

Cerne skrinky budou umet prokazat, ze neslo o nehodu. Teoreticky spolecne v kusy letadla bude mozne urcit kde vuci letadlu ta raketa byla, kterym smerem a jak zhruba rychle se pohybovala.

0/0
23.7.2014 10:12

L61u98d28v61í73k 92G91a95j13d52o45š29í79k 2565483854772

Zapisovač vůbec nemusí prokázat ani ten sestřel. Na něm bude akorát několik vteřin záznamu o tom že systémy přestaly fungovat a pak se odmlčí. Záznam z pilotní kabiny taky nemusí nic obsahovat, protože piloti při výhledu z kabiny který mají jen s velmi malou pravděpodobností mohli vidět blížící se střelu. A i kdyby jí viděli tak by ani nevěděli o co jde. Natož aby říkali, kdo jí odpálil.

+5/0
23.7.2014 10:46

K22a13r11e11l 42V89a19c67h84u49t 9583132629593

Skříňky mají v práci Britové... to je fakt "nezávislá" strana! ;-D

+9/−9
23.7.2014 9:07

M53i87l74a25n 78K87l66o18u60č11e58k 3190375218127

Taky se divím, že je malajsie nepředala raději Rusku nebo třeba KLDR.

+15/−2
23.7.2014 9:09

M35i13r15o70s83l35a49v 59B18á28r18t19a 8924870530427

Když už někomu v Evropě, tak třeba Německu. Ale třeba Indie by mohla být také nezaujatá. Ale těch států, které disponují analytickými možnostmi, by mohlo být více. Jen se divím, že si to Malaysie neudělá sama.

0/0
23.7.2014 9:25

J92a50r92o90s41l15a41v 69B96r21ü14m51m98e52r 7334623966

Prý potřebné laboratoře mají v Evropě jen Britové a Francouzi.

+2/−1
23.7.2014 9:26

M65i59r45o53s41l77a33v 13B38á65r95t69a 8774720290177

Já bych v tom žádnou vědu nehledal. Ty skřínky neobsahují nějaké zašifrované tajné údaje. Snad právě proto se do letadel instalují, aby bylo poměrně snadné údaje z nich získat a analyzovat. A to by snad měl umět každý, trochu vyspělý stát.

+1/0
23.7.2014 9:34

J67a64r68o44s29l69a30v 71B45r72ü71m31m97e59r 7644943556

Ono to dost často není snadné, i tak odolné věci bývají částečně poškozené apod.

+1/0
23.7.2014 9:41







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.