Diskuse k článku

Více místa na nohy i zavazadla. V novém letadle se zmenší jen tlačítka

V dnešních letadlech je často nemožné najít místo pro příruční zavazadlo, ale v novém návrhu firmy Embraer problém vyřešili. Stačilo změnit desku s tlačítky pro ovládání klimatizace nebo přivolání obsluhy a vzniklo místo pro pasažéry i zavazadla.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J96i33ř35í 49M55a85c55h96á64č68e74k 5790696813688

Letadlo je pěkné. ;-D

0/0
5.8.2014 8:21

M50a74r31e88k 70S51t42r57n17a92d 4984987244473

4 roky zpatky jsem letel z Vidne do Toronta s Austriany. Uplne jsem valil oci, kdyz do cekarny na gejtu nastoupilo "komando Austrianu" a zacalo premerovat a prevazovat podezrele velka prirucni zavazadla...a zadali za ne dost vysoky poplatky... uplne jsem valil oci 8-o

0/0
5.8.2014 1:55

M42i51c34h78a89l 22M52i94l54l22e25r 9836192699922

4 roky zpatky.....na gejtu....."komando Austrianu".....;-D

0/0
5.8.2014 5:19

P88e90t96r 39T89y33č26k32a 6175682209632

Co je to za nesmysl? V B737-800 jsou odkládací prostory velké jako kráva.

+4/0
4.8.2014 7:07

P75a28v55e55l 85F40a59r31a 9267507114781

Tak, nevím, jestli si někdy viděl to zmiňované zvíře! :-)

+27/0
4.8.2014 7:22

R69a26d54e29k 18V73a86ň41h72a64r27a 2126121680340

Anebo to zmiňované letadlo zevnitř.

+2/0
4.8.2014 10:28

J23o26z29e26f 20D78u57h76a76c98e65k 7381520583480

je to pravda, ze ak je lietadlo plne obsadené, tak sa príručná batožina do tých odkladacích priestorov nezmestí - RyanAir to rieši tak, že takúto batožinu uschová medzi ostatnou batožinou v nákladovom priestore

0/0
4.8.2014 13:03

V75í48t89ě27z69s73l78a95v 23B43o81c77h 6902205105536

To ano, ale regionální jety mají obecně s velikostí binů problém, někde se vejdou kabinové kufry jen "na šířku" a ne kolečky dopředu, jak by chtěly aerolinky.

Ale mám pocit, že už u současné generace E170/190 to problém není.

Jo, Embraer E145, to je jiné kafe, tam máte problém, abyste se hlavou neopírali o střechu:

http://forum.airways.cz/download/file.php?id=16119&mode=view

;-D

0/0
5.8.2014 18:08

F53r27a16n45t14i95š33e90k 10L21u48p76í30n51e45k 8431816336872

To znam, mel jsem nejmensi prirucni zavazadlo a musel jsem ho mit pod nohama, aby se tam psonkum a jiny verbezi vesly ty jejich lodni kufry. Do kabiny proto doporučuju zavazadlo, který se nevejde pod sedacku.

+4/−1
4.8.2014 0:12

P78e21t83r 98F59r43ý29d15e82k 7389111659653

Ja vetsinou vozim na palubu 2 zavazadla a jeste obcas zvlast notebook. Neni problem.

0/0
4.8.2014 4:50

M76i54c22h20a45l 23M43i79l24l97e27r 9576342129742

vsechno zalezi na aerolince. Vetsina hlavnich svetovych aerolinek povoluje do kabiny jedno zavazadlo, velikost nejcasteji 35x25x55 cm,  6-8kg v economy, 2 v business na mezinarodnich linkach. Qantas povoluje na domacich linkach 2 kabinova zavazadla i do economy.

British Airways maji zajimavou podminku: zavazdlo se musi vejit do predepsanych rozmeru, ale povolena vaha je do 23kg a pasazer musi byt schopen sve zavazadlo zvednout do skrinky sam!

+9/0
4.8.2014 5:59

R71o96b47i94n 67Ž32i30ž41k68a 2288554116836

To není jen u BA, tenhle požadavek jsem viděl vícekrát, skoro tak často, že bych ho prohlásil za standardní.:-)

+5/0
4.8.2014 9:12

M89i50c62h97a55l 82M98i74l39l34e97r 9686892189632

neni

0/0
4.8.2014 12:51

V22a65c50l35a41v 53K43u84b89i15s 5971431559237

Tak to prvni popisujete lowcosty. Vetsina dalkovych spoju resi velka zavazadla a ignoruje duty free laptopy kabelky fotakovy brasny protoze by jim ubyli zakaznici. Predstava obchodnika ze si neveme tasku a laptop zvlast je pro nej strasliva. Dneska uz ale laptopy a kabelky ignoruji i ryanair a easyjet. Je to dost prakticky protoze lidi pak nemaj po security gulas v zavazadle jen vyndaj a zandaj laptop nebo tablet. U dalkovych letu nechapu vubec toleranci velkych zavazadel zvlast kdyz to velky zavazadlo je casto free a hmotnost je tolerovana vyssi

+2/0
4.8.2014 11:17

M52i91c88h21a58l 88M73i45l28l12e51r 9126102419722

ty si fakt myslis, ze Singapore Airlines, SAS, Qantas, Cathay Pacific, Qatar, Etihad, Emirates, Lufthansa, Thai ...jsou lowcosty?8-o Kazde z nich povoluje na mezinarodni lety 1x kabelku nebo laptop a jedno zavazadlo, pod podminkami:

Singapore: 1x7kg, soucet rozmeru nesmi prekrocit 115 (priklad viz 35+25+55)

Scandinavian: 1x8kg, rozmery 40x23x56

Qantas a Emirates 1x7kg, max. soucet rozmeru 115

Cathay: 1x7kg, rozmery 36x23x56

Lufthansa: 1x8kg, rozmery 40x23x55, Etihad: 1x 7kg, max soucet rozmeru 111, Qatar 1x7kg, 37x25x50, Thai 1x7kg, max. soucet rozmeru 115......

+2/0
4.8.2014 13:15

P49e36t76r 24S66t28r13a76k30a 9697397555643

Jen se to chce hodne usmivat pri odbaveni. I low cost AirAsia mi dovolil prirucni zavazadlo, ktere melo takrka 30kg (fotovybava). Obecne jsem za cely svuj zivot mel problem s prirucnim zavazadlem jen jednou v Parizi na prestupu. Tak jsem vsechno tezke fotovybaveni nacpal do kapes u zimni bundy, kterou jsem mel na sobe. Proti tomu uz nemohli rict nic. Kdyz me odbavili, dal jsem to pred nimi zase pekne zpatky do kufru...

0/0
4.8.2014 18:08

M71i92c56h49a52l 61M85i42l18l56e40r 9286892769462

nejvetsi potize jsme zazili pred 2 lety na Tahiti, odbavovani personalem Air Tahiti Nui pro letadlo Air New Zealand. Tyto spoje jsou velmi popularni pro cestovani tahitskych domorodcu a novozelandskych Maoru, kteri maji ve zvyku zabalit sebou i ten prislovecny kuchynsky drez a bezne prijdou s vahou zavazadel 2x-3x limit. Aby se to omezilo, personal na prepazce je VELMI prisny. Fronta na odbaveni je nekonecna, protoze hodne lidi musi u prepazky vyndavat veci z kufru, nebo platit tucny priplatek. Aby si Tahitane a Maori nestezovali na rasisticke zachazeni, plati tam stejna prisnost i na turisty z celeho sveta. Kdyz jsme podali zavazadla, meli jsme dohromady o 3kg vice, coz nas prekvapilo. Pani rekla zaplatit nebo vyndat. Vyndali jsme z kufru asi 2.5kg a pani nam laskave povolila pul kila nad vahu! Co s vyndanym? Samozrejme, do prirucniho zavazadla. Pani nas na to s usmevem upozornila - "tamhle u vchodu na pasovou kontrolu vam jeste budou kontrolovat vahu prirucnich zavazadel!"

Dali jsme par veci do kapes - ale v tropech clovek nenosi prevlecniky ani bundy s mnoha kapsami, ze ano. Jeste bez pridavku z kufru byla nase prirucni zavazadla tak o 2 kg tezsi a tohle navic! Sel jsem jako prvni a manzelka velmi vahave za mnou. Panove se podivali na muj velky batoh, zvazili prirucni vahou =10kg, 3kg nad vahu. "Budete muset neco vyndat (Co s tim?) nebo priplatit. Co tam vlastne mate, ze to je tak tezke?" Muj batoh mel hlavni predni cast rozdelenou do prihradek pro fotograficke potreby - kameru, cocky atd. Tahitsti urednici si prohledli fotograficke nadobicko s velkym zajmem, pak s usmevem  rekli "zadny problem", nechali me jit a o manzelcin batoh se uz nezajimali.

+1/0
5.8.2014 6:08

K48a83t39e53ř11i22n50a 77V30a29š88á93k49o24v68á 5511292429185

tak s Emirates jsem letela nekolikrat a nikdy pocet neresili, mela jsem kufrik a opravdu malou prirucni kabelku. Mozna to pisou, ale prakticky zadna takova kontrola neprobihala.

Stejne tak mi jeste nikdy zadne prirucni zavazadlo nevazili

0/0
4.8.2014 18:53

M73i34c54h12a58l 48M55i40l40l78e46r 9946752519652

kabelka+ prirucni zavazdlo (limity) nebo laptop + prirucni zavazadlo (limity) prijmou v economy bez vytacek, ale dve prirucni zavazadla jako treba batoh a kufrik na koleckach nebo 2 kufriky ma koleckach uz dost tezko.

V Praze vloni pri nastupovani na Emirates se u podavani zavazadel pani zajimala, zda se nase 2 normalni a 2 male kufry vejdou do povolenych 60kg. Vazili jsme predem na cestovni vaze a vedeli, ze ano. Ujistili jsme ji, ze urcite a ona byla prekvapena, kdyz to ukazalo 57kg.

Pak se pani zacala ptat, jestli se manzelcin batoh vejde do 7kg. Manzelka, ktera vedle nej mela i kabelku "urciteho objemu a vahy;-)" ale umyslne s vrskem zmacknutym dolu, aby vypadala mensi, dobre vedela ze ne. To by tam nesmela mit sadu kristalovych sampanskych sklenic s granatky, ktere nebylo mozne dat do kufru! Presto s velmi milym usmevem rekla pani na prepazce - "no kdyz vyndam laptop, tak urcite". Pani se rozhodla uverit. Snad nam verila, kdyz jsme ji prekvapili kufry pod vahu.

Cestujeme letadlem dost casto na domacich linkach v Australii i do zamori a manzelka rika, ze se uz natrenovala, aby vypadalo, ze jeji batoh je jak pericko, kdyz ve skutecnosti je jako by tam pasovala vlcaka.;-D

0/0
5.8.2014 5:40

V38í46t39ě85z53s52l30a25v 35B30o63c66h 6462275495156

Jo, a při všech letech s BA dávám/sundávám dámám jejich dvacetikilový kufry, protože samy ho zvládnou akorát tahat na kolečkách ;-D

0/0
5.8.2014 18:04

M21i85c80h12a22l 92M81i79l15l55e80r 9206982839332

tomu verim ;-D- aspon ale dokazujes, ze jsi gentleman

0/0
6.8.2014 12:24

V23á51c82l85a31v 21R42o87s65e52n19b29e81r94g 6809187232897

Polák je pro tebe verbež, ale hlavně, že sedíte vedle sebe v jedné třídě. Opravdu úsměvné. Příště si zaplať aspoň business class ty nadčlověče.

+25/−4
4.8.2014 5:43

P73e35t19r 94M48a53r44e64č59e79k 1973701209268

Má pravdu.

0/0
4.8.2014 11:30

M51i95c49h24a62l 40M27i92l77l96e25r 9596122729102

poznatek z meho cestovani: v tomto smeru nejhorsi a nejdrzejsi pasazeri jsou Cinani, bez ohledu na to, zda jsou narozeni v Cine, Australii, Malajsii nebo jinde. Do letadla berou kufry velikosti hodne nad povolene rozmery a zabiraji mista ve skrinkach na ukor jinych pasazeru.

 Klidne priznam, ze pokud se tyce vahy prirucniho zavazadla, pri ruznych prilezitostech jsme trochu nad povolenou vahu, kde to jde, ale nikdy ne nad rozmery. Nejsou s tim potize, protoze necestujeme malymi letadly, vetsinou B767 na domaci lety (nekdy B737 nebo A330) a jeste vetsimi na zamorske lety. Nejlepsi je v tomto smeru "velke zvire" A380, ktere ma o neco vic prostoru na nohy a take ve skrinkach.

Kdyz u nas zacala letat Jetstar, lowcostova sestra nasi narodni aerolinky Qantas, nebylo mozne si predem vybrat sedadla a zasedaci poradek se del stylem - prvni zvitezi. V cele fronty na nastup byla vzdycky skupina pasazeru cinskeho puvodu a zbytek Cinanu zacal sprintovat, jakmile se otevrel tunel. Vzhledem ke kufrum, ktere tahli, byli znacne atleticky zdatni. Usadili se 1 osoba=2 sedadla, rozhodili si tam kramy a kdyz si nekdo chtel prisednout, predstirali bud ze nerozumi anglicky (delaji to s velkou oblibou i pri jinych prilezitostech) , nebo ze cekaji spolucestujiciho. Kdyz bylo letadlo volnejsi, povedlo se jim cestovat s volnou sedackou vedle. Kde ne, museli se spokojit s tim, ze letusky vedle nich posadili jineho pasazera.

Jestar kvuli tomu dostala hodne stiznosti a nakonec musela zmenit system; kazdy cestujici ted uz ma predem urcene misto a CVinani nesprintuji pri nastupu do letadla.

+4/0
4.8.2014 5:53

J83o34s46e67f 29K35r57a24l 3277133394517

Ten sprint do letadla je u nízkonákladovek standardem, protože těm posledním už zavazadla seberou a jdou do  přepravního prostoru - což znamená, že se v příletu zdrží a musí jít k výdeji. Ti prostřední přicházející do letadla už musí zamakat na nalezení volného místa nad hlavou, je to dál než sedí a při odchodu z letadla musí čekat na volný průchod, je to zase zdržení. Už jsem delší dobu neviděl, že by aerolinky buzerovali  s přeměřováním cabin zavazadla a to dost často vidím zoufalce jak si to zkouší přeměřit a nedali by to, kdyby ke kontrole došlo. :-)

+1/0
4.8.2014 8:45

O66n61d62ř89e93j 42P92a77g84á54č 4655550823714

Videl jsem nekolikrat, at uz nizkonakladovek (easyjet, jet2) nebo treba Lufthansy, ze dotycnym pri nastupu vezmou vetsi prirucni zavazadla, ale oznaci je a po pristani je predaji cestujicim zpet a ti nemusi k pasu. Ale je mozne, ze nektere aerolinky,to delaji jak rikate.

0/0
4.8.2014 10:29

J79o57s22e78f 88K51r70a64l 3747553604127

Teď jsem letěl PRG-MXP Easyjetem a pozdě příchozím zadavadla daly zpět z pásu, mám to z první ruky, protože vedle mě seděla jedna pozdě příchozí, a pak jsem se s ní u pásu ještě bavil a padla řeč i na zavazadla. :-)

0/0
4.8.2014 11:25

M89a89r92t81i32n 21K33a87r60á41s24e16k 9308263188948

Nevim jak ostatni, ale treba ryanair uz zavedl standardni "zasedaci poradek" kdy ma kazdy na palubnim listku vyznacene sve sedadlo

+1/0
4.8.2014 10:36

J24o39s67e90f 84K56r54a10l 3117483234877

nebyla to reakce na značení sedadel na palubním lístku, ale na sekundární jev běhu na značky, kdy lidi spěchají, aby měly zavazadla u sebe nejlépe nad hlavou, ti později příchozí  se musí smířit s podsedačkou (= snížení komfortu sezení v už často stísněném místě) nebo si najít místo nad hlavou někde jinde a ti poslední to odskáčou, buď pod sedadlo nebo přes personál do zavazadlového prostoru. Netřeba se zmiňovat o vzniklých konfliktech co si nárokují mít prostor nad sebou. Já mám vždy tu smůlu, že lítám vždy v letadle zaplněného do posledního místa.

0/0
4.8.2014 11:01

J79o12z85e16f 39D90u52h12a84c12e32k 7531320933210

u Ryanairu sa to kontroluje ... jeden (doplňte si nejakú nadávku) človek tam došiel s veľkým kufrom, ledva ho nacpal hore a letuška ho slušne upozornila že vzhľadom na to,že lietadlo nie je plne obsadené, tak je to ok, ale inak by to cestovalo do nákladového priestoru s doplatkom za veľkú batožinu R^R^R^

0/0
4.8.2014 13:07

J47a42k15u57b 72Š42a75f49a45n87d68a 7275427451911

Jednou jsem zažil, jak jednomu cestujícímu nechtěli vzít kabinové zavazadlo z důvodu nadměrné velikosti. Mě se tedy nadměrné nezdálo... No, po chvíli námahy ho dotyčný narval do takového toho trubkového měřiče. Chudák, následně ho nemohl vyndat. Zapíral se o něj nohama, rukama... Jak to dopadlo nevím, už jsem nastupoval. Asi to rozřezali flexou :-)

0/0
5.8.2014 22:18

P79e82t97r 44M18a58r55e18č76e38k 1733151209218

Ano někdy je neuvěřitelné co se dá vydávat za kabinové zabazadlo. K tomu noťasy, ruksáčky a plno igelitek. Potom opravdu není místa nazbyt.

0/0
4.8.2014 11:33

K16a23t68e90ř45i17n67a 94V89a50š54á14k61o49v28á 5691732199665

ja sve prirucni zavazadlo mam pod sedackou rada,ale taky si beru jen to, co v kabine potrebuju :-)

0/0
4.8.2014 18:50

M91i32c48h55a86l 84M62i91l33l38e29r 9976362649382

je rozdil letet v letadle hodinu a pul mezi Sydney a Melbourne a letet z Australie do Evropy, kde nejkratsi spojeni s jednim mezipristanim vezme 23hodin a ruzna jina s mezipristanimi a prestupem take klidne  36hodin.

Potreby na dlouhou cestu jsou jedna vec, ktera naplni prirucni zavazadlo. Druha je potreba mit veskere lektronicke nadobicko v prirucnim zavazadle - laptop, kameru s prislusenstvim, nemluve ani o mobilu a ipodu se sluchatky a cimkoliv co ma  lithiove baterie . Tim spis ted, v novych predpisech.

0/0
5.8.2014 6:21



Najdete na iDNES.cz