Diskuse k článku

Jednoruký pilot přistál poté, co mu upadla protéza. Jak to bylo doopravdy

Britský úřad pro vyšetřování leteckých nehod zveřejnil popis nezvyklé nehody, která se stala v únoru. Pilotovi se během přistávacího manévru uvolnila jeho protetická náhrada levé ruky a musel přistání dokončit druhou rukou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M52a93r31t82i58n 77S41o46j24k94a 9630292215189

Fakt skvělý, mě nevezmou na pilota kvůli mírné barvosleposti a v VB si lítaj s protézami.. prostě skvělý...

+2/0
18.8.2014 15:23

P60a78v63e68l 10K66o76c25i59a29n 1102180296307

Mohlo to dopadnout hůř, kdyby byl v situaci, že by s plynem něco udělat musel. Ostatně proto se tyto incidenty vyšetřují, i když se vlastně nic nestalo.

0/0
18.8.2014 12:25

M91a47r34t82i62n 70V92a77n83ě47č42e84k 4773938362885

Anglie má v tomhle dlouhou historii :-) http://cs.wikipedia.org/wiki/Douglas_Bader

0/0
18.8.2014 9:22

J29i29ř89í 90M49a53c15e41k 3805675844371

Ostatně, nejsou tak dávné doby, kdy u nás nejdůležitějším kritériem pro spoustu funkcí (včetně pilota) bylo členství v KSČ.

+2/0
18.8.2014 8:11

P43a11v81e50l 58H20o54u75s70k79a 3661495250828

Splňují britské aerolinky i kvóty pro slepé?

+4/0
17.8.2014 17:56

M93i25l35a25n 88K81o88l69e10n80č27í37k 4804478413919

nevie niekdo, kedy bude toto ako dalsi diel v serii serialu Mayday ... Letecke katastrofy, ci Vysetrovani leteckych nehod ? ;-)... aj ked nastastie to dopadlo dobre ...

0/0
17.8.2014 12:50

P11a93v85e65l 43H81o65u91s35k66a 3491595280488

"Toho dne šel hluchoslepý George na svůj první let..." :-P

0/0
18.8.2014 16:45

P61e49t75r65a 59N89o15v65á78k12o47v73á 7118106334308

Spíš mě udivuje, že by bylo tak těžké huknout na druhého pilota "plyn" a ten, vida že ten první řídí pravou, by svou rukou ubíral. Možná by se taky nemusel trefit přesně do nastavení pro přistání, ale určitě by ubral o něco víc/lépe, než aby to bylo navalené natolik, kolik bylo.

0/0
16.8.2014 19:39

P38e17t43r 77M78a71r63š58o49u21n 5585438886316

tak ono dle popisu prostě přistál rychleji, tím vyplaval (odrazil se) a zase dosedl. takových přistání najdete spoustu i u lidí s normálníma rukama.

A jiný pilot jen tak na to v tu chvíli už sáhnout nemohl, protože ten si to nešteloval, nepřipravoval se na to přistání, takže nemůže vědět o kolik s tím pohnout a tak.. musí to jedině přebrat celé

(si to představte i u auta, i to se blbě řídí pokud vy šlapete na plyn a brzdu a někdo jiný by vám řídil volantem)

+2/0
16.8.2014 20:23
Foto

Z42d38e50n60ě28k 76K61o24u86d51e85l44k25a 7829281689794

Může mi někdo z vás odpovědět co jsou ty rakety pod křídlem toho civilního letadla???

0/−2
16.8.2014 19:06

P64e68t14r 37M42a26r50š68o88u84n 5275268476406

rakety?8-o myslíte toto na spodcích křídel?

 http://cs.wikipedia.org/wiki/K%C5%99%C3%ADdlo_letadla#mediaviewer/Soubor:A380_singapore_airlines_takeoff_arp.jpg

+1/0
16.8.2014 20:35

M71a76r56t69i19n 32V49o80t55a68v24a 6298908901435

Jedná se o aerodynamicky tvarovaný kryt mechanizmu vysouvání vztlakových klapek, které při vzletu a přistání nebo letu při nízkých rychlostech zvětšují plochu křídla a tím i vztlak, aby letadlo nespadlo

0/0
16.8.2014 22:32

J56o80z40e80f 40K93o74s83t92e98l21a10n91s38k91ý 8445972489206

Ak som to dobre pochopil, pilota môže robiť aj človek, ktorý nemá ani nohy, ani ruky.;-D 

Len sa obávam, aby raz v kabíne nesedela len pilotova hlava...

+1/0
16.8.2014 14:42

J24a67r67o23s18l45a39v 82H22e45j23n22a 4347591349

Ach, ta čeština.

"Letadlo má tedy o páku navíc"?

Nikoli. letadlo má o páku víc nebo letadlo má páku navíc

+3/−2
16.8.2014 11:45

P42e14t85r 45P17r46u95s 7917625699972

Horsi je, kdyz se letoun dostava do "fráze".

0/0
16.8.2014 15:26
Foto

P32a57v52e63l 33K25a79s80í75k74, 87T67e31c44h10n20e61t47.79c85z

Oba nedostatky jsem opravil, díky.

+3/0
16.8.2014 16:09

P85e50t66r 95H86a57r62i41p73r27a75s15a52d 20H22a81j40i58č 8213960414537

Což o to letadlo, ale hlavně aby pilot neměl o kolečko pomíň. ;-)

0/0
17.8.2014 12:05

V82a59c54l46a64v 10P16e35r44o53u82t83k21a 6818907554751

každý člověk je nějak omezen a jako já nemohu dělat průvodce na osmitisícovku, tak by tento člověk neměl pracovat tam kde může ohroziit životy druhých ..

+5/−8
16.8.2014 11:25

J75a62k48u16b 57Š98a82f25a21n31d28a 7795127351811

Proč? Ten pilot je možná lepší než většina ostatních a tak je u něj pravděpodobnost nehody menší než u jiných. Co třeba brýle, infarkt....

+7/0
16.8.2014 12:08

J53a42n 66N17o50v50á92k 9619346481822

člověk ktery má špatný zrak letat nesmi - neni to absurdní ?Rv;-O

0/−2
16.8.2014 19:50

J31a31k67u97b 40Š90a83f82a45n44d92a 7475347591711

Proč by nesměl? Pilot s brýlemi není nic zvláštního.

+2/0
16.8.2014 20:31

B31ě52l77a 87H54o41r27á10k39o78v24á 1838152349810

Ano, ale i epileptici maj právo pracovat a nebýt diskriminováni...:-/

+3/0
16.8.2014 10:41

V10a23c66l74a77v 60P56e23r90o37u94t29k89a 6478607934421

zvlášt jako piloti letadel ..

+3/−2
16.8.2014 11:25

M56a77r29t50i83n 46V92o51t13a30v38a 6298258161775

V dnešní době, kdy je většina letu řízena autopilotem, už není chybějící ruka takový hendicap. Důležité je, aby mě pilot dobré znalosti a zkušenosti. Osobně bych se ani nebál sednout do letadla s takto hendicapovaným pilotem, pokud bych věděl, že má nalétáno dostatečné množství a bez nehody. Navíc si myslím, že zareagoval velice pohotově a nedošlo k žádným škodám.

Mimochodem takovýto "kiks" při přistání jsem párkrát zažil i u pilota, který měl obě ruce zdravé, akorát málo zkušností.

+10/−3
16.8.2014 9:42

M57i62c44h78a79l 58C81h20a73l39u85p59a 6588220379623

Autopiot taky neřeší všechno, pilot musí zvládnout kdykoliv začít řídit ručně.

0/0
16.8.2014 14:45

J78i83ř80í 36K36o15c41u26r75e72k 6325734395288

Věřte nebo ne, ale vždy, když sedáte do letadla, tak v něm sedí pilot, který těžkou nehodu nikdy neměl. Pokud by ji měl, tak by už nebyl pilotem letadla, ale mrtvolou.

+2/0
16.8.2014 15:28

M92a75r30t27i70n 36V12o80t24a82v74a 6668548211965

Věřte nebo ne, ale nehodou se v letectví rozumí i stav, kdy nedojde ke škodám, ale pouze vznikne nebezpečná situace. Například nedovolené vjetí na runway bez povolení, přistání na úplně jiném letišti. Nebo i situace, kdy došlo k poškození letadla, ale ještě na zemi - jeden švýcarský pilot úspěšně zatáhl podvozek zatímco letadlo pořád stálo na zemi (bohužel pak udělal hrubou chybu za letu a tam už to stálo lidské životy ...)

+2/0
16.8.2014 22:31

J86o43s39e75f 66Š58e45m43e79l51í51k 7319281120167

A co teprvá takovej Meresjev! ;-D

+2/−1
16.8.2014 8:41

K36a17r79e55l 45E20n39d41l50e10r 3603970680975

Byl skutečná osoba, jmenoval se Maresjev. S protézami obou nohou měl tuším 6 sestřelů a dožil se osmdesátky. Britové měli také jednoho takového.

+9/0
16.8.2014 10:05

L61i69b60o30r 28J88e38l92í97n72e68k 9578410495756

Douglas Bader...

0/0
16.8.2014 17:14

K28a15r83e77l 17H56a66t85v97a74n85i 2564127876740

Ve Vajnorech Fero Sutta.

0/0
17.8.2014 0:11

J16a60n 75H45o28r80s90k10ý 2986230767425

Přiznám se, že jsem v šoku, že se něco takového může v 21. století stát! Letadla za miliardy, podívám-li se do pilotní kabiny, stovky přístrojů, x krát jištěno, pravidelné kontroly, atd. atd. atd. - a dřevěná pazoura přidělaná k celé té složité soustavě jakousi SVORKOU?

+8/−14
16.8.2014 8:17

F19i17l86i86p 77B88a65r31á94k 4750295615501

ano, měl mít v mozku čip, který by byl spojen se všemi přístroji a ovládat letadlo jenom myslí, protože ve 21. století už můžeme....

0/0
16.8.2014 11:13

K93a82r61e54l 42K42a36š14t33a65n 9188811951316

Jak to bylo s pilotem přistávajícím bez protézy?

No jak, nebylo mu moc rozumět.

+13/0
16.8.2014 8:09

B93ě37l14a 84H64o40r24á57k78o21v86á 1178672459660

R^

0/0
16.8.2014 10:33

Najdete na iDNES.cz