Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jednoruký pilot přistál poté, co mu upadla protéza. Jak to bylo doopravdy

Britský úřad pro vyšetřování leteckých nehod zveřejnil popis nezvyklé nehody, která se stala v únoru. Pilotovi se během přistávacího manévru uvolnila jeho protetická náhrada levé ruky a musel přistání dokončit druhou rukou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M84a74r72t52i91n 50S32o26j92k55a 9150142865979

Fakt skvělý, mě nevezmou na pilota kvůli mírné barvosleposti a v VB si lítaj s protézami.. prostě skvělý...

+2/0
18.8.2014 15:23

P72a14v59e48l 91K41o37c75i41a76n 1242960826467

Mohlo to dopadnout hůř, kdyby byl v situaci, že by s plynem něco udělat musel. Ostatně proto se tyto incidenty vyšetřují, i když se vlastně nic nestalo.

0/0
18.8.2014 12:25

M18a16r90t21i50n 87V84a44n48ě24č76e32k 4513938142525

Anglie má v tomhle dlouhou historii :-) http://cs.wikipedia.org/wiki/Douglas_Bader

0/0
18.8.2014 9:22

J95i83ř77í 73M77a78c67e74k 3895745324191

Ostatně, nejsou tak dávné doby, kdy u nás nejdůležitějším kritériem pro spoustu funkcí (včetně pilota) bylo členství v KSČ.

+2/0
18.8.2014 8:11

P43a94v38e94l 67H85o17u86s63k93a 3621985220378

Splňují britské aerolinky i kvóty pro slepé?

+4/0
17.8.2014 17:56

M64i45l71a68n 88K43o71l87e80n39č28í18k 4674398473269

nevie niekdo, kedy bude toto ako dalsi diel v serii serialu Mayday ... Letecke katastrofy, ci Vysetrovani leteckych nehod ? ;-)... aj ked nastastie to dopadlo dobre ...

0/0
17.8.2014 12:50

P30a74v65e75l 11H52o85u80s64k65a 3851265870118

"Toho dne šel hluchoslepý George na svůj první let..." :-P

0/0
18.8.2014 16:45

P30e78t60r49a 23N32o12v30á85k87o46v54á 7238986754588

Spíš mě udivuje, že by bylo tak těžké huknout na druhého pilota "plyn" a ten, vida že ten první řídí pravou, by svou rukou ubíral. Možná by se taky nemusel trefit přesně do nastavení pro přistání, ale určitě by ubral o něco víc/lépe, než aby to bylo navalené natolik, kolik bylo.

0/0
16.8.2014 19:39

P27e77t48r 47M72a87r43š45o36u21n 5585898146336

tak ono dle popisu prostě přistál rychleji, tím vyplaval (odrazil se) a zase dosedl. takových přistání najdete spoustu i u lidí s normálníma rukama.

A jiný pilot jen tak na to v tu chvíli už sáhnout nemohl, protože ten si to nešteloval, nepřipravoval se na to přistání, takže nemůže vědět o kolik s tím pohnout a tak.. musí to jedině přebrat celé

(si to představte i u auta, i to se blbě řídí pokud vy šlapete na plyn a brzdu a někdo jiný by vám řídil volantem)

+2/0
16.8.2014 20:23
Foto

Z56d54e10n79ě18k 49K57o28u25d24e24l10k88a 7769391569394

Může mi někdo z vás odpovědět co jsou ty rakety pod křídlem toho civilního letadla???

0/−2
16.8.2014 19:06

P85e15t15r 47M18a76r50š38o42u45n 5245228116726

rakety?8-o myslíte toto na spodcích křídel?

 http://cs.wikipedia.org/wiki/K%C5%99%C3%ADdlo_letadla#mediaviewer/Soubor:A380_singapore_airlines_takeoff_arp.jpg

+1/0
16.8.2014 20:35

M21a26r62t40i90n 53V43o90t35a11v97a 6618348321725

Jedná se o aerodynamicky tvarovaný kryt mechanizmu vysouvání vztlakových klapek, které při vzletu a přistání nebo letu při nízkých rychlostech zvětšují plochu křídla a tím i vztlak, aby letadlo nespadlo

0/0
16.8.2014 22:32

J98o65z16e79f 81K72o84s98t84e48l76a59n50s74k14ý 8425152239506

Ak som to dobre pochopil, pilota môže robiť aj človek, ktorý nemá ani nohy, ani ruky.;-D 

Len sa obávam, aby raz v kabíne nesedela len pilotova hlava...

+1/0
16.8.2014 14:42

J12a82r36o45s47l12a94v 94H78e13j49n55a 4527271649

Ach, ta čeština.

"Letadlo má tedy o páku navíc"?

Nikoli. letadlo má o páku víc nebo letadlo má páku navíc

+3/−2
16.8.2014 11:45

P43e78t18r 42P29r10u36s 7277775919232

Horsi je, kdyz se letoun dostava do "fráze".

0/0
16.8.2014 15:26
Foto

P92a91v25e31l 67K91a47s82í30k88, 71T30e67c76h86n77e15t94.44c92z

Oba nedostatky jsem opravil, díky.

+3/0
16.8.2014 16:09

P34e42t85r 40H34a34r72i93p50r74a65s58a53d 33H18a12j78i57č 8443560174697

Což o to letadlo, ale hlavně aby pilot neměl o kolečko pomíň. ;-)

0/0
17.8.2014 12:05

V96a74c70l57a49v 65P41e32r30o31u42t97k88a 6608167844951

každý člověk je nějak omezen a jako já nemohu dělat průvodce na osmitisícovku, tak by tento člověk neměl pracovat tam kde může ohroziit životy druhých ..

+5/−8
16.8.2014 11:25

J43a29k53u41b 54Š33a23f76a44n67d84a 7975577591871

Proč? Ten pilot je možná lepší než většina ostatních a tak je u něj pravděpodobnost nehody menší než u jiných. Co třeba brýle, infarkt....

+7/0
16.8.2014 12:08

J84a63n 45N20o69v75á84k 9179626281532

člověk ktery má špatný zrak letat nesmi - neni to absurdní ?Rv;-O

0/−2
16.8.2014 19:50

J44a25k54u43b 57Š94a93f60a11n36d63a 7375517511561

Proč by nesměl? Pilot s brýlemi není nic zvláštního.

+2/0
16.8.2014 20:31

B80ě15l96a 55H33o72r71á53k23o35v25á 1948252299570

Ano, ale i epileptici maj právo pracovat a nebýt diskriminováni...:-/

+3/0
16.8.2014 10:41

V22a90c23l10a87v 96P32e10r20o88u14t96k57a 6618317354921

zvlášt jako piloti letadel ..

+3/−2
16.8.2014 11:25

M68a22r94t79i19n 16V94o80t72a71v41a 6188418981775

V dnešní době, kdy je většina letu řízena autopilotem, už není chybějící ruka takový hendicap. Důležité je, aby mě pilot dobré znalosti a zkušenosti. Osobně bych se ani nebál sednout do letadla s takto hendicapovaným pilotem, pokud bych věděl, že má nalétáno dostatečné množství a bez nehody. Navíc si myslím, že zareagoval velice pohotově a nedošlo k žádným škodám.

Mimochodem takovýto "kiks" při přistání jsem párkrát zažil i u pilota, který měl obě ruce zdravé, akorát málo zkušností.

+10/−3
16.8.2014 9:42

M40i52c24h71a24l 51C62h59a58l14u86p66a 6288750239913

Autopiot taky neřeší všechno, pilot musí zvládnout kdykoliv začít řídit ručně.

0/0
16.8.2014 14:45

J90i98ř32í 36K13o34c77u12r84e28k 6285254355898

Věřte nebo ne, ale vždy, když sedáte do letadla, tak v něm sedí pilot, který těžkou nehodu nikdy neměl. Pokud by ji měl, tak by už nebyl pilotem letadla, ale mrtvolou.

+2/0
16.8.2014 15:28

M90a77r89t36i65n 14V46o58t21a51v15a 6628458741325

Věřte nebo ne, ale nehodou se v letectví rozumí i stav, kdy nedojde ke škodám, ale pouze vznikne nebezpečná situace. Například nedovolené vjetí na runway bez povolení, přistání na úplně jiném letišti. Nebo i situace, kdy došlo k poškození letadla, ale ještě na zemi - jeden švýcarský pilot úspěšně zatáhl podvozek zatímco letadlo pořád stálo na zemi (bohužel pak udělal hrubou chybu za letu a tam už to stálo lidské životy ...)

+2/0
16.8.2014 22:31

J49o75s15e58f 79Š49e19m19e72l74í16k 7749211860957

A co teprvá takovej Meresjev! ;-D

+2/−1
16.8.2014 8:41

K32a46r33e67l 23E18n75d91l20e18r 3543420870805

Byl skutečná osoba, jmenoval se Maresjev. S protézami obou nohou měl tuším 6 sestřelů a dožil se osmdesátky. Britové měli také jednoho takového.

+9/0
16.8.2014 10:05

L31i49b87o12r 79J45e51l23í65n54e50k 9818680265606

Douglas Bader...

0/0
16.8.2014 17:14

K39a35r70e24l 28H67a38t77v61a23n72i 2834937506350

Ve Vajnorech Fero Sutta.

0/0
17.8.2014 0:11

J77a27n 40H49o59r40s60k77ý 2286700727615

Přiznám se, že jsem v šoku, že se něco takového může v 21. století stát! Letadla za miliardy, podívám-li se do pilotní kabiny, stovky přístrojů, x krát jištěno, pravidelné kontroly, atd. atd. atd. - a dřevěná pazoura přidělaná k celé té složité soustavě jakousi SVORKOU?

+8/−14
16.8.2014 8:17

F62i21l19i50p 65B71a67r28á25k 4290425615401

ano, měl mít v mozku čip, který by byl spojen se všemi přístroji a ovládat letadlo jenom myslí, protože ve 21. století už můžeme....

0/0
16.8.2014 11:13

K23a95r14e63l 86K22a31š45t27a49n 9828301311116

Jak to bylo s pilotem přistávajícím bez protézy?

No jak, nebylo mu moc rozumět.

+13/0
16.8.2014 8:09

B70ě14l23a 44H86o73r54á95k92o98v74á 1178112299300

R^

0/0
16.8.2014 10:33







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.