- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Je to všechno tak trochu mimo. Vytváříme si naprosto nepřirozené podmínky k poslechu kvalitní hudby a ženeme se za něčím co není a ještě za to platíme. Jsem náruživým posluchačem opravdového starého a dobrého bigbítu a děsí mě na těchto vymoženostech to, že v dnešní době se nedostane koupit kvalitní poslechový aparát na dobré stereo, který by měl kvalitní zvuk, basy a středy. Když si vzpomenu na to, jaké "úžesné" poslechové zařízení jsou v běžném prodeji a jsou to hodně špatný a hodně drahý věci, který absolutně odporují zásadám akustiky a stojí desetitisíce a dávají poze umělý zvuk vyhoněný práškama a ne plnohodnotný přenos kmitočtů, pochybuji o tom, že dokážeme vyrobit něco co se popisuje v článku. Dnes prodávané aparatury kolem 100 000,- při měření v poslechové místnosti vykazovaly horší parametry něžli můj 30 let starý tranziwat 120 se 4 pásmovou reprosoustavou domácí výroby s reproduktory TESLA !!!!!!!!!!!
Spíše čekám na nějakou revoluci v v koncepcích reproduktorů a stále nic už desítky let Pokud pomineme změnu konstrukčních materiálů, tak princip je a ještě dlouho bude stále stejný. Takže styl menší místnosti plné reprosoustav rád přenechám jiným nadšencům
Otevřeně řečeno, kvůli sousedům nepoužívám ani běžný zvuk z repráků ale pouze bezdrátová kvalitní sluchátka jak pro filmy, tak pro hudbu. Jednak by to sousedy rušilo a jednak nechci aby každý věděl na co se dívám a co poslouchám.
Celé je to o tom jak lidi donutit, aby dali hrůzu peněz za naprosto zbytečnou věc.
Atmos .... další důkaz, že jsou tady mimozemšťani. Kdo zná Doctor Who pochopí..... :-D
Mám 5.1 a stejně to nepoužívám. Jak už tady mnohokrát zaznělo, ta dynamika většiny filmů je tak velká, že se to dá jen těžko použitelně vyladit, pokud nechci kromě výbuchů z repráků slyšet i bouchání na dveře od sousedů. Trochu pomůže po automatické kalibraci extra zesílit středový repro, ale stejně to není ono. Zkrátka díky za všechno pane Dolby, ale do tohohle už nejdu
Mnohokrát to sice zaznělo, ale vzhledem k tomu že dnes má snad každý reciver, každý lepší soundbar a každý lepší externí přehrávač funkci nazývanou obvykle jako "noční režim", kde se dá dynamický rozsah upravit dle libosti uživatele, tak to docela nechápu. Například Onkyo této funkci říká "Dymanic volume" a pokud si z celkem tří rozsahů zvolím možnost "heavy", můžu si být jist, že hlasitost povzdechu jeptišky i výbuchu atomové bomby bude zaručeně stejná.
Problémem je tedy spíš povědomí uživatelů o tom, co jejich přístroj vlastně všechno dokáže.
Kvalitní reproduktory aby člověk objednával až z Kanady, ale hlavně že to má v zádu sto různých děr a ekvalizér s milionem funkcí na zmršení už tak zmršených nahrávek. Netvrdím, že jsou některé soustavy vybaveny vyloženě zle (ale moc jich není), vadí mi spíš však kvalita nahrávek, která už tak špatnou soustavu nutí degradovat na brak za pár stovek od ťambajců.
V pokoji mám modulární kabeláž a repro mohu začlenit do stropu, aniž by narušovaly jeho estetiku. Jelikož manželka nebyla nadšena samostatnou hi-fi místností, upravil jsem obývák. Nyní už jen čekám až budu moci projektor vylepšit na 4K a více a kino bude doma . Zatím není co sledovat. Pokud ATMOS splní očekávání budu jej chtít. Na hudbu opravdu stačí kvalitní dvě reprobedny. A hlavně kvalitní nahrávky hudby.
Podle mne je 3D zvuk z hlediska fyziky nesmysl, je to jen marketingový trik, ale rád změním názor, pokud mi tu někdo vysvětlíte, na jakém fyzikálním principu budou v kině vaše 2 uši lokalizovat zvuk ve 3D.
Hledal jsem po netu, nenašel.
Je zajímavé, že vidět ve 3D vám taky jde a přitom máte jen dvě oči
Reproduktoru staci prece 6 ...
Ctyri steny, strop a podlaha. Jen jestli se ale takovy reproduktor o plose v radu metru ctverecnich vyrabi :)
nesprávne postavená otázka,
päť plôch možno zmeniť na meniče pomerne jednoducho, podlaha by sa musela stať fest PLÁVAJÚCOU, aby sa zmenila na menič.