Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

První koloběžka na světě, které chybí půlka vidlice. Vyrobil ji Čech

Původně měla být z kovaného karbonu, materiálu budoucnosti, který také vzniká v Česku. Kvůli rychlosti vývoje je však zatím „jen“ z oceli. Je lehčí a má nižší nášlap než většina konkurence. Díky letmému zavěšení kol je výměna propíchnuté duše dílem okamžiku. Ryze česká koloběžka Sixteen.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M87a87r76t86i82n 44J16a48h49n 7107410470273

Michala Homolu znám, fandím mu, ale tohle si neodpustím:

http://kolobka.netstranky.cz/recenze-kolobek/kosmicka-kolobezka-m.html

jde o to, že autor článku má možná pravdu, první s letmo uchycenými koly na koloběžce byl třeba čech, ale jiný 8-o[>-]:-P

0/0
21.11.2014 17:50

M42i79r72o67s82l65a26v 90H73r54a57c13h 9866729305525

Kolobrndy nechápu, kolo je lepší.

0/0
5.10.2014 21:51

P30e64t72r 41G14a31z80d74a 6718912289417

S tímto mám problém ...... namontovat na koloběžku mechanické brzdy avid bb5 budiž na toto určení určitě dostačující volba. Nicméně koupit sety bez kotoučů od téže firmy kvůli úspoře pár korun a dát tam ty nejhorší kotouče co jsou na trhu snižují ůčinnost celého setu o 40 procent ..... fakt nechápu.

0/0
29.9.2014 8:32

M20a49r84e37k 96J41a31n43e25č66k78a 1967896493111

Na blbnutí to určitě stačí, na delší tratě určitě ne a na veřejné komunikaci to taky nemá co dělat. Mám cestovní elektrokoloběžku Wildcat (ve stylu závodní koloběžky), konkrétně  http://www.tektoss.eu/index.php/tektoss-special/kolobezka-wildcat-elektrokolobezka  s plnou výbavou, která nemá problém ani s jízdou v terénu a má i nosič a vše co má přibližovadlo se kterým chcete jezdit i po veřejných komunikacích mít, čili je o některé prvky i dovybavena. Jezdí se na ní parádně a hlavně má pořádnou vidlici, takže i přes svou váhu není problém si na ní zaskákat přes překážky v terénu, protože má i možnost nastavení odpružené nebo pevné vidlice. Stojánek je nutnost u každého kola, stejně tak solidní koloběžky, pokud nechcete mít za chvíli dodřený lak od pokládání na zem nebo pokoutného opírání. Ať mě někdo ještě chvíli přesvědčuje, že 5 cm je dostatečných na přejezd přes obrubník. Jedině, že by jej přeletěl, nebo přeskočil a nebo někde mají pouze 3 cm obrubníky ;-D A ty chybějící blatníky uživatel ocení ihned, jakmile začne pršet a musí jet náhodou po nějaké horší cestě, než nalezne nějaký přístřešek. Takže z praktického hlediska je ta koloběžka dobrá leda tak na to blbnutí za hezkého suchého počasí, místo s tímto vyrazit někde dále, nebo dokonce do provozu, natož se na ní vracet někde po setmění a nejlépe ještě ve tmavém oblečení a věřte, že i tu zdrsněnou stupačku mnohokrát oceníte, zvláště za mokrého počasí ;-)

0/0
27.9.2014 1:13

P24e56t43r 61G78a43z16d44a 6778592729557

ta plná výbava značí ty nejlevnější komponenty?? no tak to si užíjte ten 15kg mor

0/0
29.9.2014 8:36

P50e61t41r 56G43a79z88d92a 6428332239867

a smát se jinému produktu který je celkem good s vaší hnusnou koloběžkou z vidlicí co se funkčnosti opravdovým vidlicím nevyrovná, ještě ukázat lidem že jste slabý a líný a musíte se nechat táhnout elektromotorem no to chce odvahu teda

0/0
29.9.2014 8:38

J29a92n 32H62a80v63r58d84a 4691699114409

Tak tento clanek je neskutecna perla. Autor dela ze ctenaru neskutecne hnupy. Nebo je jim sam. Valiva loziska maji vyrazne nizsi valivy odpor. Nez co? Treci loziska? A co to extempore s pneumatikami (maji mensi valivy odpor) a plastemi (ty dokonce mohou mit na boku reflexni pruh). A co potom kovany karbon. Da se vrtat a je presny na tisicinu mm. Ale pro kolobezku ma asi stejny vyznam jako penovy polystyren. Je velice lehky a ma uzasne dobre tepelne izolacni vlastnosti. Jako zasadni duvod pro pouziti kotoucovych brzd oproti veckovym je prehrivani rafku a praskani plastu. Debil by to nenapsal lepe.

A vyrobce? Ten planuje letos nultou serii, 30 -40 ks. Ale prekona se a vyrobu ponecha v Cesku, aby si vse zkontroloval. Kuzniku, jste asi velky recesista.

+4/−1
24.9.2014 6:16

V64o56j50t80ě47c92h 43R75o64z83s86í63v36a72l 5460723765614

uprimne nechapu, co se vam nezda. teda krome toho, ze autor psal o prumyslovych (to je to co vyzdvyhoval) loziscich. O jakem extempore s pneumatikami a plasti mluvite? to ze vic nahustena pneumatika ma mensi valivy odpor je pravda ne? co vam vadi na reflexnim pruhu??? k pouziti kotoucu pripsal pravda, ze se neprehriva rafek (coz ja, ac trochu zbytecna, stale pravda), "zasadni vlastnost" jste z toho udelal vy. ty blaboly kolem karbonu uz fakt nechapu. Taktez vasi narazku na to, ze vyrobce chce udrzet vyrobu v CR. prijde mi, ze hledate problemy tam, kde nejsou (pripadne si je tam obratne dosadite svou interpretaci textu).

0/0
24.9.2014 10:19

J81a30n 33H80a79v25r83d31a 4731179584419

... rozdíl ve valivém odporu mezi průmysl. ložiskem a správně seřízeným konus. ložiskem je naprosto zanedbatelný, rozdíl mezi pneumatikou a pláštěm je v čem? To je minimálně 50 let totéž, alespoň u cyklistů a automobilistů. Co se týče prasknutí pláště vlivem přehřátí od "V" brzd - myšleno ráfkových, tak minimálně 50 let nebyl zaznamenán takový případ. Dokonce ani kluci, co jezdí Tour nebo Giro nemají problém z praskáním galusek kvůli přehřátí ráfku od brzdění, a že jezdí jako dobytci z těch kopců, to je fakt. A že chce výrobce udržet výrobu v ČR? Ještě neprodal ani kus ze seriové výroby a už se takhle prsí.

Článek je kachna jako hrom.

+1/0
24.9.2014 11:07

P89a93v20e60l 19Č49e45c23h38n58e45r 9588607550567

Netušíte někdo proč je tak neskutečně těžká ?

0/0
24.9.2014 0:41

L59u85k29a81s 37N61e88m89e85c 7569430812424

Tomu taky nerozumim. V porovnani s lepsim horskym kolem by mela ta kolobrnda vazit tak max 4-5 kilo.

+1/0
24.9.2014 15:06

V32á16c13l49a64v 14S74v47o28b22o44d86a 3361279110350

je to ocel

0/0
25.9.2014 9:50

T72o73m94á60š 42T56a69t84í27č71e83k 5560222760388

Pane Kužníku, redakce, nezlobte se na mě, ale článek jsem "dočetl" přesně jen do druhé věty, v níž XY "dováží ... do Česka". Tímto výrazem pro mě text pozbyl jakoukoliv kvalitu.

Abych jenom neprskal, zdůvodním: Tento odporný výraz začala používat televizní stanice Nova, aby našla, v očích svých diváků dostatečně vhodný, ekvivalent pro německý (nucený) novotvar "Tschechien". - Lingvistika je též věda, ba i exaktní. Proto si cobyžto lingvista dovoluji Vás upozornit na neúnosně nízkou úroveň textu, který obsahuje předmětný termín.

Děkuji předem za budoucí se nesetkávání s tímto výrazem ve Vašich článcích.

+2/−7
24.9.2014 0:18

D12a46n95i58e34l 83S97c40h47a20c69h32e67r27l 9563635862936

Česko vám vadí, ale Česko slovensko vám nevadilo?

Prostě Česko...no a??

+4/0
24.9.2014 1:18

T39o53m10á72š 95T25a59t31í55č36e86k 5740712100318

Vadilo by mně slovo troj, i když mně nevadí trojúhelník.

A ještě jednou - slovo Česko smrdí svým zvukem, etymologií, jakož i příčinami a místem svého vzniku a kromě toho je oblíbené u, řekněme, lidí se zvláštními schopnostmi.

0/−2
25.9.2014 2:53

J62a20n 13K37ř86í62ž 6245133505368

A co Polsko,Norsko,Dánsko - nedráždí vás to též?

A co české Osoblažsko,Chodsko,etc.?;-D

+1/0
25.9.2014 17:17
Foto

P42e85t91r 81K89r87e28n83ž82e25l61o77k 5809897

Tatíček "cobyžto" lingvista dočetl do druhé věty o dovozu :-)

+4/0
24.9.2014 7:42

I68v70a58n 21D97o18l83e10ž65a93l 3801645416606

"cobyžto" lingvista   ROFL ;-D;-D;-D

0/0
26.9.2014 11:14

R46o66b95i66n 18Ž90i15ž37k40a 2468724206356

Tento "odporný výraz" používá spousta lidí i institucí a je oficiálně akceptovanou formou jak Ústavem pro jazyk český Akademie věd a Slovníkem spisovné češtiny, tak i mezinárodními normami.

Budu rád, když se Technet i jakékoliv jiné médium bude řídit výše zmíněnými autoritami a ne samozvanými lingvisty typu Tomáše Tatíčka.

+3/0
24.9.2014 11:38

T96o90m20á61š 90T60a91t39í77č77e24k 5470562550778

Zajímavé, jak dokážete vy zastánci toho odporného patvaru být agresivní. Odkud víš, ty burane, že su samozvané?

A odvolávat se na normy a "autority", to je taky stavění na písku.

0/−2
25.9.2014 3:12

J54a40n 45K33ř90í60ž 6755913205348

Ale hulvát jste bez diskuze.

+1/0
25.9.2014 17:23

M46a43r27e58k 45K61l30u86f55a 3928484734636

Divil bych se, že by to Cannondale nebo ještě někdo dřív neměl patentované  :-/

0/0
23.9.2014 21:33

P12e85t26r 23Č88e21r28n22ý 8760558818452

jistě zajímavé technicky, ale má to význam, když to jde vyrobit levně a jednoduše? A nebo autor článku pomáhá s reklamou ?

+2/0
23.9.2014 19:46

L79u69b79o10š 10B59ř56e91z13i54n98a 2702523320841

Pán objevil Ameriku. Tohle tu už bylo v r.1992 od konstruktéra Vl. Filipa z Kadaně. Na mistrovství ČR jezdil tehdy celý tým z Kadaně právě na tomto typu koloběžky. Titulek jako "první" nebo "poprvé" není na místě.

0/0
23.9.2014 12:34

V74á72c91l52a90v 37Č27e55r22m72á48k 4983460377874

Trochu mi tam chybí zadní blatník.

0/0
23.9.2014 11:02

L66u72d46ě58k 44N12ě73m93e52c 5475491122214

Já nevím. Jak na to koukám, tak mi tam chybí úplně.

+11/0
23.9.2014 11:07

V79á11c51l49a96v 67Č36e84r58m98á69k 4723400707434

;-) dobře, tak "Trochu mi tam chybí celý zadní blatník" ;-)

+5/0
23.9.2014 11:27

L71u22d91ě82k 55N54ě20m96e96c 5575791472354

;-D To vypadá hrozně.

0/0
23.9.2014 11:28

V69á79c71l89a84v 77Č58e53r45m63á49k 4463670247354

Jo. Tak to napište lépe, smysl jsem už snad předal ;-)

0/0
23.9.2014 11:57

B12e12n 85P32a19v90k48a 1967373527151

Přijde mně to na koloběžku konstrukčně dost složité, ale jinak fakt pěkná práce.R^

0/0
23.9.2014 10:52

P63a10t62r26i78k 26S94v46o98b80o50d25a 3369761306955

S tím pláštěm schwalbe kojak bych to moc nedával, je to slušně kluzký. Jsou lepší slicky až semislicky, který vás nerozhodí na mokru a nejsou o moc pomalejší, třebas i od schwalbe .... a taky moc nechápu tu mánii okolo diskových brzd. Zbytečná zátěž, slušný ráfkový brzdy stačí v pohodě na sjezd v horách i ve městě...

+2/0
23.9.2014 10:52

V14o96j65t79ě52c67h 86R86o16z18s81í20v82a64l 5260713365684

tak az vymyslite, jak je prichytit na pulvidlici, tak si je tam dejte ;)

+1/0
24.9.2014 10:23

K97a41r58e98l 63P68ů95č51e86k 6585803150810

Nosnost 110kg a váha 8,5kg teda nic moc, to kostka.cz nebo mibo.cz mají nosnost i 150kg. Jestli je to teda primárně určeno vychrtláčům, no dobře, no.

0/−4
23.9.2014 10:52

V34á53c20l95a38v 49S64v98o54b28o52d43a 3231109330190

sorry, ale 110 kilo normálním lidem stačí... jestli nejste kulturista

+3/−1
23.9.2014 11:08

D40a81v18i66d 37Z23a61h10r61a19d17n98í46č85e62k 3437957226521

nebo buřt

0/0
23.9.2014 11:10

V70á27c65l70a53v 83S35v83o41b34o88d33a 3851869840590

no, však píšu normálním lidem :-)

0/0
23.9.2014 11:18

J44a28n 15P29e24k45a 5203583513

ono malý předimenzování není nikdy na škodu...

+7/0
23.9.2014 11:48

P85a31v13e42l 74O81d25r57a38z78i35l 6154979767410

Určitě zajímavé. Mně ale mrzí, že koloběžka je brána jako kolo = vozidlo a koloběžkář jako řidič = nemůže si dát ani pivo, když kolečkobruslaři mohou.

0/0
23.9.2014 10:51

V47á89c75l23a75v 59Č71e79r41m65á48k 4963840627114

Ano, ale prokazování toho, že jste na té koleběžce jel místo abyste jí vedl bude určitě zajímavé ...

+2/0
23.9.2014 11:56

J83o95s62e37f 78T11a19h36i12r 7540628281863

Podle normální vidlice je to jen drahá pitomina. To se mají češi čím chlubit.

+1/−3
23.9.2014 10:42

J19a52n 21P54e51k90a 5523633733

Nechápu význam té poloviční vidlice...

1/ zmiňované rychlé přezutí: Je to potřeba? Tahá s sebou snad někdo náhradní pneumatiku?

2/ Uchycení kola je mnohem víc namáhno, je na něj vyvíjen tlak pákou, což normální vidlice nedělá... tady je potřeba mnohem masivnější konstrukce. osobně bych měl strach, že se to dříve nebo později vylomí.

3/ sundávání kol z důvodu např. převozu autem - moderní páčkové rychloupínáky, které se používají na bicyklech toto velmi snadno vyřeší

+8/−1
23.9.2014 10:25

L39u27d85ě47k 34N27ě79m73e96c 5295941102104

1) Není. Tahá duši.

+2/0
23.9.2014 10:49

J33a94n 71P74e85k84a 5713873133

..a kdo tahá duši? :) A ony se nedělají bezdušová kola, jako dnes na kolech? :)

0/0
23.9.2014 11:43

L33u47d27ě37k 49N22ě83m33e54c 5445251452714

No... na kole tahá duši skoro každej, koho znám. Jsou samozřejmě jedinci, kteří v případě defektu zavolají mamince a ta je odveze.

+2/−1
23.9.2014 11:45

J44a57n 14P14e89k40a 5113533393

dyk moderní kola jsou bez duší :) stejně, jako na autě

0/−1
23.9.2014 11:48

L32u25d44ě65k 36N82ě63m87e29c 5265551122774

Mně to je jedno, co používáte Vy. Když se pak koukneme okolo sebe, tak ty různý vychytávky s nějakou samozalepovací směsí používá nepatrný procento lidí. Nehledě na to, že bezdušová guma neznamená, že se nemůže propíchnout a ujít. Stejně ji musíte vyměnit a pak zalepit.

+3/0
23.9.2014 11:53

T72o63m10á72š 44L58í60p57a 8595526950293

Jistě že. V terénu raději seknu a vymenim duši, nez tahnout bike rucos s vedomim, jak su moderni bezdusové.. mam s tim bohate zkušenosti ;)

+1/0
24.9.2014 8:18

P14a40v72e42l 55O48d72r68a66z21i44l 6734609927670

Hmm, víte, jak jsou uchycena kola na vašem autě?;-)

+1/−1
23.9.2014 10:50

B76e52n 66P51a81v70k70a 1237553527421

Také je to zavěšení trochu promakanější.

+2/0
23.9.2014 10:54

V79á58c57l19a27v 84S71v33o80b43o89d29a 3621159210370

taky to auto váží víc než 100x tolik

0/−1
23.9.2014 11:19







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.