Diskuse k článku

První koloběžka na světě, které chybí půlka vidlice. Vyrobil ji Čech

Původně měla být z kovaného karbonu, materiálu budoucnosti, který také vzniká v Česku. Kvůli rychlosti vývoje je však zatím „jen“ z oceli. Je lehčí a má nižší nášlap než většina konkurence. Díky letmému zavěšení kol je výměna propíchnuté duše dílem okamžiku. Ryze česká koloběžka Sixteen.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M26a28r44t18i13n 94J45a38h54n 7297280290333

Michala Homolu znám, fandím mu, ale tohle si neodpustím:

http://kolobka.netstranky.cz/recenze-kolobek/kosmicka-kolobezka-m.html

jde o to, že autor článku má možná pravdu, první s letmo uchycenými koly na koloběžce byl třeba čech, ale jiný 8-o[>-]:-P

0/0
21.11.2014 17:50

M84i79r87o78s38l88a11v 45H82r86a84c10h 9346189255695

Kolobrndy nechápu, kolo je lepší.

0/0
5.10.2014 21:51

P87e16t50r 93G75a15z51d18a 6458252789257

S tímto mám problém ...... namontovat na koloběžku mechanické brzdy avid bb5 budiž na toto určení určitě dostačující volba. Nicméně koupit sety bez kotoučů od téže firmy kvůli úspoře pár korun a dát tam ty nejhorší kotouče co jsou na trhu snižují ůčinnost celého setu o 40 procent ..... fakt nechápu.

0/0
29.9.2014 8:32

M23a89r69e90k 68J35a28n30e33č18k73a 1907666543431

Na blbnutí to určitě stačí, na delší tratě určitě ne a na veřejné komunikaci to taky nemá co dělat. Mám cestovní elektrokoloběžku Wildcat (ve stylu závodní koloběžky), konkrétně  http://www.tektoss.eu/index.php/tektoss-special/kolobezka-wildcat-elektrokolobezka  s plnou výbavou, která nemá problém ani s jízdou v terénu a má i nosič a vše co má přibližovadlo se kterým chcete jezdit i po veřejných komunikacích mít, čili je o některé prvky i dovybavena. Jezdí se na ní parádně a hlavně má pořádnou vidlici, takže i přes svou váhu není problém si na ní zaskákat přes překážky v terénu, protože má i možnost nastavení odpružené nebo pevné vidlice. Stojánek je nutnost u každého kola, stejně tak solidní koloběžky, pokud nechcete mít za chvíli dodřený lak od pokládání na zem nebo pokoutného opírání. Ať mě někdo ještě chvíli přesvědčuje, že 5 cm je dostatečných na přejezd přes obrubník. Jedině, že by jej přeletěl, nebo přeskočil a nebo někde mají pouze 3 cm obrubníky ;-D A ty chybějící blatníky uživatel ocení ihned, jakmile začne pršet a musí jet náhodou po nějaké horší cestě, než nalezne nějaký přístřešek. Takže z praktického hlediska je ta koloběžka dobrá leda tak na to blbnutí za hezkého suchého počasí, místo s tímto vyrazit někde dále, nebo dokonce do provozu, natož se na ní vracet někde po setmění a nejlépe ještě ve tmavém oblečení a věřte, že i tu zdrsněnou stupačku mnohokrát oceníte, zvláště za mokrého počasí ;-)

0/0
27.9.2014 1:13

P40e58t17r 78G85a29z68d65a 6238762349577

ta plná výbava značí ty nejlevnější komponenty?? no tak to si užíjte ten 15kg mor

0/0
29.9.2014 8:36

P78e38t78r 43G23a19z84d32a 6918272929417

a smát se jinému produktu který je celkem good s vaší hnusnou koloběžkou z vidlicí co se funkčnosti opravdovým vidlicím nevyrovná, ještě ukázat lidem že jste slabý a líný a musíte se nechat táhnout elektromotorem no to chce odvahu teda

0/0
29.9.2014 8:38

J97a89n 94H45a78v41r59d37a 4311719204599

Tak tento clanek je neskutecna perla. Autor dela ze ctenaru neskutecne hnupy. Nebo je jim sam. Valiva loziska maji vyrazne nizsi valivy odpor. Nez co? Treci loziska? A co to extempore s pneumatikami (maji mensi valivy odpor) a plastemi (ty dokonce mohou mit na boku reflexni pruh). A co potom kovany karbon. Da se vrtat a je presny na tisicinu mm. Ale pro kolobezku ma asi stejny vyznam jako penovy polystyren. Je velice lehky a ma uzasne dobre tepelne izolacni vlastnosti. Jako zasadni duvod pro pouziti kotoucovych brzd oproti veckovym je prehrivani rafku a praskani plastu. Debil by to nenapsal lepe.

A vyrobce? Ten planuje letos nultou serii, 30 -40 ks. Ale prekona se a vyrobu ponecha v Cesku, aby si vse zkontroloval. Kuzniku, jste asi velky recesista.

+4/−1
24.9.2014 6:16

V37o45j92t95ě53c34h 56R24o43z77s49í90v54a74l 5600813805314

uprimne nechapu, co se vam nezda. teda krome toho, ze autor psal o prumyslovych (to je to co vyzdvyhoval) loziscich. O jakem extempore s pneumatikami a plasti mluvite? to ze vic nahustena pneumatika ma mensi valivy odpor je pravda ne? co vam vadi na reflexnim pruhu??? k pouziti kotoucu pripsal pravda, ze se neprehriva rafek (coz ja, ac trochu zbytecna, stale pravda), "zasadni vlastnost" jste z toho udelal vy. ty blaboly kolem karbonu uz fakt nechapu. Taktez vasi narazku na to, ze vyrobce chce udrzet vyrobu v CR. prijde mi, ze hledate problemy tam, kde nejsou (pripadne si je tam obratne dosadite svou interpretaci textu).

0/0
24.9.2014 10:19

J50a23n 64H74a80v95r34d32a 4861819264969

... rozdíl ve valivém odporu mezi průmysl. ložiskem a správně seřízeným konus. ložiskem je naprosto zanedbatelný, rozdíl mezi pneumatikou a pláštěm je v čem? To je minimálně 50 let totéž, alespoň u cyklistů a automobilistů. Co se týče prasknutí pláště vlivem přehřátí od "V" brzd - myšleno ráfkových, tak minimálně 50 let nebyl zaznamenán takový případ. Dokonce ani kluci, co jezdí Tour nebo Giro nemají problém z praskáním galusek kvůli přehřátí ráfku od brzdění, a že jezdí jako dobytci z těch kopců, to je fakt. A že chce výrobce udržet výrobu v ČR? Ještě neprodal ani kus ze seriové výroby a už se takhle prsí.

Článek je kachna jako hrom.

+1/0
24.9.2014 11:07

P36a16v27e29l 15Č76e26c88h77n67e69r 9788967290497

Netušíte někdo proč je tak neskutečně těžká ?

0/0
24.9.2014 0:41

L13u89k14a79s 77N56e98m31e96c 7939610642954

Tomu taky nerozumim. V porovnani s lepsim horskym kolem by mela ta kolobrnda vazit tak max 4-5 kilo.

+1/0
24.9.2014 15:06

V70á31c46l73a96v 46S51v42o73b34o68d83a 3641909530820

je to ocel

0/0
25.9.2014 9:50

T52o85m77á60š 55T30a41t81í11č48e50k 5360842300358

Pane Kužníku, redakce, nezlobte se na mě, ale článek jsem "dočetl" přesně jen do druhé věty, v níž XY "dováží ... do Česka". Tímto výrazem pro mě text pozbyl jakoukoliv kvalitu.

Abych jenom neprskal, zdůvodním: Tento odporný výraz začala používat televizní stanice Nova, aby našla, v očích svých diváků dostatečně vhodný, ekvivalent pro německý (nucený) novotvar "Tschechien". - Lingvistika je též věda, ba i exaktní. Proto si cobyžto lingvista dovoluji Vás upozornit na neúnosně nízkou úroveň textu, který obsahuje předmětný termín.

Děkuji předem za budoucí se nesetkávání s tímto výrazem ve Vašich článcích.

+2/−7
24.9.2014 0:18

D52a21n30i28e56l 30S95c81h60a77c17h39e65r44l 9943225642556

Česko vám vadí, ale Česko slovensko vám nevadilo?

Prostě Česko...no a??

+4/0
24.9.2014 1:18

T48o53m17á83š 14T49a49t88í63č71e57k 5950252570538

Vadilo by mně slovo troj, i když mně nevadí trojúhelník.

A ještě jednou - slovo Česko smrdí svým zvukem, etymologií, jakož i příčinami a místem svého vzniku a kromě toho je oblíbené u, řekněme, lidí se zvláštními schopnostmi.

0/−2
25.9.2014 2:53

J98a25n 71K44ř72í95ž 6615563135268

A co Polsko,Norsko,Dánsko - nedráždí vás to též?

A co české Osoblažsko,Chodsko,etc.?;-D

+1/0
25.9.2014 17:17
Foto

P82e48t90r 75K47r16e36n84ž80e46l75o27k 5689177

Tatíček "cobyžto" lingvista dočetl do druhé věty o dovozu :-)

+4/0
24.9.2014 7:42

I79v77a66n 65D33o33l64e62ž58a84l 3651285326766

"cobyžto" lingvista   ROFL ;-D;-D;-D

0/0
26.9.2014 11:14

R91o58b85i96n 14Ž67i30ž10k58a 2228264656306

Tento "odporný výraz" používá spousta lidí i institucí a je oficiálně akceptovanou formou jak Ústavem pro jazyk český Akademie věd a Slovníkem spisovné češtiny, tak i mezinárodními normami.

Budu rád, když se Technet i jakékoliv jiné médium bude řídit výše zmíněnými autoritami a ne samozvanými lingvisty typu Tomáše Tatíčka.

+3/0
24.9.2014 11:38

T21o43m21á77š 81T56a64t63í94č39e95k 5330782610298

Zajímavé, jak dokážete vy zastánci toho odporného patvaru být agresivní. Odkud víš, ty burane, že su samozvané?

A odvolávat se na normy a "autority", to je taky stavění na písku.

0/−2
25.9.2014 3:12

J89a15n 20K28ř82í59ž 6915313595778

Ale hulvát jste bez diskuze.

+1/0
25.9.2014 17:23

M23a11r85e79k 28K53l49u66f13a 3538284464176

Divil bych se, že by to Cannondale nebo ještě někdo dřív neměl patentované  :-/

0/0
23.9.2014 21:33

P82e71t67r 22Č96e29r89n73ý 8340158118202

jistě zajímavé technicky, ale má to význam, když to jde vyrobit levně a jednoduše? A nebo autor článku pomáhá s reklamou ?

+2/0
23.9.2014 19:46

L52u12b96o82š 70B28ř22e60z98i68n55a 2772833750841

Pán objevil Ameriku. Tohle tu už bylo v r.1992 od konstruktéra Vl. Filipa z Kadaně. Na mistrovství ČR jezdil tehdy celý tým z Kadaně právě na tomto typu koloběžky. Titulek jako "první" nebo "poprvé" není na místě.

0/0
23.9.2014 12:34

V56á65c75l18a11v 52Č97e36r56m24á46k 4933110697144

Trochu mi tam chybí zadní blatník.

0/0
23.9.2014 11:02

L87u94d84ě68k 75N51ě51m82e41c 5345151842184

Já nevím. Jak na to koukám, tak mi tam chybí úplně.

+11/0
23.9.2014 11:07

V24á26c88l37a31v 44Č43e17r57m96á98k 4673540747504

;-) dobře, tak "Trochu mi tam chybí celý zadní blatník" ;-)

+5/0
23.9.2014 11:27

L68u34d33ě21k 90N93ě79m59e92c 5255101422144

;-D To vypadá hrozně.

0/0
23.9.2014 11:28

V82á43c82l95a66v 88Č21e39r34m18á72k 4663360967404

Jo. Tak to napište lépe, smysl jsem už snad předal ;-)

0/0
23.9.2014 11:57

B97e85n 11P30a75v10k24a 1177103937931

Přijde mně to na koloběžku konstrukčně dost složité, ale jinak fakt pěkná práce.R^

0/0
23.9.2014 10:52

P23a44t65r95i22k 30S11v38o33b23o23d13a 3109641636205

S tím pláštěm schwalbe kojak bych to moc nedával, je to slušně kluzký. Jsou lepší slicky až semislicky, který vás nerozhodí na mokru a nejsou o moc pomalejší, třebas i od schwalbe .... a taky moc nechápu tu mánii okolo diskových brzd. Zbytečná zátěž, slušný ráfkový brzdy stačí v pohodě na sjezd v horách i ve městě...

+2/0
23.9.2014 10:52

V43o25j60t53ě63c96h 49R61o17z24s78í66v14a68l 5360823115724

tak az vymyslite, jak je prichytit na pulvidlici, tak si je tam dejte ;)

+1/0
24.9.2014 10:23

K75a76r73e38l 94P52ů64č97e72k 6265833810100

Nosnost 110kg a váha 8,5kg teda nic moc, to kostka.cz nebo mibo.cz mají nosnost i 150kg. Jestli je to teda primárně určeno vychrtláčům, no dobře, no.

0/−4
23.9.2014 10:52

V64á22c89l79a90v 49S49v39o26b93o14d88a 3971509430340

sorry, ale 110 kilo normálním lidem stačí... jestli nejste kulturista

+3/−1
23.9.2014 11:08

D64a86v40i11d 37Z88a85h46r14a29d17n88í65č33e33k 3777347246241

nebo buřt

0/0
23.9.2014 11:10

V54á24c87l44a42v 61S42v59o82b69o49d96a 3111319730180

no, však píšu normálním lidem :-)

0/0
23.9.2014 11:18

J38a53n 79P71e75k36a 5523753703

ono malý předimenzování není nikdy na škodu...

+7/0
23.9.2014 11:48

P41a60v73e91l 70O35d63r83a36z88i20l 6764529967490

Určitě zajímavé. Mně ale mrzí, že koloběžka je brána jako kolo = vozidlo a koloběžkář jako řidič = nemůže si dát ani pivo, když kolečkobruslaři mohou.

0/0
23.9.2014 10:51

V94á39c13l75a64v 32Č16e66r91m25á93k 4333530517484

Ano, ale prokazování toho, že jste na té koleběžce jel místo abyste jí vedl bude určitě zajímavé ...

+2/0
23.9.2014 11:56

J28o70s22e72f 11T10a68h66i21r 7430848231733

Podle normální vidlice je to jen drahá pitomina. To se mají češi čím chlubit.

+1/−3
23.9.2014 10:42

J41a62n 41P85e56k40a 5763453333

Nechápu význam té poloviční vidlice...

1/ zmiňované rychlé přezutí: Je to potřeba? Tahá s sebou snad někdo náhradní pneumatiku?

2/ Uchycení kola je mnohem víc namáhno, je na něj vyvíjen tlak pákou, což normální vidlice nedělá... tady je potřeba mnohem masivnější konstrukce. osobně bych měl strach, že se to dříve nebo později vylomí.

3/ sundávání kol z důvodu např. převozu autem - moderní páčkové rychloupínáky, které se používají na bicyklech toto velmi snadno vyřeší

+8/−1
23.9.2014 10:25

L75u20d48ě34k 92N80ě76m75e12c 5195411872704

1) Není. Tahá duši.

+2/0
23.9.2014 10:49

J48a64n 79P94e49k36a 5723903423

..a kdo tahá duši? :) A ony se nedělají bezdušová kola, jako dnes na kolech? :)

0/0
23.9.2014 11:43

L78u19d42ě35k 38N83ě18m76e23c 5745121942934

No... na kole tahá duši skoro každej, koho znám. Jsou samozřejmě jedinci, kteří v případě defektu zavolají mamince a ta je odveze.

+2/−1
23.9.2014 11:45

J11a33n 75P16e86k88a 5443403753

dyk moderní kola jsou bez duší :) stejně, jako na autě

0/−1
23.9.2014 11:48

L80u85d70ě24k 76N15ě60m90e49c 5725411432414

Mně to je jedno, co používáte Vy. Když se pak koukneme okolo sebe, tak ty různý vychytávky s nějakou samozalepovací směsí používá nepatrný procento lidí. Nehledě na to, že bezdušová guma neznamená, že se nemůže propíchnout a ujít. Stejně ji musíte vyměnit a pak zalepit.

+3/0
23.9.2014 11:53

T39o91m67á52š 92L67í35p95a 8665846750543

Jistě že. V terénu raději seknu a vymenim duši, nez tahnout bike rucos s vedomim, jak su moderni bezdusové.. mam s tim bohate zkušenosti ;)

+1/0
24.9.2014 8:18

P62a55v29e42l 48O82d56r11a13z37i56l 6634249167120

Hmm, víte, jak jsou uchycena kola na vašem autě?;-)

+1/−1
23.9.2014 10:50

B25e32n 34P39a62v60k69a 1937833487441

Také je to zavěšení trochu promakanější.

+2/0
23.9.2014 10:54

V95á76c15l78a24v 10S94v68o23b59o41d57a 3111899840410

taky to auto váží víc než 100x tolik

0/−1
23.9.2014 11:19

Najdete na iDNES.cz