Diskuse k článku

První robot získal řidičák „nestandardně“. Jel, kudy si Google řekl

V roce 2012 složilo samořídící auto Google řidičák ve státě Nevada. Záznamy ze zkoušky, které vyšly na povrch, ukázaly, že inspektoři byli na Google hodní a nechali jej naplánovat trasu. Za dva roky nicméně Google pokročil a železniční přejezdy už dnes zvládá, jak ukazuje letošní video z tréninku auta na kalifornských ulicích.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J92a84r62o45m58í76r 14N30o34v65o77t48n53ý 6471293204

Jezdím Slovensko každý víkend tam a zpět. Co bych dal za to, kdybych ty 4,5 hodiny nemusel točit volantem a jen se nechal vézt, sledovat okolí, dát si šlofíka, číst si ... paráda. Už aby to bylo. Těšim.

0/0
22.9.2014 12:36

P65e58t28r 51M20i80c77h71a60l 2830744391652

Vzhledem k počtu uzavírek kvůli práci na silnici by u nás všechna G auta imrvére stála. :-)

+4/0
17.9.2014 0:31

J36a18n 78K63ř85í55ž 6205163985488

:-)

0/0
17.9.2014 15:32

J17a40k44u35b 66N56e19b32u73r92k86a 6635117900589

Mě se to líbí. Řidič bez emocí bude pro okolí bezpečnější. Zvlášť to, že počítají s cyklisty je hezké. Kolikrát řidič cyklistu přehlédne třeba při odbočování. Ve městě bych zavedl automatické taxy (carsharing/minibusy, říkejme tomu jakkoli) a bylo by po problémech s dopravou. Algoritmus by optimalizoval cesty a nabíral/vysazoval lidi podle aktuálních požadavků. Maximálně efektivní.

+2/0
16.9.2014 11:10
Foto

H43o21n16z90a 83L74é12d73r 7632969578983

Problém je etika. Vzhledem k rychlým reakcím, může auto rozhodnout zda zachrání svého řidiče, nebo zachrání cyklistu.

Řidič by radši zachránil sám sebe, ale instinktivně stejně zahne doprava do stromu.

0/0
18.9.2014 16:10

D83a66v91i19d 14G66r19u21n21d75e55l 7213242518604

Tato funkcionalita ale bude jen za zvláštní příplatek. Společně s funckionalitami "detekce opilců" a "výstraha před řidiči v klobouku".

0/0
16.9.2014 9:43

J10a46k77u72b 16P86r15o52k43e13š 6243248732153

Tohle by mohla byt prilezitost pro nase zakonodarce, jak zajistit nejaka pracovni mista a posunout vyzkum v CR a slo by to i bez dotaci. Staci malo, schvalit nejaky rozumny pravni ramec pro provoz podobnych zarizeni. Pokud by jako prvni v evrope zacal testovat auta v CR jiste by to melo pozitivni vliv na ekonomiku CR, jenze Sobotka radeji naleje miliardy do OKD nebo vyroby zastaralych obrazovek, ktere stejne skonci, jakmile dojdou penize z dotaci.

+8/0
16.9.2014 9:41
Foto

P65a79v37e19l 56P34o65k80o83r82n95ý 2906794460672

Tak Google bude umět to, co neumí naši řidiči, co věčně srážejí a zabíjejí cyklisty, viz dnešní nehoda u Čelákovic.

0/−2
16.9.2014 9:28

D65a94v75i42d 23V11i37k84t33o50r21a 9784234585157

Proti nevypočitatelným pumpičkářům bude i Google bezmocné.

+5/−5
16.9.2014 10:09

J88a52k45u16b 55N94e27b12u67r27k94a 6285627940769

Cyklista je nevypočitatelný hlavně pro ty, co nikdy na kole městem nejeli. ;-) Většina cyklistů má ve městě respekt a snaží se chovat předvídatelně (protože to budou oni, co to odnesou, když se něco stane). Fóbii řidičů nechápu. :-/

0/0
16.9.2014 11:30

T25o17m67á84š 76S18k48á80l59a 6138377

většina možná, stačí jeden, který si myslí, že pro něj jednosměrka neplatí a je vymalováno. A on navíc není jeden.

+4/0
16.9.2014 14:16

M94a14r67t44i54n 51N32e77r93m53u55t 9727907718479

ale těch ubývá, protože je jich velká spotřeba

+1/0
16.9.2014 19:20

D91a18v25i28d 81D74o89b56e34š 3145202387

Vzhledem k tomu, že G auto skenuje okolí i radarem, tak mu neosvětlený pumpičkář bez helmy v husté mlze nevadí.

+1/0
16.9.2014 12:05

T80o95m49á70š 85T12a27t10í23č43e32k 5710522950838

Jak si to tak čtu, tak mě napadá, že si toho jednoho dne všimnou angažovaní Mirkové Dušínové a feministické prohibicionistky a začnou demonstrovat proti Googlu. ;-)

0/0
15.9.2014 22:09

J11a32n 69M43i75c22h39á25l40e65k 3400305623155

Mno, párkrát jsem už jel tak utahanej, že jsem fakt měl mžitky před očima. Taky dobrej paradox, po jednom pivu řídit nesmim, ale když padam na hubu z nevyspání, tak to jo. Já bych to uvítal, normálně bysem to prospal.

+2/−3
15.9.2014 21:06

T56o42m40á43š 22S51k81á53l82a 6688707

Nesmíte řídit ani ochrápanej, jen se to mnohem hůře zjišťuje při namátkové kontrole. Ale snížení schopnosti řídit v důsledku zdravotního stavu je ve stejných odstavcích jako ten alkohol.

+1/0
16.9.2014 14:24

M73a71r34t58i84n 52N75e85r89m88u33t 9647707438269

jo, ale na těch 5 minut při kontrole se můžete přemoct

0/0
16.9.2014 19:21

V51l79a19s14t54i81m63i94l 65P10ř91í37k39a53z12s56k49ý 4101722

Už se nemůžu dočkat, hlavně by ta auta měla být schopna jezdit prázdná úplně sama. Prostě auto samo dojede pro děcko do školy, odveze babičku k doktorovi a mě z hospody. To bude paráda :-)

+11/−1
15.9.2014 19:49

J12a50k14u66b 54N23e64b44u71r25k33a 6775697980959

Právě, že takhle to fungovat nebude. Auto nepojede pokud možno ani jednu cestu samo. Bude optimalizovat cestu a nakládat a vykládat lidi podle požadavů. Počítačem řízený carsharing. Jedině tak se může doprava ve městech zlepšit. Kdyby ještě kleslo průměrne naplnění aut ve městě pod 1 člověka, to bychom to teda vedli! :-/

0/−1
16.9.2014 11:33

P10e11t43r 77M24i87c19h76a67l 2570924251452

A taky auto nezaváže děcku tkaničky na botách, nedoprovodí babičku do čekárny ani nebude podpírat majitele cestou od výčepu ke dveřím. :-)

+1/0
17.9.2014 0:30

D41a87n41i82e64l 96T41o75m46e22k 8649905888476

Já se na to těšim, jsem furt unavenej.

Pokud jde o zavádění, tak povinné to dle mého nikdy nebude; rozšíří se to přes peníze. Jednak bude levnější pojistka + problém s dokazováním viny, když v okamžiku nehody pojede staromilec na manuální řízení. Jednak to bude jezdit trochu pomaleji než jezdí většina řidičů, takže tím bude dán hlavní faktor nižší spotřeby.

Podobným směrem může jít následně i zdravotní pojištění, i když tam bude logicky odpor větší.

+1/0
15.9.2014 14:46

G90a78b42r32i32e37l 43H53o11r23t71e84n 9831919733454

To je ještě hodně daleko. U nás například nejméně 15 let potrvá, než se zákonodárci dohodnou na tom, jak to bude při řízení s alkoholem (apod.) - samozřejmě včetně vlivu a zásahů NSS, NS a ÚS, abych nekřivdil politické reprezentaci...;-)

0/0
15.9.2014 16:47

M19a61r97e29k 12V83e83s49e22l71ý 1677308620874

Chvalim pokrok a verim, ze se to jednou opravdu rozsiri. Rizeni cloveka prestane bavit, kdyz porad jezdite stejnou trasu. Rizeni miluji a autem jezdim velmi casto. Ovsem pamatuju si, ze kdyz jsem s nim jezdil do skoly (50 minut), tak mne to po par tydnech uz nijak nenaplnovalo. Clovek byl taky nekdy otraveny a unaveny protoze nejel ze chtel, ale musel. Jak jezdim obvykle stylem brzda plyn, tak jsem zacal jezdit na spotrebu. Vedel jsem u jakeho patniku vypnout tempomat, abych do obce vjel 60. Jakou zatacku muzu projet 55, jakou 75 ... stala se z toho rutina.

+10/−1
15.9.2014 12:30

M77i86r34o50s27l96a35v 34B69u86d11a 9872862277212

Tady jde hlavně o to aby to nebylo povinné a bylo možné kdykoliv převzít řízení. Potom s tím myslím nikdo nebude mít problém. Ale znáte to8-o

+1/−1
15.9.2014 12:33

Z78b22y48n11ě10k 13Š13a92f69a45r17č93í91k 5197598685224

Já chci aby bylo povinné. Proč bych se měl nechat dobrovolně ohrožovat chybujícími řidiči??

+3/−7
15.9.2014 12:42

M89i22r44o83s60l43a73v 75B19u83d90a 9202272247962

Proč bych se měl nechat ohrožovat chybujícím strojem bez vlastního rozumu? Jezděte vlakem když vám to tak vadí...a nečtěte bulvár!!

+9/−4
15.9.2014 12:45

J65a38k43u58b 29N28e61b84u74r93k64a 6155207130439

Stroj je neomylný narozdíl od člověka. To, co nazýváme chybou stroje, je buď chyba naprogramování (zase člověka) nebo nějaká fyzikální chyba (skrat a podobně) ale pravděpodobnost je rozhodně menší, než že udělá chybu lidský řidič, který je navíc ovládaný emocemi, často telefonuje nebo jinak zahání nudu v kolonách a nebo je myšlenkama úplně jinde než na silnici. Letadla také řídí počítač a jak se to osvědčilo.

+2/−2
16.9.2014 11:15

M25i19r27o87s96l73a82v 36B28u77d73a 9352902297222

"Letadla také řídí počítač a jak se to osvědčilo".

Ale jen velká dopravní letadla kde jsou ještě navíc dva piloti! Malá soukromá letadla ne! Popsal jsem to níže v příspěvku.

+1/0
16.9.2014 15:54

M81i51r30o19s37l63a75v 11B49u93d38a 9372692897952

Jen jsem čekal co z vás vypadne když jsem od vás dostal takovou nálož mínusů. ;-D

+2/−1
15.9.2014 12:48
Foto

P38a63v72e75l 68K80a91s38í27k32, 82T11e25c79h54n91e70t64.61c21z

Myslím, že to není tak za vlasy přitažené, a za 30 let bude možná třeba speciálního povolení pro řízení auta bez automatu (něco na způsob pilotního průkazu), nemluvě o vyšších pojistkách.

+3/−1
15.9.2014 20:26

M22i83r11o74s78l48a18v 77B93u68d46a 9222462327492

No potěš koště, ještě že jsem alespoň půlku života prožil v normální době.

0/−2
15.9.2014 20:37

M20i62r24o60s40l89a22v 13B85u54d61a 9602302947112

Mimochodem, dnes je také k řízení auta potřeba něco jako pilotní průkaz, jmenuje se to řidičský průkaz a není zas tak snadné ani levné ho získat;-D

0/0
15.9.2014 20:39
Foto

P66a71v18e77l 82K54a61s97í95k29, 71T24e44c57h85n70e64t92.40c44z

Ano, řidičský průkaz a pilotní průkaz jsou si podobné v principu, ale zatímco to první má 65 % republiky (data z roku 2006), pilotní průkaz má v Česku 0,15 % lidí (odhad z roku 2008). V tom přirovnání mi šlo právě o tu výjimečnost. A myslím, že i co do vnímané náročnosti je pilotní průkaz náročnější.

0/0
15.9.2014 21:23

T39o56m14á30š 31S98k79á24l30a 6278877

piloťák je náročnější. Ale především po zdravotní a technické stránce. Ironicky hlavní náplní tréninku i zkoušek je, narozdíl od aut, naučit se "bourat".

0/0
16.9.2014 14:31

M87i81r92o11s73l14a67v 48B94u57d64a 9272402677752

Aha, jízda na kole a informační technologie vás baví pane Kasíku. Takže o automobilismu a vůbec dopravě jako takové nemáte ani ponětí. Jasně , "sčot" řídí auto, supr, to je cool, ale vůbec nevíte, co vše doprava obnáší a jaké situace mohou nastat.

Osobní auta jako taková nebudou ještě hodně dlouho jezdit plně autonomně. Dovedl bych si to představit v nějakých přesně definovaných lokalitách na stále stejných trasách, rozhodně ne jako plnohodnotné osobní vozidlo které by jezdilo vždy a všude bez zásahu člověka.

0/−3
15.9.2014 20:58
Foto

P77a54v98e82l 96K67a88s60í70k19, 66T86e56c82h73n47e76t78.41c83z

Tam nemusí jít o plnou autonomii, ale o různé "autopiloty", které třeba nedovolí vyjez ze zatáčky, nabourat v koloně... a těch "jednoúčelových" systémů, které budou povinné, bude přibývat. Takže si nepředstavujte, že buď je plný manuál, nebo plný automat, ta škála mezi tím je celkem spojitá. Asi jako s těmi foťáky, jak už to někdo zmínil. Automatické ostření, automatická expozice, automatický výběr nejlepšího snímku - když to srovnáte s focením v 50. letech 20. století, je to možná podobný rozdíl, jako mezi auty dnes a auty, které teď firmy testují.

+4/0
15.9.2014 21:16

M41i51c55h22a66l 96M53a45l85a74t 6381731618552

Pane Kasíku, vy nevíte, že nejlepší snímky jsou s analogovou manuální zrcadlovkou? S digitální nikdy nedosáhnete takových snímků, jako na klasický film. Nehledě na cenu. Zatímco zrcadlovku na klasický film pořídíte do deseti tisíc, digitální zrcadlovku, která by uměla aspoň polovinu toho, co umí zrcadlovka na klasický film, pořídíte za osmdesát tisíc. A v tom je to kouzlo. Digitální řidiči budou zase jen atrapy lidí, kteří si poradí jen s předem definovanými problémy. Jak si třeba umělý řidič poradí s tím, když pojede kolem těžké autonehody a zranění potřebují rychlou pomoc, resuscitaci apod? O tom se raději nepíše. Přitom je to jeden z nejdůležitějších problémů k vyřešení.

+1/−4
15.9.2014 22:29

T31o34m24á46š 29T30a98t31í31č91e16k 5260202640308

S tím tvrzením, že s digitálem člověk nedosáhne stejné kvality, bych byl opatrný. Já su teda taky příznivce všeho analogovýho (zatímco jsem měl pěknou sbírku elpíček, cédéčko jsem si nekoupil ani jedno), ale právě o těch fotkách jsem se rozsáhle bavil s přítelem, profi fotografem, který tenkrát kdysi dávno rozjížděl vyvolávací firmičku. Stačilo, aby mě upozornil na to, že ty krystaly, který vytváří analogové obraz, mají taky svůj nemalý rozměr, takže analogový rozlišení má taky svoji mez.

0/0
15.9.2014 22:42

M20a86r47t98i83n 43N35e97r86m25u10t 9237527738959

velikost krystalů je navíc přibližně úměrná citlivosti daného filmu

0/0
16.9.2014 0:10

T79o92m34á11š 60T48a32t40í58č20e84k 5190302630168

Přesně tak. A teď jsem si ještě vzpomněl na film z analogových pradob Zvětšenina, tam ty hranice analogu byly pěkně vidět, když se D. Hemmings snažil rozluštit, co se dělo, světe div se - zvětšováním. ;-)

0/0
16.9.2014 1:35

M49a85r87t25i75n 86N90e73r77m21u94t 9367377308299

copak tehdy ještě neexistovala funkce "zastav to, zvětši to, zaostři to?";-D

0/0
16.9.2014 19:24

M16a55r57t34i21n 22N91e18r14m80u86t 9567877878989

Vaše logika a přirovnání jsou trochu mimo. Každý přece nepotřebuje špičkové vybavení. Radši si fotky z výletu vyfotím pohotově telefonem, než s sebou tahat těžkou velkou a drahou krávu (která mě tím zkazí celý výlet a pak mi ji ještě ukradnou). A situace, že jedete kolem těžké nehody a nezastavíte, nastávají běžně i dnes - jedete-li kolem v jiném "automatizovaném" vozidle (ve vlaku)

+1/0
16.9.2014 0:09

J33a15k44u79b 75P23r34o37k97e19š 6883288562893

Zrovna tu nehodu ve Vasem podani jako problem vubec nevidim. Pokud pocitac nehodu rozpozna, upozorni posadku, ktera schvali zastavku nebo ne, pripadne si jiste bude moci zastavku vynutit i posadka, ktera by nehodu spozorovala.

Pokud pojede automobil okolo prazdny, tak je to uplne stejne jako kdyby tam byl strom, nebo semafor, jedine co muze takove auto udelat je oznamit nehodu a diky GPS muze zachranare i presne navest.

0/0
16.9.2014 9:36

M64i22c93h19a39l 14M38a61l94a52t 6921571778832

A než přijedou záchranáři, budou lidi z autonehody mrtví.

0/−2
16.9.2014 13:42

J43a87k40u12b 85P77r86o89k90e56š 6543168802273

A kdyz tam nepojede nikdo tak take. Co je to za argument? Je to jako by ste ocekaval pomoc od stromu u silnice, nebo semaforu. nebo treba postizeneho, kdyz okolo pojede vozickar, tak nez z auta vystoupi tak taky clovek zvladne vykravacet 2x.

+2/0
16.9.2014 13:46

T58o25m31á92š 45T27a48t68í91č46e58k 5830702700198

Jojo, je to tak nějak. Krůček po krůčku. Dnes si už ani frajírek nemůže nechat zakvičet kola při rozjezdu, kvůli bezpečnosti, a bere se to jako normální. ;-)

0/0
15.9.2014 22:35

T91o86m28á44š 50S93k19á77l86a 6428777

myslím, že za 30 let těžko. Koukněte na podíl automatů/manuálů u nás a to už jsou na trhu pěknou řádku let. Za 30 let bych skoro čekal, že na silnici ještě i potkám některé z aut, která jezdí dnes. A hlavně pro plnou automatiku si myslím, že bude potřeba spojení aut a změna vozovky. Ani jedno u nás nefunguje spolehlivě. Ale bylo by pěkné, kdyby to fungovalo alespoň na dálnici po celé Evropě. Člověk by přijel k nájezdu, zapnul automat a převzal by řízení u sjezdu.

0/0
16.9.2014 14:36

J12a74n 30K47ř63í33ž 6325203135798

;-D

Expert promluvil.

0/−2
16.9.2014 0:07

M30i98r21o59s45l74a94v 92B52u11d17a 9252792987692

Také chválím pokrok. Nedávno jsem četl o sexuálních robotkách, prý jsou mnohem lepší než ty živé, nejsou nemocné, neotěhotní, prostě samá pozitiva tak proč ne;-D Jen jestli těm "sčotům" nevěříme až příliš!!

+1/−1
15.9.2014 12:44

T36o70m40a33s 48H46a44c59e66k 6254727475547

Verim ze svuj trh si sexbotky najdou, stejne jako si jej nasly gumove panny. 

Navic tohle by mohla byt dobra alternativa pro lidi kteri si z nejakeho duvodu (napr zdravotni handikap) nemohou zenu najit.

Osobne preferuji zive zeny, ale verim ze i tohle najde uplatneni.

0/0
15.9.2014 12:55



Najdete na iDNES.cz