Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

První robot získal řidičák „nestandardně“. Jel, kudy si Google řekl

V roce 2012 složilo samořídící auto Google řidičák ve státě Nevada. Záznamy ze zkoušky, které vyšly na povrch, ukázaly, že inspektoři byli na Google hodní a nechali jej naplánovat trasu. Za dva roky nicméně Google pokročil a železniční přejezdy už dnes zvládá, jak ukazuje letošní video z tréninku auta na kalifornských ulicích.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J64a85r95o64m76í25r 24N30o93v44o78t90n74ý 6931193954

Jezdím Slovensko každý víkend tam a zpět. Co bych dal za to, kdybych ty 4,5 hodiny nemusel točit volantem a jen se nechal vézt, sledovat okolí, dát si šlofíka, číst si ... paráda. Už aby to bylo. Těšim.

0/0
22.9.2014 12:36

P94e61t30r 72M97i25c90h87a28l 2570764831962

Vzhledem k počtu uzavírek kvůli práci na silnici by u nás všechna G auta imrvére stála. :-)

+4/0
17.9.2014 0:31

J51a78n 60K71ř44í78ž 6905263215708

:-)

0/0
17.9.2014 15:32

J36a29k26u55b 83N61e27b75u94r64k75a 6555217420629

Mě se to líbí. Řidič bez emocí bude pro okolí bezpečnější. Zvlášť to, že počítají s cyklisty je hezké. Kolikrát řidič cyklistu přehlédne třeba při odbočování. Ve městě bych zavedl automatické taxy (carsharing/minibusy, říkejme tomu jakkoli) a bylo by po problémech s dopravou. Algoritmus by optimalizoval cesty a nabíral/vysazoval lidi podle aktuálních požadavků. Maximálně efektivní.

+2/0
16.9.2014 11:10
Foto

H97o48n93z18a 45L28é47d40r 7322529648283

Problém je etika. Vzhledem k rychlým reakcím, může auto rozhodnout zda zachrání svého řidiče, nebo zachrání cyklistu.

Řidič by radši zachránil sám sebe, ale instinktivně stejně zahne doprava do stromu.

0/0
18.9.2014 16:10

D40a25v28i79d 82G89r92u53n81d69e17l 7353102818814

Tato funkcionalita ale bude jen za zvláštní příplatek. Společně s funckionalitami "detekce opilců" a "výstraha před řidiči v klobouku".

0/0
16.9.2014 9:43

J28a30k94u67b 28P18r45o39k95e17š 6753518882873

Tohle by mohla byt prilezitost pro nase zakonodarce, jak zajistit nejaka pracovni mista a posunout vyzkum v CR a slo by to i bez dotaci. Staci malo, schvalit nejaky rozumny pravni ramec pro provoz podobnych zarizeni. Pokud by jako prvni v evrope zacal testovat auta v CR jiste by to melo pozitivni vliv na ekonomiku CR, jenze Sobotka radeji naleje miliardy do OKD nebo vyroby zastaralych obrazovek, ktere stejne skonci, jakmile dojdou penize z dotaci.

+8/0
16.9.2014 9:41
Foto

P92a12v29e43l 98P44o79k46o95r71n30ý 2486194260782

Tak Google bude umět to, co neumí naši řidiči, co věčně srážejí a zabíjejí cyklisty, viz dnešní nehoda u Čelákovic.

0/−2
16.9.2014 9:28

D86a82v44i46d 64V21i11k57t95o10r20a 9944844315727

Proti nevypočitatelným pumpičkářům bude i Google bezmocné.

+5/−5
16.9.2014 10:09

J17a47k14u64b 87N67e86b90u11r46k12a 6815347320469

Cyklista je nevypočitatelný hlavně pro ty, co nikdy na kole městem nejeli. ;-) Většina cyklistů má ve městě respekt a snaží se chovat předvídatelně (protože to budou oni, co to odnesou, když se něco stane). Fóbii řidičů nechápu. :-/

0/0
16.9.2014 11:30

T78o97m29á60š 19S34k40á15l33a 6768907

většina možná, stačí jeden, který si myslí, že pro něj jednosměrka neplatí a je vymalováno. A on navíc není jeden.

+4/0
16.9.2014 14:16

M54a32r43t88i49n 93N24e33r63m81u43t 9547387218989

ale těch ubývá, protože je jich velká spotřeba

+1/0
16.9.2014 19:20

D90a42v98i61d 38D76o34b58e30š 3215742337

Vzhledem k tomu, že G auto skenuje okolí i radarem, tak mu neosvětlený pumpičkář bez helmy v husté mlze nevadí.

+1/0
16.9.2014 12:05

T22o48m75á42š 80T87a95t22í64č57e22k 5950182670118

Jak si to tak čtu, tak mě napadá, že si toho jednoho dne všimnou angažovaní Mirkové Dušínové a feministické prohibicionistky a začnou demonstrovat proti Googlu. ;-)

0/0
15.9.2014 22:09

J68a64n 44M52i89c49h19á42l97e15k 3700475243295

Mno, párkrát jsem už jel tak utahanej, že jsem fakt měl mžitky před očima. Taky dobrej paradox, po jednom pivu řídit nesmim, ale když padam na hubu z nevyspání, tak to jo. Já bych to uvítal, normálně bysem to prospal.

+2/−3
15.9.2014 21:06

T22o76m73á69š 12S84k87á49l62a 6668417

Nesmíte řídit ani ochrápanej, jen se to mnohem hůře zjišťuje při namátkové kontrole. Ale snížení schopnosti řídit v důsledku zdravotního stavu je ve stejných odstavcích jako ten alkohol.

+1/0
16.9.2014 14:24

M97a44r43t30i13n 53N70e75r65m93u85t 9677837838129

jo, ale na těch 5 minut při kontrole se můžete přemoct

0/0
16.9.2014 19:21

V15l77a36s19t49i80m92i90l 44P45ř31í47k64a26z79s24k80ý 4851582

Už se nemůžu dočkat, hlavně by ta auta měla být schopna jezdit prázdná úplně sama. Prostě auto samo dojede pro děcko do školy, odveze babičku k doktorovi a mě z hospody. To bude paráda :-)

+11/−1
15.9.2014 19:49

J51a73k98u77b 12N26e75b48u63r77k36a 6185887850989

Právě, že takhle to fungovat nebude. Auto nepojede pokud možno ani jednu cestu samo. Bude optimalizovat cestu a nakládat a vykládat lidi podle požadavů. Počítačem řízený carsharing. Jedině tak se může doprava ve městech zlepšit. Kdyby ještě kleslo průměrne naplnění aut ve městě pod 1 člověka, to bychom to teda vedli! :-/

0/−1
16.9.2014 11:33

P78e19t23r 53M26i59c15h52a97l 2840814161162

A taky auto nezaváže děcku tkaničky na botách, nedoprovodí babičku do čekárny ani nebude podpírat majitele cestou od výčepu ke dveřím. :-)

+1/0
17.9.2014 0:30

D59a84n79i14e81l 35T42o38m16e10k 8339915738426

Já se na to těšim, jsem furt unavenej.

Pokud jde o zavádění, tak povinné to dle mého nikdy nebude; rozšíří se to přes peníze. Jednak bude levnější pojistka + problém s dokazováním viny, když v okamžiku nehody pojede staromilec na manuální řízení. Jednak to bude jezdit trochu pomaleji než jezdí většina řidičů, takže tím bude dán hlavní faktor nižší spotřeby.

Podobným směrem může jít následně i zdravotní pojištění, i když tam bude logicky odpor větší.

+1/0
15.9.2014 14:46

G38a23b18r36i41e60l 64H46o70r11t37e68n 9971469313104

To je ještě hodně daleko. U nás například nejméně 15 let potrvá, než se zákonodárci dohodnou na tom, jak to bude při řízení s alkoholem (apod.) - samozřejmě včetně vlivu a zásahů NSS, NS a ÚS, abych nekřivdil politické reprezentaci...;-)

0/0
15.9.2014 16:47

M91a30r20e68k 87V78e97s32e36l63ý 1537708710184

Chvalim pokrok a verim, ze se to jednou opravdu rozsiri. Rizeni cloveka prestane bavit, kdyz porad jezdite stejnou trasu. Rizeni miluji a autem jezdim velmi casto. Ovsem pamatuju si, ze kdyz jsem s nim jezdil do skoly (50 minut), tak mne to po par tydnech uz nijak nenaplnovalo. Clovek byl taky nekdy otraveny a unaveny protoze nejel ze chtel, ale musel. Jak jezdim obvykle stylem brzda plyn, tak jsem zacal jezdit na spotrebu. Vedel jsem u jakeho patniku vypnout tempomat, abych do obce vjel 60. Jakou zatacku muzu projet 55, jakou 75 ... stala se z toho rutina.

+10/−1
15.9.2014 12:30

M88i61r52o26s75l39a89v 57B49u54d50a 9222242777752

Tady jde hlavně o to aby to nebylo povinné a bylo možné kdykoliv převzít řízení. Potom s tím myslím nikdo nebude mít problém. Ale znáte to8-o

+1/−1
15.9.2014 12:33

Z22b37y94n17ě15k 17Š13a80f14a53r59č24í84k 5987778175934

Já chci aby bylo povinné. Proč bych se měl nechat dobrovolně ohrožovat chybujícími řidiči??

+3/−7
15.9.2014 12:42

M74i61r22o75s26l80a69v 90B20u44d79a 9642282757642

Proč bych se měl nechat ohrožovat chybujícím strojem bez vlastního rozumu? Jezděte vlakem když vám to tak vadí...a nečtěte bulvár!!

+9/−4
15.9.2014 12:45

J30a55k23u35b 57N63e65b11u84r79k47a 6725257250149

Stroj je neomylný narozdíl od člověka. To, co nazýváme chybou stroje, je buď chyba naprogramování (zase člověka) nebo nějaká fyzikální chyba (skrat a podobně) ale pravděpodobnost je rozhodně menší, než že udělá chybu lidský řidič, který je navíc ovládaný emocemi, často telefonuje nebo jinak zahání nudu v kolonách a nebo je myšlenkama úplně jinde než na silnici. Letadla také řídí počítač a jak se to osvědčilo.

+2/−2
16.9.2014 11:15

M57i70r47o55s47l61a65v 10B95u56d35a 9252942727322

"Letadla také řídí počítač a jak se to osvědčilo".

Ale jen velká dopravní letadla kde jsou ještě navíc dva piloti! Malá soukromá letadla ne! Popsal jsem to níže v příspěvku.

+1/0
16.9.2014 15:54

M26i85r77o94s93l38a85v 51B58u40d18a 9602362957772

Jen jsem čekal co z vás vypadne když jsem od vás dostal takovou nálož mínusů. ;-D

+2/−1
15.9.2014 12:48
Foto

P18a53v75e15l 85K18a26s71í38k12, 63T55e27c78h32n47e70t37.62c62z

Myslím, že to není tak za vlasy přitažené, a za 30 let bude možná třeba speciálního povolení pro řízení auta bez automatu (něco na způsob pilotního průkazu), nemluvě o vyšších pojistkách.

+3/−1
15.9.2014 20:26

M61i93r30o31s74l71a29v 88B25u38d11a 9382142277472

No potěš koště, ještě že jsem alespoň půlku života prožil v normální době.

0/−2
15.9.2014 20:37

M80i48r88o86s23l98a23v 48B92u39d82a 9672722357912

Mimochodem, dnes je také k řízení auta potřeba něco jako pilotní průkaz, jmenuje se to řidičský průkaz a není zas tak snadné ani levné ho získat;-D

0/0
15.9.2014 20:39
Foto

P47a32v73e42l 26K23a33s54í40k23, 88T37e55c98h10n35e51t98.41c51z

Ano, řidičský průkaz a pilotní průkaz jsou si podobné v principu, ale zatímco to první má 65 % republiky (data z roku 2006), pilotní průkaz má v Česku 0,15 % lidí (odhad z roku 2008). V tom přirovnání mi šlo právě o tu výjimečnost. A myslím, že i co do vnímané náročnosti je pilotní průkaz náročnější.

0/0
15.9.2014 21:23

T97o80m50á48š 63S47k54á37l90a 6918147

piloťák je náročnější. Ale především po zdravotní a technické stránce. Ironicky hlavní náplní tréninku i zkoušek je, narozdíl od aut, naučit se "bourat".

0/0
16.9.2014 14:31

M55i62r33o90s78l64a70v 11B34u56d93a 9582722337702

Aha, jízda na kole a informační technologie vás baví pane Kasíku. Takže o automobilismu a vůbec dopravě jako takové nemáte ani ponětí. Jasně , "sčot" řídí auto, supr, to je cool, ale vůbec nevíte, co vše doprava obnáší a jaké situace mohou nastat.

Osobní auta jako taková nebudou ještě hodně dlouho jezdit plně autonomně. Dovedl bych si to představit v nějakých přesně definovaných lokalitách na stále stejných trasách, rozhodně ne jako plnohodnotné osobní vozidlo které by jezdilo vždy a všude bez zásahu člověka.

0/−3
15.9.2014 20:58
Foto

P67a49v91e14l 41K67a41s83í92k65, 80T35e78c77h67n95e62t48.19c42z

Tam nemusí jít o plnou autonomii, ale o různé "autopiloty", které třeba nedovolí vyjez ze zatáčky, nabourat v koloně... a těch "jednoúčelových" systémů, které budou povinné, bude přibývat. Takže si nepředstavujte, že buď je plný manuál, nebo plný automat, ta škála mezi tím je celkem spojitá. Asi jako s těmi foťáky, jak už to někdo zmínil. Automatické ostření, automatická expozice, automatický výběr nejlepšího snímku - když to srovnáte s focením v 50. letech 20. století, je to možná podobný rozdíl, jako mezi auty dnes a auty, které teď firmy testují.

+4/0
15.9.2014 21:16

M74i32c17h31a69l 79M97a17l93a14t 6311771248912

Pane Kasíku, vy nevíte, že nejlepší snímky jsou s analogovou manuální zrcadlovkou? S digitální nikdy nedosáhnete takových snímků, jako na klasický film. Nehledě na cenu. Zatímco zrcadlovku na klasický film pořídíte do deseti tisíc, digitální zrcadlovku, která by uměla aspoň polovinu toho, co umí zrcadlovka na klasický film, pořídíte za osmdesát tisíc. A v tom je to kouzlo. Digitální řidiči budou zase jen atrapy lidí, kteří si poradí jen s předem definovanými problémy. Jak si třeba umělý řidič poradí s tím, když pojede kolem těžké autonehody a zranění potřebují rychlou pomoc, resuscitaci apod? O tom se raději nepíše. Přitom je to jeden z nejdůležitějších problémů k vyřešení.

+1/−4
15.9.2014 22:29

T79o15m45á86š 59T45a24t77í40č35e96k 5390912320658

S tím tvrzením, že s digitálem člověk nedosáhne stejné kvality, bych byl opatrný. Já su teda taky příznivce všeho analogovýho (zatímco jsem měl pěknou sbírku elpíček, cédéčko jsem si nekoupil ani jedno), ale právě o těch fotkách jsem se rozsáhle bavil s přítelem, profi fotografem, který tenkrát kdysi dávno rozjížděl vyvolávací firmičku. Stačilo, aby mě upozornil na to, že ty krystaly, který vytváří analogové obraz, mají taky svůj nemalý rozměr, takže analogový rozlišení má taky svoji mez.

0/0
15.9.2014 22:42

M60a41r20t62i90n 95N45e42r69m43u60t 9687347888879

velikost krystalů je navíc přibližně úměrná citlivosti daného filmu

0/0
16.9.2014 0:10

T43o12m20á85š 97T62a60t74í87č73e28k 5950902810348

Přesně tak. A teď jsem si ještě vzpomněl na film z analogových pradob Zvětšenina, tam ty hranice analogu byly pěkně vidět, když se D. Hemmings snažil rozluštit, co se dělo, světe div se - zvětšováním. ;-)

0/0
16.9.2014 1:35

M39a86r75t50i43n 72N21e24r33m95u44t 9717747538989

copak tehdy ještě neexistovala funkce "zastav to, zvětši to, zaostři to?";-D

0/0
16.9.2014 19:24

M75a89r88t51i90n 93N28e16r33m12u98t 9657317888719

Vaše logika a přirovnání jsou trochu mimo. Každý přece nepotřebuje špičkové vybavení. Radši si fotky z výletu vyfotím pohotově telefonem, než s sebou tahat těžkou velkou a drahou krávu (která mě tím zkazí celý výlet a pak mi ji ještě ukradnou). A situace, že jedete kolem těžké nehody a nezastavíte, nastávají běžně i dnes - jedete-li kolem v jiném "automatizovaném" vozidle (ve vlaku)

+1/0
16.9.2014 0:09

J98a53k59u45b 13P72r91o82k55e25š 6323878862893

Zrovna tu nehodu ve Vasem podani jako problem vubec nevidim. Pokud pocitac nehodu rozpozna, upozorni posadku, ktera schvali zastavku nebo ne, pripadne si jiste bude moci zastavku vynutit i posadka, ktera by nehodu spozorovala.

Pokud pojede automobil okolo prazdny, tak je to uplne stejne jako kdyby tam byl strom, nebo semafor, jedine co muze takove auto udelat je oznamit nehodu a diky GPS muze zachranare i presne navest.

0/0
16.9.2014 9:36

M63i89c84h31a88l 96M37a17l49a90t 6391211808522

A než přijedou záchranáři, budou lidi z autonehody mrtví.

0/−2
16.9.2014 13:42

J48a43k17u88b 35P60r95o90k22e39š 6493358822173

A kdyz tam nepojede nikdo tak take. Co je to za argument? Je to jako by ste ocekaval pomoc od stromu u silnice, nebo semaforu. nebo treba postizeneho, kdyz okolo pojede vozickar, tak nez z auta vystoupi tak taky clovek zvladne vykravacet 2x.

+2/0
16.9.2014 13:46

T43o35m68á16š 41T25a69t21í24č43e42k 5900442910138

Jojo, je to tak nějak. Krůček po krůčku. Dnes si už ani frajírek nemůže nechat zakvičet kola při rozjezdu, kvůli bezpečnosti, a bere se to jako normální. ;-)

0/0
15.9.2014 22:35

T68o16m91á90š 49S43k21á18l42a 6618367

myslím, že za 30 let těžko. Koukněte na podíl automatů/manuálů u nás a to už jsou na trhu pěknou řádku let. Za 30 let bych skoro čekal, že na silnici ještě i potkám některé z aut, která jezdí dnes. A hlavně pro plnou automatiku si myslím, že bude potřeba spojení aut a změna vozovky. Ani jedno u nás nefunguje spolehlivě. Ale bylo by pěkné, kdyby to fungovalo alespoň na dálnici po celé Evropě. Člověk by přijel k nájezdu, zapnul automat a převzal by řízení u sjezdu.

0/0
16.9.2014 14:36

J93a72n 77K55ř81í62ž 6235303735238

;-D

Expert promluvil.

0/−2
16.9.2014 0:07

M32i32r78o65s82l37a29v 72B56u43d25a 9132862527332

Také chválím pokrok. Nedávno jsem četl o sexuálních robotkách, prý jsou mnohem lepší než ty živé, nejsou nemocné, neotěhotní, prostě samá pozitiva tak proč ne;-D Jen jestli těm "sčotům" nevěříme až příliš!!

+1/−1
15.9.2014 12:44

T56o43m43a72s 31H27a36c54e15k 6314957425677

Verim ze svuj trh si sexbotky najdou, stejne jako si jej nasly gumove panny. 

Navic tohle by mohla byt dobra alternativa pro lidi kteri si z nejakeho duvodu (napr zdravotni handikap) nemohou zenu najit.

Osobne preferuji zive zeny, ale verim ze i tohle najde uplatneni.

0/0
15.9.2014 12:55







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.