Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Proč americký prezident nesmí létat Ospreyem? Protože by se mohl zabít

Dvaadvacet let vývoje, utracených 36 miliard dolarů a třicet mrtvých během zkušebních letů. Taková je vizitka pýchy amerického letectva, konvertoplánu V-22 Osprey. Ani dnes není stroj natolik bezpečný, aby jím směli cestovat významní představitelé USA prezidentem Obamou počínaje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J17a59n 37K55v67a54p47i54l 7211941463

Za 700 miliard korun to urcite nestalo.

+2/−1
25.9.2014 3:37

B84o16h31u79s66l64a44v 87H38a50m25á32č71e57k 9531893640598

Zdá se , že článek psal závistivý bolševik.  Asi jako ve vtipu o Chruščovovi a Kennedym , závodili spolu v běhu . Rudé právo psalo o výsledku : Soudruh Chruščov se umístil na čestném druhém místě , a srab Kennedy doběhl předposlední . Ono ani vyzkoušené a perfektní sovětské technologie nejsou bez chyb. Např. Kursk .

+2/−4
24.9.2014 7:04

J13a40n 77K50v12a31p41i83l 7691431553

Vy vidite rude.

+1/−1
25.9.2014 3:37

M23a51r89e51k 44N53o22v74o22t44n16ý 5661551796438

Jako že by záviděl Amíkům těch 19 mrtvých nebo co?

0/0
6.10.2014 11:35

M90i36l64a97n 23K64a82s93a17l 1638689435135

nejsi při smyslech co

0/0
18.10.2014 22:53

L98i47b81o93r 10J42e24l97í35n80e37k 9138410245516

Vývoj něčeho převratného vždy stojí peníze a někdy, bohužel, i lidské životy.. Posměšný tón článku je přinejmenším hloupý, kdo sleduje vývoj Ospreye dlouhodobě ví, že se z něj nakonec stal nenahraditelný a jedinečný prostředek s vysokou spolehlivostí..

+10/−2
20.9.2014 8:31
Foto

J24i95r73i 31B70i68l39i15n29a 5708300907

Souhlasim. Podle vseho je dnes Osprey vynikajici a spolehlivy stroj.

0/0
24.9.2014 23:14

B40o57h81u87m75i20l 19M75á74c61a 5211662236653

"Aircraft"  námořní pěchoty USA s prezidentem USA na palubě má volací znak Marine One, s viceprezidentem USA na palubě Marine Two.

Vrtulníky či letadla se mění, ale volací znaky zůstávají.

Označení  Air Marine One a Air Marine Two pro konkrétní stroje je zřejmě chybně odněkud převzato.

Bohužel se tyto chyby v Technetu opakují již po několikáté (i u volacích znaků Air Force One a Air Force Two).

A stačí se podívat do anglické wikipedieRv

+5/−1
18.9.2014 20:25

J44a65n 55L37u94k81á49š 7407783213892

Ono to takto striktni neni. V USA se napr. bezne psalo o nove zakazce na vrtulniky Marine One, viz. napr. tady: http://www.sikorsky.com/About+Sikorsky/News/Press+Details?pressvcmid=8383cce4926d5410VgnVCM1000004f62529fRCRD

Suma sumarum, s temi volacimi znaky mate pravdu, nicmene prezidentska flotila pouziva specialne upravena letadla a helikoptery a tyto specialy tez byvaji nazyvany Marine One a U.S. Air ForceOne.

+1/0
26.9.2014 21:43

R46a72d44o68m41i62r 33B79r50a83b50e52c 7918604911315

VČesku lítal bez poruch tento typ letadla již v r. 1960! Naše výroba...Pilotoval ho pan Hejduk.

Vše je popsáno v knize O letadélku Káněti. ;-D;-D;-D

+8/−1
18.9.2014 16:30

M47a75r62t84i16n 17N14e33r73m59u90t 9757477508989

Co pan Heyduk! Děti si ho půjčovaly!

+7/−1
18.9.2014 19:44

L77u70k96á38š 47M73u17s42i97l 6872862710814

Článek o jiném podobném stroji  -http://www.czechairliners.net/index.php/encyklopedie-letadel/291-fairey-rotodyne-nedokoncene-projekty.html

+2/0
18.9.2014 13:34

N93a22r62c75i12s 59G11á63b26r36l82í38k 8670215946

Za zmínku stojí i Dornier Do 31.

0/0
18.9.2014 13:42

R81a71d56e41k 10V83a71l81k93o31v54i57č 7404431637963

Promiňte, ale tento článek je naprostý blábol - sbírka zastaralých drbů a pomluv. Přečtěte si raději článek na wikipedii v angličtině. Pokud jde o odolnost a spolehlivost, V-22 Osprey je v současnosti jeden z nejbezpečnějších strojů ve výzbroji USMC, mnohem bezpečnější než kterýkoliv vrtulník USMC. Při zavádění na nich zahynulo míň osob, než při zavádění CH-46 Sea Knight, který nahrazuje. Obama už ve V-22 letěl ještě jako kandidát v roce 2008 při návštěvě Afghánistánu. Po vychytání much a úpravách na základě zkušeností se zvedla spolehlivost a snížila cena za letovou hodinu, ta je sice vysoká, ale stroj se dvěma motory po 4500 kW prostě nemůže být levný. Trojice V-22 se 21.12.2013 při evakuaci US personálu z Jižního Sudánu dostala pod palbu rebelů, celkem dostaly 119 zásahů (většina 7,62 mm z AK) a 4 osoby na palubě byly zraněny, takže mise musela být zrušena, všechny ale dokázaly s prostřílenými nádržemi a hydraulikou uletět 800 km do Ugandy, kde bezpečně přistáli.

+16/−4
18.9.2014 13:12

A29d45a32m 39P60u96r25k72r86t 5486442608448

kandidát nerovná se zvolený resp. úřad zastávající prezident

+3/0
18.9.2014 13:40

J24i10ř78í 62Ř22e59h36o40ř 9548718966318

myslím, že jste ve vašem hodnocení článku trochu mimo. Jak já to čtu, tak popisuje dlouhé a drahé porodní bolesti, které asi nevyvrátí ani váš článek v anlgičtině. A následně dochází ke konstatování, že stroj je již dobrý k bojovému nasazení. Ale nebyl přijat mezi stroje přepravující vládní představitele. Nejde vůbec o to jestli tím Obama někdy letěl nebo ne. Jako prezident se tím v tuto chvíli prostě nesveze.

+10/−2
18.9.2014 13:43

P40e67t53r 56V12á70c30l62a38v63e92k 6445808439847

článek ale popisuje vývoj a co to všechno stálo. A jak vidět mnohonásobně předražené projekty nejsou jen českým specifikem. Samozřejmě že po utracení dostatečného balíku peněz můžete vyvinout téměř cokoliv a budeto dostatečně spolehlivé, otázka je jestli se to vyplatí..

Jinak, Wikipedie je pěkná věc ale je potřeba ji brát s rezervou, přece jen tam může kdokoliv napsat cokoliv.

+3/−1
18.9.2014 13:55

A56n82t54o60n48í20n 47H79o31l75í93k 8287823364660

Nase specialita je, ze krom toho, ze projekty mame predrazene, na jejich konci neni vysledek.

+4/0
18.9.2014 14:05

P74e72t34r 17V29á38c70l26a83v77e24k 6975158599167

pravda R^

0/0
18.9.2014 16:03

V43l80a77s74t79i56m98i20l 58H20n91í86k 6316802171517

To by chtělo příklad. Nebo to byl jen výkřik do tmy?

0/−1
22.9.2014 16:59

J46a35n 71L88u30k19á73š 7237553843662

Rozlisujte projekty a projekty pokrocileho vyzkumu a vyvoje.

U tech druhych je toto bezna vec, jelikoz nikdo nikdy drive nic podobneho nedelal, tak je prakticky nemozne odhadnout, co to obnasi.

+1/0
26.9.2014 21:49

J69a81n 33W22a42c29l25a41v 7234505187568

No, uletět 800 km s prostřílenými nádržemi, jak píšete, to je výkon. Nebyly to náhodou nádrže od toalety?

0/−10
18.9.2014 14:17

J19a74r61o75s95l36a51v 48F44r76a36n76t71i42š70e85k 34B16r63ü28m94m88e39r 1371346973590

Už za 2. sv. války znali samosvorné nádrže.

+16/0
18.9.2014 15:19

L66u16k49á93š 11H38á78b62a 6230675436766

autor ani nevi, ze dny NATO teprve budou ...

+1/0
18.9.2014 12:29

V85á14c45l32a92v 55P56o50t98k57a38n 8169163856897

Budou a byli, co jako? Tys ten stroj loni nevidel?

0/−1
18.9.2014 12:53

J61a30k45u33b 50N97o76v83á42k 9932824354481

a on tam loni byl? Poučte mně - jezdím tam od samého začátku 8-o

+2/−1
18.9.2014 12:55
Foto

J91o79s57e28f 89M38o76u24č58k65a 9459818771571

Dle stránek dnů nato: Mošnovské letiště se opět stane místem mezinárodní premiéry významného letounu. Americké letectvo totiž na Dnech NATO v Ostravě & Dnech Vzdušných sil AČR poprvé v Evropě veřejně předvede svůj unikátní prostředek - konvertoplán CV-22B Osprey.

+1/−1
18.9.2014 13:06

L59u18k77á42š 86M24u48s27i41l 6772432910784

Kamovů Ka-22 Vintokryl byly vyrobeny pouze 4 kusy a žádný není v provozu, opravte si nepřesnost.

+1/0
18.9.2014 12:19

J19i29ř13í 37B20r30o17ž 5579295102207

I tyto stroje měli na svém kontu mrtvé. V muzeu je zachován jediný přeživší

+1/0
18.9.2014 13:45

J26i76ř19í 74N12e63u98m51e72i49s26t74e63r 2602945203101

;-D

0/0
18.9.2014 15:07

J74i47ř78í 83H97r59a66d93e55c 2384352601696

To bych snad raději umřel, než být zachován v muzeu :-P

+7/0
18.9.2014 16:19

Z10d40e18n67ě26k 20J15o72n24á77š 9771919286380

Viděl jsem to lítat v německu poblíž americké základny. Vypadá to ve vzduchu divně.

0/0
18.9.2014 10:26

J92a53n 48R75i24c19h17t81e81r 5302352273275

Vrtulník pro psa za třicet miliard... kdo z vás to má?

;-D;-D;-D

+14/0
18.9.2014 8:40

F51r80a56n35t73i89š12e49k 85S66c95h44l84i15c37h59t69s 9115912781305

Skvělý článek. Díky!

+11/−1
18.9.2014 8:35

J73a49n 16P61u21r50n62o27c57h 5868419972918

Díky za informaci. Dosud jsem měl za to, že prezidenta vozí jen Sea King a Sea Knight. O "drobečkovi" Stallionovi jsem netušil ;)

0/0
18.9.2014 7:55

D62a90n67i52e14l 11R26i88c17h86t52e41r38e14k 7792325210

"Výsledkem je Osprey, který jsme mohli nedávno vidět i u nás na leteckém dnu v Ostravě"

Koukám, že technet má stroj času. Osprey má přiletět do Ostravy zítra na Dny NATO, které budou o víkendu.

+26/0
18.9.2014 7:12

M29i42l48o95s76l41a50v 72U61r49b49a32n 4378799630453

Zalarmoval bych všechny vlády světa. Tohle je jasná zpráva z budoucnosti.;-D

+7/0
18.9.2014 8:25

V92l51a45s91t27i95m89i62l 41T66e62n63c29e81r 4460810947450

A já se těším do Ostravy na Dny NATO jako malý chlapec a teď tady čtu že už je pozdě - protože v Ostravě nedávno proběhl nějaký letecký den a Osprey se tam předváděl jak o život.

+4/0
18.9.2014 8:28

I66v97a59n94k85a 59P27o78s51p61í75š65i78l16o87v95á 8454618432407

Nabízím autorovi svoje tělo, za čísla nedělní sportky....;-D

+11/0
18.9.2014 10:04

J93o32s51e84f 64H20o78r86e52š79o12v66s37k90ý 5234642840962

Taky je znám :)

+2/0
18.9.2014 11:57

L65a85d73a 47N54o38v86a74k 4862553747

a kolik je to čísel...?

0/0
18.9.2014 12:15

P33e46t83r 48H63á51j43e55k 4730402751794

kus za kus?

+1/0
18.9.2014 12:19

J39a35k71u58b 18N38o87v92á33k 9202484954571

přiložte fotografii, ať to autor zváží ;-D

0/0
18.9.2014 12:56

J65a55n 77U23l97r89y32c32h 4211287430278

to jsou zas bláboly..., přitom okolnosti neúspěšné osvobozovací akce teheránských rukojmích jsou celkem dost obecně známé (dokonce o nich mám představu i já);

nedošlo k žádný "hromadný srážce ve vzduchu", na (první) shromaždiště doletělo 6 z 8 vrtulníků (ty dva cestou odpadly, ale nespadly, vrátily se), další byl poškozenej, v tomhle okamžiku byla celá (mohutná) akce odpískaná; když se další helikoptéra pokoušela kousek popoletět na ploše, plácla do zásobovacího C-130 (ten byl na zemi), oba stroje shořely, s nima asi 8 lidí (+ snad 2 těžce raněný), zbylý helikoptéry byly nechaný na místě (takže nějaký převzal do služby Irán), mrtvoly taky (takže je Íranci mohli nafotit a předat agenturám - pamatujete?), lidi odletěli v dalších C-130 (těch tam bylo víc než jen jedno - asi 4 celkem), debakl to samozřejmě byl...;

jinak akce to byla opravdu velkorysá - v Teheránu měla vypuknout taková miniaturní válka, je svým způsobem škoda, že se celá v zárodku zrušila - ať už by to dopadlo jakkoliv, byla by to možná nejspektakulárnější diverzně-osvobozovací akce minimálně od 2. poloviny 20. století dodneška (ještě tak konkurovat by mohla bitva o Mogadišo (resp. Černý jestřáb sestřelen), ale tohle mohlo být ještě kolosálnější (a možná by to skončilo i kolosálním průšvihem, třeba měli rukojmí i osvobozovací týmy štěstí, že to dopadlo takhle, kdo ví...))

+27/0
18.9.2014 4:52

J28a72n 49U78l18r20y66c89h 4151447220818

P.S. ale jinak je článek hezkej (pokud to můžu jako naprostý laik posoudit), vtipně vypointovaný závěr, jen ten úvod se trošku nepovedl, tak jsem si neodpustil reakci, no...

+8/0
18.9.2014 5:01

J78a77n 45K98ř62í51ž 6235963875898

:-)

0/0
18.9.2014 14:27

M97i94c65h42a75l 49P52a57v27l16á38t 9403893654489

Ano, ta hromadna srazka ve vzduchu je naprosty nesmysl. Otazkou je, proc si to autor vymyslel.

+6/0
18.9.2014 8:54

M24a24t98o81u15š 51B31á43r94t43a 4306530336698

Mám obavy, že si toho vymýšlí víc...

+5/0
18.9.2014 11:49
Foto

J69a15n 45K39u37ž73n53í23k

Za chyby a nepřesnosti se omlouváme!

+3/0
18.9.2014 12:47

T75o44m26á46š 57V26a16l53d48e87r 7793590479

Taky se omlouvám, že si o vás myslím svoje ;-D

0/0
22.9.2014 13:15







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.