- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Zdá se , že článek psal závistivý bolševik. Asi jako ve vtipu o Chruščovovi a Kennedym , závodili spolu v běhu . Rudé právo psalo o výsledku : Soudruh Chruščov se umístil na čestném druhém místě , a srab Kennedy doběhl předposlední . Ono ani vyzkoušené a perfektní sovětské technologie nejsou bez chyb. Např. Kursk .
Vývoj něčeho převratného vždy stojí peníze a někdy, bohužel, i lidské životy.. Posměšný tón článku je přinejmenším hloupý, kdo sleduje vývoj Ospreye dlouhodobě ví, že se z něj nakonec stal nenahraditelný a jedinečný prostředek s vysokou spolehlivostí..
Souhlasim. Podle vseho je dnes Osprey vynikajici a spolehlivy stroj.
"Aircraft" námořní pěchoty USA s prezidentem USA na palubě má volací znak Marine One, s viceprezidentem USA na palubě Marine Two.
Vrtulníky či letadla se mění, ale volací znaky zůstávají.
Označení Air Marine One a Air Marine Two pro konkrétní stroje je zřejmě chybně odněkud převzato.
Bohužel se tyto chyby v Technetu opakují již po několikáté (i u volacích znaků Air Force One a Air Force Two).
A stačí se podívat do anglické wikipedie
Ono to takto striktni neni. V USA se napr. bezne psalo o nove zakazce na vrtulniky Marine One, viz. napr. tady: http://www.sikorsky.com/About+Sikorsky/News/Press+Details?pressvcmid=8383cce4926d5410VgnVCM1000004f62529fRCRD
Suma sumarum, s temi volacimi znaky mate pravdu, nicmene prezidentska flotila pouziva specialne upravena letadla a helikoptery a tyto specialy tez byvaji nazyvany Marine One a U.S. Air ForceOne.
VČesku lítal bez poruch tento typ letadla již v r. 1960! Naše výroba...Pilotoval ho pan Hejduk.
Vše je popsáno v knize O letadélku Káněti.
Co pan Heyduk! Děti si ho půjčovaly!
Článek o jiném podobném stroji -http://www.czechairliners.net/index.php/encyklopedie-letadel/291-fairey-rotodyne-nedokoncene-projekty.html
Za zmínku stojí i Dornier Do 31.
Promiňte, ale tento článek je naprostý blábol - sbírka zastaralých drbů a pomluv. Přečtěte si raději článek na wikipedii v angličtině. Pokud jde o odolnost a spolehlivost, V-22 Osprey je v současnosti jeden z nejbezpečnějších strojů ve výzbroji USMC, mnohem bezpečnější než kterýkoliv vrtulník USMC. Při zavádění na nich zahynulo míň osob, než při zavádění CH-46 Sea Knight, který nahrazuje. Obama už ve V-22 letěl ještě jako kandidát v roce 2008 při návštěvě Afghánistánu. Po vychytání much a úpravách na základě zkušeností se zvedla spolehlivost a snížila cena za letovou hodinu, ta je sice vysoká, ale stroj se dvěma motory po 4500 kW prostě nemůže být levný. Trojice V-22 se 21.12.2013 při evakuaci US personálu z Jižního Sudánu dostala pod palbu rebelů, celkem dostaly 119 zásahů (většina 7,62 mm z AK) a 4 osoby na palubě byly zraněny, takže mise musela být zrušena, všechny ale dokázaly s prostřílenými nádržemi a hydraulikou uletět 800 km do Ugandy, kde bezpečně přistáli.
kandidát nerovná se zvolený resp. úřad zastávající prezident
autor ani nevi, ze dny NATO teprve budou ...
Budou a byli, co jako? Tys ten stroj loni nevidel?
Kamovů Ka-22 Vintokryl byly vyrobeny pouze 4 kusy a žádný není v provozu, opravte si nepřesnost.
I tyto stroje měli na svém kontu mrtvé. V muzeu je zachován jediný přeživší
Viděl jsem to lítat v německu poblíž americké základny. Vypadá to ve vzduchu divně.