Diskuse k článku

Létající soumar pro izraelskou armádu se má obejít bez pilota

Izraelská společnost Urban Aeronautics již roky pracuje na robotickém dopravním prostředku kategorie AirMule. Má přinést zásadní změnu v zásobování vojáků v přední linii i v záchranných operacích typu odvozu z první linie.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M56i66l38a71n 14V42á55c10h71a 4585424701317

Pokud soumara dotáhnou do provozně bezpečného využití tak to bude rozhodně pomocník par excellence! ;-)

+2/0
22.9.2014 9:21
Foto

P32a21v39e26l 49P90o83d42e22š11v50a 5969967939

Pěkná hračka.

+1/0
21.9.2014 20:21

J16i97ř57í 74P56e58l33c 3850818756501

O různá obdobná vznášedla se Amíci pokoušeli již před 40 lety. Tak nevím, zda se vydali na dobrou cestou.

0/0
21.9.2014 16:17

T95o26m62a94s 87H47a31c15e87k 6644807235137

Jestli to nebude tim ze za tech 40 let technologie prece jenom pokrocila. 

Staci se podivat na videa v originalnim clanku.

+1/0
22.9.2014 4:38

P88a65v78e43l 43K64r86e73j16č48í49ř 2122231833856

Právě že v této oblasti nijak moc technologie nepokročila.

0/0
23.9.2014 17:25

K21a96r46e38l 62V74o52h74n31o46u34t 4628289910197

Ne, akorát autonomní řízení je úplně někde jinde, o materiálech ani nemluvě.

0/0
22.10.2014 10:30

D38u35š84a54n 84R89a78j89n51i26n88e75c 4884772233921

To vyzerá hodne sci-fi! , alebo nemajú sodruzi v Izraeli kalkulačku. Nosnosť 635 kg / palivo + náklad/ , ekonomická výdrž 5 hodín , 132 kg paliva / 1 hod. , je 660 kg paliva. 

 Ale oni ešte vychytajú tomu nejaké muchy.....

+2/−1
21.9.2014 16:12

J73a63k45u92b 89Š28a51f59a37n45d90a 7575967181121

Oni určitě kalkulačku mají, jen vy asi nerozumíte psanému textu. Spotřeba 132Kg je při 120km/h. Při ekonomickém letu (jehož rychlost nespecifikují, možna to bude 0) je to méně. Takže klidně to těch 5h vydrží.

+10/0
21.9.2014 19:17

A67n81t96o19n24í26n 68H97o94l42í17k 8937213734980

No jsem skepticky .. u letadla tohoto typu pujde vetsina spotreby na samotne udrzeni se ve vzduchu. Viseni bude tezko zrat min nez 50% spotreby pri maximalni rychlosti. Spis bych to tipnul na 80%. A to porad na 5h nevypada.

0/0
22.9.2014 18:03

Z63d95e18n53e60k 98V82r97b28a 8209825353267

Nemyslím. Zajímavá je jen jedna rychlost - a to ta, při které to má největší dolet. Ten je klíčový. Při nulové rychlosti mi je ten krám k ničemu. Z praktického hlediska čím rychleji to bude létat tím lépe (menší zranitelnost), ale jak víme se stoupající rychlostí roste odpor. Téměř všechna smysluplná letadla mají rychlosti, při kterých doletí nejdál, nebo se nejdéle udrží ve vzduchu vcelku blízko u sebe a téměř vždy v té spodní třetině (nebo i čtvrtině) části dovoleného rozpětí rychlostí. Z aerodinamické koncepce toho stroje lze odhadnout, že maximální rychlost toho stroje nebude vysoká (to je prostě dáno už použitým druhem pohonu) a 120km/h je rychlost, kterou by bylo možno považovat za ekonomickou. Odhadem ta ekonomická rychlost bude někde mezi 100-140km/h. To, že nevychází ten prostý výpočet je skutečnost, že spotřeba může být uváděna při plném zatížení - ale pokud stroj poveze jen palivo, které bude spotřebovávat tak zákonitě bude jeho hmotnost v průběhu letu klesat a s tím bude klesat i o něco málo spotřeba. Ve finále se pak udrží ve vzduchu o něco déle. Na druhou stranu 5h bude určitě ze "ideálních" podmínek při tzv. standardní atmosféře. (15 stupnu, na hladině moře) a to má do reálných výkonů dost daleko. V reálném prostředí (např. 25 stupnu, 1000 metrů nad mořem) budou ty výkony vypadat úplně jinak.

0/0
5.10.2014 3:28

J49a98k31u92b 42Š24a31f92a90n68d98a 7755147641501

Tak třeba u vrtulníku je dolet mnohdy celkem nezajímavá hodnota, spíše je to doba po kterou vydrží ve vzduchu. Je to třeba u vrtulníků podporujících pěchotu, záchranářské vrtulníky a pod. U klasických letadel je to třeba snímkování, monitorování, AVACS a pod. A u tohoto stroje nemůžete tvrdit, že rychlost po kterou se to udrží ve vzduchu a se kterou to doletí nejdál jsou blízko. U vrtulníku /čemuž se tento stroj nejvíce podobá) je ta doba třeba při visu co nejníže nad zemí.

0/0
5.10.2014 7:27

J60a82n 33Č39e85k38a81l 7949495524574

a započítal jste do spotřeby i úbytek spotřebovaného paliva?

0/0
24.9.2014 9:53

M12i84c82h78a97l 40S90n51o58p94e21k 7241618955527

to vypadá hoooodně nestabilně

+5/−3
21.9.2014 12:49

K15a71r36e19l 76C55h44r41a47s45t85i52n49a 4863664140805

Vůbec ne, stroj byl připoutaný, při volném provozu se chová jinak.

+1/0
21.9.2014 20:15

O49n83d22ř45e20j 22Š69i67m84e62k 5153542487688

Viděl jste někdy vrtulník v klidu na jednom místě poletovat? Vrtulník se schopností vydržet kolmo poletovat na jednom místě ještě nikdo nikdy nevymyslel. Jinak tohle byl evidentní test motorů a proto byl ten vrtulník přivázaný.

+1/0
21.9.2014 22:38

Najdete na iDNES.cz