Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Létající soumar pro izraelskou armádu se má obejít bez pilota

Izraelská společnost Urban Aeronautics již roky pracuje na robotickém dopravním prostředku kategorie AirMule. Má přinést zásadní změnu v zásobování vojáků v přední linii i v záchranných operacích typu odvozu z první linie.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M35i42l64a18n 22V70á98c46h97a 4875184781777

Pokud soumara dotáhnou do provozně bezpečného využití tak to bude rozhodně pomocník par excellence! ;-)

+2/0
22.9.2014 9:21
Foto

P22a43v75e76l 65P98o37d82e43š89v31a 5689657119

Pěkná hračka.

+1/0
21.9.2014 20:21

J92i54ř48í 47P89e72l97c 3610768136471

O různá obdobná vznášedla se Amíci pokoušeli již před 40 lety. Tak nevím, zda se vydali na dobrou cestou.

0/0
21.9.2014 16:17

T45o21m46a12s 30H54a39c80e53k 6884107215787

Jestli to nebude tim ze za tech 40 let technologie prece jenom pokrocila. 

Staci se podivat na videa v originalnim clanku.

+1/0
22.9.2014 4:38

P25a85v79e40l 90K52r42e49j55č69í16ř 2902581503286

Právě že v této oblasti nijak moc technologie nepokročila.

0/0
23.9.2014 17:25

K15a78r59e65l 72V39o30h87n90o79u22t 4448919860217

Ne, akorát autonomní řízení je úplně někde jinde, o materiálech ani nemluvě.

0/0
22.10.2014 10:30

D21u91š43a69n 32R14a92j67n69i34n69e96c 4884502403211

To vyzerá hodne sci-fi! , alebo nemajú sodruzi v Izraeli kalkulačku. Nosnosť 635 kg / palivo + náklad/ , ekonomická výdrž 5 hodín , 132 kg paliva / 1 hod. , je 660 kg paliva. 

 Ale oni ešte vychytajú tomu nejaké muchy.....

+2/−1
21.9.2014 16:12

J70a13k21u74b 73Š39a44f47a48n93d96a 7885597771171

Oni určitě kalkulačku mají, jen vy asi nerozumíte psanému textu. Spotřeba 132Kg je při 120km/h. Při ekonomickém letu (jehož rychlost nespecifikují, možna to bude 0) je to méně. Takže klidně to těch 5h vydrží.

+10/0
21.9.2014 19:17

A50n62t44o58n23í57n 88H28o24l22í21k 8887413134420

No jsem skepticky .. u letadla tohoto typu pujde vetsina spotreby na samotne udrzeni se ve vzduchu. Viseni bude tezko zrat min nez 50% spotreby pri maximalni rychlosti. Spis bych to tipnul na 80%. A to porad na 5h nevypada.

0/0
22.9.2014 18:03

Z40d46e59n68e51k 40V79r22b46a 8819575953307

Nemyslím. Zajímavá je jen jedna rychlost - a to ta, při které to má největší dolet. Ten je klíčový. Při nulové rychlosti mi je ten krám k ničemu. Z praktického hlediska čím rychleji to bude létat tím lépe (menší zranitelnost), ale jak víme se stoupající rychlostí roste odpor. Téměř všechna smysluplná letadla mají rychlosti, při kterých doletí nejdál, nebo se nejdéle udrží ve vzduchu vcelku blízko u sebe a téměř vždy v té spodní třetině (nebo i čtvrtině) části dovoleného rozpětí rychlostí. Z aerodinamické koncepce toho stroje lze odhadnout, že maximální rychlost toho stroje nebude vysoká (to je prostě dáno už použitým druhem pohonu) a 120km/h je rychlost, kterou by bylo možno považovat za ekonomickou. Odhadem ta ekonomická rychlost bude někde mezi 100-140km/h. To, že nevychází ten prostý výpočet je skutečnost, že spotřeba může být uváděna při plném zatížení - ale pokud stroj poveze jen palivo, které bude spotřebovávat tak zákonitě bude jeho hmotnost v průběhu letu klesat a s tím bude klesat i o něco málo spotřeba. Ve finále se pak udrží ve vzduchu o něco déle. Na druhou stranu 5h bude určitě ze "ideálních" podmínek při tzv. standardní atmosféře. (15 stupnu, na hladině moře) a to má do reálných výkonů dost daleko. V reálném prostředí (např. 25 stupnu, 1000 metrů nad mořem) budou ty výkony vypadat úplně jinak.

0/0
5.10.2014 3:28

J16a13k18u91b 26Š28a44f54a91n26d62a 7815847951611

Tak třeba u vrtulníku je dolet mnohdy celkem nezajímavá hodnota, spíše je to doba po kterou vydrží ve vzduchu. Je to třeba u vrtulníků podporujících pěchotu, záchranářské vrtulníky a pod. U klasických letadel je to třeba snímkování, monitorování, AVACS a pod. A u tohoto stroje nemůžete tvrdit, že rychlost po kterou se to udrží ve vzduchu a se kterou to doletí nejdál jsou blízko. U vrtulníku /čemuž se tento stroj nejvíce podobá) je ta doba třeba při visu co nejníže nad zemí.

0/0
5.10.2014 7:27

J62a49n 12Č43e16k62a59l 7389905364754

a započítal jste do spotřeby i úbytek spotřebovaného paliva?

0/0
24.9.2014 9:53

M69i50c96h75a64l 61S67n89o18p19e12k 7961248845977

to vypadá hoooodně nestabilně

+5/−3
21.9.2014 12:49

K85a54r42e16l 68C55h83r59a82s41t55i61n24a 4733554730275

Vůbec ne, stroj byl připoutaný, při volném provozu se chová jinak.

+1/0
21.9.2014 20:15

O64n50d57ř93e56j 25Š60i10m24e94k 5873522597528

Viděl jste někdy vrtulník v klidu na jednom místě poletovat? Vrtulník se schopností vydržet kolmo poletovat na jednom místě ještě nikdo nikdy nevymyslel. Jinak tohle byl evidentní test motorů a proto byl ten vrtulník přivázaný.

+1/0
21.9.2014 22:38







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.