Diskuze

„Čínské kopie“ dobývají Ameriku. Chybí jim však prestiž i odvaha

Čínští giganti Alibaba a Baidu se chtějí stát "příštím Googlem" a dobýt Ameriku, respektive svět. Vstupují na americkou burzu nebo do legendárního centra technologických inovací v Silicone Valley. Jejich hlavní překážkou je teď jejich malá prestiž - zákazníci i investoři je vnímají jako "čínské kopie".
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
RS

Krásný nadpis. Čínské kopie. ;-D Akorát ne moc funkční. A kopie aut - nocomment. Nic ošklivějšího jsem ještě neviděl vyrobit.

0 1
možnosti
PO

Pochybuji, že jste kdy jaká čínská auta viděl. Vy umíte jen nadávat na diskusi. Na všechno.

0 0
možnosti
MM

USA: Letíme na měsíc, proto, že to je obtížné;-D

https://www.youtube.com/watch?v=GuwyY2DzO2I

0 0
možnosti
FK

No ja bych jen pridal. Vetsina vedeckych clanku na IEEE ma minimalne jednoho cinskeho spoluautora. Cinane nejsou hloupi, jsou motivovani a vyber mezi 1.5 miliardou hrave predci vyber mezi 800 miliony (EU a USA). A to vazne vymysleji zajimave a slozite veci - maji tam uz perfektni matematicka skoly. Cina nam jeste ukaze ....

3 0
možnosti
JM

J19a79n 71M90a56j38e27r

28. 9. 2014 19:14

To stejné se říkalo o Japonsku...A kde je Japonsko? :-)

0 0
možnosti
LC

L62u82k21a42s 84C89o44d94r

26. 9. 2014 9:24

Postaveni velkych cinskych technologickych firem je hodne specificke, a to jak v pozitivnim, tak negativnim slova smyslu. Bohuzel naprosta vetsina zapadnich novinaru tyhle veci prehlizi, coz je obrovska skoda. Par prikladu:

1) Chapat Alibabu jako "Amazon z Ciny" je velmi kratkozrake. Pod Alibabu totiz patri krome "puvodniho" portalu take napriklad neskutecne popularni Taobao a Tmall (neco mezi Amazonem a E-bay), platebni system Alipay (nabizi se srovnani treba s paypalem) a castence i Youku-Tudou (cinsky analog Youtube s mnohem sirsimi sluzbami). Ta firma je "rozkrocena" daleko vic nez jeji hlavni zapadni konkurenti.

2) Firma, kterou spousta lidi na zapade ignoruje, je Tencent. Pritom jde o mnohem zajimavejsi spolecnost nez Alibaba, hlavne co se socialnich siti a navaznych sluzeb tyce. Jeji hodnota je vicemene identicka jako hodnota celeho Amazonu.

3) Velka cast uspesnych cinskych technologickych firem funguje v prostredi, kde je sice silna domaci konkurence (pravda, posledni dobou uz jde spis o oligopoly), ale zahranicni konkurence je naprosto minimalni, at uz z duvodu kulturnich (Amazon, Ebay) nebo administrativnich (cenzura Google, Youtube a Facebooku). Bude proto nesmirne zajimave, jak se s tim popasuji.

2 0
možnosti
JR

No nevím, vstup Alibaby na burzu byl velký trhák. Vlastně největší vstup na burzu. většé než google nebo facebook. A americká burza by takhle ocenila firmu bez prestiže?

0 0
možnosti
Foto

Americká burza je teď opět ve fázi nadšení z technických IPO. A Alibaba má ekonomické výsledky, které prestiž nepotřebují :-) Ale možná se bavíme o různých druzích "prestiže", já mluvil o té reputaci inovátora. Nepochybně může být firma úspěšná i bez této reputace.

3 0
možnosti