Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Japonský šinkanzen slaví narozeniny. Na trati je již půl století

Před půl stoletím, 1. října 1964, se poprvé vydal na trať japonský rychlovlak Šinkanzen. První trať spojovala Tokio s jinou významnou velkoměstskou aglomerací, Ósakou. Od té doby se šinkanzen stal jedním z neodmyslitelných symbolů Japonska.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V46l44a85s15t62i74m23i56l 23F67i66a39l61a 1932641454

Tady lidi nadávají,když se má do žel. infrastruktury vrazit nějaká kačka.

nevim no jsme nejaci rozpolceni super vlaky a rychlé chceme ale penize na to nedame (radsi je efektivne rozkradem)

0/0
4.10.2014 8:31
Foto

P71e14t85r 39S21z88i30l52i97c82z98a75i 3735510336428

Země zničená válkou, denně ničená zemětřesením, neustále ohrožována sopkama a jinýma živelnýma katastrofama a stejně se s tím lidé vypořádají lépe než s komunismem. Tady je vidět, že přírodní katasrofa se dá lépe překonat než totalita. Pokud vzhlížet k východu tak se nedívat na Rusko, ale na Japonsko.

+2/−1
2.10.2014 18:46

M48a11r62e27k 44H58r24u33b65y 6487532421898

Je tristni videt ten propastny rozdil mezi 50 let starou japonskou siti  VRT a zbrusu novymi ceskymi koridory, takto opatrne rekonstruovanou zeleznicni siti C.K. mocnarstvi :-/

0/0
2.10.2014 12:09

J80i73ř91í 54K48o39c39u87r63e42k 6565234425168

Japonci stavěli zbrusu novou infrastrukturu, na které nejezdí žádné nákladní vlaky. Žádné nákladní vlaky.  Což není případ koridorů v ČR, které jsou stavěné mimo jiné pro nákladní vlaky. Takže je to jako srovnávat traktor s autobusem.

+1/0
2.10.2014 17:15

J79i75ř47í 82K71o43c34u90r60e41k 6475104235888

V japonsku samozřejmě nákladní vlaky jezdí, ale právě na těch puvodních tratích o rozchodu 1067 mm, zrekonstruovali je pro rychlosti až 130 km/h. Jezdí na nich taky osobní vlaky, japonská železnice není jenom šinkanzen. Chci říct, že tratě podobné našim "směšným" koridorům tam mají taky a ve velkém.

Například tyhle společnosti:

http://en.wikipedia.org/wiki/Odakyu_Electric_Railway

http://en.wikipedia.org/wiki/Keikyu

0/0
2.10.2014 17:34

D61a73v71i45d 87S62a27l18c17e30r 8346210933541

Pohoda. Ja jsem onehdá jel z Prahy do Budějovic 4,5 hodiny a posledních 25 km jsem si zavolal odvoz protože sme zas stáli. A za tohle mám jako platit....

Demence šílená.

+2/−1
2.10.2014 9:00

J84a67n 16M13o11h51y43l57a 6272659819981

Budete také chtít létat zdarma jen proto, že někdo jiný může létat do vesmíru?

0/0
2.10.2014 14:35

T64o88m23á59š 17J47u26r49e35č88k70a 3203352799873

A my v čechystánu a moravistánu nemáme ani vlaky s pořádným záchodem a  těsnícími okny a když už nakoupíme modernější soupravy, tak jsou to 20let staré vagóny ve kterých němci už odmítají jezdit.

+6/0
2.10.2014 6:51

P71a67v27e57l 59H49o79u16s91k34a 3441985700548

Až přestanou různí aktivisté brzdit rozvoj železniční sítě, tak třeba i na ty šinkanzeny dojde.

0/0
2.10.2014 15:37

A14n55t16o62n88í96n 38H94o56l23í86k 8947533284940

Ja myslim, ze muzeme za uspech oznacit, ze u nas uz nejezdi para.

0/0
2.10.2014 15:54

T96o94m77á30š 63K71r88á10l 3178328587849

je neuveritelne, ze v tak hornate zemi s tak castym vyskytem zemetreseni uz 50 let jezdi vlaky o kterych si u nas muzeme nechat jen zdat :-)

+9/0
1.10.2014 18:10

J82a31n 35M72o48h54y93l31a 6422639579451

Není na tom nic divného, je to dáno historicky zcela odlišným vývojem, zeměpisnými podmínkami, mentalitou obyvatel a další celou řadou jasně kvantifikovatelných faktorů.

0/0
2.10.2014 14:36

J82a59k76u21b 13F70e63i94f60a20r 7939389656779

Svezení to bylo parádní. Jedna souprava stála ještě u nástupiště a už se do nádraží řítila další na té samé koleji. Naprostá přesnost. Původní odjela a ani en do minuty tam stála další.R^

+7/0
1.10.2014 16:15

T17o82m25á55š 97M40a39c21e54j72k31a 6501472497587

Takže papaláše z ČD a SŽDC, ministerstva dopravy, průmyslu a finací naložit do letadla a poslat na dlouhodobé školení do Japonska o tom jak stavět a provozovat železnici. Na závěr pobytu by museli splnit test a kdo by neuspěl by zpět do ČR musel vlakem pěkně přes Rusko, Ukrajinu a Slovensko. To by bylo aby se tam něco nenaučili.

+8/0
1.10.2014 16:08

I96v62a42n47k41a 47P13o94s76p95í45š67i63l34o71v36á 8954168702477

Hm, škoda že nejsem papaláš z ČD,protože projet si vlakem trasu z Vladivostoku až k nám, nebo opačně, byl vždycky můj sen.

+7/0
1.10.2014 18:16

D21a16v86i65d 27Č16e71r14n13o89h62o32r23s45k63ý 1566604906336

není to ani drahá sranda .... plánujeme to a z Pardubic do Vladivostoku s jedním přestupem :-P

0/0
1.10.2014 18:22

L40u13k86á47š 58N61o71v75á86k 4816456342433

jejich ale ne :-)

0/0
2.10.2014 11:10

M76a12r47t90i75n 76N29e34r74m98u90t 9867437228539

to byste se divil, jací exoti jsou na odboru dopravy. Šoutoši, kteří v rámci družby (projekty EU) se vozí v cizích městech dokola z konečné na konečnou

0/0
6.10.2014 22:10

S27t69a25n75i14s81l39a44v 34K67o38z13d54e40r84k31a 8666647298555

Kumulativní zpoždění všech vlaků Shinkansen během jednoho roku je méně, než jedna minuta. R^

Oproti ČD jina galaxie...

+3/−3
1.10.2014 15:47

Z21b97y72n80ě83k 71Š97a64f13a94r60č24í48k 5277578265664

To je přece blbost a je to jasné každému, kdo se nad tím trochu zamyslí. Leda byste počítal příjezdy dřív záporně.

+3/0
1.10.2014 19:14

V69o30j60t46ě66c23h 32V46i73n73c93z89e 4762346310239

Například na trase Tokaido operuje denně zhruba 300 vlaků a průměrné zpoždění těchto vlaků na trase z Tokya do Osaky se pohybuje zhruba ve výši 0,1 minuty. Jedná se o údaj Centrálních japonských železnic (dílčí organizace Japan Railways) z roku 2003, ve kterém bylo zprůměrováno zpoždění sto šedesáti tisíc jízd super expresů.

0/0
1.10.2014 21:08

Z66b42y29n96ě43k 90Š42a83f73a40r38č17í23k 5637368825674

Dobrá a to už dá 30 min souhrnného zpoždění za den na jedné trase...

Srovnejte s příspěvkem, na který reaguji. Já nezpochybňuju, že jsou vlaky velmi přesné, vadí mi vymýšlení si neuveřitelně nesmyslných údajů.

+6/0
1.10.2014 22:27

M64a95r44e68k 18H53r84u49b43y 6207962141748

I kdyby to bylo 30 minut za den - porad je udaj, ktery u CD hrave prekona jediny vlak ;-)

0/0
2.10.2014 12:11

T36o70m39á11š 81V84a37n29č33u77r87a 4768725360838

To se ale nedá srovnávat. Shinkansen není závislý na jiné vlaky a jezdí po vyhrazené uzavřené trase. Takže nemá kde nabrat zpoždění.

0/0
3.10.2014 11:11

J25o33z19e46f 20K31o22s37t85e54l58a87n44s56k98ý 8805452789986

Zaujímalo by, ako často Shinkanzeny stoja. Či každých 50, 100 alebo 200 kilometrov. Podľa toho by sa dalo určiť, či by v našich končinách takýto typ vlaku mal zmysel.

Vždy si ale rád spomeniem na scénku so Šimkom a Krampolom, v ktorom Krampol coby Japonec študujúci v Československu hovorí o fascinácii vlakovou dopravou u nás... Pridávam odkaz:

https://www.youtube.com/watch?v=OUASoJmIOBM&list=PL6kWWYmL2Bi3zRn7IJA_jDeS4fkctCCVb

+1/0
1.10.2014 15:46

S14t67a76n22i81s51l54a48v 40K27o56z90d45e27r10k34a 8206107598925

Stačí se podívat na web. Např zde. http://www.japan-guide.com/e/e2018_tokaido.html

Mezi některými stanicemi je to jen pár minut, někde déle. Vtipné je, že ve špičce jezdí soupravy v intervalech menších než 10 minut... ;-D

Viz.: http://english.jr-central.co.jp/info/timetable/_pdf/westbound.pdf

+3/0
1.10.2014 15:54

M53a23r42t52i55n 32R96u92z72i34c96k51a 1962728316267

je to jako vetsi metro no...

0/0
2.10.2014 22:14

L47u21b37o94s 65K81a81p19l39a62n 6228699431316

o tom jak často může rychlovlak jezdící až 320 km/h stavět a jeho využití v ČR: http://www.vysokorychlostni-zeleznice.cz/je-cesko-pro-rychlovlaky-male/

+1/0
1.10.2014 21:07

J88á80n 84K85o55t90ú34č 2346654588536

Ten článok je trochu z cesty. Nejde o to, že by sa rýchlovlak nestihol rozbehnúť, to je samozrejme blbosť. Ale potenciálnych zákazníkov je málo. Autor článku napočítal 3,4 mil. obyvateľov v okolí Prahy, Brna a Ostravy. V Japonsku sa bavíme o minimálne 10-násobných počtoch, ak nie viac. A ďalej, koľko z toho je potenciálnych zákazníkov? Určite to nebude lacné cestovanie, takže nejaký masový odliv ľudí z áut do vlakov sa nedá očakávať. Kde na svete sa stavia rýchlotrať kvôli prepojeniu tak malých miest? Správna odpoveď: nikde, ani v omnoho rozvinutejších štátoch.

0/−1
1.10.2014 21:35

L60u75k16á30š 14N92o71v95á82k 4856976712633

jenže VRTky jsou velmi důležité pro spojení Berlín-Drážďany-Praha-Brno-Vídeň a dál Bratilsava, Budapešť, na západ do Norimberku a Mnichova. To jsou vzdálenosti, při kterých se nevyplatí cestovat letadlem, ale je výhodnější jezdit vlakem! Ale rychlým vlakem, ne motorákem po 15let starých tratích...

+2/0
2.10.2014 11:15

P36e70t41r 33N23i91v20n36i59c50k44ý 3252654215277

Vzpominám si, jak v devadesátých letech moje japonská známá nemohla pochopit, jak je možné, že NEJRYCHLEJŠÍ spoj Praha - Ostrava, tedy "pouhých" 360km, jede vlak 4 (slovy ČTYŘI) hodiny! :-)

+14/0
1.10.2014 15:35

T40o91m23á55š 78M50a14c16e74j87k34a 6691502737597

Na to nemusí člověk být Japonec aby to nechápal ;-).

+5/0
1.10.2014 16:04

K44r89y19š31t58o84f 58L10a21n72í48k 1279110355705

Kdyby to jezdil za hodinu, hrozilo by, ze do Prahy budou dojizdet ostravaci za praci s kazit prazakum normy :)

+3/−1
1.10.2014 18:11

V15o47j81t54ě64c90h 72V52i91n22c32z64e 4652446870329

Rychlík Plzeň - Brno 372km -> 6h 33m

0/0
1.10.2014 21:10

J68á61n 98K15o54t16ú44č 2626424808906

Áno, stredná Európa hodne zaspala, čo sa týka modernizácie železníc, ale nedá sa to porovnávať 1:1. Chápe vaša japonská známa, že ČR má len 10 mil. obyvateľov? V Japonsku tiež nezačali stavať trate pre rýchlovlaky preto, aby spojili jedno mesto s 1,2 mil. obyvateľmi (Praha) a druhé s 300 000 obyvateľmi (Ostrava). Tým nechcem povedať, že v ČR a SR nepotrebujeme lepšie železnice, ale treba to vidieť aj v súvislostiach.

+3/0
1.10.2014 21:26

P12e81t40r33a 13M79a13l82a86k86o94v19a 1688710470264

Jo, japonci pul století a mi pořád nic. Přitom kdyby se udělal pořádná rychlodráha v rámci CR, nezaměstnanost by se všude snížila o 60%, kromě jiného. Ale na tom jaksi není zájem, že...

+3/0
1.10.2014 15:31

M18i35l29a92n 65M33r50o78c65z12k30o26w97s13k28i 4210836987708

Souhlasím, minimálně 50% nabídek odmítám jen kvůli vzdálenosti - rychlosti dopravy.

+1/0
1.10.2014 15:56

M70i61c88h28a83e61l 61G10o44t72z 5524408423

Nebojte, dnes jsem s nim oslavil jizdu z Tokya do Odawara a cesta byla paradni.

0/0
1.10.2014 15:23

M16i89c35h36a22l 87S35e77d40m61í67k 3119595866831

V tabulce je uvedena trať Osaka - Fkukuoka jako nejrychlejší s rychlostí až 300km/h, ale u následující Tokio - Aomori je rychlost až 320 km/h. Která je tedy nejrychlejší?

0/0
1.10.2014 15:11

M83i68l82a34n 68Š11v75a63g29r17o45v40s14k32ý 9152159225718

Šimpanzen.

0/−4
1.10.2014 15:09

T19o18m76á90š 98J95u73r91e39č10k30a 3273332749763

Ty brďo, to je tak vtipný.

0/0
2.10.2014 12:04

L26e74o89š 27N70a41v40r35á15t29i75l 9563300555345

jo...pri takovem dluhu  by uz mel svet japoncum konecne seknout po yenu...

0/0
1.10.2014 15:06

P56e54t39r 72R76o75h16á77n83e38k 1943199467636

naše republika je ještě zaostalejší než jsem si myslel, když ještě v roce 2014 se u nás drkocáme nanejvýš 160 ;-D

+7/0
1.10.2014 15:05

Z98b88y22n65ě37k 15M40e25z94e10r55a 7781817706

Problém je v rozlelosti - nemá cenu budovat tratě s maximální rychlostí 300km/h, když se v ČR vlak na danou rychlost ani nestihne pořádně rozjet. Dalším argumentem proti je pak krajinný ráz naší malé republiky.

+5/0
1.10.2014 15:24

P70e33t48r 52R45o15h52á75n87e59k 1963109197966

jasně no, ať nás okolní země pěkně objedou a my budem takovej skanzen evropy ;-D podlev plánu by se mělo začít stavět v roce 2020 tak když to dobře půjde tak 100 let po první VRT by jsme se mohli dočkat i u nás :-)

+4/0
1.10.2014 15:41

P15e87t75r 32O93n71d16r40y63á90š 8925502937418

ale my máme vagóny, co se umí naklánět!

+1/0
1.10.2014 22:06

O58l38d27ř97i93c44h 16B60í89l51ý 7728405204326

tak ono by stačilo, kdyby třeba těch 160 km ty vlaky jezdily. Kdybych si sedl v Brně na nádru do vlaku a do hoďky a půl byl v Praze :-/

0/0
1.10.2014 15:46

M10a61r67t36i94n 42L19ž16i34č32a84ř 9205647402694

Na to bohužel není trať dimenzovaná. Brno - Česká Třebová se 5 let trať modernizovala na rychlovlaky a stejně víc jak 130 km nejedou...

0/0
1.10.2014 16:15

J56i58ř94í 20K21o27c59u42r98e16k 6745904545978

Tehdejší trať (Brno-ČT) byla v tak dezolátním stavu, že oprava byla nutná. Druhou možností bylo zastavit provoz. A když už se to opravovalo, tak se to rovnou zmodernizovalo na průjezdný profil GC a nápravový tlak 22,5 tuny. Těch 22,5 tuny je pro nákladní vlaky. Rychlovlakům totiž stačí únostnost 14 tun/náprava.

0/0
2.10.2014 17:00

M33a58r62t60i83n 39L11ž32i66č54a61ř 9315517142934

Já to pamatuji už 23 let po této trati jezdím :-)

0/0
2.10.2014 17:01







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.