Diskuse k článku

Japonský šinkanzen slaví narozeniny. Na trati je již půl století

Před půl stoletím, 1. října 1964, se poprvé vydal na trať japonský rychlovlak Šinkanzen. První trať spojovala Tokio s jinou významnou velkoměstskou aglomerací, Ósakou. Od té doby se šinkanzen stal jedním z neodmyslitelných symbolů Japonska.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V10l27a44s83t89i84m63i79l 69F72i80a61l44a 1462211894

Tady lidi nadávají,když se má do žel. infrastruktury vrazit nějaká kačka.

nevim no jsme nejaci rozpolceni super vlaky a rychlé chceme ale penize na to nedame (radsi je efektivne rozkradem)

0/0
4.10.2014 8:31
Foto

P32e90t61r 44S37z59i10l55i53c43z39a82i 3615130476838

Země zničená válkou, denně ničená zemětřesením, neustále ohrožována sopkama a jinýma živelnýma katastrofama a stejně se s tím lidé vypořádají lépe než s komunismem. Tady je vidět, že přírodní katasrofa se dá lépe překonat než totalita. Pokud vzhlížet k východu tak se nedívat na Rusko, ale na Japonsko.

+2/−1
2.10.2014 18:46

M46a18r21e58k 94H68r67u87b93y 6417382671378

Je tristni videt ten propastny rozdil mezi 50 let starou japonskou siti  VRT a zbrusu novymi ceskymi koridory, takto opatrne rekonstruovanou zeleznicni siti C.K. mocnarstvi :-/

0/0
2.10.2014 12:09

J96i62ř61í 40K75o52c50u11r18e50k 6265874405568

Japonci stavěli zbrusu novou infrastrukturu, na které nejezdí žádné nákladní vlaky. Žádné nákladní vlaky.  Což není případ koridorů v ČR, které jsou stavěné mimo jiné pro nákladní vlaky. Takže je to jako srovnávat traktor s autobusem.

+1/0
2.10.2014 17:15

J54i80ř28í 65K35o96c24u35r34e62k 6935624335728

V japonsku samozřejmě nákladní vlaky jezdí, ale právě na těch puvodních tratích o rozchodu 1067 mm, zrekonstruovali je pro rychlosti až 130 km/h. Jezdí na nich taky osobní vlaky, japonská železnice není jenom šinkanzen. Chci říct, že tratě podobné našim "směšným" koridorům tam mají taky a ve velkém.

Například tyhle společnosti:

http://en.wikipedia.org/wiki/Odakyu_Electric_Railway

http://en.wikipedia.org/wiki/Keikyu

0/0
2.10.2014 17:34

D49a95v30i41d 28S54a45l75c31e30r 8366940423441

Pohoda. Ja jsem onehdá jel z Prahy do Budějovic 4,5 hodiny a posledních 25 km jsem si zavolal odvoz protože sme zas stáli. A za tohle mám jako platit....

Demence šílená.

+2/−1
2.10.2014 9:00

J10a70n 42M17o38h20y42l23a 6222719429401

Budete také chtít létat zdarma jen proto, že někdo jiný může létat do vesmíru?

0/0
2.10.2014 14:35

T82o71m37á97š 45J23u28r77e61č22k29a 3833692859213

A my v čechystánu a moravistánu nemáme ani vlaky s pořádným záchodem a  těsnícími okny a když už nakoupíme modernější soupravy, tak jsou to 20let staré vagóny ve kterých němci už odmítají jezdit.

+6/0
2.10.2014 6:51

P78a58v97e38l 40H63o79u35s63k30a 3861335220398

Až přestanou různí aktivisté brzdit rozvoj železniční sítě, tak třeba i na ty šinkanzeny dojde.

0/0
2.10.2014 15:37

A35n82t57o98n86í71n 72H47o32l83í23k 8757643824860

Ja myslim, ze muzeme za uspech oznacit, ze u nas uz nejezdi para.

0/0
2.10.2014 15:54

T50o57m46á52š 97K63r63á24l 3438128757139

je neuveritelne, ze v tak hornate zemi s tak castym vyskytem zemetreseni uz 50 let jezdi vlaky o kterych si u nas muzeme nechat jen zdat :-)

+9/0
1.10.2014 18:10

J46a73n 77M58o89h16y47l35a 6382709849811

Není na tom nic divného, je to dáno historicky zcela odlišným vývojem, zeměpisnými podmínkami, mentalitou obyvatel a další celou řadou jasně kvantifikovatelných faktorů.

0/0
2.10.2014 14:36

J23a48k40u35b 23F25e64i98f95a47r 7229719506809

Svezení to bylo parádní. Jedna souprava stála ještě u nástupiště a už se do nádraží řítila další na té samé koleji. Naprostá přesnost. Původní odjela a ani en do minuty tam stála další.R^

+7/0
1.10.2014 16:15

T23o75m71á68š 24M96a21c68e36j73k54a 6351332687277

Takže papaláše z ČD a SŽDC, ministerstva dopravy, průmyslu a finací naložit do letadla a poslat na dlouhodobé školení do Japonska o tom jak stavět a provozovat železnici. Na závěr pobytu by museli splnit test a kdo by neuspěl by zpět do ČR musel vlakem pěkně přes Rusko, Ukrajinu a Slovensko. To by bylo aby se tam něco nenaučili.

+8/0
1.10.2014 16:08

I57v58a79n72k64a 38P59o32s38p10í28š46i76l16o97v60á 8154188182917

Hm, škoda že nejsem papaláš z ČD,protože projet si vlakem trasu z Vladivostoku až k nám, nebo opačně, byl vždycky můj sen.

+7/0
1.10.2014 18:16

D69a55v87i70d 54Č21e65r79n87o91h94o80r48s87k42ý 1986844526636

není to ani drahá sranda .... plánujeme to a z Pardubic do Vladivostoku s jedním přestupem :-P

0/0
1.10.2014 18:22

L57u22k36á51š 94N66o19v27á15k 4326656382273

jejich ale ne :-)

0/0
2.10.2014 11:10

M29a11r60t38i36n 91N82e52r40m70u76t 9287347548989

to byste se divil, jací exoti jsou na odboru dopravy. Šoutoši, kteří v rámci družby (projekty EU) se vozí v cizích městech dokola z konečné na konečnou

0/0
6.10.2014 22:10

S19t24a90n68i25s86l85a54v 68K17o47z94d28e94r44k93a 8586477388735

Kumulativní zpoždění všech vlaků Shinkansen během jednoho roku je méně, než jedna minuta. R^

Oproti ČD jina galaxie...

+3/−3
1.10.2014 15:47

Z87b72y55n65ě90k 64Š23a26f51a58r33č69í21k 5207188895404

To je přece blbost a je to jasné každému, kdo se nad tím trochu zamyslí. Leda byste počítal příjezdy dřív záporně.

+3/0
1.10.2014 19:14

V96o23j40t43ě55c90h 30V88i95n64c56z95e 4752286790959

Například na trase Tokaido operuje denně zhruba 300 vlaků a průměrné zpoždění těchto vlaků na trase z Tokya do Osaky se pohybuje zhruba ve výši 0,1 minuty. Jedná se o údaj Centrálních japonských železnic (dílčí organizace Japan Railways) z roku 2003, ve kterém bylo zprůměrováno zpoždění sto šedesáti tisíc jízd super expresů.

0/0
1.10.2014 21:08

Z80b21y45n67ě35k 77Š59a72f68a13r20č83í76k 5837178855534

Dobrá a to už dá 30 min souhrnného zpoždění za den na jedné trase...

Srovnejte s příspěvkem, na který reaguji. Já nezpochybňuju, že jsou vlaky velmi přesné, vadí mi vymýšlení si neuveřitelně nesmyslných údajů.

+6/0
1.10.2014 22:27

M63a61r34e97k 39H41r81u35b76y 6937982651308

I kdyby to bylo 30 minut za den - porad je udaj, ktery u CD hrave prekona jediny vlak ;-)

0/0
2.10.2014 12:11

T74o39m52á73š 39V98a72n31č15u28r62a 4668745520798

To se ale nedá srovnávat. Shinkansen není závislý na jiné vlaky a jezdí po vyhrazené uzavřené trase. Takže nemá kde nabrat zpoždění.

0/0
3.10.2014 11:11

J46o21z22e57f 70K52o21s66t54e96l51a78n63s42k57ý 8825602179486

Zaujímalo by, ako často Shinkanzeny stoja. Či každých 50, 100 alebo 200 kilometrov. Podľa toho by sa dalo určiť, či by v našich končinách takýto typ vlaku mal zmysel.

Vždy si ale rád spomeniem na scénku so Šimkom a Krampolom, v ktorom Krampol coby Japonec študujúci v Československu hovorí o fascinácii vlakovou dopravou u nás... Pridávam odkaz:

https://www.youtube.com/watch?v=OUASoJmIOBM&list=PL6kWWYmL2Bi3zRn7IJA_jDeS4fkctCCVb

+1/0
1.10.2014 15:46

S37t79a40n13i53s17l23a31v 58K42o71z40d63e88r11k87a 8656807518945

Stačí se podívat na web. Např zde. http://www.japan-guide.com/e/e2018_tokaido.html

Mezi některými stanicemi je to jen pár minut, někde déle. Vtipné je, že ve špičce jezdí soupravy v intervalech menších než 10 minut... ;-D

Viz.: http://english.jr-central.co.jp/info/timetable/_pdf/westbound.pdf

+3/0
1.10.2014 15:54

M77a63r72t97i75n 87R30u18z88i56c44k11a 1592368246107

je to jako vetsi metro no...

0/0
2.10.2014 22:14

L15u17b68o50s 57K30a62p34l81a66n 6868899611536

o tom jak často může rychlovlak jezdící až 320 km/h stavět a jeho využití v ČR: http://www.vysokorychlostni-zeleznice.cz/je-cesko-pro-rychlovlaky-male/

+1/0
1.10.2014 21:07

J90á12n 18K22o70t73ú17č 2416364648866

Ten článok je trochu z cesty. Nejde o to, že by sa rýchlovlak nestihol rozbehnúť, to je samozrejme blbosť. Ale potenciálnych zákazníkov je málo. Autor článku napočítal 3,4 mil. obyvateľov v okolí Prahy, Brna a Ostravy. V Japonsku sa bavíme o minimálne 10-násobných počtoch, ak nie viac. A ďalej, koľko z toho je potenciálnych zákazníkov? Určite to nebude lacné cestovanie, takže nejaký masový odliv ľudí z áut do vlakov sa nedá očakávať. Kde na svete sa stavia rýchlotrať kvôli prepojeniu tak malých miest? Správna odpoveď: nikde, ani v omnoho rozvinutejších štátoch.

0/−1
1.10.2014 21:35

L14u42k11á96š 69N80o37v73á11k 4826576212113

jenže VRTky jsou velmi důležité pro spojení Berlín-Drážďany-Praha-Brno-Vídeň a dál Bratilsava, Budapešť, na západ do Norimberku a Mnichova. To jsou vzdálenosti, při kterých se nevyplatí cestovat letadlem, ale je výhodnější jezdit vlakem! Ale rychlým vlakem, ne motorákem po 15let starých tratích...

+2/0
2.10.2014 11:15

P47e56t10r 48N25i19v10n39i56c44k65ý 3422914475647

Vzpominám si, jak v devadesátých letech moje japonská známá nemohla pochopit, jak je možné, že NEJRYCHLEJŠÍ spoj Praha - Ostrava, tedy "pouhých" 360km, jede vlak 4 (slovy ČTYŘI) hodiny! :-)

+14/0
1.10.2014 15:35

T49o92m72á80š 14M63a52c87e60j37k21a 6851582267607

Na to nemusí člověk být Japonec aby to nechápal ;-).

+5/0
1.10.2014 16:04

K70r42y90š17t73o23f 73L68a26n27í63k 1579570965455

Kdyby to jezdil za hodinu, hrozilo by, ze do Prahy budou dojizdet ostravaci za praci s kazit prazakum normy :)

+3/−1
1.10.2014 18:11

V64o76j42t71ě34c18h 19V76i17n46c93z68e 4482206140339

Rychlík Plzeň - Brno 372km -> 6h 33m

0/0
1.10.2014 21:10

J51á23n 94K72o32t50ú83č 2726514758336

Áno, stredná Európa hodne zaspala, čo sa týka modernizácie železníc, ale nedá sa to porovnávať 1:1. Chápe vaša japonská známa, že ČR má len 10 mil. obyvateľov? V Japonsku tiež nezačali stavať trate pre rýchlovlaky preto, aby spojili jedno mesto s 1,2 mil. obyvateľmi (Praha) a druhé s 300 000 obyvateľmi (Ostrava). Tým nechcem povedať, že v ČR a SR nepotrebujeme lepšie železnice, ale treba to vidieť aj v súvislostiach.

+3/0
1.10.2014 21:26

P56e63t49r16a 94M89a25l72a43k52o85v91a 1528610650824

Jo, japonci pul století a mi pořád nic. Přitom kdyby se udělal pořádná rychlodráha v rámci CR, nezaměstnanost by se všude snížila o 60%, kromě jiného. Ale na tom jaksi není zájem, že...

+3/0
1.10.2014 15:31

M69i79l54a34n 57M21r92o22c43z61k34o23w23s91k68i 4300576837618

Souhlasím, minimálně 50% nabídek odmítám jen kvůli vzdálenosti - rychlosti dopravy.

+1/0
1.10.2014 15:56

M23i67c40h98a77e32l 47G69o79t64z 5304528213

Nebojte, dnes jsem s nim oslavil jizdu z Tokya do Odawara a cesta byla paradni.

0/0
1.10.2014 15:23

M65i67c23h92a95l 50S75e45d69m36í71k 3429655126591

V tabulce je uvedena trať Osaka - Fkukuoka jako nejrychlejší s rychlostí až 300km/h, ale u následující Tokio - Aomori je rychlost až 320 km/h. Která je tedy nejrychlejší?

0/0
1.10.2014 15:11

M50i82l65a43n 68Š98v51a25g39r80o75v11s19k51ý 9232579225198

Šimpanzen.

0/−4
1.10.2014 15:09

T22o56m54á77š 75J33u16r17e26č53k41a 3683652229303

Ty brďo, to je tak vtipný.

0/0
2.10.2014 12:04

L87e28o95š 97N86a83v22r24á51t83i21l 9303490665925

jo...pri takovem dluhu  by uz mel svet japoncum konecne seknout po yenu...

0/0
1.10.2014 15:06

P55e77t58r 33R53o55h14á71n16e41k 1363609817976

naše republika je ještě zaostalejší než jsem si myslel, když ještě v roce 2014 se u nás drkocáme nanejvýš 160 ;-D

+7/0
1.10.2014 15:05

Z83b69y25n62ě79k 30M32e26z58e35r34a 7981417136

Problém je v rozlelosti - nemá cenu budovat tratě s maximální rychlostí 300km/h, když se v ČR vlak na danou rychlost ani nestihne pořádně rozjet. Dalším argumentem proti je pak krajinný ráz naší malé republiky.

+5/0
1.10.2014 15:24

P93e64t13r 66R50o32h96á62n20e41k 1683749837566

jasně no, ať nás okolní země pěkně objedou a my budem takovej skanzen evropy ;-D podlev plánu by se mělo začít stavět v roce 2020 tak když to dobře půjde tak 100 let po první VRT by jsme se mohli dočkat i u nás :-)

+4/0
1.10.2014 15:41

P89e66t60r 32O39n26d67r24y95á66š 8685452707398

ale my máme vagóny, co se umí naklánět!

+1/0
1.10.2014 22:06

O28l32d98ř53i23c11h 77B51í37l68ý 7208595104316

tak ono by stačilo, kdyby třeba těch 160 km ty vlaky jezdily. Kdybych si sedl v Brně na nádru do vlaku a do hoďky a půl byl v Praze :-/

0/0
1.10.2014 15:46

M58a82r93t15i46n 75L36ž91i74č11a69ř 9255447782674

Na to bohužel není trať dimenzovaná. Brno - Česká Třebová se 5 let trať modernizovala na rychlovlaky a stejně víc jak 130 km nejedou...

0/0
1.10.2014 16:15

J46i97ř14í 61K66o43c87u42r25e61k 6825774475388

Tehdejší trať (Brno-ČT) byla v tak dezolátním stavu, že oprava byla nutná. Druhou možností bylo zastavit provoz. A když už se to opravovalo, tak se to rovnou zmodernizovalo na průjezdný profil GC a nápravový tlak 22,5 tuny. Těch 22,5 tuny je pro nákladní vlaky. Rychlovlakům totiž stačí únostnost 14 tun/náprava.

0/0
2.10.2014 17:00

M90a22r79t25i46n 65L23ž71i62č98a94ř 9135367572964

Já to pamatuji už 23 let po této trati jezdím :-)

0/0
2.10.2014 17:01



Najdete na iDNES.cz