Diskuze

Japonský šinkanzen slaví narozeniny. Na trati je již půl století

Před půl stoletím, 1. října 1964, se poprvé vydal na trať japonský rychlovlak Šinkanzen. První trať spojovala Tokio s jinou významnou velkoměstskou aglomerací, Ósakou. Od té doby se šinkanzen stal jedním z neodmyslitelných symbolů Japonska.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
VF

Tady lidi nadávají,když se má do žel. infrastruktury vrazit nějaká kačka.

nevim no jsme nejaci rozpolceni super vlaky a rychlé chceme ale penize na to nedame (radsi je efektivne rozkradem)

0 0
možnosti
Foto

Země zničená válkou, denně ničená zemětřesením, neustále ohrožována sopkama a jinýma živelnýma katastrofama a stejně se s tím lidé vypořádají lépe než s komunismem. Tady je vidět, že přírodní katasrofa se dá lépe překonat než totalita. Pokud vzhlížet k východu tak se nedívat na Rusko, ale na Japonsko.

2 1
možnosti
MH

M93a80r44e96k 15H40r54u96b54y

2. 10. 2014 12:09

Je tristni videt ten propastny rozdil mezi 50 let starou japonskou siti  VRT a zbrusu novymi ceskymi koridory, takto opatrne rekonstruovanou zeleznicni siti C.K. mocnarstvi :-/

0 0
možnosti
JK

Japonci stavěli zbrusu novou infrastrukturu, na které nejezdí žádné nákladní vlaky. Žádné nákladní vlaky.  Což není případ koridorů v ČR, které jsou stavěné mimo jiné pro nákladní vlaky. Takže je to jako srovnávat traktor s autobusem.

1 0
možnosti
DS

Pohoda. Ja jsem onehdá jel z Prahy do Budějovic 4,5 hodiny a posledních 25 km jsem si zavolal odvoz protože sme zas stáli. A za tohle mám jako platit....

Demence šílená.

2 1
možnosti
JM

J97a76n 49M54o88h24y75l94a

2. 10. 2014 14:35

Budete také chtít létat zdarma jen proto, že někdo jiný může létat do vesmíru?

0 0
možnosti
TJ

A my v čechystánu a moravistánu nemáme ani vlaky s pořádným záchodem a  těsnícími okny a když už nakoupíme modernější soupravy, tak jsou to 20let staré vagóny ve kterých němci už odmítají jezdit.

6 0
možnosti
PH

Až přestanou různí aktivisté brzdit rozvoj železniční sítě, tak třeba i na ty šinkanzeny dojde.

0 0
možnosti
TK

T64o78m41á64š 67K86r66á33l

1. 10. 2014 18:10

je neuveritelne, ze v tak hornate zemi s tak castym vyskytem zemetreseni uz 50 let jezdi vlaky o kterych si u nas muzeme nechat jen zdat :-)

9 0
možnosti
JM

J93a24n 78M34o95h24y89l75a

2. 10. 2014 14:36

Není na tom nic divného, je to dáno historicky zcela odlišným vývojem, zeměpisnými podmínkami, mentalitou obyvatel a další celou řadou jasně kvantifikovatelných faktorů.

0 0
možnosti
JF

Svezení to bylo parádní. Jedna souprava stála ještě u nástupiště a už se do nádraží řítila další na té samé koleji. Naprostá přesnost. Původní odjela a ani en do minuty tam stála další.R^

7 0
možnosti
TM

Takže papaláše z ČD a SŽDC, ministerstva dopravy, průmyslu a finací naložit do letadla a poslat na dlouhodobé školení do Japonska o tom jak stavět a provozovat železnici. Na závěr pobytu by museli splnit test a kdo by neuspěl by zpět do ČR musel vlakem pěkně přes Rusko, Ukrajinu a Slovensko. To by bylo aby se tam něco nenaučili.

8 0
možnosti
IP

Hm, škoda že nejsem papaláš z ČD,protože projet si vlakem trasu z Vladivostoku až k nám, nebo opačně, byl vždycky můj sen.

7 0
možnosti
SK

Kumulativní zpoždění všech vlaků Shinkansen během jednoho roku je méně, než jedna minuta. R^

Oproti ČD jina galaxie...

3 3
možnosti

To je přece blbost a je to jasné každému, kdo se nad tím trochu zamyslí. Leda byste počítal příjezdy dřív záporně.

3 0
možnosti
JK

Zaujímalo by, ako často Shinkanzeny stoja. Či každých 50, 100 alebo 200 kilometrov. Podľa toho by sa dalo určiť, či by v našich končinách takýto typ vlaku mal zmysel.

Vždy si ale rád spomeniem na scénku so Šimkom a Krampolom, v ktorom Krampol coby Japonec študujúci v Československu hovorí o fascinácii vlakovou dopravou u nás... Pridávam odkaz:

https://www.youtube.com/watch?v=OUASoJmIOBM&list=PL6kWWYmL2Bi3zRn7IJA_jDeS4fkctCCVb

1 0
možnosti
SK

Stačí se podívat na web. Např zde. http://www.japan-guide.com/e/e2018_tokaido.html

Mezi některými stanicemi je to jen pár minut, někde déle. Vtipné je, že ve špičce jezdí soupravy v intervalech menších než 10 minut... ;-D

Viz.: http://english.jr-central.co.jp/info/timetable/_pdf/westbound.pdf

3 0
možnosti