Diskuse k článku

Jak se létá nad mořem: hlídat letadlo i počasí a nedat se otrávit formalitami

Rok 2014 byl pro českého sportovního pilota a spisovatele Jiřího Prušu především ve znamení velkého vzdušného putování nad evropskými ostrovy. Létání nad mořem má však spoustu úskalí - a to zejména v chladnějších ročních obdobích.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F60r47a67n63t44i24š69e78k 30S65r73n61e96c 6108652132861

Přeletěl jsem s kunovickým L-410 dvanáckrát Atlantik z Evropy do Ameriky , či z Afriky do Brazilie a nepíši o tom dlouhodobé adrenalinové články. . Byl jsem již dostatečně odměněn za vykonané lety.  Let.důchodce z Moravy , F.S.

0/−1
30.12.2014 22:19

M97i32r62o46s16l44a75v 52H95e18s 9603835480569

Mohu vědět, jak jste to dokázal při doletu něco nad 1000 km? Žádná ironie, zvědavost :-)

0/0
30.12.2014 23:52

R23a47d97e92k 91F62o88l43p69r74e40c41h25t

Samozřejmě létali s mezipřistáními na ostrovech a pro zvládnutí delších úseků nad oceánem byly letouny vybaveny větší přídavnou palivovou nádrží umístěnou v trupu (vytrvalost s plnou kapacitou paliva pak přesahovala 8 hodin letu). Pan František Srnec byl továrním pilotem LETu Kunovice, dlouhé roky dokonce šéfpilotem.

+1/0
31.12.2014 1:29

K17a42r53e68l 63V72o47h44n12o42u81t 4548129910207

Škoda. Možná byste psát měl.

+4/0
31.12.2014 9:33
Foto

J47a15k19u94b 81M18a59t23ě97j17ů 4729498968636

Měl byste psát! To, co je pro vás obyčejné, může být pro spoustu lidí jen těžko představitelné. S vaší kvalifikací a profesní historií bych byl na vaše články zvědav, i kdyby nebyly adrenalinové...

0/0
2.1.2015 10:19

K61a87r16e74l 29P68o20d52h49o96r20s11k21y 3215153252475

A to si stezujete nebo se chlubite ze nepisete? V novinach se logicky objevi clanky tech, co pisou...

+1/0
3.1.2015 11:13
Foto

M88a70r78t95i64n 65O44c58h 7169564285546

Pěknej článek.

+2/0
30.12.2014 8:49

P60a89v32e49l 80P50e53t75k79o82v 5320980945643

Skvěle napsanej článek! Vůbec bych ale nečekal takovou míru poruchovosti motoru. Dnešní auta téměř bez údržby snesou přes 100.000 bez jediného škobrtnutí.

Velká letadla létají téměř 24/7. 

Existují čidla indikující problém desítky a stovky hodin předem!

Co to je tedy za druh motorizace?

Nebo jde jen o navození adrenalinu čtenářům?

V opačném případě se obávám, že se „fotovýlety" stanou větší čalendží, nežli přelet Atlantiku před 100 lety :D

0/0
30.12.2014 1:15

J21a83n 80Z95a48p18l81e68t83a78l 7270679960320

U ULL letadel se tak nejak porad pocita s tim, ze motor muze vysadit kdykoliv. Neni to dopravak, ktery ma jeste druhy motor nebo v lepsim pripade dokonce tri...

Je prave proto potreba stale zachovavat spravnou miru "paniky" a pocitat tak nejak s nejhorsim a mit v zaloze nouzovou variantu.

Neni to o tom, ze by byl motor realne opravdu tak nespolehlivy. Jen ve chvili, kdy vysadi, tak toho casu na reseni moc nezbyva...

+4/0
30.12.2014 1:25

P70a25v22e21l 91P97e87t16k87o60v 5400700605493

Diky za reakci a potvrzeni realu :-)

Vlastne mate pravdu. I vzorne udržovaný dopravni stroj muze po vzletu letet a bezpecne pristat i kdyz mu vysadi jeden motor.  

Coz zase neni tak uplne vyjimecne. 

Pouze mi pripadalo, ze jinak skvelym clankem se "adrenalin" tahl az az. A přitom snad krome akrobacie by melo byt civilni letani vzdy o uplne jinych pocitech. Az jsem se zacal bat, zda se slovensky vyrobce letadla nesfuzoval s nejakym umtaserem motoru z hodne ojetych sekacek na travu :-)

Ale jinak fakt skvele zajimavy clanek!

+1/0
30.12.2014 3:39

M67a16r47t78i10n 98N53e60r76m19u18t 9207717918169

dalším činitelem bude to, že motor auta není stále honěn na plný kotlík.

0/0
30.12.2014 12:42

A53l31e23x52a31n14d64r 70K21o17s96t76k15a 8952308656774

Ani u toho letadla. Spíš je to o tom, že v autě prostě zajedete na kraj dálnice (v nejhorším to těch pár metrů dotlačíte) a počkáte na odtahovku. U letadla je to trochu riskantnější. I nad pevninou, přistane na padáku, ale stejně. Minimálně hrozí škoda za desítky tisíc kč. Nad mořem je jistá ztráta celého letadla, možná i života.

0/0
30.12.2014 13:32

K56a42r11e76l 40P47o66d97h78o20r47s12k12y 3805353952105

Ciste selskym rozumem - i kdyby byl v letadle 10x spolehlivejsi, tak vas porucha stoji treba 100x vic nebo i zivot. To proste zbystri smysly :-)

0/0
3.1.2015 11:16



Najdete na iDNES.cz