Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jak se létá nad mořem: hlídat letadlo i počasí a nedat se otrávit formalitami

Rok 2014 byl pro českého sportovního pilota a spisovatele Jiřího Prušu především ve znamení velkého vzdušného putování nad evropskými ostrovy. Létání nad mořem má však spoustu úskalí - a to zejména v chladnějších ročních obdobích.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F42r38a74n10t36i82š15e26k 17S22r50n17e72c 6748102732471

Přeletěl jsem s kunovickým L-410 dvanáckrát Atlantik z Evropy do Ameriky , či z Afriky do Brazilie a nepíši o tom dlouhodobé adrenalinové články. . Byl jsem již dostatečně odměněn za vykonané lety.  Let.důchodce z Moravy , F.S.

0/−1
30.12.2014 22:19

M28i66r45o95s54l25a77v 24H71e22s 9493985220159

Mohu vědět, jak jste to dokázal při doletu něco nad 1000 km? Žádná ironie, zvědavost :-)

0/0
30.12.2014 23:52

R41a90d20e73k 83F92o73l75p87r84e30c89h85t

Samozřejmě létali s mezipřistáními na ostrovech a pro zvládnutí delších úseků nad oceánem byly letouny vybaveny větší přídavnou palivovou nádrží umístěnou v trupu (vytrvalost s plnou kapacitou paliva pak přesahovala 8 hodin letu). Pan František Srnec byl továrním pilotem LETu Kunovice, dlouhé roky dokonce šéfpilotem.

+1/0
31.12.2014 1:29

K55a85r54e10l 96V63o56h48n32o49u34t 4268599600377

Škoda. Možná byste psát měl.

+4/0
31.12.2014 9:33
Foto

J23a43k15u13b 12M79a59t96ě98j90ů 4179108708396

Měl byste psát! To, co je pro vás obyčejné, může být pro spoustu lidí jen těžko představitelné. S vaší kvalifikací a profesní historií bych byl na vaše články zvědav, i kdyby nebyly adrenalinové...

0/0
2.1.2015 10:19

K80a25r15e67l 69P90o68d70h25o85r52s72k81y 3915653922235

A to si stezujete nebo se chlubite ze nepisete? V novinach se logicky objevi clanky tech, co pisou...

+1/0
3.1.2015 11:13
Foto

M32a64r59t42i81n 80O27c19h 7369574865636

Pěknej článek.

+2/0
30.12.2014 8:49

P92a96v91e26l 67P16e43t66k55o68v 5900650975573

Skvěle napsanej článek! Vůbec bych ale nečekal takovou míru poruchovosti motoru. Dnešní auta téměř bez údržby snesou přes 100.000 bez jediného škobrtnutí.

Velká letadla létají téměř 24/7. 

Existují čidla indikující problém desítky a stovky hodin předem!

Co to je tedy za druh motorizace?

Nebo jde jen o navození adrenalinu čtenářům?

V opačném případě se obávám, že se „fotovýlety" stanou větší čalendží, nežli přelet Atlantiku před 100 lety :D

0/0
30.12.2014 1:15

J62a40n 29Z86a92p13l84e67t51a50l 7370569100960

U ULL letadel se tak nejak porad pocita s tim, ze motor muze vysadit kdykoliv. Neni to dopravak, ktery ma jeste druhy motor nebo v lepsim pripade dokonce tri...

Je prave proto potreba stale zachovavat spravnou miru "paniky" a pocitat tak nejak s nejhorsim a mit v zaloze nouzovou variantu.

Neni to o tom, ze by byl motor realne opravdu tak nespolehlivy. Jen ve chvili, kdy vysadi, tak toho casu na reseni moc nezbyva...

+4/0
30.12.2014 1:25

P94a40v21e14l 15P77e27t92k36o15v 5750580985473

Diky za reakci a potvrzeni realu :-)

Vlastne mate pravdu. I vzorne udržovaný dopravni stroj muze po vzletu letet a bezpecne pristat i kdyz mu vysadi jeden motor.  

Coz zase neni tak uplne vyjimecne. 

Pouze mi pripadalo, ze jinak skvelym clankem se "adrenalin" tahl az az. A přitom snad krome akrobacie by melo byt civilni letani vzdy o uplne jinych pocitech. Az jsem se zacal bat, zda se slovensky vyrobce letadla nesfuzoval s nejakym umtaserem motoru z hodne ojetych sekacek na travu :-)

Ale jinak fakt skvele zajimavy clanek!

+1/0
30.12.2014 3:39

M54a40r97t60i84n 29N49e97r32m42u54t 9117947508569

dalším činitelem bude to, že motor auta není stále honěn na plný kotlík.

0/0
30.12.2014 12:42

A64l69e66x19a47n35d44r 63K85o87s79t64k36a 8352538386934

Ani u toho letadla. Spíš je to o tom, že v autě prostě zajedete na kraj dálnice (v nejhorším to těch pár metrů dotlačíte) a počkáte na odtahovku. U letadla je to trochu riskantnější. I nad pevninou, přistane na padáku, ale stejně. Minimálně hrozí škoda za desítky tisíc kč. Nad mořem je jistá ztráta celého letadla, možná i života.

0/0
30.12.2014 13:32

K65a40r36e52l 88P52o36d59h98o72r96s66k12y 3195363702385

Ciste selskym rozumem - i kdyby byl v letadle 10x spolehlivejsi, tak vas porucha stoji treba 100x vic nebo i zivot. To proste zbystri smysly :-)

0/0
3.1.2015 11:16







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.