Diskuze

Jak se létá nad mořem: hlídat letadlo i počasí a nedat se otrávit formalitami

Rok 2014 byl pro českého sportovního pilota a spisovatele Jiřího Prušu především ve znamení velkého vzdušného putování nad evropskými ostrovy. Létání nad mořem má však spoustu úskalí - a to zejména v chladnějších ročních obdobích.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
FS

Přeletěl jsem s kunovickým L-410 dvanáckrát Atlantik z Evropy do Ameriky , či z Afriky do Brazilie a nepíši o tom dlouhodobé adrenalinové články. . Byl jsem již dostatečně odměněn za vykonané lety.  Let.důchodce z Moravy , F.S.

0 1
možnosti
MH

Mohu vědět, jak jste to dokázal při doletu něco nad 1000 km? Žádná ironie, zvědavost :-)

0 0
možnosti
Foto

M61a36r74t32i40n 38O59c51h

30. 12. 2014 8:49

Pěknej článek.

2 0
možnosti
PP

Skvěle napsanej článek! Vůbec bych ale nečekal takovou míru poruchovosti motoru. Dnešní auta téměř bez údržby snesou přes 100.000 bez jediného škobrtnutí.

Velká letadla létají téměř 24/7. 

Existují čidla indikující problém desítky a stovky hodin předem!

Co to je tedy za druh motorizace?

Nebo jde jen o navození adrenalinu čtenářům?

V opačném případě se obávám, že se „fotovýlety" stanou větší čalendží, nežli přelet Atlantiku před 100 lety :D

0 0
možnosti
JZ

U ULL letadel se tak nejak porad pocita s tim, ze motor muze vysadit kdykoliv. Neni to dopravak, ktery ma jeste druhy motor nebo v lepsim pripade dokonce tri...

Je prave proto potreba stale zachovavat spravnou miru "paniky" a pocitat tak nejak s nejhorsim a mit v zaloze nouzovou variantu.

Neni to o tom, ze by byl motor realne opravdu tak nespolehlivy. Jen ve chvili, kdy vysadi, tak toho casu na reseni moc nezbyva...

4 0
možnosti