Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Létající jeřáb Mil Mi-10 byl vrtulník, který uvezl i 14tunový náklaďák

Úctyhodný stroj pomáhal na stavbách, při geologických průzkumech, ale zvládl i dobře hasit požáry a zastal mnoho dalších úkolů. Těžký vrtulník Mil Mi-10 již patrně nikdy ve vzduchu nespatříte, ale i na zemi budí pozornost. Od roku 1961, kdy byl poprvé představen, jich vzniklo jen několik desítek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V48á95c71l86a15v 29V23á70v22r38a 5896429961597

well Sikorski vyrábí mnoho modelů vrtulníků také ve spolupráci s Boeingem, a je fuk odkud emigroval. Porsche také emigroval či spíš byl československými soudruhy vyhnán z Vratislavic n:Nisou a dnes vyrábí sakra dobrá a kvalitni auta kdesi v Německu.

Nějak vypadlo autorovi článku co to je AH 64 Boeing Apache, nebo transportní Bell Boeing V-22 Osprey, Black Hawk, Defender, Comanche...

Mimochodem první USAF helikoptéra byla představena v r. 1942. Sikorski R-4

0/0
17.11.2014 23:52

L45u52k33á38š 98Š27o78b45á86ň 5350641955468

www.plastikovemodely.cz zde nabízejí některé starší stavebnice které již nejsou ve výrobním programu modelářských firem.

0/0
15.11.2014 11:19

M94i54l93a16n 12W37e44l84s51e86r 5442348348951

Ale ty americký S-64 Aircrane (dříve skycrane) v nějaké nové verzi stále létají, jestli se nepletu

0/0
12.11.2014 20:38

O60n80d50ř94e58j 76Č74a32p39k45a 6831151473114

Je to tak, Sikorsky prodal kompletní dokumentaci firmě Erickson a ta je pod názvem Air Crane v modernizované podobě staví dál.  Hodně se jich používá na hašení lesních požárů, v Evropě je má minimálně Itálie a Řecko.

+2/0
12.11.2014 21:52

L61a70d17i89s68l34a67v 75S15o35u62k97u22p 9187589177977

Swordfish: Operace Hacker.

0/0
12.11.2014 19:24

Z13b12y66n96ě93k 91J75u86r31a24č65k19a 3197114635366

Dobrý článek, jakkoliv jsem se o vrtulníky nikdy nezajímal, tak mě pobavil a něco jsem se dozveděl.

+6/0
12.11.2014 17:41

V82o24j44t95ě75c10h 66P29r54a54i87s 3957465685261

Hezký článek o zajímavém stroji, jen nevím, co má autor proti českému pojmu "převodovka", že musí používat počeštěné "transmise"...

+3/0
12.11.2014 16:03

J24a40k41u80b 48Š50a16f68a93n29d68a 7535687571651

Vyhledejte si význam slova transmise. Je to celý systém pro přenos točivého momentu. Rozhodně to není převodovka. Ostatně vrtulník žádnou převodovku nemá. Má reduktor.

+8/0
12.11.2014 17:55
Foto

V14l70a35s24t96a 72C61o41u97f46a82l 7217519159945

Stroj se dá vidět v Moninu.

0/0
12.11.2014 11:39

R38i27c14h10a34r76d 37K61r23á29l 4238297240373

Pro milovníky tohoto stroje určitě nebude následující informace nová, ale v dobách socialistické polytechnické výchovy byl k mání za poměrně solidní peníz výrobek východoněmecké firmy VEB Plasticart nabízející právě Mi 10K. Předpokládám, že těch krabic se stavebnicí v nesloženém stavu už asi moc nebude, ale vzpomnínám si, že jsem ho stavěl minimálně třikrát a na podvozkových nohách, které byly podstatně kratší, to prostě odmítalo stát. Vždy se mu rozjely jako na ledě, takže musel přijít na řadu stojánek.

+12/−1
12.11.2014 11:02

J32o40s18e62f 49H83o62f81f48e94j 8630823412932

-taky jsem ho měl...

0/0
12.11.2014 11:07

J97a36r97o10s73l64a11v 63M52e43d80u37n51a 6562158117770

sorry, cukla mi ruka, +

+3/0
12.11.2014 11:14
Foto

V58l33a18s66t38a 29C71o67u52f23a89l 7317509269915

Byl v měřítku 1/100 a lámaly se mu listy rotoru. Ale ještě ho mám.

0/0
12.11.2014 11:38

R81i39c35h25a29r48d 64T22r73e78f95i36l 4341965369560

Tak to obdivujuR^

0/0
13.11.2014 9:01

M79a70r46c40e73l 73Š65e77v64č39í56k 9605743781230

trochu odbočím od tohto vrtuľníka ... keď spomínate tie plastové modely, mám jednu príhodu ... na vojne som bol u protivzdušnej obrany, okrem iného nás učili aj rozpoznávať bojové lietadla NATO a VZ ... ukazovali nám fotky lietadiel, vrtuľníkov ... spomenuli nám aj MIG31, ale vraj oficiálnu fotku nemajú, lebo vzhľad toho stroja je prísne utajený ... ale ukázali nám neoficiálnu fotku tohto MIG-u, bola to vlastne odfotená krabica plastového modelu MIG31, ktorý niekto doviezol v tom čase z Talianska ... takže to, čo bolo v našej armáde prísne tajné, si malé kapitalistické deti už skladali ... bolo to v októbri 1989, prijímač som absolvoval v Stode pri Plzni :-)

+14/0
12.11.2014 13:06

J36a50r97o97s26l41a85v 61F22r45a59n39t69i11š94e73k 41B95r42ü28m84m20e52r 1271266603700

Nojo, ale všechny stavebnice Migu-25 a Migu-31 se podobaly reálnému vzoru jen opravdu vzdáleně :-) Byly dělány jen na základě neostrých špionážních fotek apod. Ale to je opravdu OT :-)

+6/0
12.11.2014 13:52

I85v71a87n89k42a 60P52o54s38p36í80š94i69l28o57v10á 8794448142637

Vrcholem byl model MiG-37 Ferret :-)

+2/0
12.11.2014 14:22

J82a89n 96S59e27m55i93k 4134827332819

mylite se, jiz prvni model MiG-25 od revell z druhe pulky 70. let byl relativne verny (dokumentace ze stroje ktery uletel do japonska v '76).

A MiG-31 neni od MiG-25 v zakladnich rysech tolik odlisny. Je to vlastne spise hodne modernizovana verze zachovavajici vsechny zakladnu vnejsi rysy MiG-25

0/0
12.11.2014 15:06

J46a55r54o24s72l32a13v 98F86r24a72n68t92i46š36e24k 69B83r39ü18m23m62e77r 1791876213700

No projděte si modelářská fóra s názory na Revellův Mig-25 :-) Jasně, je z toho Mi-25 poznat, to je tak vše. Modelářské firmy se tenkrát k ulétnutému Migu opravdu nedostali, ani k dokumentaci pořízené, ale více slušných fotek to samozřejmě poskytlo :-)

+2/0
12.11.2014 15:59

I43v48a56n68k31a 56P88o34s49p55í54š34i96l80o56v88á 8894248962607

Mám tenhle model, v ještě neslepeném stavu dobře schovaný....;-)

0/0
12.11.2014 14:19

R33i12c84h19a72r74d 19K28r68á75l 4668127120883

Upřímně, to vám opravdu závidím!!! R^

0/0
12.11.2014 19:21

R64i51c27h92a26r78d 67T96r80e68f45i86l 4581605349710

Taky jsem ho měl. se stabilitou měl potíže, takže šel na stojánek.

0/0
13.11.2014 9:01

L62a82d37i86s67l57a38v 83K92o22l37a30č58k82o52v52s45k42ý 5393381959721

No to je něco, nikdy nic takového neviděl. Ten sroj mi připomíná ilustrace k sci fi románům ze 70. let. od nás.

+2/0
12.11.2014 10:04

A38l62e52x42a49n32d24r 24K83o56s15t91k38a 8252438406354

Dovolil bych si poznámku ohledně likvidování ropných havárií. Deepwater Horizon a třeba Exxon Valdez poměrně slušně prokázaly, jaké jsou dlouhodobé následky. Respektive jaké nejsou, protože tam, kde "ekologisté nepomáhali" si příroda obnovila běžný život za dva nebo tři roky. Tam kde "pomáhali" to trvalo několikanásobně déle.

+2/0
12.11.2014 8:09

J67a34n 79S88l58a19n24i38n26a 6985540284318

Bylo by zajímavé, pokud byste uvedl konkrétní odkazy.

Jestli to třeba nebude tím, že "ekologisté" pomáhali na nejvíce postižených místech.

+6/−1
12.11.2014 11:10

J38a97r27o53s73l44a34v 18F16r68a78n37t79i24š65e53k 36B19r14ü16m70m14e25r 1831856283480

Tak u toho Exxonu se to dá dohledat jistě. Prostě to co nezničila ropa, tak dokonaly čistící práce. O ropu se příroda dokáže postarat během několika let sama.

+2/0
12.11.2014 11:27

J24i26ř49í 76K94o92c55u57r86e48k 6645804185328

A nebo si příroda "na to najme" lidi ... v Kanadě v Albertě se nacházejí ropou "zamořené" písky. Tak zamořené, že se vyplatí z nich ropu vytěžit a přírodě vrátit zeminu ropy zbavenou. Území je to velké, 2x větší než je rozloha ČR.

0/0
12.11.2014 21:20

J29a97n 54H52a18v43l53i70n11a 9174936489563

Nejlepsi monstrum je Mi-12, skoda ze byly vyrobeny jen prototypy

+9/0
12.11.2014 7:42

M26a23r24t41i35n 34V29o18g67e38l 1728850805325

Tento vrtulník byl jednou v Praze montovat něco na stavbě metra-stanice Muzeum.Byl od společnosti Interflug (NDR) a bylo to asi v r.1973.To mám ze vzpomínek svého otce.I v propagační brožuře tehdejšího Metrostavu byla jeho fotka.Byl to opravdu tento typ.

+1/0
12.11.2014 7:29

M37i27c87h55a10l 81P85a72v58l71á74t 9523743774239

Zajimave. Protoze se nikde neda najit, ze by Interflug nejaky Mi-10 provozoval. Spekuluje se pouze nad tim, zda byl nebo nebyl dvakrat v NDR "na navsteve" jeden ze stroju Aeroflotu (kvuli leteckym pracem).

0/0
12.11.2014 14:39

R19a55d38e47k 75F42o42l55p22r39e60c10h63t

Interflug opravdu žádný Mi-10 neprovozoval. Pravda je, že SlovAir měl v letech 1971 až 1973 pronajatý jeden Mi-8 a intenzivně ho využíval na stavebně-montážní práce. Protože se SlovAiru osvědčil, pořídil si pak vlastní (Mi-8). Zajímalo by mě, co bylo v té brožuře za obrázek.

0/0
12.11.2014 23:21

S89t34a68n70i85s15l35a81v 54V16a22v61ř83i66n50k49a 5886597561162

Vírník...pěkné byly v pořadu "Do oblak s Martinem Shawem", i ten Jamese Bonda.R^

0/0
12.11.2014 6:25

S97t22a10n34i19s48l88a81v 14V58a94v10ř28i95n47k89a 5106877461482

Vírník..."Do oblak s Martinem Shawem", díl 1. na Prima ZOOM - tam byl kouzelný dědeček, který jich postavil spoustu a stále na nich létá...postavil i ten pro Jamese Bonda! VR^

+2/0
12.11.2014 6:13

K95a67r12e43l 76V63e18j90v92o66d61a 8829538112516

viděl jsem R^

0/0
12.11.2014 7:50

J89i10ř58í 31P96š33e31n32i58č16k93a 6644467762509

Ta první fotka působí docela vtipně :-)

+20/0
12.11.2014 0:44

P60e51t21r 59M47a95r78š32o70u10n 5575948256516

teď mi to došlo ;-D (no co, tak si užil ;-) )

+2/0
12.11.2014 0:59
Foto

P75a50v97e75l 15K47o40b77ě90r22s27k72ý 9182956480218

I Sovětský svaz chtěl mít Airbus, jen na to šel trošku jinak.

+15/0
12.11.2014 11:32

L27u41k50á41š 24P50ř32i16k15r71y66l 1381573738118

Jako když leze Rychard na Kijivu

0/0
13.11.2014 6:09







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.