- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Tady se to hemzi aparatchikama,rychle pryc.
antares pouziva ruske motory ze 60. let. ne, ze byly pouze designovane v 60. letech, ale ony opravdu jsou vyrobene pred pul stoletim! to je jako kdyby vyloupili muzeum...
je celkem fascinující, že při takové šlupce nejsou žádní zranění
V odvětví je stále kladen velký důraz na bezpečnost - při návrhu bezpečnostních procedur se počítá i s podobnými eventualitami. V případech problémů jsou většinou rakety zničeny autodestrukčním systémem (pravděpodobně i tento případ), aby se zabránilo vychýlení z kurzu a ohrožení lidí.
Poslouchal jsem včera ČT ale nebyl uveden žádný konkrétní datum té události jen se to hemžilo " výrazy" včera. Tak kdy se to skutečně stálo ?
aco maj yankeeové dělat když takové motory neumí vyrobit, ty dodá rus, elektroniku číňan
a pak to takhle dopadne ,no
Titulek je na facku. "Raketa Antares se při startu proměnila v ohnivou kouli a explodovala".
Tak šup analýza, poučení z krizového vývoje a zvýšení bezpečnosti systému
Je škoda, že výstupy bude možné použít jen během nějakých pěti nebo šesti startů - Antares nejspíš čeká redesign a nové motory, protože AJ-26 je omezené množství a nové se nevyrábí.
Orbital se navíc chystá spojit s ATK, které vyrábé motory na pevná paliva, takže možná opraví rampu a budou ji po několika startech přestavovat pro upravený nosič.
Zásadní problém v motorech je tento:
Jak se spraví motor v USA a RF.
RF-mlátí se do toho kladivem dokud to nezačne fungovat
USA-udělá se odborná analýza, následně se najme agentura na audit a kontrolu analýzy, následně (i když netěsní šroub) začnou přeprogramovávat systémy rakety, dokud ten šroub nezkoroduje tak že se sám utěsní.
Typickým příkladem může být Mig-25, když ho USA získala a dali vědcům, nechápali jak to mohlo vzlétnout (a letět 3,4M, když všechny USA letouny létali kolem 2M).
Prostě když dáte amíkům motor rusáků nevědi co s nim, protože je prostě moc jednoduché a geniální (složitou věc vymyslí každý blbec, ale jednoduchou co zvládne to samé to chce trochu inteligence), co se týče havárií ty se stávají často a u těchto motorů se s tím počítá (stojí 1/4 toho co ty spolehlivé).
Zpět do reality, nejvyšší dosažená rychlost s Migem-25 je Mach 3,2 s tím že po dosednutí letadla v Egyptě motory zhasly navždy.
Piloti se měli standartně držet do 2,6 s tím že je možné zrychlit na 2,8 na několik minut poté opět dojde k nenávratnému poškození motorů.
Co se tyce hmotnosti nakladu, v mistni TV rikali neco o 4.89 tuny.