Diskuze
Ušetříte za opravu auta, ale servisy zapláčou. Novinky CES 2015
Děkujeme za pochopení.
J64i75ř48í 21D86v55o46ř40á64k
Kupte si krabičku za pár éček , najděte si na webu nejlevnější díl , a opravte si to sami.Autoservisy se budou smát , až se budou za měšce popadat.
J43a88k94u77b 20K39ř77e66č33e28k
Vadný senzor vyměnit za 5 min.? ukažte jak?
J20a21n 34H90u36r29k26a
vše je neuvěřitelně předražené... u Fordu Focus jsem chtěl aktualizovat počítač o okamžitou spotřebu mám jen průměr /100 nejenže firma Ford nedokázala odpovědět zda je to možné (2006) a co by to obnášelo ale po třech měsících přišel email se strohou a nic neříkajicí větou 17000.-...proboha za co? poslední model hráčského počítače? asistentku?
M43i38r75e46k 91H56r48o30c20h
Já myslím, že hlavní problém není v tom, že by si lidé měli závady opravovat sami. Spíše jde o neúměrně předraženou diagnostiku ve značkových servisech. Vlastní zkušenost - diagnostika motoru v servisu Fiat 1690 Kč - následná výměna lambda sondy v neznačkovém servisu 2000 Kč. Auto jezdí dodnes a bez chyb (cca 40 tis km) Stejně tak by podobné zařízení pomohlo vyhodnotit, zda při poruše, kdy svítí kontrolka motoru, můžu dojet do nejbližšího servisu po ose, nebo zda je bezpečnější pro mě i pro auto zavolat odtahovku. Já vím, že to jde i nyní, ale uživatelsky přístupnější zařízení + soft by mohlo být pro mě docela zajímavé.
J78a22n 77T41a50r82a10b96a
Diagnostika stojí 2000Kč tak maximálně u BMW. Všichni ostatní si za ni účtují zlomek této ceny, někde v rozmezí 200-500kč, což je vzhledem k nutnosti platit myslícího mechanika a investovat do diagnostiky, přiměřená částka.
J33a31n69a 96M38e80r18o87p23e
Otázka kolik v ČR a kolik v USA. A taky záleží kde - už jsem viděla faktury na diagnostiku u počítačů někde kolem 1500 (pouze diagnostika a nějaká základní práce, kde jim ale již bylo řečeno, že nic dělat nemají) a dokonce při žádosti o výměnu vadné součástky motorové pily chtěli 500 za diagnostiku, kterou dělat vůbec nemuseli, protože ta byla udělána už doma (takže výsledek byl koupit pilu novou od jiného výrobce, protože s cenou součástky se to již nevyplatilo, toto byl jediný servis a součátku neprodali).
Obecně i v ČR je snaha odrbávat lidi, kteří tomu nerozumí a pokud tomu někdo náhodou rozumí, tak nejlépe taky, jen tam dotyčný jde raději jinam.
D21a54n27i56e61l 71A59l44t90m56a16n
zakousněte se do měkké sádry - to je něco jako ta diagnostika to auta. Až to ztvrdne, tak se koukněte, který zub se vám nelíbí a ten vyrvěte sikovkami. Pak stačí do vykousnutého otvoru v sádře odlít nový z epoxidu. A když nemáte epoxid, tak tam vražte modurit. Nasaďte vzniklou protézu a máte zuby jako nové.
J25a51n42a 56M57e10r60o65p88e
Pokud se jedná o auto narvané elektronikou a problém je v elektronice a je na to diagnostický přístroj, tak proč si ho nepořídit, pokud bude přístroj stát přiměřeně vůči ceně v servisu. Spíše tedy u nás si podobný přístroj pořídí pár zkušenějších a nabídnou tu diagnostiku za zlomek ceny. Prostě když mě zubař nechá kousnout do měkké sádry, podívá se na odlitek a pak za to inkasuje 5000, že mi řekne, že se mi jeden zub zlomil a musí ho vytrhnout, bude dost lidí, kteří raději tu měkkou sádru zkusí doma a teprve když zjistí, že to není na trhání (výměnu pojistky u auta), ale na něco složitějšího, vyrazí k zubaři (automechanikovi).
My máme starší auto ještě elektronikou nenarvané, takže věci jako pojistka nebo nesvítící žárovka si můžeme zkontrolovat sami podobně jako vyměnit kolo při defektu, dolití kapalin a další triviality. A když to nejede a nevíme proč, jedeme do servisu.
F91i77l36i20p 36M67a14t59e29á14s57k67o
No ale vždyť to není žádná novinka! Kabel do OBD II si můžete koupit už dávno a dostat tak informace z auta mladšího roku 2000 - neb od té doby, pokud se nepletu, OBD II musí mít každé auto (možná evropské, nevím). Na netu je parta programů i zadarmo, takže za nějakých pár stovek dostanete informaci. Třeba "chyba 0505 - porucha systému volnoběhu" - jenže to je všechno. řídící jednotka se možná nemůže spojit s krokovým motorkem, možná jsou špatné kabely, možná ten motorek, možná jeho konektor. Možná je ale problém ve šktící klapce. Možná v řídící jednotce. A pak nezbývá než hledat. A nebo to všechno vyměnit, ale to je kravina, že jo. Mě teda taky štve že při každý návštěvě servisu se tam rovnou prdne položka diagnostika (u mě to teda bývalo 600-900,-) a snažím se teď, když už tam musím, alespoň nějak závadu identifikovat. Jenže pak to stejně chce vědět jak věci fungujou, mít nějaký prostor, ideálně garáž, správný nářadí, čas a odhodlání. A já teda myslím, že většina lidí se na to vyprdne a auto dá do servisu. Už vidím nějakýho manažírka ( a že manažírek nebo konzultant je dneska každej druhej) jak před barákem na chodníku rozhazuje převodovku. Ono spravit třeba pračku taky není žádná věda a netřeba mít ani moc nástrojů, ale dělá to stejně jjen pár vášnivejch kutilů. Ti ostatní se spokojí s tolik omílaným tvrzením, že "dneska už se věci nevyplatí opravovat" a vyhodí věc i když stačí jen drobnost.
Takže jo, DIY je, bude a vždycky bylo a budou to porád je ti kutilové, bastlíři, hobíci, kterým ale nejde až tak o ušetřený peníze, ale je to vášeň, jako pro někoho rybaření nebo hokej. Vím o čem mluvím. Servisy se bát fakt nemusí
M77i44c93h12a62l 26T49o27m95i59n36s93k81ý
nene, dá se ušetřit.
Například originál turbo do ford mondeo stojí 52.000,- Kč.
Náhražka 25.000,-
Oprava vadného kondenzátoru v řídící elektronice turba ve specializovaném servisu stojí 5000,-
Vadný kondenzátor stojí 20Kč.
M80i88c22h48a38l 30T52o97m30i43n27s17k30ý
takže jako zákazník máte velký výběr opravy ve velkém rozsahu.
M98i24c85h98a48l 66M72a97l62a54t
Servis aut a elektroniky není o krabičce za pár korun, ale o součástce za dvacku, za kterou si obchodník účtuje tisice. Tomu žádná krabička nepomůže.
M94a28r10t25i53n 85K25l46u79v75á36n25e58k
Taktak.
Neznalý laik to vždy vidí všetko jednoducho... :)
A brzdový snímač pre auto nestojí 50Kč ale povedzme 1000Kč. A s tým nič nespravíte. Ušetríte len prácu tchnika. Povedzme 400kč/h. Lenže vy pod tým budete ležať hodín 5..... :)
NAčo chodiť k zubárovi keď vrtačku a kliešte doma mám a sekundové lepidlo tiez...
Zázrak! NASA po pěti měsících obdržela od sondy Voyager smysluplnou zprávu
Když se v únoru letošního roku stále nedařilo navázat smysluplnou komunikaci s jedním z...
Herečce Slávce Budínové by bylo 100 let. Zemřela opuštěná, bez zájmu veřejnosti
Před 100 lety, 21. dubna 1924, se v Ostravě narodila známá česká herečka Slávka Budínová.
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Znovuzrození japonských letadlových lodí. Ve výzbroji budou mít F-35B
Japonsko má ve své ústavě zakázáno vlastnit ofenzivní zbraně, jako jsou letadlové lodě. Doba...
Unikátní exkurze. Nahlédněte do francouzské jaderné ponorky před vyplutím
Není obvyklé, aby reportéři mohli nahlédnout do jaderné ponorky v aktivní službě. Agentura AP nyní...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Proč umělá inteligence lže a proč kvůli ní zhloupneme. Počítačový expert vypráví
Premium Zatímco průmyslová revoluce zaváděla masivní využití strojů, které nahradily lidské svaly, nyní...
Učili jsme se od alpských záchranářů, líčí pilot počátky letecké záchranky
Exkluzivně Za kniplem vrtulníku strávil přes 9 250 hodin. Stál u zrodu letecké záchranné služby, létal s...
Sphere jako osmý div světa? Zábavní komplex ve Vegas je technologický zážitek
Uvidíte v ní famózní obraz s nejvyšším rozlišením na světě, do uší zahraje sto šedesát tisíc...
POZOR VLAK: Slavíme půl století pražského metra, vznikla k tomu unikátní hra
Pro Československo, a především pro Prahu, to byl slavný den, devátého května 1974 byl slavnostně...
Jiří Horák obnovil ČSSD a dovedl ji do parlamentu. Se Zemanem si nerozuměl
Před 100 lety se narodil Jiří Horák, který po sametové revoluci pomáhal znovuobnovit sociální...