- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Pane Fér, díky za články, nejen za tento, ale i o ponorce U-9, na který odkazujete. Jedná se o mně neznámou část Velké války. A překvapilo mě u něj nedělní datum, článek denně... :-)
Oceňuji i vaši češtinu bez chyb, jen v kapitole "6:00" odkazovaného článku by asi bylo dobré opravit překlep "...součástí námořní blokády přístupů německých námořních přístupů..."
"Za německými loděmi vyrazil nejprve pancéřový křižník Kent a krátce poté i oba bitevní křižníky doprovázené lehkým křižníkem Glasgow a dalším pancéřovým křižníkem Carnarvon.
V jednu hodinu odpoledne, když vzdálenost mezi oběma eskadrami činila patnáct tisíc metrů, zahájila 305milimetrová děla bitevního křižníku Invincible palbu"
Článek pěkný, jen v tomto momentě zmatený (poslední zmínka o Invincible v článku byla, že vyrazila do jižního Atlantiku a že cesta trvala dlouho, nic o tom, že lodě na Falklandy dorazily před Němci a že se vydaly k pronásledování) :)
Článek by to byl pěkný, kdyby ovšem nešlo o mnohokrát popsanou námořní bitvu, a to i v češtině. (např. Hrbek, Velká válka na moři, 1. díl, Libri, Praha 2001) nebo na webu (např. http://www.worldwar1.co.uk/falkland.html).
Doufám, že v knize autor zdroje uvede.
Apropo podle některých zdrojů byl Drummuir norský parník, podle jiných britská plachetnice.
Podle údaje k 2.12.1914 v::
http://www.naval-history.net/WW1NavyBritishBVLSMN1408.htm
byl:
DRUMMUIR, 4-masted iron barque, 1,844/1882, Ship 'Drummuir' Co (?), Victoria, BC-reg, Mr James Eagles, Swansea for San Francisco with coal. Captured by Leipzig 70 miles E by N true of Cape Horn, Woolaston Islands, Chile (L - in 50.30S, 65W), towed about 70 miles to north side of Picton Island, coal transferred to colliers for Admiral von Spee's armoured cruiser force, then sunk by bombs on the 6th (kp - in 55.30S, 65W); crew taken on board collier Seydlitz which escaped after Battle of the Falklands, when short of fuel put into Bahia Blanca on 14/2/15, interned by Brazilian authorities, crew released (+L/Lr/Mn/kp)
tedy ocelový bark, tj. plachetnice.
"Collier Seydlitz", původně německý poštovní parník, dovezl von Speeově eskadře uhlí do zálivu sv. Quentina.
Pěkné. Možná by ještě stálo za to připomenout další britské plavidlo účastnivší se bitvy, zastaralou bitevní loď Canopus,která nestihla Coronel, na Falklandách byla umístěna v roli příbřežní baterie a právě ona vypálila první výstřely této bitvy (aniž by ji Němci vůbec viděli, protože je ostřelovala zpoza kopce s korekcí palby pomocí pozorovatele s polním telefonem).
Dovolím si připomínku k připomínce. Nešlo o palbu pomocí pozorovatele, ale o palbu řízenou či korigovanou pozorovatelem.