Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kontejner je nenápadná „zbraň“, která změnila válku

Mezinárodní přeprava se dnes neobejde bez velkých kovových kontejnerů. Jejich původ leží v bouřlivých dnech druhé světové války, kdy se dřevěné bedny ukázaly být nedostatečnou ochranou před počasím i zloději.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J61o38z65e51f 12K47o66s58t63e46l82a20n91s50k16ý 8525202499336

Aj v prípade kontajnerov sa ukázalo, že vojna je veľkým katalyzátorom technického pokroku a vývoja. Aspoň na niečo sú tie vojny dobré...

+6/0
11.12.2014 17:13

P66a93v70e13l 76K18a93z92d78e35r34a 1101250303191

Tady někdo chodí na jiný armádní portál, kde uveřejnili tenhle článek z 80% podobný před čtyřmi dny :D

0/−1
11.12.2014 16:38

J84i58ř41í 67T32i52n16t20ě68r53a 6970629903920

Vážený  pane  Kazdero, 

to  bude  asi  tím,  že  autor  článku  Jan  Grohmann  je  na  portálu  Armádní  noviny  šéfredaktorem.  :-)

0/0
12.12.2014 14:01

P56a49v70e82l 95K38a77z89d34e87r42a 1181540873321

V tom případě je to ještě lepší, recyklace článků, ale co, sem chodí určitě víc lidí, kdo by sobecky nechtěl, aby jeho článek přečetlo co nejvíc lidí, že?

+1/0
13.12.2014 16:26

A38l45e66x88a81n65d57r 20K52o26s79t59k82a 8122588786554

Absolutní vodorovnost není nutná, povrch přibližně srovná bagr za několik vteřin a kontejner se vypodloží. Ps: Ano, jako most ve Studénce, ale kontejner je lehčí a nejezdí pod ním vlaky. Ale jak tu správně někdo poznamenal: ČR (údajně) nemá přepadat jiné státy.

0/−2
11.12.2014 12:53

M13a98r32i85a63n 27D28v90o41ř94á33k 9524349243972

Waw, koho jsme napadli ? Konečně snad budeme mít nějakou exotickou kolonii hurá ;-D

+1/0
11.12.2014 15:22

A28l87e39x18a40n72d18r 37K97o38s27t65k26a 8772938866744

Pomáháme okupovat Afghánistán, pomáhali jsme okupovat Jugoslávii, podporujeme Izrael v okupaci okolních území atd. Fuj!

+1/−9
12.12.2014 8:12

L19u85d14ě55k 64F46u74x27a 9486960494707

Aha, okupujeme Afganistán, který osvobozuje Taliban:-)

+6/0
12.12.2014 8:50

A33l67e28x12a80n40d94r 72K50o47s82t93k71a 8332568456614

Taliban tam TAKY nemá co dělat. Stejně jako my. A kdyby Američané nevyzbrojili a nevycvičili první talibance/al kakajdisty, tak tam nikdo takový nebyl.

+1/−4
12.12.2014 9:22

J11a23r47o17s57l42a47v 19F52r63a50n63t89i91š74e68k 66B74r70ü98m63m44e47r 1981246343710

Američané Taliban nevycvičili, to je soukromá věc Pákistánců po válce se SSSR.

+2/0
12.12.2014 10:12

J13a20r82o41s89l39a65v 46F83r12a62n74t34i79š92e38k 76B53r19ü59m55m17e35r 1151586843450

Jabka a hrušky.

0/0
12.12.2014 10:12

A97d65a74m 48R91y33c70h44l98ý 1688317609333

Nejlepší by bylo do cizích států vůbec nejezdit válčit. .Vždyť operace v Afghánistánu a podobných zemí stejně nic nevyresila. .

+1/−11
11.12.2014 10:49

M34a54r89i65a13n 98D45v29o69ř16á69k 9544159733252

Na druhou stranu tam naši vojáci získávají neocenitelné zkušenosti. Samozřejmě doufám, že je v praxi při obraně ČR potřebovat nikdy nebudou.

+5/0
11.12.2014 11:10

A95d83a77m 82R14y92c67h79l19ý 1638707519633

Příliš drahe zkušenosti za ty peníze by mohli absolvovat výcvik kdekoliv na světe

0/−11
11.12.2014 12:34
Foto

P44a92v69e54l 92M84a35r11t26i68n11e58k 9485255371593

Boj vycvikem nenahradis.

+12/0
11.12.2014 12:49

A14d93a86m 58R54y48c24h89l48ý 1558397669733

Příliš drahý výcvik

0/−8
11.12.2014 12:59

P80a12v42e57l 81K83a76r46e24s 8600303486243

jako kdekoliv na světě v boji? to se právě děje ;-D On totiž výcvik a boj je kapánek rozdíl

+5/0
11.12.2014 12:53

A78d25a75m 34R65y77c40h30l14ý 1698827919193

Trochu draha sranda. .a než to ti vojáci budou moci uplatnit tak půjdou dřív do penze s vysluhou

0/−5
11.12.2014 13:00

M95a77r78i16a46n 54D68v36o44ř65á68k 9104669413592

Tak to by bylo o.k. kdyby to nikdy uplatnit nemuseli já v to doufám :-)

+3/0
11.12.2014 15:19

J22a88n 42U66l20r39y68c98h 4231247890618

zkušenosti z Afgánistánu pro obranu ČR - děláte si srandu? - a) k čemu by asi tak naše pidi sranda armáda mohla na obranu republiky přispět?, b) a jaký bojový zkušenosti těch pár set vojáčků v Afgtánistánu asi získá?, ochranu základny?, ozbrojené patrolování? - v totálně asymetrickém konfliktu?;

vážení, proberte se, s celou naší pseudoarmádou a jejíma bojovýma zkušenostma si v případě i jen lokálního evropského konfliktu můžeme vytřít řiť, i samotný Poláci by nás zadupali do země...

0/0
15.12.2014 1:36

J36i52ř76í 42H58o65r72á87k 6974674183236

Leccos bych pochopil. Ale nepochopím, proč armáda koupila Casy se kterými bylo tolik patálií, a přitom se do nich nevejde ani kontejner, a přitom všichni co se na tom obchodu podíleli, tak zůstali dobří.

Nepotřebujete někdo služby paní Parkanové? Ona by vám k tomu i zazpívala!

+11/0
11.12.2014 10:31

V74l79a87s44t58i17m33i97l 45T79e17n24c36e26r 4800780367780

A co podle vás měla armáda koupit? Raketoplán Atlantis, nebo Concorde?

0/−2
12.12.2014 10:03

J64a91n 55Š91e41b82e66s33t20a 6437930520615

A myslíte si, že do Atlantisu se kontejner vejde?

0/0
13.12.2014 14:30

J54a80n 28N90e40u51m34a50n16n 6895915255555

Máte přehozené palce a stopy a rozměrů kontejnerů. Uvozovky totiž značí palec (inch) a apostrof stopu (foot). Jinak by ten kontejner byl docela malý ;-)

+3/0
11.12.2014 8:45

M44a62t16o42u83š 92L60á29z12ň26o66v82s47k14ý76, 35T96e89c14h92n28e62t43.17c35z

To opravdu máme, díky, hned opravím.

+3/0
11.12.2014 10:44

F50r37a12n38t58i12š63e75k 85S47k14o26č77d59o10p91o42l52e 9649614176913

A teď si představte loď jako je tato:

http://www.ericstone.com/uploaded_images/ChinaShipping2-772536.jpg

a zkuste si pronásobit X*Y*Z kolik je tam těch kontejnerů.. Když jsem byl v Hamburku kde se paralelně vykládá dejmetomu 10 takových lodí a jedna se vyloží mám dojem asi za hodinu. To je čínských hadříků a hraček co k nám proudí do Evropy. ;-D

+8/−1
11.12.2014 8:13

J47a57n 25S19a10l86o32m37o81n 4289970161435

Tak ono se v těch kontejnerech dneska přepravuje všechno. Třeba v chladících i maso, ovoce a zelenina. Vlastně je to velice praktické, protože se překládá pouze ten kontejner a ty výrobky uvnitř jsou od začátku až do konce v původním chráněném prostředí. Třeba ty chlaďáky mají izolaci a baterie, takže v době překládky to v nich nijak nerozmrzá a nemění se teplota jinak než ve stanovaném rozsahu. Stejně tak existují i kontejnery cisternové. Zkrátka dneska lze v kontejneru přepravit skoro jakékoli zboží. :-)

+6/0
11.12.2014 8:20

F65r58a89n53t24i12š16e61k 65S71k18o29č40d13o11p84o19l78e 9559274576883

Tak zrovna věcí kolem jídla se z číny podle mě vozí jen zlomek proti nepoživatelnému zboží. :-)

0/0
11.12.2014 8:29

J53a22n 48S12a76l53o57m65o84n 4289700251445

Ono se nevozí jen z číny. Například to maso v kontejnerech sem jde z Brazílie, ovoce z Afriky i z Jižní Ameriky a podobně. Většinou se to dělá tak, že nějaká menší kontejnerová loď to naloží v místě výroby a jede plná třeba chlaďáků s masem do nějakého velkého kontejnerového překladiště, kde se to pak naloží na velkou záoceánskou kontejnerovou loď spolu s řadou jiných kontejnerů s jiným zbožím které jede stejným směrem. Tyhle velký lodě pendlujou jen mezi velkými překladišti a na ta menší se to pak buď vozí menšími loděmi, nebo vlaky. Z těch malých pak k zákazníkům kamiony. :-)

+7/0
11.12.2014 8:38

J42a51k97u50b 58Š11a40f81a85n17d89a 7695837311511

Jsou chlaďáky i s naftovým motorem.

0/0
11.12.2014 8:47

J71a49n 52S88a84l75o14m77o14n 4229350621135

Jo, to taky. :-) Ono je to podle výrobce a objednává se to podle toho kam to jde a jaký jsou tam překladiště. :-)

0/0
11.12.2014 8:53

J10a85k88u58b 24Š67a67f43a21n37d96a 7265267171671

To zase přeháníte. v jedné řadě je cca 200 kontejnerů a ani ty nejste schopen vyložit za hodinu. Na délku lodi se vejde jen pár jeřábů.

0/0
11.12.2014 8:47

J15a58n 41S92a31l15o92m44o74n 4809400681385

Trochu přehání. Podle těch dokumentů o velkých překladištích v USA a i v Evropě co jsem viděl tak naložení a vyložení takovéhle lodě trvá tak kolem osmi hodin a to je v tom všechno včetně proclení, kontroly rozložení hmotnosti a podobných záležitostí. Taková vykládka, to je pěkný frkot. Když si vememe že vyložení / naložení jednoho kontíku je průměrně tak minuta, tak prostě vychází 60 kontíků za hodinu. :-) To je na 200 dvě hodiny a kousek :-).

0/0
11.12.2014 8:58

J73a93k38u32b 47Š37a80f98a27n41d54a 7255627181601

Ale těch 200 kontejnerů je pouze jedna řada (při pohledu z boku) a jeden jeřáb jich musí vyložit několik (protože tolik jeřábů se tam nevejde). Většinou jsem viděl tak 4-5 jeřábů na loď.

0/0
11.12.2014 9:07

J22a55n 72S67a67l46o71m54o79n 4429400971165

Ty větší mají i kolem šesti jeřábů. No a jeřáb vykládá neustále. Takže za šichtu vyloží/naloží  nějakých 480 kontejnerů. Mám ale pocit že do jedný řady se nedává víc jak 150 kontejnerů.

0/0
11.12.2014 9:26

J50a24n 76S82a98l39o69m27o98n 4739770881365

Jo, takže podle Novinek (http://www.novinky.cz/vanoce/287218-nejvetsi-kontejnerova-lod-na-svete-doplula-do-britanie-s-vanocnim-zbozim.html) Má největší kontejnerová loď kapacitu 18 000 kontejnerů. Při 1 minutě na kontejner je to 18 0000 kontejnerominut, neboli 300 kontejnerohodin. To by při vykládce šesti jeřáby dělalo cca. 50 hodin. Jinak mi v průměru vychází vykládka menší kontejnerové lodě pro 6 000 kontejnerů na cca 20 hodin, takže vyložení + naložení na cca 2 dny. :-)

+2/0
11.12.2014 9:32

J67a87k27u86b 76Š68a95f41a32n29d17a 7715117911111

No, a to je už oproti 1h celkem rozdíl.

+2/0
11.12.2014 10:48

J48a58n 89S16a38l74o58m12o63n 4709260331485

A markantní. ;-D

0/0
11.12.2014 10:53

F43r22a81n94t78i41š77e83k 37S92k64o71č11d74o27p94o69l21e 9969474676783

Ta loď co jsem poslal má od pohledu cca 17x6x17 kontejnerů což je 1734 ale uprostřed nejspíš něco schází kvůli věži apod. Budu brát 1500 kontejnerů. Při vykládce 1 kontejner za minutu na jeřáb (to jsem se někde dočetl) je to při řekněme 6 jeřábech vyloženo za 1500/6=250 minut. Ale jak tu někdo psal možná se nevykládá všechno. Tu hodinu nám říkali při prohlídce přístavu. :-)

0/0
11.12.2014 11:09

J50i83r71k59a 60K19o84c63h 7254604443575

1500 kontejneru ? neblazni to by ani nemelo cenu s tim jen. bezne maji lode cca 8000 - 10000 TEU (TEU = 1x 20 stopy cont, 1x 40stop = 2xTEU)

0/0
11.12.2014 11:13

J97a20k46u22b 92Š69a23f27a21n65d34a 7435377101401

Těch 6 je na výšku? To je nějaká říční loď, ne? Nebo jste zapomněl to samé číslo počítat i pro podpalubí?

0/0
11.12.2014 12:52

P17a93v59e28l 85K79a64r70e97s 8320283796673

tyhle počty jsou jen teorie. Źádná loď se nevykládá celá v jednom přístavu..

0/0
11.12.2014 11:01

J98a72n 76S14a37l52o75m16o57n 4569280361335

Klidně může, nic tomu nebrání. :-) Ona když taková loď doveze zboží třeba do New Yorku a má tam hlavně zboží pro New York a okolí, tak asi nebude jezdit s vykládkou po okolí. Vyloží to na terminálu a naloží to co tam mají pro jiné. :-)

0/0
11.12.2014 11:07

P50a67v84e58l 37K32a60r77e76s 8690643416583

Ale brání, zaoceánské kontejnerové lodě nikdy nevezou zboží jen pro jeden přístav! To by nikdo nenaplnil. Můžete mi věřit, jelikož pracuji u rejdaře :-)

0/0
11.12.2014 11:30

J77a43n 49S48o88u74k89u55p 1274474876295

V tom článku je ovšem napsáno, že na světě je jen několik přístavů, které takovou loď obslouží (a konkrétně ve Státech není žádný), pokud je řeč o té jedné s 18000 kontejnery.

0/0
11.12.2014 11:59

P16a83v33e33l 59K46a41r91e62s 8380963846483

ano, jenže takhle velká loď má smysl jen pro trade Asie-Evropa, takže není ani nutno mít hodně přístavů se schopností obsloužit takovou loď ..

0/0
11.12.2014 12:39

J93a94n 28S88a31l13o22m72o77n 4749420661185

No, kdyby se našel někdo kdo by to naplnil... ;-D, ale jo, pravděpodobně nikdy nebudou vykládat celou loď, jen určitý počet kontejnerů, takže to může být i hodina. :-)

0/0
11.12.2014 12:31

J66i52ř46í 77H32o29r96á38k 6314474373546

Tak my vozili trubky. Například.

0/0
11.12.2014 10:25

J27a33n 33S49a95l48o46m63o10n 4949780711655

A já zažil dobu, kdy se v kontejneru vozili od nás díly na trolejbusy do USA (San Fracisco). :-)

0/0
11.12.2014 10:55

M95a44r74t56i37n 19P90l65z50á78k 2877549848154

A co teprv tady :)

http://i.imgur.com/pB0VXKq.png

+1/0
11.12.2014 10:34







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.