Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Slavné bombardéry Lancastery vzlétly nad Británií

Unikátní čtyřmotorové bombardéry Avro Lancaster byly k vidění během leteckého dne v anglickém Duxfordu. Jako první letěl ve formaci stroj historické letky Královského letectva Battle of Britain Memorial Flight z Coningsby. Jde o jediný dochovaný letuschopný stroj v Evropě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P24e63t13r 44U96r53a60m 1452340713527

IDnes se probudil z letniho spanku?

0/0
12.12.2014 20:52
Foto

T33o61m80á50š 62K29i30r23o74v 1505118465967

Dolet 4 kilometry? Směšné;-D Dolet byl (v závislosti na verzi letounu, jeho motorů a použité výzbroje) 2650-4200 kmR^

+3/0
12.12.2014 20:16
Foto

T39o47m40á82š 66K28i65r86o72v 1755448325707

Ale video je pěkné, o tom žádná. Jenom bych měl dotaz: Ty stíhačky na videu jsou Spitfiry nebo jiné?

0/0
12.12.2014 20:16

J16i64ř60í 85K46o27t90e81k 4845184

Ano.

0/0
12.12.2014 20:40
Foto

J83a56r93o98s65l87a47v 74B32e84ň63o 2876457977680

Nakolko zijem v Anglicku, bol som pritomny 2x tohoto preletu. Jeden je nadherny kazdorocny, pri meste Eastborn a druhy v dedinke Dunsfold (natacali sa tam aj letistne sceny s J. Bonda: Casino Roayale). Tento Memorial Flyght sa sklada z troch lietadiel. Je to uz zmieneny Lancaster a potom jeden Supermarine Spitfire a druhy je Hawker Hurricane. Kto by si chcel pozriet moju fotecku, aj s kratkym pokecom, tak tu:

http://www.ephoto.sk/fotogaleria/fotografie/227281/avro-lancaster/?s=photos

0/0
13.12.2014 1:17

O31n15d64ř41e85j 90Č22a24p11k40a 6741891233284

Dunsfold je známý hlavně tím, že se na tom letišti točí Top Gear... studio je v jednom z hangárů a ten slavný testovací okruh vede po dráze a pojížděčkách.

0/0
13.12.2014 17:57

M42i89c81h91a43l 89Z59e28t28e49k 3268202470537

Jestli 4 km, tak to s ehoši museli hlavně naučit za letu tankovat a vlastně letět pořád napojení na externí cisternu;-D

0/0
13.12.2014 13:22

M93a50r28t29i61n 27Z25u21b36a50t97ý 5266703413923

Stálo by taky dodat že druhý stroj se na přehlídku dostavil až z Kanady a dodnes se dochovala necelá dvacítka z celkově vyrobených cca 7000 kusů.

0/0
12.12.2014 18:59

P67e89t96r 34Š56i89l93h80a94n 7118182197123

Liberatory jsou na tom ještě hůř, v letuschopném stavu jsou asi jenom dva z celkových asi pěti dochovaných. B-17 je víc, protože je po válce skupovali farmáři na práškování polí a pak putovaly do muzeí nebo k nadšeným renovátorům.

0/0
12.12.2014 22:46

J86a25r24o75s52l68a30v 59F22r55a38n95t12i30š63e41k 93B27r28ü27m35m59e58r 1291856903630

On Liberator byl náročnější na údržbu, složitější na pilotáž, a také potřeboval kvalitní letiště. Proto se moc v civilu neuplatnil.

+1/0
12.12.2014 23:01

K10o68n33r27a52d 17S23l34a20d35e32k 3727128219422

Bohužel stovky, možná i tisíce jich bylo ztraceno, stávaly se i snadnou kořistí nočních stíhačů, zejména Bf 110 za cenu relativně malých ztrát. Jejich bojové nasazení tak bylo spíše rozporuplné. Harris svým lpěním na doktríně zranitelných obrů páchal spíše zločin proti vlastním posádkám. Masivní útoky rychlých Moskyt by Němcům způsobily větší potíže.

+1/−2
12.12.2014 18:38

J55a44n 68N37o53ž68i39č49k10a 1830895909753

jj taky jsem o tom četl zajímavou studii. Ale letadlo to bylo krasne o tom žádná

+1/0
12.12.2014 18:44

J36a66r94o88s61l14a30v 90F87r37a85n87t88i95š53e15k 70B53r25ü16m92m14e23r 1601576463930

Lancastry a Halifaxy rozbombardovaly Německo na padrť. Americké protějšky také nebyly menší, ba naopak. B-29 byla úspěšná ještě v Koreji. 

Srovnávat Moskyto a těžké bombardéry moc nejde.

+3/−1
12.12.2014 20:34

R69o29m32a43n 62S25t46o97n53e40k 1439203969901

nevím jak by skupina moskyt zničila rozlehlé továrny a města v Německu

+2/0
12.12.2014 21:06

V51l66a16d81i49m64í72r 85H44o39l40ý 8734841816327

.. s doletem 4km bych předpokládal nižší ztráty.

+2/0
12.12.2014 21:22

P52e44t40r 25J20a59r70o65š 2934331715517

oni bombardery taky byli pomalu to jedine, co mohly bf110 stihat :)))

+1/0
12.12.2014 21:32

L96u98d73ě37k 42N28ě24m51e46c 5175771182814

Když už Vás ta problematika tolik nezajímá, tak si aspoň něco zjistěte, než se pustíte do diskuse. dík.

+1/0
13.12.2014 1:45

J30a82r83o92m13í87r 40Ž64e74l10í95s12k94o 9865401794105

Ty 4km to byl pěkný přebrept :) To by vzlétl a mohl zase přistávat :-D

Nádherná éra.

0/0
12.12.2014 18:29
Foto

J22o58s76e22f 74J85o69ž11k96a 55S69ý40k84o45r65a 3313428880750

A jen v případě, že by to druhé letiště bylo hned přímým směrem přímo před letadlem ;-D;-D;-D

+1/0
13.12.2014 6:59

T85o72m90á44š 41P86e32l98i76k35á46n 3401830711459

Jen upozorňuji že dolet Lancastera nebyl určitě více než 4km, ale 2,5 až 4,2 tisíce kilometrů. :-) ale jinak hezké obrázky...

+8/0
12.12.2014 15:43

L94u28d41ě68k 54N96ě24m90e15c 5425691342894

;-D Merlin iks iks byl taky dobrej.

0/0
12.12.2014 18:06

V64á39c79l61a96v 63M92e37r30g24l 5441350521860

Jojo to tam pasuje tak, ze to musi prastit do usi i laika :-)  Mozna chtel rict, ze na videu bezi celkem 10 motoru RR Merlin (pokud ty stihacky jsou Spitfire) a rimsky je 10 prave X ;-D Ale proto druhe X uz nemam zadne vysvetleni.

0/0
12.12.2014 20:50

V74á59c24l85a67v 48M50e47r89g73l 5441780711800

Abych predesel tomu, ze mi nekdo bude vysvetlovat skutecny vyznam XX tak ja vim, ze jde o verzi motoru Merlin.

0/0
12.12.2014 20:53







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.