Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jeli jsme polským Pendolinem 200 km/h. Zaujaly nás absurdní stěrače

Poláci jako první z bývalých satelitů SSSR provozují od 14. prosince 2014 rychlovlak jedoucí dvoustovkou. Hned první den jednotka vytvořila rekordně krátké časy při průjezdu na daných tratích. Během jízdy jsme zaznamenali obrovské napětí, klidnou jízdu, příjezd podle jízdního řádu i absurdity.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P91a69v85e37l 93H82a46l62e98n52k70a 3641590186560

Test

0/0
1.1.2015 9:46

V40l98a85d36i73m86í93r 81P61l84o17c71e64k 8523205572402

S článku se mi dělá špatně.  Typicky česká zapšklost.  Chápu autora, že po zkušenostech v Česku není lehké psát o sousedech s nadšením, ale co je moc, to je moc. . Hnidopišství je odporné. Když již nemůžete něco  pochválit , tak prosím nepište. Alespoň ne tímto způsobem a ne v Technetu. A raději zapřemýšlejte, proč v Polsku rostou tak rychle dálnice a jak je vidět se železnicí se také něco děje.  I když ne zcela ideálně.

 Děkuji.

Plocek Teplice

+3/−1
24.12.2014 12:53
Foto

J70i65ř93í 92O84p81á54l28k35a 5501590918527

Ty přejezdy - z pohledu hasiče je úplně jedno, jestli auto srazí vlak s dvoustovkou nebo 160km/h na tachometru.

0/−1
23.12.2014 9:48

M29i21l39a17n 94K12a41s89a87l 1658979865345

otázka je, jaký vliv to má na vlak a "bezpečnost" cestujících, tam i tento pro někoho poněkud zanedbatelný rozdíl hraje významnou roli

+1/0
23.12.2014 13:59

K51a86r20e80l 19M87i93š39k93a 2936242632549

Vliv je značný, stačí pouhé porovnání kinetických energií.

0/0
23.12.2014 14:50

H26o41n18z48a 46T43a89r 3199642944412

Poselství katastrof - Rychlovlaky

https://www.youtube.com/watch?v=El5XlOGcRcw

0/0
22.12.2014 16:36

P57e57t17r 25P50e82t10r 7952160600392

Absurdní je itág...

0/0
22.12.2014 1:58

J67i17ř53í 41H70o96r22á35k 6274254533496

Mě zaujalo něco jiného: zmínka o čistot na nádraží. Jak zřízenec po uklizení odpadku místo zametl a ještě vytřel. A přál bych Polákům, aby jim tohle vydrželo.

Protože v minulosti byl standard jiný: spousta špíny, nejen viditelné ale i smradlavé. A bývalo to nejen na nádražích, ale i ve vlacích (zejména osobních). Tak býval puch z takové té léta neodstraňované špíny. Tož aby Polákům vydržela ta zmiňovaná čistota. A aby s taky dokázala rozšířit i tam, kde ještě není.

0/0
21.12.2014 10:10

L85i10b80o48r 29T63e95s24a86ř 9907786333612

u nás to ve vlacích není o nic lepší...

0/0
26.12.2014 9:44
Foto

P80e78t88r 21P93r28o56c92h85á73z10k94a 3142726912954

Nemohu si pomoc,ale myslím,že problém se stěrači má pouze autor článku.Nikde jinde jsem se nedočetl,že by si polští fírové na tohle stěžovali.Nehledě na to,že systém stěračů si objednal přímo polský odběratel.Co tak spíše pochválit dobrou věc a to,že Polsko jde správným směrem než jen kritizovat drobnosti a navíc ze subjektivního pohledu.

+6/0
21.12.2014 9:00

J39i77ř25í 13H17o31r25á68k 6434794413196

No nevím, jestli máte správný úhel pohledu: ten problém může (i když nemusí) mít fatální následky. Určitě nezvýší bezpečnost provozu. A že takto byl specifikován požadavek ze strany zákazníka? To ještě neznamená, že byl z hlediska bezpečnosti prozíravý. Vždyť i od nás známe příklady požadavků ze strany "oficiálních míst" které jsou diplomaticky řečeno "přinejmenším neprozíravé". Chcete příklad? Třeba Kalouskovy padáky ... ty taky byly vyrobeny podle objednávky, a pro jistotu se s nimi neskáče.

+3/−1
21.12.2014 10:15
Foto

P45e52t75r 37P30r79o89c28h32á23z32k96a 3952566982354

Můžete mít pravdu.Mě apíše mrzí,že celý článek vyzněl tak nějak kriticky.Nic pochvalného a přitom je co chválit.

+2/0
21.12.2014 17:45

P80e53t24r 90P13e27t56r 7232630290532

Pssst, ono se nesmí říkat, že poláci jsou dnes životní úrovní výše nežli my.

+1/−2
22.12.2014 2:00
Foto

P58e62t30r 76P23r85o46c56h42á96z71k74a 3342816732734

:-)R^

0/0
22.12.2014 13:04

R25a54d28e16k 60Z31i88m87a 4886654507

Mě by jenom zajímalo, v kterých letadlech se hroutí stoleček při sklopení sedadla před vámi :) ?

0/0
21.12.2014 6:35

J15a27c95e61k 73Z10a35k40r64z12e46w19s20k58i 2987654372180

Predevsim trapas je v tom ze prumerna  rychlost je zatim asi 100km/h. Tak nebyly  nutne zadne Pendolina. Existuje v Polsku vyborna spolecnost Pesa ktera vyrabi vlaky taky pro CR, dokonce i Nemecko. Polska vlada ale koupila 2 x drazsi italske vlaky. Ale uz sme na takove vychozeni peniz v Polsku zvykli -kdyz se stavelo za poslednich 5 let napriklad poloprazdne obrovske stadiony v prepoctu celkove za desitki miliard(!) korun.

+5/−1
21.12.2014 2:11

V78o88j18t39a 53K40u68š44č22á92k 6379738426869

tak cesi maji taky pendolina a vic nez 100-140 nikde taky nejedou, jinak by presly do "leteckeho rezimu" ;-D

+4/0
21.12.2014 9:17

J56a45r41e38k 46K44a97l73i98v51o19d70a 7786443171576

Jezdí 160

+1/0
26.12.2014 20:08

J60i64ř61í 79K20o75c41u75r73e65k 6925384865428

První týden provozu a ono to má mouchy? Vždyť je to italský výrobek ;-) (podobně jako česká Pendolína), novinka a ani to není zajeté. Pendolíno v ČR půl roku jezdilo namísto rychlíku s jeho rychlostí a jízdním řádem. Celkem v ČR trvalo skoro dva roky, než Pendolínu u Polomi přestaly zamrzat CD romy, jak zpívá Jarek Nohavica. 

A že se jede po rozkopané trati? Inu udělat modernizaci tratě bez toho, aniž by byla rozkopaná neumí ani Japonci, i v ČR je takových případů hned několik.

Přínostnější pro mezinárodní srovnání by bylo počkat tak půl roku, kdy to bude v provozu a teprve pak hodnotit.

+6/0
20.12.2014 19:52

P13a90v69e58l 61K73o27l69á29č91e19k 9144894662301

Z Česka se jednou zřejmě stane takový skanzen  neschopnosti spravovat si dobře vlastní zemi.

+7/−3
20.12.2014 17:59

V81o60j33t37a 64P41r71o22s61e76c79k14y 6658640795519

v CR  nic takoveho jako TGV nebude  protoze ekoteroriste budou zasadne proti budovani

+6/−5
20.12.2014 10:05

V68l86a66s47t27i11m30i82l 42F39i90a44l68a 1692151854

Nebude,protoze to nechceme zaplatit

+6/0
20.12.2014 14:45

P73e54t90r 14M69o11t31y10č40k78a 1174801803694

Nebude, protože to nemá žádný smysl. V podstatě existují snad jen tři města, jejichž spojení něčím podobným by mohlo mít smysl - Praha, Brno, Ostrava. A to jen tehdy, pokud by to nikde jinde nestavělo. Takže když si vezmu, že by na stejných linkách jezdilo i něco mnohem méně okázalého, také by to nezastavovalo jinde a přitom to jelo maximální rychlostí, pak to bude bohatě stačit.

Problém je, že pak se to neuživí...

0/−1
20.12.2014 19:55

M61i14l49a50n 50M27u33s29i12l 4803391492935

No to je opět moudro.. železniční síť nekončí u hranic, ale jde po celé Evropě. Takže v budoucnu bude RTV potřeba čím dál víc..

+6/0
21.12.2014 10:11

P35e50t36r 52T91y71č93k40a 6205732759802

Protoze Cr neni Francie. Zejmena rozlohou.

+2/−2
20.12.2014 21:37

H66o64n65z16a 48T92a49r 3119722764852

Jesli to spíše nebude tím že

Jsme malá země, ve které jsou velká města v malých rozestupech od sebe.

Rychlovlak potřebuje nejakou vzdálenost na brždění / akceleraci

Tak Jako se musí opravovat silnice pro motorová vozidla Tak  obdobně potřebuje obnovu i železnční sít  Všechno stárne a potřebuje obnovu.

Budoucnost patří hlavně vlakům, které budou Evropský kontiment křižovat napříč . Například multinapětové lokomotývy jsou dalším krokem budoucího vývoje .

0/0
22.12.2014 16:00

R94o27m28a86n 61R54a52c20e73k 3298170957585

Zato u nás jsme s rychlostí ještě ve století páry, a možná by párovky mohly být zajímavé pro turisty. Celá řada úseků tratí má sníženou rychlost na 60, jinak se tam vykolejí a manažeři ČD berou miliony za nic nebo zlaté padáky;-(;-(

+4/−5
20.12.2014 9:53

V14l35a25s19t85i39m51i40l 72F68i82a62l66a 1222631864

Nojo to je tezky kdyz toho nechceme vrazit ani kacku a na vse si maji vydelat sami. Nikde ve svete to tak nefunguje

0/0
20.12.2014 14:47

L89a48d30i57s64l40a35v 72H83r42ů84z66a 8631116610596

U nás se modernizují koridory na 160 a už to nebude trvat dlouho a bude hotovo. A pokud jste četl článek, tak ti Poláci na tom s tou rychlostí nejsou o moc lépe.

+5/0
20.12.2014 14:51

M67a17t12o22u77š 39P24r43e35u54s32s 6570454342939

Ovšem vozy se často modernizují jen na 140 km/h... :-(

0/0
21.12.2014 3:04

J42i88ř32í 83K80o85c48u92r72e10k 6515354535538

No hlavně, že jste odignoroval existenti SŽDC, která má správu tratí na starosti.

+2/0
20.12.2014 18:55

L83u76k70á17š 33A93d59a19m50e18c 3597333860317

Prvně mi nedošlo, proč hned první věta článku připomíná, že Polsko bylo součástí východního bloku, avšak po přečtení článku mi došlo, že Poláci opět navazují na skvělé tradice soudruha knížete Potěmkina :-)

+7/0
20.12.2014 8:16

A20l18e76š 37K58o47m52á77r40e27k 5792729298237

Polsko docela šlape, ale že by to bylo skoro jako v Německu, jak to tady někteří popisují, tak to bych to zas nenafukoval, stačí sjet z dálnice (spoustu z nich postavených kvůli EURU) nebo hlavní trati a jsme 20 let zpátky...ostatně stejně jako u nás...aby Polsko pokrylo celou zemi dálnicemi a pendolinem, to uteče ve Visle ještě hodně vody...;-)

+15/0
19.12.2014 20:43

T39o22m36á14š 70K88n50a76i60f50l 6213390437320

Asi tak... Poláci máj štěstí, ze Maj kus rovne trate... To je asi tak vše.

+14/−1
19.12.2014 20:54

J48a23r33e57k 97K26a82l63i33v23o75d15a 7106163451536

Postavené ještě za Gierka...71-77

+4/0
19.12.2014 23:40

N37o59v74o46s79a37d 81M54i62r97o80s42l57a36v 9258289138309

...tak přemejšlím kde ti naši nynější soudruzi udělali chybu?...kde jsou ty doby kdy v Polsku byli vděční za náš automobil "Minor" a oni z toho udělali "Sirénu" pokračovalo to Fiatem Polski  atd.atd,...a u nás se živil ten špatný nacionalismus s tím,že Polsko,Maďarsko ale i Slovensko je pořád za námi a jedině ČR je na tom nejlépe...a ejhle ono to bude asi obráceně je ale pozdě..viníci si koupili Slávii nebo bydlí v Monaku a v nejhorším v době soudu se rekreuje v Chorvatsku a opět nic...najednou bouchaj muničáky a náš min.armády nás ujišťuje,že opět zaplatíme cca 20 milionů a našinec poslouchá jen mlžení a spoustu keců ale za kterého mi.obrany a jeho úředníků toto bylo posvěcono se nedozvíme...proč...kdo koho kreje...nebo by vyplavalo na povrch ještě větší svinstvo...proč ti naši prestituti do toho nešťouraj..jim sttačí Zeman a Putin a je yvymalováno a jsme tam kde jsme;-O;-O

+4/−7
19.12.2014 20:33

O38n26d92ř32e74j 13F39i74l88i22p38c64z87y44k 8404173228611

V Polsku mají obavy z těch železničních přejezdů. A velké. Možná měli počkat.

+2/0
19.12.2014 20:26

J64a96r52e20k 41K77a93l10i45v50o16d96a 7976563121796

Na CMK, tam co se jezdí 200, je úspěšně likvidujou...

0/0
20.12.2014 1:32

D76a29v59i15d 84Š70a16f14r48á69n26e97k 5197464117493

Rychlost 200 km/h je stejně historická, jako našich 160 km/h. Nemá moc význam, budovat železnici na tyhle rychlosti. Pokud pominu Francii a SRN, tak rychlostí nad 250 km/h můžete jezdit i ve Španělsku, Itálii nebo dokonce v Turecku.

No u nás je to stejně jedno - vzhledem k tomu, že jsme z důvodu neschopnosti našich technokratů za posledního čtvrt století utopili miliardy v předražené "modernizaci" koridorů, nezbývá než nadávat na Brusel ;-D

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/24/High_Speed_Railroad_Map_of_Europe_2013.svg

+7/−2
19.12.2014 20:01

J23i63ř63í 15E76r28b84e25n 1373744676887

A co byste radil, pane dneska-jsem-chytrej? Budovat už v 90. letech rychlotratě a nechat si základní železniční síť už úplně rozpadnout? Od elektrifikace se totiž na páteřní tratě skoro nesáhlo a stav svršku i zabzař byl v roce 1991 tak tristní, že jízdní doba z Prahy do Brna byla skoro o hodinu delší než o třicet let dřív!

Rychlotratě se musí projektovat a stavět v úplně nových trasách - není možné na ně přestavět ty stávající přeplněné koridorové trati!

+10/0
20.12.2014 0:08

D67a90v24i80d 61Š18a66f21r57á17n76e92k 5907484717713

Napsal obecní chytrej. Třeba úsek Augsburg-Mnichov (230km/h) dokončený nedávno se stavěl na původním tělese.

Rakouská Westbahn se na 230km/h taky nepředělávala komplet celá. Kolikrát vám stačí napřímit oblouky, nebo udělat tunely.

0/−7
20.12.2014 9:05

L61a95d89i97s48l66a82v 43H92r95ů13z58a 8431446760196

Lepší obecní chytrej, než obecní hloupej. Pokud by to šlo, tak by se to naprojektovalo na 230 v původní trati. Ale není terén v každé zemi stejný. Na některých našich koridorech nešlo v původní trase dosáhnout ani těch 160.

+5/0
20.12.2014 14:55
Foto

D13a26n46i56e54l 44K45o11č78i89c91a 4155868696242

U nás nikde nic nenapřímíte. Stačí jedna chytrá bába s políčkem co vám stojí v cestě a jste...

...víte kde.

0/0
23.12.2014 18:13

M38i55c23h62a41l 83B68e50r11a18n 1796876653145

Mají to pěkné, kluci polští :-)

0/0
19.12.2014 19:38

J17a77n 22S40k66ř88i73v11á24n26e27k 3596886286

Děkuji opět je Polsko před námi.

+1/−5
19.12.2014 19:26

I58v73a 77V56a32l80č74í12k30o80v45á 1359448751441

Opět není před námi.

+5/−1
19.12.2014 21:42

J48i74ř55í 78E95r71b21e78n 1743304796497

A není náhoda, že to vymysleli v lidově demokratické zemi, v socialistickém Polsku! A zase jsme o krok před nimi!

Ale co myslíš, bude to stačit?

0/0
20.12.2014 0:17

P36e41t95r 45K80u94n49c 7912361391336

Aspon někdo umí rozumě čerpat dotace z EUR^. No a nam nezbyva nic jiného než se projet na cyklostezkach

+14/0
19.12.2014 19:14

V65l83a39s15t56i41m94i40l 54K97o66c75u51r70e79k 4916563460934

Není divu, u nás jsou nejdůležitější cyklostezky, ve Španlsku se jezdí 360 km/h.

+2/−1
20.12.2014 2:48

M13a36r52t41i47n 70V33o45j63á40č94e83k 9172188508897

no koukněte na mapu a porovnejte trasy ve Španělsku a u nás a ukažte mě úseky kde by měl koridor s rychlostí nad 200km smysl víc jak 300 vůbec nezmiňuji

+4/0
20.12.2014 14:36







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.