Diskuse k článku

Jeli jsme polským Pendolinem 200 km/h. Zaujaly nás absurdní stěrače

Poláci jako první z bývalých satelitů SSSR provozují od 14. prosince 2014 rychlovlak jedoucí dvoustovkou. Hned první den jednotka vytvořila rekordně krátké časy při průjezdu na daných tratích. Během jízdy jsme zaznamenali obrovské napětí, klidnou jízdu, příjezd podle jízdního řádu i absurdity.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P34a39v93e79l 98H27a36l58e69n19k61a 3581250316580

Test

0/0
1.1.2015 9:46

V16l30a82d83i97m29í80r 39P38l21o54c97e90k 8823375442102

S článku se mi dělá špatně.  Typicky česká zapšklost.  Chápu autora, že po zkušenostech v Česku není lehké psát o sousedech s nadšením, ale co je moc, to je moc. . Hnidopišství je odporné. Když již nemůžete něco  pochválit , tak prosím nepište. Alespoň ne tímto způsobem a ne v Technetu. A raději zapřemýšlejte, proč v Polsku rostou tak rychle dálnice a jak je vidět se železnicí se také něco děje.  I když ne zcela ideálně.

 Děkuji.

Plocek Teplice

+3/−1
24.12.2014 12:53
Foto

J76i64ř58í 21O74p75á29l10k20a 5871140378597

Ty přejezdy - z pohledu hasiče je úplně jedno, jestli auto srazí vlak s dvoustovkou nebo 160km/h na tachometru.

0/−1
23.12.2014 9:48

M50i40l26a24n 40K15a57s64a51l 1878719375675

otázka je, jaký vliv to má na vlak a "bezpečnost" cestujících, tam i tento pro někoho poněkud zanedbatelný rozdíl hraje významnou roli

+1/0
23.12.2014 13:59

K81a27r58e11l 24M98i71š38k64a 2336712322529

Vliv je značný, stačí pouhé porovnání kinetických energií.

0/0
23.12.2014 14:50

H61o39n27z32a 50T69a41r 3429952274842

Poselství katastrof - Rychlovlaky

https://www.youtube.com/watch?v=El5XlOGcRcw

0/0
22.12.2014 16:36

P82e11t10r 65P35e76t86r 7832170880462

Absurdní je itág...

0/0
22.12.2014 1:58

J81i61ř85í 88H37o86r21á75k 6914524173616

Mě zaujalo něco jiného: zmínka o čistot na nádraží. Jak zřízenec po uklizení odpadku místo zametl a ještě vytřel. A přál bych Polákům, aby jim tohle vydrželo.

Protože v minulosti byl standard jiný: spousta špíny, nejen viditelné ale i smradlavé. A bývalo to nejen na nádražích, ale i ve vlacích (zejména osobních). Tak býval puch z takové té léta neodstraňované špíny. Tož aby Polákům vydržela ta zmiňovaná čistota. A aby s taky dokázala rozšířit i tam, kde ještě není.

0/0
21.12.2014 10:10

L95i35b33o64r 31T66e35s53a84ř 9987726283222

u nás to ve vlacích není o nic lepší...

0/0
26.12.2014 9:44
Foto

P98e16t13r 86P46r87o24c62h24á56z65k46a 3602416542304

Nemohu si pomoc,ale myslím,že problém se stěrači má pouze autor článku.Nikde jinde jsem se nedočetl,že by si polští fírové na tohle stěžovali.Nehledě na to,že systém stěračů si objednal přímo polský odběratel.Co tak spíše pochválit dobrou věc a to,že Polsko jde správným směrem než jen kritizovat drobnosti a navíc ze subjektivního pohledu.

+6/0
21.12.2014 9:00

J29i35ř42í 74H49o13r40á11k 6224644263816

No nevím, jestli máte správný úhel pohledu: ten problém může (i když nemusí) mít fatální následky. Určitě nezvýší bezpečnost provozu. A že takto byl specifikován požadavek ze strany zákazníka? To ještě neznamená, že byl z hlediska bezpečnosti prozíravý. Vždyť i od nás známe příklady požadavků ze strany "oficiálních míst" které jsou diplomaticky řečeno "přinejmenším neprozíravé". Chcete příklad? Třeba Kalouskovy padáky ... ty taky byly vyrobeny podle objednávky, a pro jistotu se s nimi neskáče.

+3/−1
21.12.2014 10:15
Foto

P44e61t82r 87P67r76o38c79h18á88z54k63a 3922976812784

Můžete mít pravdu.Mě apíše mrzí,že celý článek vyzněl tak nějak kriticky.Nic pochvalného a přitom je co chválit.

+2/0
21.12.2014 17:45

P67e27t69r 35P80e33t64r 7732400520722

Pssst, ono se nesmí říkat, že poláci jsou dnes životní úrovní výše nežli my.

+1/−2
22.12.2014 2:00
Foto

P95e75t12r 73P80r70o42c28h62á72z77k78a 3832136732224

:-)R^

0/0
22.12.2014 13:04

R40a79d77e81k 50Z30i60m42a 4936934907

Mě by jenom zajímalo, v kterých letadlech se hroutí stoleček při sklopení sedadla před vámi :) ?

0/0
21.12.2014 6:35

J10a21c95e19k 57Z25a13k41r13z15e24w72s92k59i 2797294152890

Predevsim trapas je v tom ze prumerna  rychlost je zatim asi 100km/h. Tak nebyly  nutne zadne Pendolina. Existuje v Polsku vyborna spolecnost Pesa ktera vyrabi vlaky taky pro CR, dokonce i Nemecko. Polska vlada ale koupila 2 x drazsi italske vlaky. Ale uz sme na takove vychozeni peniz v Polsku zvykli -kdyz se stavelo za poslednich 5 let napriklad poloprazdne obrovske stadiony v prepoctu celkove za desitki miliard(!) korun.

+5/−1
21.12.2014 2:11

V48o85j31t17a 21K34u92š61č69á32k 6749248686789

tak cesi maji taky pendolina a vic nez 100-140 nikde taky nejedou, jinak by presly do "leteckeho rezimu" ;-D

+4/0
21.12.2014 9:17

J86a79r42e16k 66K63a30l63i80v71o69d16a 7266163841316

Jezdí 160

+1/0
26.12.2014 20:08

J70i11ř55í 52K55o18c68u91r98e70k 6255944545798

První týden provozu a ono to má mouchy? Vždyť je to italský výrobek ;-) (podobně jako česká Pendolína), novinka a ani to není zajeté. Pendolíno v ČR půl roku jezdilo namísto rychlíku s jeho rychlostí a jízdním řádem. Celkem v ČR trvalo skoro dva roky, než Pendolínu u Polomi přestaly zamrzat CD romy, jak zpívá Jarek Nohavica. 

A že se jede po rozkopané trati? Inu udělat modernizaci tratě bez toho, aniž by byla rozkopaná neumí ani Japonci, i v ČR je takových případů hned několik.

Přínostnější pro mezinárodní srovnání by bylo počkat tak půl roku, kdy to bude v provozu a teprve pak hodnotit.

+6/0
20.12.2014 19:52

P66a88v45e44l 85K22o27l72á62č50e68k 9834154592461

Z Česka se jednou zřejmě stane takový skanzen  neschopnosti spravovat si dobře vlastní zemi.

+7/−3
20.12.2014 17:59

V15o17j86t76a 47P60r73o68s26e32c77k20y 6498170945489

v CR  nic takoveho jako TGV nebude  protoze ekoteroriste budou zasadne proti budovani

+6/−5
20.12.2014 10:05

V34l18a10s15t80i69m80i29l 72F14i96a48l14a 1822701134

Nebude,protoze to nechceme zaplatit

+6/0
20.12.2014 14:45

P19e55t93r 62M38o27t16y29č92k30a 1294211183114

Nebude, protože to nemá žádný smysl. V podstatě existují snad jen tři města, jejichž spojení něčím podobným by mohlo mít smysl - Praha, Brno, Ostrava. A to jen tehdy, pokud by to nikde jinde nestavělo. Takže když si vezmu, že by na stejných linkách jezdilo i něco mnohem méně okázalého, také by to nezastavovalo jinde a přitom to jelo maximální rychlostí, pak to bude bohatě stačit.

Problém je, že pak se to neuživí...

0/−1
20.12.2014 19:55

M77i64l67a12n 43M74u14s54i65l 4443361662145

No to je opět moudro.. železniční síť nekončí u hranic, ale jde po celé Evropě. Takže v budoucnu bude RTV potřeba čím dál víc..

+6/0
21.12.2014 10:11

P43e62t34r 63T42y60č74k11a 6925232419192

Protoze Cr neni Francie. Zejmena rozlohou.

+2/−2
20.12.2014 21:37

H16o11n80z21a 60T49a68r 3219702354412

Jesli to spíše nebude tím že

Jsme malá země, ve které jsou velká města v malých rozestupech od sebe.

Rychlovlak potřebuje nejakou vzdálenost na brždění / akceleraci

Tak Jako se musí opravovat silnice pro motorová vozidla Tak  obdobně potřebuje obnovu i železnční sít  Všechno stárne a potřebuje obnovu.

Budoucnost patří hlavně vlakům, které budou Evropský kontiment křižovat napříč . Například multinapětové lokomotývy jsou dalším krokem budoucího vývoje .

0/0
22.12.2014 16:00

R80o12m49a94n 97R64a89c58e36k 3718230727655

Zato u nás jsme s rychlostí ještě ve století páry, a možná by párovky mohly být zajímavé pro turisty. Celá řada úseků tratí má sníženou rychlost na 60, jinak se tam vykolejí a manažeři ČD berou miliony za nic nebo zlaté padáky;-(;-(

+4/−5
20.12.2014 9:53

V67l65a86s59t43i10m83i51l 35F92i36a72l33a 1422141934

Nojo to je tezky kdyz toho nechceme vrazit ani kacku a na vse si maji vydelat sami. Nikde ve svete to tak nefunguje

0/0
20.12.2014 14:47

L66a54d42i17s31l53a61v 91H64r75ů46z13a 8631146470926

U nás se modernizují koridory na 160 a už to nebude trvat dlouho a bude hotovo. A pokud jste četl článek, tak ti Poláci na tom s tou rychlostí nejsou o moc lépe.

+5/0
20.12.2014 14:51

M38a25t53o93u62š 18P77r70e51u88s54s 6180224322749

Ovšem vozy se často modernizují jen na 140 km/h... :-(

0/0
21.12.2014 3:04

J31i84ř64í 68K26o80c64u43r23e14k 6935934665628

No hlavně, že jste odignoroval existenti SŽDC, která má správu tratí na starosti.

+2/0
20.12.2014 18:55

L79u87k30á54š 43A44d18a87m20e41c 3577763710657

Prvně mi nedošlo, proč hned první věta článku připomíná, že Polsko bylo součástí východního bloku, avšak po přečtení článku mi došlo, že Poláci opět navazují na skvělé tradice soudruha knížete Potěmkina :-)

+7/0
20.12.2014 8:16

A41l98e52š 79K42o11m24á28r97e44k 5302229728807

Polsko docela šlape, ale že by to bylo skoro jako v Německu, jak to tady někteří popisují, tak to bych to zas nenafukoval, stačí sjet z dálnice (spoustu z nich postavených kvůli EURU) nebo hlavní trati a jsme 20 let zpátky...ostatně stejně jako u nás...aby Polsko pokrylo celou zemi dálnicemi a pendolinem, to uteče ve Visle ještě hodně vody...;-)

+15/0
19.12.2014 20:43

T40o88m67á23š 20K17n70a11i33f63l 6773860657430

Asi tak... Poláci máj štěstí, ze Maj kus rovne trate... To je asi tak vše.

+14/−1
19.12.2014 20:54

J73a32r20e49k 18K98a12l24i61v24o60d65a 7486613881846

Postavené ještě za Gierka...71-77

+4/0
19.12.2014 23:40

N33o31v70o36s57a31d 72M44i65r63o93s39l74a87v 9118559448809

...tak přemejšlím kde ti naši nynější soudruzi udělali chybu?...kde jsou ty doby kdy v Polsku byli vděční za náš automobil "Minor" a oni z toho udělali "Sirénu" pokračovalo to Fiatem Polski  atd.atd,...a u nás se živil ten špatný nacionalismus s tím,že Polsko,Maďarsko ale i Slovensko je pořád za námi a jedině ČR je na tom nejlépe...a ejhle ono to bude asi obráceně je ale pozdě..viníci si koupili Slávii nebo bydlí v Monaku a v nejhorším v době soudu se rekreuje v Chorvatsku a opět nic...najednou bouchaj muničáky a náš min.armády nás ujišťuje,že opět zaplatíme cca 20 milionů a našinec poslouchá jen mlžení a spoustu keců ale za kterého mi.obrany a jeho úředníků toto bylo posvěcono se nedozvíme...proč...kdo koho kreje...nebo by vyplavalo na povrch ještě větší svinstvo...proč ti naši prestituti do toho nešťouraj..jim sttačí Zeman a Putin a je yvymalováno a jsme tam kde jsme;-O;-O

+4/−7
19.12.2014 20:33

O53n75d34ř80e13j 72F77i26l36i53p61c54z68y19k 8214473398561

V Polsku mají obavy z těch železničních přejezdů. A velké. Možná měli počkat.

+2/0
19.12.2014 20:26

J25a39r84e52k 58K75a83l54i15v71o48d72a 7226153311666

Na CMK, tam co se jezdí 200, je úspěšně likvidujou...

0/0
20.12.2014 1:32

D17a23v60i52d 28Š97a58f41r93á29n81e21k 5937834287373

Rychlost 200 km/h je stejně historická, jako našich 160 km/h. Nemá moc význam, budovat železnici na tyhle rychlosti. Pokud pominu Francii a SRN, tak rychlostí nad 250 km/h můžete jezdit i ve Španělsku, Itálii nebo dokonce v Turecku.

No u nás je to stejně jedno - vzhledem k tomu, že jsme z důvodu neschopnosti našich technokratů za posledního čtvrt století utopili miliardy v předražené "modernizaci" koridorů, nezbývá než nadávat na Brusel ;-D

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/24/High_Speed_Railroad_Map_of_Europe_2013.svg

+7/−2
19.12.2014 20:01

J58i54ř39í 15E94r11b26e57n 1953574666157

A co byste radil, pane dneska-jsem-chytrej? Budovat už v 90. letech rychlotratě a nechat si základní železniční síť už úplně rozpadnout? Od elektrifikace se totiž na páteřní tratě skoro nesáhlo a stav svršku i zabzař byl v roce 1991 tak tristní, že jízdní doba z Prahy do Brna byla skoro o hodinu delší než o třicet let dřív!

Rychlotratě se musí projektovat a stavět v úplně nových trasách - není možné na ně přestavět ty stávající přeplněné koridorové trati!

+10/0
20.12.2014 0:08

D76a63v41i56d 32Š12a11f96r85á85n37e27k 5797534587393

Napsal obecní chytrej. Třeba úsek Augsburg-Mnichov (230km/h) dokončený nedávno se stavěl na původním tělese.

Rakouská Westbahn se na 230km/h taky nepředělávala komplet celá. Kolikrát vám stačí napřímit oblouky, nebo udělat tunely.

0/−7
20.12.2014 9:05

L93a72d60i30s53l21a24v 66H74r26ů70z16a 8961136550696

Lepší obecní chytrej, než obecní hloupej. Pokud by to šlo, tak by se to naprojektovalo na 230 v původní trati. Ale není terén v každé zemi stejný. Na některých našich koridorech nešlo v původní trase dosáhnout ani těch 160.

+5/0
20.12.2014 14:55
Foto

D40a53n63i40e87l 34K87o91č81i31c50a 4715268226342

U nás nikde nic nenapřímíte. Stačí jedna chytrá bába s políčkem co vám stojí v cestě a jste...

...víte kde.

0/0
23.12.2014 18:13

M50i52c85h62a33l 96B46e61r65a49n 1736806163405

Mají to pěkné, kluci polští :-)

0/0
19.12.2014 19:38

J94a98n 81S40k67ř86i36v89á28n51e68k 3836686476

Děkuji opět je Polsko před námi.

+1/−5
19.12.2014 19:26

I32v69a 51V49a62l90č30í63k21o50v31á 1729938901971

Opět není před námi.

+5/−1
19.12.2014 21:42

J89i23ř53í 81E60r86b31e67n 1413584356977

A není náhoda, že to vymysleli v lidově demokratické zemi, v socialistickém Polsku! A zase jsme o krok před nimi!

Ale co myslíš, bude to stačit?

0/0
20.12.2014 0:17

P60e34t44r 92K49u38n97c 7392941961336

Aspon někdo umí rozumě čerpat dotace z EUR^. No a nam nezbyva nic jiného než se projet na cyklostezkach

+14/0
19.12.2014 19:14

V27l24a19s41t87i41m18i93l 91K44o91c37u37r25e11k 4176603100124

Není divu, u nás jsou nejdůležitější cyklostezky, ve Španlsku se jezdí 360 km/h.

+2/−1
20.12.2014 2:48

M19a90r37t92i69n 38V75o56j81á44č94e61k 9122928888357

no koukněte na mapu a porovnejte trasy ve Španělsku a u nás a ukažte mě úseky kde by měl koridor s rychlostí nad 200km smysl víc jak 300 vůbec nezmiňuji

+4/0
20.12.2014 14:36

Najdete na iDNES.cz