- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Baťa byl fenomén. Viděl jsem většinu zlínských baťovských domků.
I dnes velmi nadčasové, úsporné a pohodlné.
Nadcasove asi jo, ale usporne a pohodlne? Usporne jsou tak maximalne velikosti a resit pohodlnost u stavby je znacne diskutabilnk uz z principu.
Filiálek měl dost po celém světě, mohl si vybrat, kde bude letadla stavět.
Jako dnes utíkají firmy z ČR třeba do Nizozemí. Viz Jelínek.
Tehdy se ještě česká vláda nesnažila vyhnat úspěšné firmy jinam. Dnešní na tom pilně pracují již mnoho let.
Krása a nádhera... Zapomněli jste ale dodat,že Tomáš Baťa zahynul vlastní blbostí,když donutil pilota Jindřicha Broučka odletět za mlhy na letounu,který na let bez vidu neměl přístrojové vybavení pro let bez vidu! Navíc jeho první letadla neprocházela pravidelnými revizemi,a navíc byla registrována v cizině. Znám je výrok z tehdejší doby od představitele tehdejšího MVP ing.Bervity,který po další havárii Baťovi pravil,když zjistil,že letadla jsou ve špatném stavu:"To se chcete zabít?"
Pilot to měl odmítnout. Měl mít rozum. Mohl žít.
Děkuji za článek a fotogalerii.