Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Letecké novinky: Čína chystá vlastní dopravní letadlo, poletí poprvé

České firmy se budou podílet na výrobě a vývoji simulátoru letounu L410. Airbus předává aeroliniím druhý letoun A350 a Číňané by letos chtěli poprvé nechat proletět C919.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J18i92ř25í 41B96r65o97ž 5509885662597

V podstatě bude čínský jen drak. Motory, avionika, systémy budou západní (Honeywell, General Electric atd, atd) Vývoj těchto komponentů je podstatně složitější, než návrh holého draku, tam si ještě řádku let počkáme, než doženou kvalitativně přední výrobce.

+7/0
27.2.2015 10:24

R71i73c74h46a40r60d 12T51r45e56f63i97l 4931475149520

Přesně. Budou rádi když udělají dobrý drak.

0/0
27.2.2015 10:43

P62a96v55e10l 68M94a10t33o90u24š65e10k 5110607798574

Je otázka, odkud pocházejí některé komponenty vámi uváděných firem. Navíc pokud vím, motory mají od subdodavatelů (Rolls Royce apod.) i zavedení výrobci letadel, takže to není nic nového.

+2/0
27.2.2015 10:57

M40i40l17a76n 98K37l98o97u44č12e94k 3970545948317

Otázka původu výrobku je podle mě hlavně ta, kdo to nakreslil, vyvinul, otestoval, drží patent a nakonec dohlíží na výrobu.

+1/0
27.2.2015 11:02

P93a92v22e45l 53M42a66t90o76u72š51e55k 5250937118494

Když jsme u těch patentů a užitných vzorů, tak těch má Čína za posledních cca 5 let více než Evropa s Amerikou dohromady.

+2/0
27.2.2015 11:04

M84i75l15a67n 63K40l37o53u34č97e57k 3650655108117

Tím dobře pro ně, jakto ale, že nemají třeba auto kvalitativně srovnatelné třeba s německým, když jsou takoví borci v patentech, případně proč používají ve svých smartphonech americký android nebo čipy arm a né svoje?

+2/−2
27.2.2015 11:08

P78a95v92e71l 17M87a24t36o24u72š48e39k 5130577818824

Nevím, asi pro ně auta nejsou tou hlavní prioritou. O smartphonech nevím vůbec nic, ale nedomnívám se, že by na tom byli zrovna v tomto oboru tak špatně. Jsem si ale skoro jist např.že kdyby české stavebnictví  fungovalo jako jejich, měli bychom tady větší města dávno propojená vysokorychlostními železnicemi, z Prahy do Brna by se jezdilo 45 minut, polovina hlavních silnic by nebyla v havarijním stavu a otevření tunelu Banka by se již cca podesáté neodkládalo naneurčito.

+3/0
27.2.2015 11:15

M13i42l62a20n 31K48l36o67u62č64e68k 3200545848107

Třeba pro nás nebyly dálnice a železnice prioritou.

+1/0
27.2.2015 11:46

P34a76v71e71l 58M32a32t92o60u69š48e89k 5930247108334

Zřejmě ne.

0/0
27.2.2015 11:52

M94i52l24a53n 33K13l88o78u39č68e35k 3180515298137

Nicméně už jste s tou pritoritou nudný, pochopte že nemáme centrálně plánované hospodářstvá a tak tu nikdo priority neurčuje. Ty si určují sami podnikatelé.

+2/−3
27.2.2015 11:52

A80l39e72x24a61n41d84r 32K59o80s48t11k49a 8822588426524

Což je fajn, jenže tak opravdu nemůlže fungovat třeba ta stavba silnic. jeden z důvodů, proč je na Ostravsku taková nezaměstnanost je v tom, že tam nevede snad ani jedna solidní silnice. Žádná firma tam prostě nepostaví nic podstatného, aniž by mohli dostávat nějak rozumně zboží tam a odtamtud.

0/−2
27.2.2015 12:12

M61i41l72a67n 40K40l76o30u86č91e42k 3890965238517

Ale může tak v klidu fungovat výroba aut nebo letadel, mercedes nepotřeboval aby mu nějakej soudruh diktoval priority a stejně udělal kvalitní auto, stačila pouhá poptávka a ta je i v číně, takže se nempžete vymlouvat, že tam zrovna nemají priority vytvořit kvalitní vůz a proto ho nemají, jinak by ho tutově měli.

+1/0
27.2.2015 12:43

J41i65r67k60a 30B10r48u91n19n30e63r 4728832129497

Ještě nedávno, na rozdíl od nás, jezdili všichni v montérkách. Za chvíli budou i ta auta. Zato my válíme, státní a magistrátní akce, to je učiněná hrůza. Priorita nepriorita.

0/0
1.3.2015 3:56

A95l80e35x81a55n20d55r 45K50o97s95t92k73a 8482528416624

Také bych se neptal, kolik Číňanů na vývoji toho motoru pracovalo. Byť ne v Číně. Když mrknu třeba na osel.cz, tak mi přijde, že je pod každým objevem podepsaný Číňan nebo Ind (a někdo další samozřejmě) !

+1/0
27.2.2015 11:10

M66i96l69a82n 24K96l21o52u23č48e62k 3460755668917

Pokud za objevy mohou hlavně čínané a indové, pak by museli být nejlepší objevy právě v číně a indii, kde je nejvíce číňanů a indů a nebudou je zpomalovat američtí nebo evropští lidé, není tomu tak.

+3/−1
27.2.2015 11:12

A28l47e94x60a63n24d67r 40K84o30s26t61k34a 8162738526664

Platí pro teď. Jak Čína tak Indie už kolik let budují špičková vědecká pracoviště a postupně ty lidi přetahují zpátky.

+4/0
27.2.2015 11:21

M87i11l16a86n 42K65l80o82u24č39e41k 3710915978747

Jo a jak moc je přetahují, spousta těch lidí se v usa už narodila a dost pochybuji o tom, že by se jim najednou zachtělo žít v indii nebo číně, co jim tam mohou nabídnout, co v usa nemají?

+1/0
27.2.2015 11:49

A40l13e74x36a53n90d76r 47K97o66s83t62k97a 8452858456494

Nabízí jim tam jen lepší výzkumné zařízení. Za mnohem víc peněz. Je rozdíl, jestli můžete s dotyčným kusem vybavení pracovat jednou za týden, 4 hodiny v noci, nebo ho máte ve vlastní laboratoři nonstop.

+1/0
27.2.2015 11:52

M94i95l58a73n 60K15l84o80u23č77e49k 3840355678917

tak to jich už tam musí být davy, zatímco v usa jim nezbude nikdo

+2/0
27.2.2015 11:53

A31l50e30x31a40n46d98r 74K20o62s17t30k57a 8132828476374

Co jsem o tom četl články, tak to tak víceméně vypadá. Čína dá několik miliard usd na výzkumné centrum něčeho a ještě před dostavěním mají stovku čínských vědců, čekajících až zatvrdne beton. A s Indií je to podobné.

0/0
27.2.2015 12:33

M92i91l75a95n 49K10l79o97u88č55e40k 3230365628727

tak to jsou borci, až se divim, že teprve teď budou testovat první dopravní letadlo

+2/0
27.2.2015 12:40

A97l90e40x56a24n64d15r 12K95o30s47t21k52a 8842368766394

Dělají to teprve několik let. A třeba Indie mezitím hodně, ale hodně pokročila na oli rychlých množivých reaktorů.

0/0
27.2.2015 12:45

J40i22ř90í 42B90r95o81ž 5509505332517

Jistě máte pravdu, ale když se kouknete na bydliště dotyčných, tak to jsou  z 90% USA.

+1/0
27.2.2015 11:15

M90i68c61h83a98l 44M31a65j72e35r 6324719870886

No, pri všetkej úcte, do toho lietadla nesadnem. Boeingy a Airbusy majú už svoje "odpadané", pričom každým problémom sa ich bezpečnosť posúvala stále ďalej. A toto ladenie prebiehalo desiatky rokov. Nehovoriac o tom, že voči čínskej kvalite čohokoľvek mám ohromný odstup.

+10/0
27.2.2015 8:14

K79a74r12e88l 36B22a61r77t10a82k 9246701395166

Nehovoriac o tom, že voči čínskej kvalite čohokoľvek mám ohromný odstup.

Myslíte např. Apple iPhone 5S, nebo tisíce dalších výrobků o kterých jen nevíte, že jsou vyrobeny v Číně?

No, co si tak myslet o vašem přihlouplém příspěvku.Rv

0/−9
27.2.2015 8:24

M94i57l16o72š 41F63i21a37l68a 2630211187622

Nemyslím si, že bylo nutno na Michala reagovat až tak urážlivě. Ano, Čína vyrábí spoustu věcí ale srovnávat I-phon, který Vám vydrží dva tři roky a kupujete nový s dopravním letadlem je přeci jen trochu mimo. Nakonec sedněte si do nějakého čínského auta a uvidíte sám. Skůtr taky musíte doma dodělat a pak Vám slouží docela slušně. Ale dopravní letadlo je přeci jenom vyšší level a kdo lítá častěji tak aspoň pár let si let s novým čínským typem určitě dvakrát rozmyslí. Ale nemyslím, že by se letecké společnosti celého světa předháněly v nákupu tohoto typu.

+8/−1
27.2.2015 8:38

K69a14r14e17l 49B13a53r21t30a79k 9616231205886

Urážlivě? Co tím myslíte.

Jinak já se v letectví pohybuji již několik desítek let a něco o tom vím. Takže promiňte, ale pan Majer bohužel blábolí. To je nesporný fakt a ani váš příspěvek na tom nic nezmění.

+1/−1
27.2.2015 9:17

R23a67d77e68k 38V14a25l70k24o29v59i40č 7344771527153

Promiňte, ale čínská kvalita je obvykle příšerná - většina západních firem má v Číně své pracovníky kontrol kvality, školitele atd., aby výrobky stály alespoň za něco. Velká část čínského exportu (lodě, stíhačky, cvičné letouny do Pákistánu) byla velmi problematické kvality. Nejdřív si bude muset odlétat roky v Číně a jiných rozvojových zemích, než se kdokoliv s povolením letů do Evropy odváží něco takového koupit.

+2/0
27.2.2015 10:05

J47a76r28o59m90i73r 95F75a73r67e85k 4932743777

Kontrola kvality je obrovsky problem. Sami o sobe jsou cinani sikovni a snazivi, ale dost casto se pokoji s ne prilis uspokojivym vysledkem bez snahy o zlepseni. Nicmene uci se rychle a tohoto si jsou vedomi, navic jsou hrdi na svou praci, takze uvidime...

Druha vec je certifikace letadla. Pro cinsky trh jim staci jejich certifikace, pokud ho budou chtit prodavat jinam, budou potrebovat certifikovat letoun v dane zemi, tzn. pozadat dany urad. Takze se sami budou muset snazit, aby uspeli a nemeli problemy.

+2/0
27.2.2015 11:17

R53i59c31h73a97r68d 90T93r82e14f47i98l 4881835579190

Pohybuješ se v letectví několik desítek let? Děláš vrátného v Aeru co?:-/

+1/−1
27.2.2015 10:38

M78i74r67o24s41l84a94v 60H96r48u71š12k93a 2705278309953

Na druhou stranu, umí létat do vesmíru.

+2/0
27.2.2015 9:26

J46a75r98o19s59l79a82v 24H53a92n23z22l91í83k 2219285643878

Tak předpokládám, že pan Majer myslí čínskou vlastní produkci = kopii čehokoli vydávanou za vlastní výrobek. A tady musím 100% souhlasit.

+2/0
27.2.2015 8:39

P21a35v59e45l 68M64a70t76o58u95š87e98k 5220857268134

Jmenujte jedinou zemi, která něco vyrábí a nekopíruje. U Číny se to především silně zveličuje. Nehledě k tomu, že jimi kupované licence udržují nad vodou nejednu západní firmu.

0/−2
27.2.2015 9:41

R52i18c57h10a28r93d 84T10r87e90f80i48l 4141645609830

Tak Čiňani si zrovna s kupováním licencí hlavu moc nelámou.

+3/0
27.2.2015 10:41

P39a81v16e93l 45M10a16t44o48u81š31e86k 5350537808374

Je zajímavé, že třeba Siemens a jiní jim toho prodali docela dost, aniž by je k tomu někdo nenutil. Třeba si vybojují specifické podmínky, ale ani to není zakázané, pokud na ně prodejce licence přistoupí. To, že Číňani pak na licencovaný uzel naváží něčím dalším, popřípadě jej zkombinují s jiným licencovaným uzlem, by mělo být samozřejmostí rozvoje techniky. Může to dělat kdokoli jiný. Možná se vyplatí méně číst novinářské plky.

0/−2
27.2.2015 11:03

J94a87k40u13b 69B64ř68í26z50a 2596579770820

vy jste zjevne nepochopil puvodni prispevek. jde o to, ze vyrobky vyrabene sice v cine, ale v zapadnich fabrikach se zapadni kontrolou kvality maji uplne jinou kvalitu, nez to co si vyrabeji sami ve sve rezii ....

0/0
27.2.2015 13:37

O32n71d92ř45e14j 69S40t79a32r67o52c11h 5220613462714

Proč jste u obyčejné diskuze tak hloupě agresivní?

+4/−1
27.2.2015 8:53

K96a73r44e19l 53B52a26r34t56a23k 9746221885526

V čem, že ohodnotím urážlivý hloupý příspěvek? Máte asi divné hodnotové měřítko.

0/−2
27.2.2015 9:21

R85i52c38h60a25r19d 38T50r31e83f50i57l 4721305869110

Je obrovský rozdíl mezi nějakým vyvinout nějaký tytlifón a vyvinout bezpečný a spolehlivý dopravní letoun ikváčku.:-/

+2/0
27.2.2015 10:36

M57a13r32t54i53n 84H23u67d39e78c55e68k 3883909949273

Mozna se budete divit, ale pokud casto litate tak jste mozna uz v Cinskem letadle letel. Staci se podivat jaka letadla se v Cine vyrabeji a budete sam moc prekvapen.

+1/0
27.2.2015 9:01

P89a78v80e10l 72M60a45t36o43u55š52e60k 5680957798954

Asi jste z toho "čehokoli" viděl dost málo. Je dost úsměvné se domnívat, že když vynášejí na oběžnou dráhu družice, že by nebyli schopni vyrobit letadlo, že. Možná byste se i divil, kolik komponentů boeingů a dalších amerických výrobků pochází právě z Číny.

+1/−1
27.2.2015 9:38

M46i54l65a71n 88K44l98o10u39č69e31k 3460635698617

Je to podobné jako s rusákama, ti taky dokázali poslat člověka na oběžnou dráhu, ale auto kvalitativně srovnatelné třeba s bmw vyrobit nedokázali dodnes.

+1/0
27.2.2015 10:42

P39a87v32e66l 92M48a86t38o95u66š94e20k 5960427618984

To ale není otázka schopností, ale priorit. Co se týče třeba zrovna letadel, nemyslím si, že by na tom byli Rusové zase tak špatně.

0/−1
27.2.2015 11:07

M43i98l59a31n 43K35l33o37u55č79e79k 3700135398977

tak to je dobré vědět, že kvalitní auto nechtěli, né že by ho neuměli

+1/0
27.2.2015 11:09

P72a73v93e22l 71M45a38t85o56u58š26e69k 5140937338114

Asi je zbytečné s vámi diskutovat. Pro některé Čechy je patrně nepochopitelné, že by někdo dával auto na jiné než první místo důležitosti. My možná vyrábíme poměrně slušná auta (ačkoli to už dávno nejsme "my"), ale to, po čem budou jezdit, pořádně neděláme. Asi je zdejší prioritou vyrobit a prodat co nejvíce aut bez ohledu na to, po čem budou jezdit (a bez ohledu na to, zda jsou skutečně potřeba). Někde mají hodnoty nastavené třeba obráceně.

0/−1
27.2.2015 11:34

M66i76l70a86n 47K14l47o28u13č64e93k 3200235678267

Třeba jo, třeba v rusku mají hodnoty obráceně, skvělé dálnice pro žigulíky.

+1/0
27.2.2015 11:50

P35a65v67e32l 46M13a30t89o62u14š22e12k 5710277658284

Ten článek je o Rusku? Ale když už, v Rusku patrně nikdy nebyla prioritou silniční doprava.

0/0
27.2.2015 11:53

N43i32k77o22l93a 42Č51e60c68h 9351759186

Já bych se tolik nebál. Stejně to bude do posledního šroubku zkopírovaná 737, včetně bezpečnostních prvků.

0/0
27.2.2015 10:04

T16o50m27á72š 87J42u90r13e45č70k85a 3973462859173

No jestli to bude stejné jako když se čína poprvé snažila vyrobit vlastní auto tak to potěš koště.

+6/0
27.2.2015 6:51

M82a34r11t74i10n 47H45u60d87e44c55e32k 3923239179633

Nebojte toto neni jejich prvni letadlo.

+1/0
27.2.2015 8:57







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.