Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Letecké novinky: Čína chystá vlastní dopravní letadlo, poletí poprvé

České firmy se budou podílet na výrobě a vývoji simulátoru letounu L410. Airbus předává aeroliniím druhý letoun A350 a Číňané by letos chtěli poprvé nechat proletět C919.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J54i34ř10í 12B87r34o38ž 5269465432237

V podstatě bude čínský jen drak. Motory, avionika, systémy budou západní (Honeywell, General Electric atd, atd) Vývoj těchto komponentů je podstatně složitější, než návrh holého draku, tam si ještě řádku let počkáme, než doženou kvalitativně přední výrobce.

+7/0
27.2.2015 10:24

R44i14c75h12a14r62d 26T23r57e47f55i75l 4881845659230

Přesně. Budou rádi když udělají dobrý drak.

0/0
27.2.2015 10:43

P82a81v89e51l 71M48a66t73o65u42š68e81k 5940207108234

Je otázka, odkud pocházejí některé komponenty vámi uváděných firem. Navíc pokud vím, motory mají od subdodavatelů (Rolls Royce apod.) i zavedení výrobci letadel, takže to není nic nového.

+2/0
27.2.2015 10:57

M56i22l49a56n 78K88l18o41u67č43e69k 3190975578217

Otázka původu výrobku je podle mě hlavně ta, kdo to nakreslil, vyvinul, otestoval, drží patent a nakonec dohlíží na výrobu.

+1/0
27.2.2015 11:02

P26a31v20e55l 44M56a91t50o95u47š11e46k 5710927438274

Když jsme u těch patentů a užitných vzorů, tak těch má Čína za posledních cca 5 let více než Evropa s Amerikou dohromady.

+2/0
27.2.2015 11:04

M46i47l42a29n 76K45l19o44u93č73e58k 3830375778577

Tím dobře pro ně, jakto ale, že nemají třeba auto kvalitativně srovnatelné třeba s německým, když jsou takoví borci v patentech, případně proč používají ve svých smartphonech americký android nebo čipy arm a né svoje?

+2/−2
27.2.2015 11:08

P75a17v31e51l 60M83a64t65o66u64š70e52k 5180777518464

Nevím, asi pro ně auta nejsou tou hlavní prioritou. O smartphonech nevím vůbec nic, ale nedomnívám se, že by na tom byli zrovna v tomto oboru tak špatně. Jsem si ale skoro jist např.že kdyby české stavebnictví  fungovalo jako jejich, měli bychom tady větší města dávno propojená vysokorychlostními železnicemi, z Prahy do Brna by se jezdilo 45 minut, polovina hlavních silnic by nebyla v havarijním stavu a otevření tunelu Banka by se již cca podesáté neodkládalo naneurčito.

+3/0
27.2.2015 11:15

M33i25l32a70n 65K38l43o80u21č75e60k 3700965178227

Třeba pro nás nebyly dálnice a železnice prioritou.

+1/0
27.2.2015 11:46

P27a88v35e38l 49M50a82t42o81u81š74e63k 5150917118664

Zřejmě ne.

0/0
27.2.2015 11:52

M51i36l20a59n 22K55l85o20u78č86e70k 3480185138937

Nicméně už jste s tou pritoritou nudný, pochopte že nemáme centrálně plánované hospodářstvá a tak tu nikdo priority neurčuje. Ty si určují sami podnikatelé.

+2/−3
27.2.2015 11:52

A68l56e57x35a29n51d22r 95K95o50s81t50k88a 8892738386874

Což je fajn, jenže tak opravdu nemůlže fungovat třeba ta stavba silnic. jeden z důvodů, proč je na Ostravsku taková nezaměstnanost je v tom, že tam nevede snad ani jedna solidní silnice. Žádná firma tam prostě nepostaví nic podstatného, aniž by mohli dostávat nějak rozumně zboží tam a odtamtud.

0/−2
27.2.2015 12:12

M20i18l19a43n 86K56l10o71u13č25e59k 3610795438347

Ale může tak v klidu fungovat výroba aut nebo letadel, mercedes nepotřeboval aby mu nějakej soudruh diktoval priority a stejně udělal kvalitní auto, stačila pouhá poptávka a ta je i v číně, takže se nempžete vymlouvat, že tam zrovna nemají priority vytvořit kvalitní vůz a proto ho nemají, jinak by ho tutově měli.

+1/0
27.2.2015 12:43

J77i86r16k17a 56B66r81u24n38n40e23r 4188392159957

Ještě nedávno, na rozdíl od nás, jezdili všichni v montérkách. Za chvíli budou i ta auta. Zato my válíme, státní a magistrátní akce, to je učiněná hrůza. Priorita nepriorita.

0/0
1.3.2015 3:56

A29l14e58x81a38n98d93r 59K81o10s57t63k25a 8362628446264

Také bych se neptal, kolik Číňanů na vývoji toho motoru pracovalo. Byť ne v Číně. Když mrknu třeba na osel.cz, tak mi přijde, že je pod každým objevem podepsaný Číňan nebo Ind (a někdo další samozřejmě) !

+1/0
27.2.2015 11:10

M17i57l71a12n 83K66l80o31u38č93e79k 3130725478707

Pokud za objevy mohou hlavně čínané a indové, pak by museli být nejlepší objevy právě v číně a indii, kde je nejvíce číňanů a indů a nebudou je zpomalovat američtí nebo evropští lidé, není tomu tak.

+3/−1
27.2.2015 11:12

A65l16e94x54a12n96d15r 34K83o36s33t16k98a 8132658866754

Platí pro teď. Jak Čína tak Indie už kolik let budují špičková vědecká pracoviště a postupně ty lidi přetahují zpátky.

+4/0
27.2.2015 11:21

M94i96l11a80n 43K93l45o47u77č60e98k 3150245568197

Jo a jak moc je přetahují, spousta těch lidí se v usa už narodila a dost pochybuji o tom, že by se jim najednou zachtělo žít v indii nebo číně, co jim tam mohou nabídnout, co v usa nemají?

+1/0
27.2.2015 11:49

A61l86e96x19a40n17d41r 28K11o33s86t74k59a 8592808286724

Nabízí jim tam jen lepší výzkumné zařízení. Za mnohem víc peněz. Je rozdíl, jestli můžete s dotyčným kusem vybavení pracovat jednou za týden, 4 hodiny v noci, nebo ho máte ve vlastní laboratoři nonstop.

+1/0
27.2.2015 11:52

M16i13l17a74n 46K89l32o21u59č17e34k 3460165288687

tak to jich už tam musí být davy, zatímco v usa jim nezbude nikdo

+2/0
27.2.2015 11:53

A79l24e54x22a15n55d56r 68K63o77s98t56k55a 8292848876954

Co jsem o tom četl články, tak to tak víceméně vypadá. Čína dá několik miliard usd na výzkumné centrum něčeho a ještě před dostavěním mají stovku čínských vědců, čekajících až zatvrdne beton. A s Indií je to podobné.

0/0
27.2.2015 12:33

M41i36l98a21n 48K43l24o95u73č97e80k 3980165818947

tak to jsou borci, až se divim, že teprve teď budou testovat první dopravní letadlo

+2/0
27.2.2015 12:40

A14l28e94x45a14n68d22r 26K59o43s53t96k46a 8422768906734

Dělají to teprve několik let. A třeba Indie mezitím hodně, ale hodně pokročila na oli rychlých množivých reaktorů.

0/0
27.2.2015 12:45

J29i37ř14í 78B29r57o40ž 5799405252417

Jistě máte pravdu, ale když se kouknete na bydliště dotyčných, tak to jsou  z 90% USA.

+1/0
27.2.2015 11:15

M57i74c68h56a95l 13M52a37j34e49r 6824379290196

No, pri všetkej úcte, do toho lietadla nesadnem. Boeingy a Airbusy majú už svoje "odpadané", pričom každým problémom sa ich bezpečnosť posúvala stále ďalej. A toto ladenie prebiehalo desiatky rokov. Nehovoriac o tom, že voči čínskej kvalite čohokoľvek mám ohromný odstup.

+10/0
27.2.2015 8:14

K48a76r94e46l 77B63a95r16t16a79k 9786771255836

Nehovoriac o tom, že voči čínskej kvalite čohokoľvek mám ohromný odstup.

Myslíte např. Apple iPhone 5S, nebo tisíce dalších výrobků o kterých jen nevíte, že jsou vyrobeny v Číně?

No, co si tak myslet o vašem přihlouplém příspěvku.Rv

0/−9
27.2.2015 8:24

M69i64l64o73š 53F79i68a83l73a 2950101427892

Nemyslím si, že bylo nutno na Michala reagovat až tak urážlivě. Ano, Čína vyrábí spoustu věcí ale srovnávat I-phon, který Vám vydrží dva tři roky a kupujete nový s dopravním letadlem je přeci jen trochu mimo. Nakonec sedněte si do nějakého čínského auta a uvidíte sám. Skůtr taky musíte doma dodělat a pak Vám slouží docela slušně. Ale dopravní letadlo je přeci jenom vyšší level a kdo lítá častěji tak aspoň pár let si let s novým čínským typem určitě dvakrát rozmyslí. Ale nemyslím, že by se letecké společnosti celého světa předháněly v nákupu tohoto typu.

+8/−1
27.2.2015 8:38

K49a66r34e45l 10B83a69r80t79a44k 9436611605446

Urážlivě? Co tím myslíte.

Jinak já se v letectví pohybuji již několik desítek let a něco o tom vím. Takže promiňte, ale pan Majer bohužel blábolí. To je nesporný fakt a ani váš příspěvek na tom nic nezmění.

+1/−1
27.2.2015 9:17

R50a68d87e77k 27V87a67l66k68o84v19i83č 7484501637133

Promiňte, ale čínská kvalita je obvykle příšerná - většina západních firem má v Číně své pracovníky kontrol kvality, školitele atd., aby výrobky stály alespoň za něco. Velká část čínského exportu (lodě, stíhačky, cvičné letouny do Pákistánu) byla velmi problematické kvality. Nejdřív si bude muset odlétat roky v Číně a jiných rozvojových zemích, než se kdokoliv s povolením letů do Evropy odváží něco takového koupit.

+2/0
27.2.2015 10:05

J98a45r44o73m56i48r 81F44a77r92e55k 4132893297

Kontrola kvality je obrovsky problem. Sami o sobe jsou cinani sikovni a snazivi, ale dost casto se pokoji s ne prilis uspokojivym vysledkem bez snahy o zlepseni. Nicmene uci se rychle a tohoto si jsou vedomi, navic jsou hrdi na svou praci, takze uvidime...

Druha vec je certifikace letadla. Pro cinsky trh jim staci jejich certifikace, pokud ho budou chtit prodavat jinam, budou potrebovat certifikovat letoun v dane zemi, tzn. pozadat dany urad. Takze se sami budou muset snazit, aby uspeli a nemeli problemy.

+2/0
27.2.2015 11:17

R30i21c91h45a27r25d 84T28r81e54f32i82l 4961495369260

Pohybuješ se v letectví několik desítek let? Děláš vrátného v Aeru co?:-/

+1/−1
27.2.2015 10:38

M45i29r26o76s44l96a27v 86H87r12u86š53k98a 2345418639763

Na druhou stranu, umí létat do vesmíru.

+2/0
27.2.2015 9:26

J49a63r96o90s13l32a48v 27H80a62n88z51l72í51k 2419175613578

Tak předpokládám, že pan Majer myslí čínskou vlastní produkci = kopii čehokoli vydávanou za vlastní výrobek. A tady musím 100% souhlasit.

+2/0
27.2.2015 8:39

P36a86v22e83l 32M93a15t56o25u38š41e28k 5570237678164

Jmenujte jedinou zemi, která něco vyrábí a nekopíruje. U Číny se to především silně zveličuje. Nehledě k tomu, že jimi kupované licence udržují nad vodou nejednu západní firmu.

0/−2
27.2.2015 9:41

R57i85c38h34a41r95d 76T58r63e44f37i44l 4251595549450

Tak Čiňani si zrovna s kupováním licencí hlavu moc nelámou.

+3/0
27.2.2015 10:41

P46a76v14e75l 63M64a40t13o85u55š17e19k 5850617158754

Je zajímavé, že třeba Siemens a jiní jim toho prodali docela dost, aniž by je k tomu někdo nenutil. Třeba si vybojují specifické podmínky, ale ani to není zakázané, pokud na ně prodejce licence přistoupí. To, že Číňani pak na licencovaný uzel naváží něčím dalším, popřípadě jej zkombinují s jiným licencovaným uzlem, by mělo být samozřejmostí rozvoje techniky. Může to dělat kdokoli jiný. Možná se vyplatí méně číst novinářské plky.

0/−2
27.2.2015 11:03

J82a66k92u55b 77B37ř25í39z19a 2626309870650

vy jste zjevne nepochopil puvodni prispevek. jde o to, ze vyrobky vyrabene sice v cine, ale v zapadnich fabrikach se zapadni kontrolou kvality maji uplne jinou kvalitu, nez to co si vyrabeji sami ve sve rezii ....

0/0
27.2.2015 13:37

O69n41d64ř83e94j 80S79t18a91r52o92c54h 5350473842884

Proč jste u obyčejné diskuze tak hloupě agresivní?

+4/−1
27.2.2015 8:53

K67a72r12e38l 60B61a57r66t98a67k 9196611745656

V čem, že ohodnotím urážlivý hloupý příspěvek? Máte asi divné hodnotové měřítko.

0/−2
27.2.2015 9:21

R10i44c51h47a26r24d 51T35r90e79f34i67l 4901245109100

Je obrovský rozdíl mezi nějakým vyvinout nějaký tytlifón a vyvinout bezpečný a spolehlivý dopravní letoun ikváčku.:-/

+2/0
27.2.2015 10:36

M52a88r39t50i51n 89H27u59d14e17c82e97k 3843379719283

Mozna se budete divit, ale pokud casto litate tak jste mozna uz v Cinskem letadle letel. Staci se podivat jaka letadla se v Cine vyrabeji a budete sam moc prekvapen.

+1/0
27.2.2015 9:01

P43a35v51e58l 12M87a30t70o46u41š81e32k 5130927708434

Asi jste z toho "čehokoli" viděl dost málo. Je dost úsměvné se domnívat, že když vynášejí na oběžnou dráhu družice, že by nebyli schopni vyrobit letadlo, že. Možná byste se i divil, kolik komponentů boeingů a dalších amerických výrobků pochází právě z Číny.

+1/−1
27.2.2015 9:38

M65i97l24a29n 31K33l24o20u26č91e42k 3190415528507

Je to podobné jako s rusákama, ti taky dokázali poslat člověka na oběžnou dráhu, ale auto kvalitativně srovnatelné třeba s bmw vyrobit nedokázali dodnes.

+1/0
27.2.2015 10:42

P63a18v16e34l 64M71a50t97o64u68š68e13k 5190177948554

To ale není otázka schopností, ale priorit. Co se týče třeba zrovna letadel, nemyslím si, že by na tom byli Rusové zase tak špatně.

0/−1
27.2.2015 11:07

M20i46l48a41n 85K22l51o95u19č20e41k 3410205548217

tak to je dobré vědět, že kvalitní auto nechtěli, né že by ho neuměli

+1/0
27.2.2015 11:09

P38a93v90e28l 23M96a68t15o70u24š10e59k 5600627298154

Asi je zbytečné s vámi diskutovat. Pro některé Čechy je patrně nepochopitelné, že by někdo dával auto na jiné než první místo důležitosti. My možná vyrábíme poměrně slušná auta (ačkoli to už dávno nejsme "my"), ale to, po čem budou jezdit, pořádně neděláme. Asi je zdejší prioritou vyrobit a prodat co nejvíce aut bez ohledu na to, po čem budou jezdit (a bez ohledu na to, zda jsou skutečně potřeba). Někde mají hodnoty nastavené třeba obráceně.

0/−1
27.2.2015 11:34

M12i30l46a31n 71K91l20o63u50č66e19k 3240535408197

Třeba jo, třeba v rusku mají hodnoty obráceně, skvělé dálnice pro žigulíky.

+1/0
27.2.2015 11:50

P87a19v56e39l 19M27a87t80o57u51š40e77k 5270857618894

Ten článek je o Rusku? Ale když už, v Rusku patrně nikdy nebyla prioritou silniční doprava.

0/0
27.2.2015 11:53

N20i86k23o48l87a 79Č40e24c92h 9761879756

Já bych se tolik nebál. Stejně to bude do posledního šroubku zkopírovaná 737, včetně bezpečnostních prvků.

0/0
27.2.2015 10:04

T48o11m97á24š 85J18u91r36e89č21k34a 3693962789463

No jestli to bude stejné jako když se čína poprvé snažila vyrobit vlastní auto tak to potěš koště.

+6/0
27.2.2015 6:51

M21a73r21t86i18n 78H28u24d71e84c52e17k 3323889599873

Nebojte toto neni jejich prvni letadlo.

+1/0
27.2.2015 8:57







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.