Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Už žádné letadlo duchů. Nad oceánem se bude hlásit každých 15 minut

Austrálie ve spolupráci s Malajsií a Indonésií začne testovat vylepšený systém sledování zaoceánských letů. V neděli to oznámil australský ministr dopravy Warren Truss. Změny jsou reakcí na zmizení letu MH370 v březnu 2014.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J68o30s78e20f 58H36á21j72e38k 6798880459512

...mno nejsem žádnej lumen, ale těleso, které se hlásí v intervalu každých 180-210 km... to je snadno dohledatelný?:-/

0/0
3.3.2015 19:05
Foto

M41a28g29y 14G48r36e92n58d51e74l 6258152301947

Riešenie, že sa lietadlo namiesto každých 30 minút bude hlásiť automatickým signálom každých 15, bude mať prakticky nulový efekt. V prípade opakovania situácie ako u MH370 sa s intenzívnym sledovaním nezačalo ani po tých 6tich hodinách, keď už lietadlo nemohlo mať palivo a tie polhodinové signály boli až dodatočne vydolované zo satelitných systémov a analyzované.

Oveľa praktickejšie by bolo umiestniť na chvost nezávislý GPS prijímač a vysielač, nevypnuteľný z kabíny, ktorý by priebežne do centrály aerolinky alebo nejakého dispečingu vysielal každú minútu okamžitú polohu, výšku, rýchlosť. Táto informácia má zopár bajtov a nijako extrémne nezaťaží satelitný systém, ani keď to bude mať každé lietadlo.

Ďalšou zmenou by mohlo byť, aby hlavný letový zapisovač bol oddeliteľný a v prípade potopenia lietadla by vyplával na povrch a vysielal silný núdzový signál s GPS polohou, podľa ktorej by sa okamžite dalo veľmi presne lokalizovať miesto dopadu lietadla. Dnes to bežne dokážu Epirb bóje, ktoré sa aktivujú človekom alebo pri dlhšom namočení do slanej vody. Sú povinnou výbavou každej lode v prípade núdze a vôbec to nie je nejaká superdrahá súčiastka.

0/0
2.3.2015 23:38

H77o55n83z12a 75H43r35o49m47a86s 1185727177612

To MH370 to je jak LOST ten serial...

+1/0
2.3.2015 19:28

M39a96r50e29k 48S57a54j58d75a 2165190976158

Sem myslel, ze hlavni problem byl, ze to proste vypnuli... cili za mne souhlas s postojem Emirates.

+7/0
2.3.2015 18:57

J22i52ř24í 58S24ý79k80o36r70a 8617467638956

presne

0/0
2.3.2015 19:01

P13e54t19r 56N95i86v95n94i17c31k36ý 3672604715297

Toto stejně není řešení, které přímo zvyšuje bezpečnost. Pouze se díky němu budou dát rychleji (a tedy levněji) lokalizovat a nalézt trosky.

+8/0
2.3.2015 13:40

J71i45n85d95ř62i89c20h 90K32u17c37h45a46ř 4986923428

nikoliv. Pouze budeme presneji znat posledni polohu, kdy bylo zarizeni na odesilani polohy funkcni. S polohou trosek to muze ale nemusi mit nic spolecneho (letadlo muze letet i pote, co mu vysadi komunikacni systemy a zridit se o par set kilometru jinde)

+9/0
2.3.2015 14:21

P54a25v92e48l 96V61e88t20e23š89n83í85k 7845638855947

Tak někdy by díky tomu, že by znali místo, mohl i někdo přežít.

Jestli jste letěl třeba Praha-Soul a několik hodin pod sebou viděl jenom sibiřskou tundru, pak vidíte, jak málo je svět osídlený.

0/0
2.3.2015 19:21

J18i44n50d73ř98i55c53h 14K80u46c81h21a59ř 4866123628

no pokud vim tak u MH370 se predpoklada ze po zmene kurzu letelo jeste cca 6hodin - tedy sledovani co pul hodiny by melo jeho polohu oznamit coz se nestalo. Jak tomu tedy pomuze hlaseni co 15minut? Jakykoliv system zavisly na tom, ze v letadle je neco funkcni drive nebo pozdeji selze - at uz necim umyslem, nebo poruchou...

+11/0
2.3.2015 12:53

M62a15r42t28i62n 19J39i60r32o94u21s75e14k 7556145375988

A co UR-82072 a UR-82060, taky budou vidět?

0/−4
2.3.2015 12:11

J91i93ř71í 98F47r87a49n44t55a 8661857121110

Copak tim chtel basnik Jirousek rici?

Ty uz videt jsou - staci FlightRadar nebo podobne...

Konspiratore ;-D

+1/0
2.3.2015 13:46

M17a60r37t78i53n 65J10i76r65o56u22s55e61k 7326505965108

Tak sem šoupněte trasy za poslední dva měsíce, nekonspirátore. :-)

0/−2
2.3.2015 14:04

J52i47ř88í 26F86r86a64n73t22a 8691857611760

Nejsem váš poskok, Jirousku. Pokud po tom tolik toužíte, najděte si je sám, nebo je můžete sledovat a zapisovat si je denně.

Stačí použít to co máte pod kuliček, případně strejda Google taky pomůže...

0/0
2.3.2015 15:11

J16i37ř53í 70F66r42a32n47t55a 8371717511780

Pod kulichem...

Pardon, překlep.

0/0
2.3.2015 15:39

M48a20r76t95i89n 49J90i18r76o68u25s24e52k 7856245185678

Ona totiž žádná historie letů těchto letadel není, proto jsem to po vás chtěl. Nebo si snad myslíte, že jsem se na FlightRadar nekoukal??

0/0
2.3.2015 20:40

J14i33ř69í 37S13ý51k87o29r10a 8127517718806

To je to letadlo, co práškuje a dělá mraky? ;-D................:-P!!

0/0
2.3.2015 19:01

J95i19ř77í 75F20r68a82n72t77a 8771847171900

Ne ne, podle kulicha vozí banderovským fašistům na Ukrajinu zbraně, tanky, kapitalistické žoldáky ze Západu a bůhví co ještě :D

0/0
3.3.2015 0:54

J23a11n 84Š52t33o63č43e31k 5660435480374

Lepší by bylo hlášení každých 5 minut, ne ? Už za 5 minut letadlo uletí dost velkou vzdálenost... ;-). A co se týče zmizelého Boeingu, nechci tu debatu zase nějak rozjíždět. Ale vyloučil třeba někdo, že by se hacker naboural do řídící jednotky ? Jen pro informaci, např. Stuxnet dokázal změnit frekvenci u centrifug na výrobu obohaceného Uranu v Iránu a dalších státech. Pravdu o letadle se už asi nikdy nedozvíme...

0/0
2.3.2015 11:25

P60e89t75r 92N48o76v20á21k 3663906484134

1) zamezit přerušení na 100% nepůjde, každé zařízení ma nějaký kabel či pojistku...

2) hlavní je, aby byl postup co ihned dělat když se letadlo neohlásí, pokud se bude zase jen čekat, tak je to vše zbytečné.....

0/0
2.3.2015 9:39

P83e12t51r 40Z89a29s26k78o24č12i65l 2455942458679

Když je kabel či pojistka třeba u podvozku, tak tam posádka těžko poleze. I když Schwarzenegger se v Commandu z kabiny k podvozku dostal, ale jestli to nebyla jenom filmová ptákovina.

+5/−1
2.3.2015 10:12

P30e15t46r 56N81o27v85á43k 3743446944674

Podívejte se někdy jak se montují letadla, je to vpodstatě trubka, do které se vše skládá, takže pokud to bude chtít udělat někdo z personálu servisu na letišti, tak si můžete být jist že nemusí být ani Rambo... Spíše je důležitý bod 2), kdy se letadlo nehlásí a několik hodin se nic neděje....

0/0
2.3.2015 13:10

J65a27k26u52b 19Š27a81f10a92n73d24a 7155877291461

A když to letadlo vyjede z hangáru tak přece vidíte, jestli mu systém běží nebo ne.

+2/0
2.3.2015 14:24

V71á25c94l40a35v 27P71o72u64s84t73k62a 3690181672

No a co? To že běží teď, neznamená že za nějaký čas běžet nemusí.

0/0
2.3.2015 19:50

T55o71m34á11š 10K36n14a84i83f44l 6113700537250

Ty pojistky musí byt v kokpitu.

0/0
2.3.2015 19:41

J26o27s19e20f 11N89o12v49a26k 5338932106418

A já naivka jsem si myslel, že je to se současnejma technologiema samozřejmost...

0/0
2.3.2015 9:29

P51e88t49r 18N24i53v31n49i22c14k61ý 3252614865797

Technicky rozhodně ano, ale je tu otázka ceny - zdarma to není a v době, kdy všichni řeší náklady...

+6/0
2.3.2015 9:58

T93o68m80á12š 54K55n54a74i71f72l 6663680507320

Není. Jen ve filmech.

0/0
2.3.2015 19:42







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.