Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Už žádné letadlo duchů. Nad oceánem se bude hlásit každých 15 minut

Austrálie ve spolupráci s Malajsií a Indonésií začne testovat vylepšený systém sledování zaoceánských letů. V neděli to oznámil australský ministr dopravy Warren Truss. Změny jsou reakcí na zmizení letu MH370 v březnu 2014.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J36o63s21e31f 35H16á17j74e87k 6738880919612

...mno nejsem žádnej lumen, ale těleso, které se hlásí v intervalu každých 180-210 km... to je snadno dohledatelný?:-/

0/0
3.3.2015 19:05
Foto

M93a90g21y 95G97r89e65n42d85e85l 6788192861207

Riešenie, že sa lietadlo namiesto každých 30 minút bude hlásiť automatickým signálom každých 15, bude mať prakticky nulový efekt. V prípade opakovania situácie ako u MH370 sa s intenzívnym sledovaním nezačalo ani po tých 6tich hodinách, keď už lietadlo nemohlo mať palivo a tie polhodinové signály boli až dodatočne vydolované zo satelitných systémov a analyzované.

Oveľa praktickejšie by bolo umiestniť na chvost nezávislý GPS prijímač a vysielač, nevypnuteľný z kabíny, ktorý by priebežne do centrály aerolinky alebo nejakého dispečingu vysielal každú minútu okamžitú polohu, výšku, rýchlosť. Táto informácia má zopár bajtov a nijako extrémne nezaťaží satelitný systém, ani keď to bude mať každé lietadlo.

Ďalšou zmenou by mohlo byť, aby hlavný letový zapisovač bol oddeliteľný a v prípade potopenia lietadla by vyplával na povrch a vysielal silný núdzový signál s GPS polohou, podľa ktorej by sa okamžite dalo veľmi presne lokalizovať miesto dopadu lietadla. Dnes to bežne dokážu Epirb bóje, ktoré sa aktivujú človekom alebo pri dlhšom namočení do slanej vody. Sú povinnou výbavou každej lode v prípade núdze a vôbec to nie je nejaká superdrahá súčiastka.

0/0
2.3.2015 23:38

H94o78n56z61a 56H66r48o92m98a36s 1495787687972

To MH370 to je jak LOST ten serial...

+1/0
2.3.2015 19:28

M69a96r16e94k 42S34a64j57d72a 2655800896158

Sem myslel, ze hlavni problem byl, ze to proste vypnuli... cili za mne souhlas s postojem Emirates.

+7/0
2.3.2015 18:57

J98i49ř77í 42S21ý48k95o22r94a 8407227418356

presne

0/0
2.3.2015 19:01

P22e11t91r 83N55i28v30n67i72c88k78ý 3832764625547

Toto stejně není řešení, které přímo zvyšuje bezpečnost. Pouze se díky němu budou dát rychleji (a tedy levněji) lokalizovat a nalézt trosky.

+8/0
2.3.2015 13:40

J46i15n90d79ř66i61c49h 52K30u93c38h40a72ř 4846733658

nikoliv. Pouze budeme presneji znat posledni polohu, kdy bylo zarizeni na odesilani polohy funkcni. S polohou trosek to muze ale nemusi mit nic spolecneho (letadlo muze letet i pote, co mu vysadi komunikacni systemy a zridit se o par set kilometru jinde)

+9/0
2.3.2015 14:21

P92a62v16e21l 63V64e88t19e61š68n46í36k 7605978575447

Tak někdy by díky tomu, že by znali místo, mohl i někdo přežít.

Jestli jste letěl třeba Praha-Soul a několik hodin pod sebou viděl jenom sibiřskou tundru, pak vidíte, jak málo je svět osídlený.

0/0
2.3.2015 19:21

J85i50n74d89ř49i41c74h 73K72u58c71h88a27ř 4876573828

no pokud vim tak u MH370 se predpoklada ze po zmene kurzu letelo jeste cca 6hodin - tedy sledovani co pul hodiny by melo jeho polohu oznamit coz se nestalo. Jak tomu tedy pomuze hlaseni co 15minut? Jakykoliv system zavisly na tom, ze v letadle je neco funkcni drive nebo pozdeji selze - at uz necim umyslem, nebo poruchou...

+11/0
2.3.2015 12:53

M97a33r84t31i69n 50J90i81r26o80u28s96e24k 7226905315468

A co UR-82072 a UR-82060, taky budou vidět?

0/−4
2.3.2015 12:11

J92i54ř31í 19F83r25a61n87t42a 8481147921980

Copak tim chtel basnik Jirousek rici?

Ty uz videt jsou - staci FlightRadar nebo podobne...

Konspiratore ;-D

+1/0
2.3.2015 13:46

M90a73r21t63i37n 37J22i36r74o44u59s92e72k 7686235765588

Tak sem šoupněte trasy za poslední dva měsíce, nekonspirátore. :-)

0/−2
2.3.2015 14:04

J59i66ř49í 52F34r43a35n72t24a 8171337421360

Nejsem váš poskok, Jirousku. Pokud po tom tolik toužíte, najděte si je sám, nebo je můžete sledovat a zapisovat si je denně.

Stačí použít to co máte pod kuliček, případně strejda Google taky pomůže...

0/0
2.3.2015 15:11

J12i85ř87í 27F88r53a84n60t83a 8631187191280

Pod kulichem...

Pardon, překlep.

0/0
2.3.2015 15:39

M19a70r26t20i56n 47J20i83r88o46u52s55e66k 7396845895238

Ona totiž žádná historie letů těchto letadel není, proto jsem to po vás chtěl. Nebo si snad myslíte, že jsem se na FlightRadar nekoukal??

0/0
2.3.2015 20:40

J30i88ř92í 48S42ý72k14o55r78a 8687907978746

To je to letadlo, co práškuje a dělá mraky? ;-D................:-P!!

0/0
2.3.2015 19:01

J13i40ř42í 15F33r63a55n13t59a 8841327511220

Ne ne, podle kulicha vozí banderovským fašistům na Ukrajinu zbraně, tanky, kapitalistické žoldáky ze Západu a bůhví co ještě :D

0/0
3.3.2015 0:54

J49a45n 70Š31t24o10č69e70k 5430295260794

Lepší by bylo hlášení každých 5 minut, ne ? Už za 5 minut letadlo uletí dost velkou vzdálenost... ;-). A co se týče zmizelého Boeingu, nechci tu debatu zase nějak rozjíždět. Ale vyloučil třeba někdo, že by se hacker naboural do řídící jednotky ? Jen pro informaci, např. Stuxnet dokázal změnit frekvenci u centrifug na výrobu obohaceného Uranu v Iránu a dalších státech. Pravdu o letadle se už asi nikdy nedozvíme...

0/0
2.3.2015 11:25

P76e97t21r 64N76o78v28á85k 3243426224224

1) zamezit přerušení na 100% nepůjde, každé zařízení ma nějaký kabel či pojistku...

2) hlavní je, aby byl postup co ihned dělat když se letadlo neohlásí, pokud se bude zase jen čekat, tak je to vše zbytečné.....

0/0
2.3.2015 9:39

P61e16t30r 44Z20a69s13k69o95č29i33l 2685832578549

Když je kabel či pojistka třeba u podvozku, tak tam posádka těžko poleze. I když Schwarzenegger se v Commandu z kabiny k podvozku dostal, ale jestli to nebyla jenom filmová ptákovina.

+5/−1
2.3.2015 10:12

P90e37t13r 69N21o26v35á56k 3653446474824

Podívejte se někdy jak se montují letadla, je to vpodstatě trubka, do které se vše skládá, takže pokud to bude chtít udělat někdo z personálu servisu na letišti, tak si můžete být jist že nemusí být ani Rambo... Spíše je důležitý bod 2), kdy se letadlo nehlásí a několik hodin se nic neděje....

0/0
2.3.2015 13:10

J16a14k65u97b 16Š32a57f69a18n78d35a 7595727261551

A když to letadlo vyjede z hangáru tak přece vidíte, jestli mu systém běží nebo ne.

+2/0
2.3.2015 14:24

V83á56c73l51a79v 29P33o36u57s20t72k11a 3940351582

No a co? To že běží teď, neznamená že za nějaký čas běžet nemusí.

0/0
2.3.2015 19:50

T63o98m71á85š 96K65n39a31i26f45l 6363860467220

Ty pojistky musí byt v kokpitu.

0/0
2.3.2015 19:41

J12o53s95e94f 70N51o98v90a91k 5678622816768

A já naivka jsem si myslel, že je to se současnejma technologiema samozřejmost...

0/0
2.3.2015 9:29

P18e87t43r 31N61i43v58n24i35c87k85ý 3282884535357

Technicky rozhodně ano, ale je tu otázka ceny - zdarma to není a v době, kdy všichni řeší náklady...

+6/0
2.3.2015 9:58

T57o15m53á42š 86K24n54a65i75f15l 6343830587720

Není. Jen ve filmech.

0/0
2.3.2015 19:42







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.